Glowica VP blok PD a osprzet

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TDI. Chiptuning, turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
strikez
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 87
Rejestracja: pt paź 10, 2008 01:44
Lokalizacja: Legnica
Kontakt:

Glowica VP blok PD a osprzet

Post autor: strikez » ndz mar 31, 2013 05:19

Witam, na chwile obecna przygotowuje sie do swapu z SDI na 1Z (z mojego 1 rozbitka). W przyszlosci wiadomo podniesienie mocy jednak wszystko ma swoje granice wiec i silnik trzeba bedzie mocniej modowac. Doczytalem na temat Kompatybilnosci glowic i blokow i wykonalem taka tabelke:

Obrazek

Teraz pytanie czy do bloku PD bedzie mi pasowac stary osprzet i lapy z 1Z? chodzi o pompy, kompresor, alternator itp oraz czy do glowicy z nowszych VP beda pasowac wtryski ( docelowo 216 lub 230 ) ktore bede mial wczesniej juz zalozone w 1Z? Pomijam tu kwestie wtrysku sterujacego.


seat inca 1.9sdi - aktual
seat cordoba 1.6 - aktual
vw golf mk4 1.9tdi 110km automat AHF - aktual
vw golf variant mk3 1.9tdi 1z - aktual

Awatar użytkownika
dawid13132
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 404
Rejestracja: pn lip 20, 2009 23:00
Lokalizacja: Kępa Chot/lbn

Glowica VP blok PD a osprzet

Post autor: dawid13132 » ndz mar 31, 2013 11:40

Wtryski pasują na 100 % .


Mój MK3: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=426225
AFN 246/470 by Prochip

Awatar użytkownika
Kanclerz
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 613
Rejestracja: wt wrz 25, 2007 14:51
Lokalizacja: Poniatowa
Kontakt:

Glowica VP blok PD a osprzet

Post autor: Kanclerz » ndz mar 31, 2013 13:02

podpinam się pod temat bo interesuje mnie ARL i osprzęt do niego czy podpasuje z 1Z i pochodnych


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=368812

Awatar użytkownika
matisim
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2643
Rejestracja: pt lip 10, 2009 00:53
Lokalizacja: Chodzież/ Margonin
Kontakt:

Glowica VP blok PD a osprzet

Post autor: matisim » ndz mar 31, 2013 13:43

czytałem że głowica z 1z nie musi albo nie pasuje bo ma inaczej rozmieszczone kanałay, ale nowsze typy pasują bo jednak składają tak że sam blok jest z PD a głowica i reszta VP. Jest jakaś różnica w napędzaniu pompy olejowej, jedne (PD) miały na łańcuszki a drugie już przez wałek i tu by było trzeba doczytać. Osprzęt do PD pasuje z VP- łapy silnika, łapy pod alternator itp to jest pewne.


mój gofr 3/4 viewtopic.php?f=88&t=343053" onclick="window.open(this.href);return false;

spawacz
Forum Master
Forum Master
Posty: 1533
Rejestracja: ndz maja 25, 2008 18:35
Lokalizacja: Przemyśl
Kontakt:

Re: Glowica VP blok PD a osprzet

Post autor: spawacz » ndz mar 31, 2013 15:02

Osprzet nie podejdzie z prostej przyczyny inne rozmieszenie srob na podstawie lapy altka , klimy, wspomy. W staszych TDI pompa wodna jest przykrecona na blok i napedzana paskiem wierolowkowym/jednorowkowym. 2 splywy olejowe z glowicy. Nowsze TDi maja pompe w bloku , termostat tez. , 8 splywow olejowych z glowicy, jedyynie lapy silnika mozna dac i wtryskiwacze, aaa turbo tez pasuje. Jezeli juz chcesz robic takie ulepy to blok PD nawet AXR+glowica ALH/ASV/AVG/AHF i bedzie dobrze na moc ok 220-230 i 450NM jezeli chesz wiecej to dol PD130+ .


