Problem z doładowaniem AJM + wtryski AL + turbo ARL + FMIC

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TDI. Chiptuning, turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
Bannan
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: pn lut 13, 2012 17:20

Problem z doładowaniem AJM + wtryski AL + turbo ARL + FMIC

Post autor: Bannan » ndz maja 06, 2012 20:53

Witam. Posiadam Golfa 4 z silnikiem AJM. W aucie zamontowane pompki AL,turbo ARL,Big FMIC,cały dolot z ASZ oraz wydech 2,5" bez katalizatora. Teraz parę słów o problemie, bez względu na to czy ciśnienie ustawione jest na 1.2 bar czy 1.55 bar i dawki paliwa na 54mg czy 65mg to po depnięciu gazu w podłogę ciśnienie na wskaźniku doładowania leci na 2bar i bardzo długi czas tam pozostaje. Dodam jeszcze że kierownice są wyczyszczone,gruszka została wymieniona,n75 również nowy.
Czekam na jakieś pomocne sugestie



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Problem z doładowaniem AJM + wtryski AL + turbo ARL + FMIC

Post autor: italiano_83 » ndz maja 06, 2012 21:04

To trzeba jechać do tunera i on opanuje ciśnienie doładowania, ciśnienie doładowania sprawdza się na logach dynamicznych, zewnętrzny wskaźnik nie jest tu odpowiednim/miarodajnym narzędziem do takich testów.


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

Awatar użytkownika
Bannan
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: pn lut 13, 2012 17:20

Problem z doładowaniem AJM + wtryski AL + turbo ARL + FMIC

Post autor: Bannan » ndz maja 06, 2012 21:19

W logach ewidentnie widać że cisnienie nawet przy zadanych 2200mbar leci do granic map sensora czyli 2570mbar i spada dopiero w okolicach 3500rpm. Dlatego zamontowałem wskaźnik ciśnienia aby wiedzieć jakie dokładnie jest doładowanie poza granicami map sensora



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Problem z doładowaniem AJM + wtryski AL + turbo ARL + FMIC

Post autor: italiano_83 » ndz maja 06, 2012 21:30

To jest robota dla tunera ... Musi się coś ścinać w sterowaniu kierownicami, samo z siebie ciśnienie nie wali pod sufit ...
Bannan pisze: leci do granic map sensora czyli 2570mbar
To chyba czas pomyśleć o map sensorze z ARL-a
Tak naprawdę to ten temat ze względu na modyfikacje nadaje się do działu speed/tdi ... i tam go przenoszę :helm:


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

eden1992
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 408
Rejestracja: sob gru 17, 2011 00:23

Problem z doładowaniem AJM + wtryski AL + turbo ARL + FMIC

Post autor: eden1992 » ndz maja 06, 2012 21:35

A próbowałeś wydłużyć sztangę?


Sprzedam fabrycznie nowe wyświetlacze full fis do liczników z MK4
Wymiana za dopłatą.

Kontakt: 513680655 lub PW

Awatar użytkownika
Bannan
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: pn lut 13, 2012 17:20

Problem z doładowaniem AJM + wtryski AL + turbo ARL + FMIC

Post autor: Bannan » ndz maja 06, 2012 21:40

Jak sztangę wydłużyłem o 2-3 obroty to było nieco lepiej ale turbo wstawało znacznie później i po zmianie biegu był niemiły lag.



Daron7
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 144
Rejestracja: czw maja 06, 2010 20:18
Lokalizacja: lubelskie
Kontakt:

Problem z doładowaniem AJM + wtryski AL + turbo ARL + FMIC

Post autor: Daron7 » ndz maja 06, 2012 23:34

Sztangi nie trzeba ruszać. Wszystko można idealnie wysterować w sofcie.



Awatar użytkownika
Bannan
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: pn lut 13, 2012 17:20

Problem z doładowaniem AJM + wtryski AL + turbo ARL + FMIC

Post autor: Bannan » pn maja 07, 2012 10:23

Na zadanym cisnieniu 2150mbar widać że n75 radzi sobie dosyć dobrze z regulacją cisnienia a na zadanym 2400mbar i do tego lekko rozkręconej sztandze cisnienie ogarnia dopiero przy 3500rpm LOGi: http://vaglog.rtnet.pl/marcinbanas1982_83574.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Czy przyczyną tego może być map sensor który jest do 2570mbar???



Daron7
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 144
Rejestracja: czw maja 06, 2010 20:18
Lokalizacja: lubelskie
Kontakt:

Problem z doładowaniem AJM + wtryski AL + turbo ARL + FMIC

Post autor: Daron7 » pn maja 07, 2012 11:16

Map sensor nie ma nic do tego. W rzeczywistości turbo może dmuchać 2600,2700 może i dmuchać 3000mbar - tego już nie zobaczysz, bo jego zakres kończy się właśnie na 2570.

Trzeba zdjąć trochę impulsu w pewnych miejscach z N75 a przeładowania znikną do max 100mbar.



Awatar użytkownika
toffic
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3845
Rejestracja: pn gru 25, 2006 14:35
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

Problem z doładowaniem AJM + wtryski AL + turbo ARL + FMIC

Post autor: toffic » pn maja 07, 2012 11:38

Twój MAP z odpowiednim softem da rade poprawnie ogarnąć doładowanie, jeśli jednak chcesz wykorzystać max turbiny to zmień MAPa na 300kPa



Awatar użytkownika
Bannan
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: pn lut 13, 2012 17:20

Problem z doładowaniem AJM + wtryski AL + turbo ARL + FMIC

Post autor: Bannan » pn maja 07, 2012 13:46

To dlaczego przy doładowaniu 2150mbar tak szybko zbija ciśnienie? Dlatego że widzi przeładowanie o ponad 400mbar w przypadku gdy przy zadanym 2400mbar przeładowanie jakie widzi to 170mbar i spokojniej stara się je opanować?



Awatar użytkownika
toffic
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3845
Rejestracja: pn gru 25, 2006 14:35
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

Problem z doładowaniem AJM + wtryski AL + turbo ARL + FMIC

Post autor: toffic » pn maja 07, 2012 14:34

Na to pytanie szczegółowej odpowiedzi powinna ci udzielić osoba modyfikująca twój soft :smirk: Bo pewnie tutaj trzeba szukać przyczyny :hmm:



Awatar użytkownika
Bannan
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: pn lut 13, 2012 17:20

Problem z doładowaniem AJM + wtryski AL + turbo ARL + FMIC

Post autor: Bannan » pn maja 07, 2012 15:39

Soft to moje własne wypociny i jeszcze trochę potu nad nim pewnie wyleję,nie oczekuję że ktoś poprowadzi mnie za rączkę ale liczę na jakieś małe podpowiedzi które chociaż troszkę mnie nakierują. Zakładając że mapa n75 i turbo jest ustawiona jak ori ARL,dawki paliwa również ori to w miarę logicznie myśląc ciśnienie powinno się dosyć dobrze sterować chyba że 70mbar zapasu map sensora to zbyt mało żeby sterownik poprawnie mógł zapanować nad ciśnieniem?



Daron7
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 144
Rejestracja: czw maja 06, 2010 20:18
Lokalizacja: lubelskie
Kontakt:

Problem z doładowaniem AJM + wtryski AL + turbo ARL + FMIC

Post autor: Daron7 » pn maja 07, 2012 18:36

Podpowiedź - przeczytaj ostatnie zdanie w moim poprzednim poście jeszcze raz.



ODPOWIEDZ

Wróć do „TDI”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 25 gości