Katalog turbosprężarek - Online! Tu dyskutujemy o turbinach

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TDI. Chiptuning, turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

adasieczek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: ndz mar 17, 2013 12:27

Katalog turbosprężarek - Online! Tu dyskutujemy o turbinach

Post autor: adasieczek » ndz mar 17, 2013 13:33

Witam moze ktos mi wyjasni czym sie roznia te dwie sprezarki
orginalna
GT1749VB
GA3038253016G V110
721021-1s/nFD400901F
nowa
GT1749VB
GA3038253W16G V510
721021-4s/nHB400330F



EMP-TURBO
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 90
Rejestracja: pn lis 28, 2011 17:28
Lokalizacja: WROCŁAW
Kontakt:

Re: Katalog turbosprężarek - Online! Tu dyskutujemy o turbin

Post autor: EMP-TURBO » wt mar 19, 2013 09:36

niczym ........

http://www.emp-turbo.pl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.facebook.com/emp-turbo" onclick="window.open(this.href);return false;


EMP-TURBO
TURBOSPRĘŻARKI
CZĘŚCI DO TURBOSPRĘŻAREK
http://www.emp-turbo.pl" onclick="window.open(this.href);return false;

arwam

Katalog turbosprężarek - Online! Tu dyskutujemy o turbinach

Post autor: arwam » pt kwie 26, 2013 12:23

EMP-TURBO,

co powiesz o tej turbinie?

http://allegro.pl/volvo-740-940-2-4-td- ... 99278.html" onclick="window.open(this.href);return false;

ewentualnie jaki najwiekszy kompresor mógłbyś w niej upchnąć?

pytanie jest wynikiem dylematu z tematu:
viewtopic.php?f=82&t=508731" onclick="window.open(this.href);return false;

widziałem jak sie zachowuje to turbo na ori silniku 2.4TD z niedotykaną dawką, skoro tam full boost jest już osiągany przy 2500rpm( na wyższym biegu) w silniku na komorze wirowej gdzie jest sporo mniej spalin, to na silniku odrobinę wiekszym, z bezpośrednim wtryskiem, szczególnie jesli sie doleje paliwa powinno wstawać znacznei szybciej,
na Volvo, przy obrotach do 2500rpm odpowiedź turbosprężarki, na wciśnięcie gazu jest niemrawa, za to powyżej już, jest dość szybko i zdecydowana,
myślę że z wiekszym kompresorem powinna naprawde szybko reagować, możliwości częsci wydechowej są naprawdę spore, ale tak jak w przypadku mniejszej siostry T3 z 1.6TD kompresor, mały kompresor robi krecię robotę, przy ciśnieniu do 0,8bara z wydechu słyszalna cały czas praca sinlika, powyżej 1,4bara przy obrotach bliskich 5000rpm zaczynamy słyszeć syk co znaczy że wg jest przymykane bo kompresor nie wyrabia i potrzebuje wiecej energii,
myślę że z wiekszym kompresorem mozna by spokojnie pompować jakies 1.5-1.7bara do końca skali.
turbo chce na wyrost ponieważ nie lubię mieć małego osprżętu wykręconego na max możliwości, nie ukrywam że po wczorajszym zabiegu zmiany pompy na ori AEL'owską chce sobie na przyszłośc zostawić furtkę żeby np założyć duże wtryskiwacze, i zmienić np IC wraz z orurowaniem na takie które umożliwi lepsze napełnienie, w górnych obrotach, nie chce małej turbiny która będzie srać ogniem od najniższych obrotów bo dośc już mam zabaw z padającymi sprzęgłami...



Awatar użytkownika
maciejk89
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: wt mar 19, 2013 19:23
Lokalizacja: 3Miasto

Katalog turbosprężarek - Online! Tu dyskutujemy o turbinach

Post autor: maciejk89 » pn kwie 29, 2013 10:57

Witam posiadam Silnik Asv i mam pytanie czy taki zestaw podejdzie, kolektor wydechowy od 130 i turbo od t4 2.5 Tdi R5 150ps. Zalega mi takie turbo na pólce nowe i wrzucil bym je do Asv


Pomoc Drogowa 3miasto. Naprawy Na drodze, Holowanie serwis, Diagnostyka Komputerowa, elektronika. 505 665 706

Awatar użytkownika
superkasztan
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 320
Rejestracja: pn paź 22, 2007 13:47
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Katalog turbosprężarek - Online! Tu dyskutujemy o turbinach

Post autor: superkasztan » wt kwie 30, 2013 11:33

Panowie

Czy podłączenie GTB2056 do AHU na seryjnej pompie i wtryskach będzie się sprawdzało??
Planuje wzmocnienie w późniejszym czasie układu wtryskowego
- 216 wtryskiwacze i pompa 11 mm
Ale czy mogę wcześniej założyć większą/mocniejszą turbinę ?
Auto będzie jeździć?


Somewhere in Nowhere

arwam

Katalog turbosprężarek - Online! Tu dyskutujemy o turbinach

Post autor: arwam » wt kwie 30, 2013 17:59

można tylko trzba będzie się sztangą pobawić żeby nie było niedoładowań, przeładowań itp generalnie jeśli nie będziesz szedł w moce 220+ to ta turbina jest za duża dla Ciebie, bardziej bym sie wtedy zastanowił nad GTB1756VK, nie wiele mniejsza ale znacznie szybciej wstaje, ( nawet nie wiem czy nie szybciej niż seryjna, a jej potencjał to około 220-230KM



Awatar użytkownika
superkasztan
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 320
Rejestracja: pn paź 22, 2007 13:47
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Katalog turbosprężarek - Online! Tu dyskutujemy o turbinach

Post autor: superkasztan » śr maja 01, 2013 16:02

No to muszę jednak szukać tej mniejszej,
te większe łatwiej kupić i trafiają się taniej
myślałem że jak tak łatwo się wkręcają i rozkręcają to nie będzie zbyt wielkiej różnicy
ja póki co nie planuje więcej niż 150-160 km
ale wydaje mi się że szkoda wydawać kasę na turbo z AWX'a skoro się tak szybko wysypują


Somewhere in Nowhere

eden1992
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 408
Rejestracja: sob gru 17, 2011 00:23

Katalog turbosprężarek - Online! Tu dyskutujemy o turbinach

Post autor: eden1992 » śr maja 01, 2013 20:58

To może arl w muszli awx


Sprzedam fabrycznie nowe wyświetlacze full fis do liczników z MK4
Wymiana za dopłatą.

Kontakt: 513680655 lub PW

Awatar użytkownika
superkasztan
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 320
Rejestracja: pn paź 22, 2007 13:47
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Katalog turbosprężarek - Online! Tu dyskutujemy o turbinach

Post autor: superkasztan » czw maja 02, 2013 10:36

no to jest jakiś pomysł choć musiał bym kupić złom AWX ( 200PLN) zregenerować (800-1000 PLN)
a różnie też piszą o tych ARL, hybrydach.
Za 1000 spokojnie można kupić GTB trochę roboty jest z zainstalowaniem i wysterowaniem ale zaspokoi apetyt na długo :)


Somewhere in Nowhere

arwam

Katalog turbosprężarek - Online! Tu dyskutujemy o turbinach

Post autor: arwam » pt maja 03, 2013 00:47

superkasztan pisze:Za 1000 spokojnie można kupić GTB trochę roboty jest z zainstalowaniem i wysterowaniem ale zaspokoi apetyt na długo :)

ciekawe komu, bo ja stwierdzam że GTB jest dla mnie zamałe...



Awatar użytkownika
superkasztan
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 320
Rejestracja: pn paź 22, 2007 13:47
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Katalog turbosprężarek - Online! Tu dyskutujemy o turbinach

Post autor: superkasztan » pt maja 03, 2013 12:18

heh, na jedną oś starczy


Somewhere in Nowhere

vagpumpe
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 211
Rejestracja: czw lis 25, 2010 19:34

Katalog turbosprężarek - Online! Tu dyskutujemy o turbinach

Post autor: vagpumpe » sob maja 04, 2013 13:31

heh, na jedną oś starczy
mają przy mocach 280+ i jakoś dają radę w pd,a tu w starym aucie jest za małe...



arwam

Katalog turbosprężarek - Online! Tu dyskutujemy o turbinach

Post autor: arwam » ndz maja 05, 2013 01:25

vagpumpe pisze:mają przy mocach 280+ i jakoś dają radę w pd,a tu w starym aucie jest za małe..


widać że nie znasz TD, te silniki potrzebują większej ilości powietrza do wytworzenia tej samej mocy, mają mniejszą sprawność, bardziej się grzeją. dlatego też tak trudno z TD jest wykrzesać moc.
taniej ale nie łatwiej



vagpumpe
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 211
Rejestracja: czw lis 25, 2010 19:34

Katalog turbosprężarek - Online! Tu dyskutujemy o turbinach

Post autor: vagpumpe » ndz maja 05, 2013 13:36

widać że nie znasz TD, te silniki potrzebują większej ilości powietrza do wytworzenia tej samej mocy, mają mniejszą sprawność, bardziej się grzeją. dlatego też tak trudno z TD jest wykrzesać moc.
taniej ale nie łatwiej
To dmuchnij tą turbiną max boost



ODPOWIEDZ

Wróć do „TDI”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 34 gości