Masz problem w Dieslem , potrzebujesz dodatkowych HP? Wiekszego turbo lub mocniejsza pompe/pompowtryski? Zapraszam do "Diesel-tech" Przemyśl. Tel . 531 038 213

tomau
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 215
Rejestracja: pn lut 01, 2010 18:13
Lokalizacja: Dzierżoniów

Re: Glowica VP blok PD a osprzet

Post autor: tomau » ndz mar 31, 2013 16:49

spawacz pisze:Osprzet nie podejdzie z prostej przyczyny inne rozmieszenie srob na podstawie lapy altka , klimy, wspomy. W staszych TDI pompa wodna jest przykrecona na blok i napedzana paskiem wierolowkowym/jednorowkowym. 2 splywy olejowe z glowicy. Nowsze TDi maja pompe w bloku , termostat tez. , 8 splywow olejowych z glowicy, jedyynie lapy silnika mozna dac i wtryskiwacze, aaa turbo tez pasuje. Jezeli juz chcesz robic takie ulepy to blok PD nawet AXR+glowica ALH/ASV/AVG/AHF i bedzie dobrze na moc ok 220-230 i 450NM jezeli chesz wiecej to dol PD130+ .
Mi się wydawało że tylko ASZ/ARL miały grubsze korby i reszta podobnych typu BTB,AWX itp, a reszta typu AXR,AJM (czyli poniżej 130km) miały słabsze korby takie jak ASV/AHF/AGR/ALH. Ja własnie przymierzam się do takiej hyrbydy (głowica ALH a dół od ARL/ASZ).


ALH+++
wtryski 0.260
pompa 11 ori 107 J
Turbo GTB2260
Mój BOLF ---> viewtopic.php?f=89&t=425728" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
souler
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2515
Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
Kontakt:

Glowica VP blok PD a osprzet

Post autor: souler » ndz mar 31, 2013 17:09

mocne korby ma też AUY z sharana od któregoś tam numeru silnika


Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo

spawacz
Forum Master
Forum Master
Posty: 1533
Rejestracja: ndz maja 25, 2008 18:35
Lokalizacja: Przemyśl
Kontakt:

Re: Glowica VP blok PD a osprzet

Post autor: spawacz » ndz mar 31, 2013 17:58

Souler to prawda, 154xxx chyba w gore. Jednak ATD/AJM/ATJ/AVB to to samo co ASV/ALH i inne nowsze , AXR/BKC/BXE i inne slabsze maja tylko albo AZ wzmocnione korby, 130 i inne mocniejsze kolby+panewki ,ASZ/ARL/BPX/BUK dodatkowo wzmacniane bloki i mocniesze sroby w glowicach. Pewne co by sie jeszcze znalazlo ale az do takich detali nie doszedlem - jeszcze.


Masz problem w Dieslem , potrzebujesz dodatkowych HP? Wiekszego turbo lub mocniejsza pompe/pompowtryski? Zapraszam do "Diesel-tech" Przemyśl. Tel . 531 038 213

Awatar użytkownika
strikez
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 87
Rejestracja: pt paź 10, 2008 01:44
Lokalizacja: Legnica
Kontakt:

Re: Glowica VP blok PD a osprzet

Post autor: strikez » pn kwie 01, 2013 19:09

dawid13132 pisze:Wtryski pasują na 100 % .
jestes tego pewien? co ja slyszalem to w ktorys sa inne korpusy.


seat inca 1.9sdi - aktual
seat cordoba 1.6 - aktual
vw golf mk4 1.9tdi 110km automat AHF - aktual
vw golf variant mk3 1.9tdi 1z - aktual

Awatar użytkownika
strikez
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 87
Rejestracja: pt paź 10, 2008 01:44
Lokalizacja: Legnica
Kontakt:

Re: Glowica VP blok PD a osprzet

Post autor: strikez » pn kwie 01, 2013 19:11

matisim pisze:czytałem że głowica z 1z nie musi albo nie pasuje bo ma inaczej rozmieszczone kanałay, ale nowsze typy pasują bo jednak składają tak że sam blok jest z PD a głowica i reszta VP. Jest jakaś różnica w napędzaniu pompy olejowej, jedne (PD) miały na łańcuszki a drugie już przez wałek i tu by było trzeba doczytać. Osprzęt do PD pasuje z VP- łapy silnika, łapy pod alternator itp to jest pewne.

ktore glowice pasuja do ktorych blokow wykonalem tabelke - wystarczy czytac ze zrozumieniem.


seat inca 1.9sdi - aktual
seat cordoba 1.6 - aktual
vw golf mk4 1.9tdi 110km automat AHF - aktual
vw golf variant mk3 1.9tdi 1z - aktual

Awatar użytkownika
strikez
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 87
Rejestracja: pt paź 10, 2008 01:44
Lokalizacja: Legnica
Kontakt:

Re: Glowica VP blok PD a osprzet

Post autor: strikez » pn kwie 01, 2013 19:13

spawacz pisze:Osprzet nie podejdzie z prostej przyczyny inne rozmieszenie srob na podstawie lapy altka , klimy, wspomy. W staszych TDI pompa wodna jest przykrecona na blok i napedzana paskiem wierolowkowym/jednorowkowym. 2 splywy olejowe z glowicy. Nowsze TDi maja pompe w bloku , termostat tez. , 8 splywow olejowych z glowicy, jedyynie lapy silnika mozna dac i wtryskiwacze, aaa turbo tez pasuje. Jezeli juz chcesz robic takie ulepy to blok PD nawet AXR+glowica ALH/ASV/AVG/AHF i bedzie dobrze na moc ok 220-230 i 450NM jezeli chesz wiecej to dol PD130+ .
jako starsze u ciebie rozumiem 1z i AFN ? tylko to tez sie nie do konca pokrywa z
Obrazek Uploaded with fotem.pl... Cos mi tez w pamieci swita ze alternator dla 1z i afn byl inny - dlugosc trzpienia chyba.

Jesli ktos ma etke i chwile czasu by pomoc mi zrobic taka tabelke kompatybilnosci co z czym dla potomnych bylo by milo :) Bloki i glowice juz doszedlem ale reszta to bez etki ciezki temat..


seat inca 1.9sdi - aktual
seat cordoba 1.6 - aktual
vw golf mk4 1.9tdi 110km automat AHF - aktual
vw golf variant mk3 1.9tdi 1z - aktual

dami8705
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 38
Rejestracja: czw mar 28, 2013 11:57

Glowica VP blok PD a osprzet

Post autor: dami8705 » sob cze 08, 2013 21:37

jak to jest z tym ,,dolem,, Sam mam AXR i mam zamiar włożyć większe turbo. Dziś od tunera usłyszałęm że AXR po 2002 r ma ten sam dół silnika co ASZ.



spawacz
Forum Master
Forum Master
Posty: 1533
Rejestracja: ndz maja 25, 2008 18:35
Lokalizacja: Przemyśl
Kontakt:

Glowica VP blok PD a osprzet

Post autor: spawacz » pn cze 10, 2013 22:10

Napewno nie ten sam, tlok+korba owszem.


Masz problem w Dieslem , potrzebujesz dodatkowych HP? Wiekszego turbo lub mocniejsza pompe/pompowtryski? Zapraszam do "Diesel-tech" Przemyśl. Tel . 531 038 213

przemlin
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 922
Rejestracja: wt sty 06, 2009 20:31
Lokalizacja: kwidzyn

Glowica VP blok PD a osprzet

Post autor: przemlin » sob cze 22, 2013 17:38

spawacz, masz Vp z blokiem od asz/arl, a nie taniej było by wstawić wał +korby i tłoki +nowe pierścienie z ASZ/ARL?Podobno.. pasuje, pierścienie też wstawiłeś nowe??



ODPOWIEDZ

Wróć do „TDI”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości