BV50 - jak zdjąc vnt ?!

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TDI. Chiptuning, turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
KoJ@K
...
...
Posty: 5923
Rejestracja: pt maja 28, 2010 08:45
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

BV50 - jak zdjąc vnt ?!

Post autor: KoJ@K » sob wrz 29, 2012 08:41

Jakby tak coś dorobic i za te kierownice chycic to nic,by im się nie stało podczas prób odkręcania ? :chytry: Stuknąc w pierścień i się będzie odkręcło ?


Obrazek

Daron7
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 144
Rejestracja: czw maja 06, 2010 20:18
Lokalizacja: lubelskie
Kontakt:

Re: BV50 - jak zdjąc vnt ?!

Post autor: Daron7 » sob wrz 29, 2012 12:56

KoJ@K pisze:Jakby tak coś dorobic i za te kierownice chycic to nic,by im się nie stało podczas prób odkręcania ? :chytry: Stuknąc w pierścień i się będzie odkręcło ?
Po pierwsze to kierownice są zablokowane trzpieniem w muszli gorącej i stukając z góry próbując wykręcać tylko zniszczysz układ vnt.

Po drugie to za nic w świecie nie wykręcisz tulei stukając w nią od tyłu próbując ją wykręcić. Jedyne co to ją powyginasz lub pęknie.

Po trzecie trzeba mieć konkretny przyrząd dorobiony pod daną tulejkę, dobrze zamocować turbo w imadle i dopiero odkręcać. U mnie geometria ruszyła się z pomocą ~40cm przedłużki, przy czym turbo stało wcześniej zalane w wd40 tydzień.

Po czwarte i ostatnie, informuję że gdy nabierzesz wątpliwości przy próbach odkręcania co do tego jaki jest gwint - prawy.



Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9197
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

BV50 - jak zdjąc vnt ?!

Post autor: wesol » sob wrz 29, 2012 14:56

ale po co to wogule odkrecac. Zazwyczja te kierownice nie sa zasyfione jakos mega mocno. zasyfiony jest pierscień co rusza tymi kierownicami. Ja bym tego nie ruszal skoro jest szansa na uszkodzenie tego. Zalac to jakism pozadnym odrdzewiaczem ewnetualnie kwasem jakims potraktowac to ruszy ten syf tylko wlasnie sie zastanawiam czy solnym czy siarkowym- chyba solnym lepiej. W sumie to wystarczyl by taki srodek ogolnie dostepny- odrdzewiac zktory po polaniu na zakorodowany metal czysci go na lustereczko. Cos kolo 6 zl za pol litra. Zalac, odczekac, umyc i zlozyc turbo i bedzie okej. Po co czyscic na lustereczko skoro po odpaleni auta i zrobieniu 1000 km bedzie juz i tak zasyfione.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

Awatar użytkownika
KoJ@K
...
...
Posty: 5923
Rejestracja: pt maja 28, 2010 08:45
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

BV50 - jak zdjąc vnt ?!

Post autor: KoJ@K » sob wrz 29, 2012 15:10

wesol, ale jak ruszam teraz kierownicami to jest wyczuwalny opór pod palcami i słyszę,że nie któe kierownice "szurają",więc takie czyszczenie prędzej czy później i tak by trzeba było zrobic,a po co później znowu wszystko rozbierac,zmieniac uszczelki itd i unieruchamiac samochód,jak teraz mam turbo na wierzchu,auto jeździ jeszcze na ori i mogę to robic nawet miesiąc,bo w niczym mi nie przeszkodzi. :) I poprostu chcę byc spokojny,że za szybko się nie zapieką. :)


Obrazek

Awatar użytkownika
KoJ@K
...
...
Posty: 5923
Rejestracja: pt maja 28, 2010 08:45
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

BV50 - jak zdjąc vnt ?!

Post autor: KoJ@K » sob wrz 29, 2012 15:57

Coś takiego ma wyjśc ? :chytry:
Obrazek


Obrazek

Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9197
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

BV50 - jak zdjąc vnt ?!

Post autor: wesol » sob wrz 29, 2012 17:30

Ja bym polał tam czymś i rozruszal to dokladnie i zlozył. Nie wiem po co te cale cyrki z robieniem lusterka jak i tak za miesiac czy dwa bedzie syf tam. Mozna szlifowac itp al ejak sa bruzdy i jakies inne krzaki a tak to po co ja sie pytam? Ja tam rozebralem tez w domu kolektor z tej padnietej mojej suszary i coprawda dostalem sie do tych kierowniczke i nie bylo tam syfu wielkiego to przejechalem tylko wiertarka z kolkiem drucianym i styka. NAjwiekszy syf to byl wlasnie na tym pierwscieniu co kreci tymi kierowniczkami. Mialem to tak wyczyszczone i teraz jak wytargalem turbo to poprostu podmienilem kolektory wydechowe. Pamietaj ze na kierowniczki wali bezposrednio ogień z komór spalania a do tego pierscienia obrotowego to dostaja sie zaledwie jakies resztki i one tam zalegaja póżniej stanowiac wlasnie takie problemy. Problemem nie sa same kierowniczki tylko mechanizm nimi sterujacy.
Jeszcze dodam ci z doswiadczenia swojego ze jakby zalac oleje z ropa ten kolektor tak zafajdany ze kierownice by prawie staly to po dniu takiego moczenia kierwniczki chodza plynnie. Zalejesz benzyna to tez ładnie rozpusci ale trzeba by taka suszarte w jakims wiadrze zamknać bo opary to by chyba cały garaz i dom opanowały. Rób jak uwazasz ale mi sie wydeje ze to bezsensowne.
Nawet niektórzy robia tak ze bez rozbierania turbo ruszaja ta geografia i udaje im sie rozruszac i usprawnic auto.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

Awatar użytkownika
KoJ@K
...
...
Posty: 5923
Rejestracja: pt maja 28, 2010 08:45
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

BV50 - jak zdjąc vnt ?!

Post autor: KoJ@K » ndz wrz 30, 2012 09:18

Zrobilbym tak jak mowisz,ale na nie ktorych kierowniczkach przy ruszaniu czuje opor,tak jakby gdzies tam byl jakis zadzior i o to charowaly,a zadziora raczej zaden preparat nie rozpusci. Ja tez mam na mysli czyszczenie szczoteczka na wiertarce,a nie zadne polerowania nie wiadomo jakie. Poza pierscieniem wazne sa jeszcze te miejsca przy kierownicach,te w ktorych one sie obracaja. Jakby nie bylo to dzieki za porade i odpowiedz. :pub:


Obrazek

Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9197
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

BV50 - jak zdjąc vnt ?!

Post autor: wesol » ndz wrz 30, 2012 09:53

to sie zahaczaja o siebie te kierowniczki. Watpie by sie tam cos zacieralo. Ostatnio jak wyciagalem u siebie to na kierowniczkach jest okej a zafajdane bylo pryz pierscieniu, Mam ten kolektor w piwnicy to moge ci zrobic foto. Mowie ci przeropuj to i wyplukaj i bedzie git. Do wiadra z tym i wlej ze 3 litry ropy i plukaj. Jakmasz cierpliwosc i bedziesz ruszal tymi kierowniczkami na pierscieniu w tej miksturze to wszystko wyplukasz. Bedziesz rozkrecal i cos jeszcz euszkodzisz i bedzie dopiero tragedia. Po co Ci to.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

Awatar użytkownika
KoJ@K
...
...
Posty: 5923
Rejestracja: pt maja 28, 2010 08:45
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

BV50 - jak zdjąc vnt ?!

Post autor: KoJ@K » pn paź 15, 2012 10:43

Po rozebraniu ma to wyglądac mniej więcej tak:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Jak zrzucę wszystkie zdjęcia to wstawię króki opis.


Obrazek

Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9197
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

BV50 - jak zdjąc vnt ?!

Post autor: wesol » pn paź 15, 2012 17:11

jak dla mnie to nie byla brudna te geo. Taka ladna srebrna bedzie moze pol dnia albo i nawet nie. Wazne zeby nie byla zarosnieta nagarem.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

Awatar użytkownika
KoJ@K
...
...
Posty: 5923
Rejestracja: pt maja 28, 2010 08:45
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

BV50 - jak zdjąc vnt ?!

Post autor: KoJ@K » pn paź 15, 2012 23:15

Nie była brudna ? Te zdjęcia wyżej są robione po rozkręceniu(przez cały dzień i noc geometria moczyła się w odrdzewiaczu, więc trochę syfu zostało już tym "ściągnięte" i może dlatego mówisz, że nie była brudna).
Obrazek
Obrazek
Ja wiem, że nie będzie tak wyglądała długo, ale taki nagar też nie uzbiera się tak momentalnie, poza tym tak jak pisałem wcześniej - przy ruszaniu łopatkami wyczuwalne były zadziory, więc chciałem się ich pozbyc.


Obrazek

Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9197
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

BV50 - jak zdjąc vnt ?!

Post autor: wesol » wt paź 16, 2012 06:36

głownie chodzi o ten pierscien bo tu sie syf zbiera i blokuje ruch geo. Same kierowniczki raczj ezadko sie zasyfiaja tak by blokowalo ruch. Zreszta nie jeden ci powie ze ten rodzaj suszarek nie cierpi na zapiekanie sie geo.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

Awatar użytkownika
KoJ@K
...
...
Posty: 5923
Rejestracja: pt maja 28, 2010 08:45
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

BV50 - jak zdjąc vnt ?!

Post autor: KoJ@K » wt paź 16, 2012 08:53

wesol pisze:ten rodzaj suszarek nie cierpi na zapiekanie sie geo.
wiem wiem, wyczytałem to gdzieś.


Obrazek

Awatar użytkownika
KoJ@K
...
...
Posty: 5923
Rejestracja: pt maja 28, 2010 08:45
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

BV50 - jak zdjąc vnt ?!

Post autor: KoJ@K » sob paź 20, 2012 00:30

Udało mi się rozebrac, wyczyścic geometrie w turbinie BV39 , nie znalazłem nigdzie żadnej foto porady, a uzyskac jaką kolwiek pomoc było ciężko, jedynie kolega Daron7, pomógł, doradził i mniej więcej wytłumaczył co i jak, za co Mu Dziękuję. :pub:
Więc postanowiłem sam zrobic taką drobną foto poradę dotyczącą " jak zdjąc vnt - BV 39 ". Turbo KKK .
Nie będę opisywał jak wymontowac cały kolektor z turbiną, bo taka relacja już jest na forum, przedstawię tylko sposób w jaki ja sobie z tym poradziłem.
Mając turbo na stole musimy rozdzielic muszlę gorącą od zimnej, odkręcamy gruszkę( 2 śruby) i 4 śruby dociskające muszle do siebie, spryskujemy np wd40 (ja lałem obficie odrdzewiaczem i wd40 i zostawiłem na całą noc i nie miałem później najmniejszego problemu z rozpołowieniem).
Obrazek
A tutaj już mam rozdzieloną:
Obrazek
Obrazek
I widzimy wszystko zafajdane sadzą:
Obrazek
Demontujemy pierścień:
Obrazek
Następnie wyciągamy tulejki po których porusza się pierścień i "podkładkę" w której są umieszczone te właśnie tulejki:
Obrazek
Obrazek
Zostaje nam kolektor, a w nim geometria
Obrazek
Geometria jest wykręcana poprzez tulejkę z trzema ząbkami, nacięciami. I właśnie cały dowcip polega na dorobieniu jakiegoś przyrządu,klucza spasowanego idealnie pod wymiary danej tulejki. Można również udac się do warsztatu, gdzie np. regenerują turbosprężarki i zapytac czy byłaby możliwośc wykręcenia za drobną opłatą tej nie szczęsnej tuleji(mi gośc powiedział za wykręcenie 50zl, za wkręcenie też 50zl i dodał, że będę musiał wymienic tą tuleje na nową(oczywiście najlepiej ją kupic u niego - 120zl,bo bardzo często się zniekształcają i przy wkręcaniu mógłby uszkodzic korpus... Podziękowałem za usługę w takim pakiecie. Jeżeli decydujemy się walczyc samemu z naszym dorobionym kluczem to montujemy całośc solidnie w imadle i za pomocą dorobionego przyrządu, klucza wykręcamy tulejkę, która trzyma nam vnt (tulejka posiada PRAWY GWINT)
Mój klucz do BV39 wygląda tak, zakończony sześciokątem na klucz 17, co by ułatwiło chwyt przy odkręcaniu i dokręcaniu :hmm: :
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Wcześniej dobrze zapsikac na dłuższy czas wszystko np wd lub odrdzewiaczem. W moim przypadku do odkręcenia potrzeba było trochę siły, ale bez większej walki tulejka poddałą się i na stole już miałem to
Obrazek
i to
Obrazek
Obrazek
W tym dniu mój czas na garażowe działania się skończył, więc profilaktycznie wrzuciłem całośc standardowo do odrdzewiacza na noc :helm:
Następnie odkręcamy 3 śrubki torx T20(śrubki nie stawiły żadnego oporu, chyba dzięki całonocnej kąpieli w odrdzewiaczu) ;)
Obrazek
i tak wygląda rozebrana na części:
Obrazek
Obrazek
Gdy mamy wszystko rozebrane bierzemy się za czyszczenie, w zależności od tego czym dysponujemy, bierzemy sprzęt, narzędzia i czyścimy czyścimy iiiii czyścimy, "tu się nie ziewa, tu się napier****ala " ;) :grin:
U mnie wszystko po wyczyszczeniu wyglądało tak:
Na bieżni widac zadziory, które pod palcem były praktycznie nie wyczuwalne.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Przez cały czas "pilnujemy" trzpienia ustalającego położenie geometrii w kolektorze, co by nam się gdzieś nie zapodział. ;)
Obrazek
Następnie skręcamy wsio do kupy i składamy w odwrotnej kolejności.
Tutaj już geometria wkręcona razem z tulejką w kolektor
Obrazek
następnie wkładamy podkładkę i na nią tulejki po których śmiga pierścień poruszający łopatkami
Obrazek
pierścień
Obrazek
Obrazek
I na koniec zakładamy muszlę zimną, montujemy gruszkę i dociągamy wszystko ładnie z czuciem śrubami dookoła
Obrazek
Obrazek
Obrazek

No i teraz suszarka jest gotowa na montaż. :bigok: Mam nadzieję, że przedstawiłem to w miare czytelnie i myślę, że kiedyś komuś może się przydac. :okej:


Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „TDI”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości