Strona 3 z 6

MK V BKC podniesienie mocy

: śr kwie 03, 2013 15:16
autor: trzeci5
znajomy tuner robił mi program,wiem że można więcej z tego motoru na tych seryjnych gratach wyciągnąć ale chyba już nie wiele,nie chciałem żeby silnik nie był za mocno obciążony,twoim zdaniem ile by można zrobić KM na seryjnych gratach w BKC,pozdrawiam

Re: MK V BKC podniesienie mocy

: śr kwie 03, 2013 16:32
autor: spawacz
Evo jak zwykle musisz zasiac zamet bo bys nie przezyl. Jak tak glupi ASV u mnie lata sobie na 200HP - a lekko nie ma , to BKC ktory ma mocniejsze korby bo tym sie rozni nie przezyje 200? Wez chlopie. Mysle ze 200 czy lekko ponad 200 czyli 220HP ma prawo wytrzymac , wiadomo nie jest to co ASZ czy ARL czy inne mocniejsze ze mozna by je bylo non-toper orac ale od czasu do czasu spokojnie ta moc utrzyma, wazne zeby nie bic momentu od dolu i nie robic wysokich peak. Najpiej zrobic sobie 200 na 350-380 i jest milo a silnik napewno nie padnie 1Z to wytrzymuje bezproblmowo a on najmocniejszy nie jest ... . Jednak Nie na turbo ARL by to robil tylko na GTB17 lub GT20 i motor sie nie meczy ani turbo pompki moga byc BA bo maja tylko 5-8% mniejsyz potencjal niz AL czy tam AA wiec 230 i tak na nich zrobisz. generalnie zrob 200 ale nie na max wytrzymalosci gratow , bedzie bezpiecznie dla tego BKC i osprzet nie bedzie bity.

MK V BKC podniesienie mocy

: śr kwie 03, 2013 21:56
autor: evolution
spawacz, rozbierz chociaz raz te dwa ( asv i bkc) silniki i porownaj choćby korby, zamiast "myslec" bo to ci nie wychodzi... asv ma mocniejsze graty od bkc... wiem, wiem, nie pojmujesz tego.... NIC NIE SZKODZI.

Re: MK V BKC podniesienie mocy

: śr kwie 03, 2013 23:00
autor: trzeci5
wielkie dzięki za pomoc ale jak sami widzicie zdania są podzielone na ten temat,więc odpuszcze sobie kręcenie tego BKC i będę kontynuował kontynuował prace nad tym moim ARL-lem,pozdrawiam i dzięki za opinie,jak jeszcze ktoś ma coś do dodania to bardzo proszę pisać :bigok:

MK V BKC podniesienie mocy

: czw kwie 04, 2013 18:42
autor: dami8705
Witam
Nie chce zakładać nowego tematu , wiec napisze tu. AXR jest chyba bardzo podobny do BKC, chodz mi o ,,dół,, silnika, jego wytrzymałość na zwiększanie mocy. Od roku mam 145KM i 310NM, oraz wpadł jednomas Valeo. Mocy już brakuje i w planach jest założenie turbo ARL i celowanie w ok. 170KM. Pokonuje sporo km, ale w 80% trasa. Moje pytanie czy konieczny jest montaz FIMC oraz chłodnicy oleju np. z ASZ, jak kolega wyżej pisał ?

MK V BKC podniesienie mocy

: czw kwie 04, 2013 23:25
autor: zgredd
Nie jest konieczny ja w ATD miałem 190/400 jednak fmic był wrzucony. Chłodnicy oleju nie zmieniałem. Myślę ze ponad 170km zrobisz na ori pompkach z AXR jeśli są w dobrym stanie to może uda się więcej. Wkładaj turbo rób korektę jak będziesz widział że auto puchnie w lato to zrobisz fmica.

MK V BKC podniesienie mocy

: ndz kwie 07, 2013 14:29
autor: Diagi
AXR ma duży potencjał, pompowtryski są bardzo wydajne. W zależności od osprzętu może na nich wyjść nawet i 200KM/400Nm. A często się spotykam z mitem na forach że pompki AXR to tylko do 170, nie wiem na jakiej podstawie takie twierdzenie skoro silnik silnikowi nie równy to raz a dwa wszystko zależy przecież od pozostałego osprzętu.

MK V BKC podniesienie mocy

: pn kwie 08, 2013 16:59
autor: dami8705
Raczej w 200 KM nie celuje, to już moim zdaniem zbyt dużo na ten silnik... Szukam informacji na temat ,,dołu,, silnika i nie mogę wyszukać czy jest taki sam co w VP. Chodzi mi głównie o wytrzymałość na podniesienie mocy.

MK V BKC podniesienie mocy

: pn kwie 08, 2013 22:39
autor: Diagi
To podobnie jak z silnika ASZ można stwierdzić że 250 KM jest już dużo jak na ten silnik, a to nie prawda bo granica przekroczona to już 300KM, a co do AXRów podchodzi już pod 250KM. Moc to przecież nie wartość ciągła i mniej ważna od momentu, przy odpowiednim wystrojeniu nie ma obaw, tu moment obrotowy jest ważniejszy, warto jedynie już przy tych mocach i momencie śledzić ciśnienie doładowania, temperaturę oleju oraz temperaturę spalin. Co do słupka AXR rekordy padają pod 230-240 koni i odpowiednio około 430-450Nm. Z własnego doświadczenia natomiast mogę jedynie powiedzieć o 200 KM i 420 Nm. Auto robi kilometry, jeździ i to nie lekko i nie ma jak dotąd żadnych problemów tyle mogę powiedzieć o jego wytrzymałości.

MK V BKC podniesienie mocy

: pn maja 20, 2013 19:07
autor: dami8705
Właśnie jedni piszą że te słabsze PD ( AXR,ATD, BKC itp) mają mocniejsze doły od VP. Jak to w końcu jest, mocniejszy dół ma taki AXR czy np. ASV na pompie ? Rozbierał ktoś te silniki i faktycznie jest różnica czy raczej porównywalne?

MK V BKC podniesienie mocy

: pn maja 20, 2013 21:49
autor: spawacz
A jakie moze miec jak ma te same panewki glowne jak VP i takie same korbowe, tloki praktycznie te same i mocniejsze korby. Chyba odpowiedz ta sama sie nasowa, moc ta sama , moze min. wiecej , i napewno wiecej momentu znosi.

MK V BKC podniesienie mocy

: śr kwie 08, 2015 19:09
autor: RR1910
Żeby nie zakładać nowego tematu ponieważ moje pytanie dotyczy jak w temacie Golfa V plus 1.9 TDI BKC, zapytam tutaj.

Celuje w moc w okolicach 160-170, zmiana tylko tego co konieczne aby to bezpiecznie osiągnąć moc bez narażania innych podzespołów.

Czy wymiana turbo na ASZ i program wystarczy? jeśli nie to co jeszcze.

Re: MK V BKC podniesienie mocy

: czw kwie 09, 2015 01:29
autor: trzeci5
RR1910 pisze:Żeby nie zakładać nowego tematu ponieważ moje pytanie dotyczy jak w temacie Golfa V plus 1.9 TDI BKC, zapytam tutaj.

Celuje w moc w okolicach 160-170, zmiana tylko tego co konieczne aby to bezpiecznie osiągnąć moc bez narażania innych podzespołów.

Czy wymiana turbo na ASZ i program wystarczy? jeśli nie to co jeszcze.
zależy w jakiej kondycji jest silnik i podzespoły,taka moc zrobisz na seryjnych gratach,chyba że turbo nie domaga to zmień na ASZ lub ARL

MK V BKC podniesienie mocy

: czw kwie 09, 2015 06:34
autor: wesol
JEszcze wymienic IC bo w lato bedzie zonk i mozna pryzcelowac w okolo 160 KM bo pewnei pompki wiecej nei wydolą. Turbo ASZ musowo.
Potem wartaloby pomyslec cos o dwumasie i sprzegle bo pewnei dlugo nie pozyje jesli bedziesz zdrowo upalał.