Strona 1 z 1
					
				turbawka afn w 1z
				: pt kwie 09, 2010 09:38
				autor: Viking
				Witam, 
Szukajki używałem, a nie znalazłem.
Sytuacji opis
mam 1z z kompem 8 bit na dodatek 
mam też luzem sprawną turbinę z afn/ahh
domyślam się , że do "pożenienia" tego ze sobą komp i wtryski z afn są  mi niezbędne,ale co jeszcze ?
Czy może zostać pompa wtryskowa z 1z ? , co z wiązką i immo ? (immo mam ori zewnętrzne - kostka pod kokpitem)
silnik pochodzi z passata b4.
pomóżcie, proszę....
 
			 
			
					
				
				: pt kwie 09, 2010 09:46
				autor: t0mal
				Potrzbna będzie jeszcze cała instalacja podciśnieniowa (u siebie masz turbo sterowane ciśnieniowo), i wiązka, generalnie to nic prostego i taniego.
			 
			
					
				
				: pt kwie 09, 2010 09:50
				autor: Viking
				t0mal pisze:Potrzbna będzie jeszcze cała instalacja podciśnieniowa (u siebie masz turbo sterowane ciśnieniowo), i wiązka, generalnie to nic prostego i taniego.
eeech, czyli komp i wiązka z 1z, do podciśnienia jest jeszcze jakiś zawór ? Jak się zwie ?
rozumiem, że pompa wtryskowa, potencjometr "gazu",przepływka  z 1z może zostać ? 
[ Dodano: 09 Kwi 2010 09:52 ]
t0mal pisze:Potrzbna będzie jeszcze cała instalacja podciśnieniowa (u siebie masz turbo sterowane ciśnieniowo), i wiązka, generalnie to nic prostego i taniego.
eeech, czyli komp i wiązka z 1z, do podciśnienia jest jeszcze jakiś zawór ? Jak się zwie ?
rozumiem, że pompa wtryskowa, potencjometr "gazu",przepływka  z 1z może zostać ?
 
			 
			
					
				
				: pt kwie 09, 2010 10:55
				autor: t0mal
				Całe sterowanie musisz mieć, zawór N75
			 
			
					
				
				: pt kwie 09, 2010 11:00
				autor: bradley
				Kolektor wydechowy pod turbine, szybkozlaczka pod wydech, dluzsze przewody olejowe albo nagiac, gruszka podcisnienia, n75 i nie wiem czy komputer 8bit ogarnie sprawe zaluzji 

Lepiej kupic 16bit i miec cos na przyszle modyfikacje.
To chyba wszystko co trzeba zeby zmienic turbo WG na VNT.
 
			 
			
					
				
				: pt kwie 09, 2010 11:36
				autor: Viking
				bradley pisze:Kolektor wydechowy pod turbine, szybkozlaczka pod wydech, dluzsze przewody olejowe albo nagiac, gruszka podcisnienia, n75 i nie wiem czy komputer 8bit ogarnie sprawe zaluzji 

Lepiej kupic 16bit i miec cos na przyszle modyfikacje.
To chyba wszystko co trzeba zeby zmienic turbo WG na VNT.
 
Myślałem, że komp od afn jest inny i żaden (nawet 16bit) z 1 z nie ogarnie sterowania turbiny ze zmienną geometrią -mylę się ?
Czy jeżeli ma immo w zewn kostce to mogę bez problemu wstawić komp z afn pod to immo ? 
Czy komp z afn obsłuży pompę z 1z ? 
Czy wiązka 1z 8 bit pasuje do ecu afn ?
a może juz jest opis podmiany dmuchawki w 1z na forum, tylko źle szukam ?
 
			 
			
					
				
				: pt kwie 09, 2010 12:32
				autor: ringel
				Viking pisze:Myślałem, że komp od afn jest inny i żaden (nawet 16bit) z 1 z nie ogarnie sterowania turbiny ze zmienną geometrią -mylę się ?
Komp z afn różni się może dwoma pinami, jeżeli masz jeszcze starą wiązke i ECU 8-bitowe, ale i tak powinien silnik odpalić, oczywiście jest jeszcze problem immo. W ECU 16-bitowym, żeby zmienić sterowanie na VNT to już nie problem, wiadomo trzeba zmienić mapy.
Viking pisze:Czy jeżeli ma immo w zewn kostce to mogę bez problemu wstawić komp z afn pod to immo ?
Trzeba przeprowadzić adaptację. 
Viking pisze:Czy komp z afn obsłuży pompę z 1z ?
Bez problemu.
Viking pisze:Czy wiązka 1z 8 bit pasuje do ecu afn ? 
a może juz jest opis podmiany dmuchawki w 1z na forum, tylko źle szukam ?
Prosze: 
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... g&start=15
 
			 
			
					
				
				: pt kwie 09, 2010 20:08
				autor: Adamm
				wiec tak 
wiazka od 1Z pasuje bez problemu
auto z 1z tem na turbo od AFNa odpalisz z kompem od 1Z, wprawdzie nie bedzie sterowane ale odpali 
komp od AFNa jest 16 bitowy 
 
Viking, wszystko o 1Z juz jest na forum poszukaj dobrze
 
			 
			
					
				
				: sob kwie 10, 2010 06:53
				autor: michszym11970
				Viking, w tym temacie opisywałem trochę swoje mody:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=303863
komp też zmieniałem na 16bit, pasuje bez problemu, potrzebna tylko korekta softu
 
			 
			
					
				
				: ndz kwie 11, 2010 17:33
				autor: Viking
				dziękuję wszystkim, dokształcam się z linków 
jeszcze garść szczegółów:
1. turbo to gt1749v, ale nr 712968-3  038253019L - ponoć z Caddy, ale wg tabelek z Toledo 2002 PD 116 km - czy się nada do 1Z
Plan mam taki: Kupuję Ecu, N 75  i wtryski z AFN , przekładam. Czy dostanę 110 km bez grzebania w sofcie ?
 
			 
			
					
				
				: pn kwie 12, 2010 07:41
				autor: bradley
				Chcesz miec bez grzebania. Kupujesz 216tki. Wkladasz i masz >110KM
Jak zmienisz osprzet na AFNa to mozesz bezpiecznie pojsc max do ~140-145KM
			 
			
					
				turbawka afn w 1z
				: pn maja 20, 2013 00:03
				autor: SuVW_2006
				Odgrzewam stareeeeego kotleta, ale ma pytanko : 
- mój kumpel ma kłopot, ponieważ świeżo włożył silnik kompletny AFN w swoim Golfie MK III, a wcześniej siedział tam 1Z. 
Posiada kompa od nowego silnika afn-owskiego w komplecie z nowo zakupionym silnikiem, ale skubaniec nie chciał zaskoczyć 
na nowym setupie.(potrzebna adaptacja?) Natomiast zaskoczył na starym 8-bitowcu...(auto tylko odpaliło, jeszcze nie śmigał)
Pytanie brzmi: czy w związku z tym można jeździć na 8-bitowym kompie i czy nie spowoduje to jakiejś kolizji turbiny/silnika AFN ?
Dzięki z góry za podpowiedzi.
			 
			
					
				turbawka afn w 1z
				: pn maja 20, 2013 05:31
				autor: michszym11970
				Osobiście tego nie testowałem, ale 1Z ma niższe parametry pracy więc teoretycznie nie powinno się nic stać. Najlepiej zrób adaptacje nowego sterownika i będzie ok.
			 
			
					
				Re: turbawka afn w 1z
				: pn maja 20, 2013 11:48
				autor: SuVW_2006
				Ja w sumie przez moment jeździłem na 8bitowym kompie z podłączoną turbiną awx do B4 1,9 tdi, ale to był tylko moment.
A on w ogóle chce na razie na tym jeździć. Ktoś ma doświadczenia w tym temacie jeszcze?