Sprzeglo w AJM

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TDI. Chiptuning, turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
Dzizas
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 78
Rejestracja: wt lip 12, 2011 16:50
Lokalizacja: WR

Sprzeglo w AJM

Post autor: Dzizas » pt paź 03, 2014 17:51

-michau-, to odpuszczasz jednomas od Valeo?
U mnie dwumas się sypie i myślę nad kompletem BTB lub tym Valeo. Wolałbym Valeo bo tańsze, ale jak się będzie sprawować w ARL?


Był: Golf 3 1.8 ABS+LPG+Automat - będzie mi go brakowało. :rozpacz:
Było: Volvo V40 1.9DCi
Był: Golf MK IV AHF
Jest: Golf IV ARL+

Obrazek

Awatar użytkownika
-michau-
Forum Master
Forum Master
Posty: 1013
Rejestracja: ndz paź 20, 2013 23:22
Lokalizacja: mazowieckie

Sprzeglo w AJM

Post autor: -michau- » pt paź 03, 2014 19:03

raczej odpuszczam, dużo czytałem na necie, tyle samo za i przeciw,
założysz i będziesz zadowolony albo będziesz marudził

DM valeo bym sobie odpuścił, szczerze powiem, że kupie taki zestaw jaki będzie siedział po rozebraniu wszystkiego, czyli sachs lub luk, chociaż mogę się zdziwić jak będzie siedział zestaw valeo

w zależności czy 2mas będzie ok są 2 opcje pisałem stronę wcześniej
1. DM ok - nowy docisk, łożysko-wysprzęglk, stare lub nowe sprzęgło do zrobienia na kevlar 150 zł
2. DM do wymiany - wszystko nowe + wysyłka nowego sprzęgło na kevlar

po otwarciu pacjenta wolałbym ujrzeć zestaw luka, bo tańszy, arl 1500, ajm 1700

btb odpuszczam bo mam tylko 360nm i na tym pozostaje


GTB... :satan:

Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9202
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Sprzeglo w AJM

Post autor: wesol » pt paź 03, 2014 19:41

Sporo glupot na necie jest. Nie ma opcji by na valeo bylo zle. Kolega mi mowil ze sporo takich zestawów zalozyl do aut i auta do tego jeszcze mocno zmodozne nie tylko na moce po 150 koni ale pod 250 koni. Jakos ta valeo daje tam rade. Co ma dac ten kevlar na tarczy to nie rozumiem. O mocy trzymania sprzegla decyduje w glownej mierze docisk. JAko ciekawostek podam ze tarcza z golfa ASZ i ARL jak i cała reszta do tego czyli dwumas i docisk to w sharanie 115 konnym siedzi. ALe to wiadomo bo przeciez sharany maja gorzejjesli chodzi o takie rzeczy bo ciezka i duza buda. Dlateog tez sharany 130 i 150 konne czyli ASZ i BTB ( tu bylo inne oznaczenie) maja jeszcze mocniejsze dwumasy jak golfy asz arl. Do czego zmierzam. Taki sharan z ASZ BTB ma mocny dwumas a juz tarcze dokladnie taka samą jak 115 kony golf AJM. Czyli co sharan 150 konny ma tarcze jak golf 115 konny. Za to docisk jest duzo mocniejszy. Mam takie dociski, tarcze w piwnicy od 115 konnego sharana i od 150 konnego sharana.

Moim zdaniem robisz blad ze nie chesz jednomasy. Same plusy a do tego taniej. Ja teraz to potrafie specjalnie swoim sharanem na 3 biegu z 1200 obrotów przyspieszać tak dla jaj ze tak powiem i sie śmieje ze nie mam sie czego bać juz w tym temacie a tez mam 160 koni i 360 niutonów.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

Awatar użytkownika
-michau-
Forum Master
Forum Master
Posty: 1013
Rejestracja: ndz paź 20, 2013 23:22
Lokalizacja: mazowieckie

Sprzeglo w AJM

Post autor: -michau- » pt paź 03, 2014 19:47

może masz rację wesol, może robię błąd, że nie kupię 1masu,
moim zdaniem to opcja dla odważnych, jednak jakieś tam ryzyko zawsze jest,

najczęściej można wyczytać, że trzęsie, słychać jakieś sprężynki, że skrzynia dużo głośniej pracuje i wyje itp.

gdyby było tak, że wsadzam 1mas valeo i na milion % będzie tak samo wszystko działało jak przy 2masie to bym się nawet nie zastanawiał


GTB... :satan:

Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9202
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Sprzeglo w AJM

Post autor: wesol » pt paź 03, 2014 21:38

hmm. Ja dopiero jezdze od chyba 2 miesiecy na jednomasie ale powiem ci ze jestem zadowolony. W te mity ze rozwala skrzynie to nie wierz bo to juz jest glupota jak ktos takie rzeczy pisuje. Sluchaj skoro jezdza auta na takimi jednomasie i pdo maska siedzi ASZ dlubniety na 240 koni to jak moz esie to nei spisac przy mocy ledwo dlubnietej serii. Drgan nie ma wcale to cie zapewniam na 100% Nawet tapicerka w sharanie mi juz nie trzeszczy. Chesz to pryzjedz to ci udowodnie. Sprezynki hmm. Ludzi episuja rozne rzeczy. Po mojemu slychac tylko jak pracuje uklad roznicowy- kola satelitarne i cala reszta ale tylko jak jade tak na pograniczu ciagniecia silnika a hamowania silnikiem i tylko na wolnych obrotach. Nie jest to absolutnie ani uciaziwe ani jakies szkodliwe. Poprostu na dwumasie bylo tyle obcego halasu ze tego drobnego dzwieku nie bylo mowy by usłyszeć. Ja tam powiem tak jak siadzie w golfie mi dwumas( puki co na zlosc mi robi i nie chec siąść) to zakladam odrazu jednomas. Co do jednomasy bylem przekoany od zawsze. Pare w zyciu tez zalozylem do kilku aut nie tylko z rodziny vag. Tylko nigdy nie lubie wydawac kasy. Poczatkowo chcialem do jednomasu z AGR zapodać wieniec zebaty od naszych szesciobiegowców i poprostu taki zestaw zapodac. Powiem ci ze bledem tez jest z twojej strony to ze nawet przy aucie dlubnietym nico nei chesz zapodać zestawu z BTB jesli juz sie tak mocno upierasz by zostac przy dwumasie.
Zreszta jak myslisz auta dlubane na wielka moc maja dwumas na pokladzie?? Mowa np o dlubaniu 1.9 tdi na moce po 300-400 koni- np Masters w swoim lupo niegdyś to co mial dwumas jakis?


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

Awatar użytkownika
-michau-
Forum Master
Forum Master
Posty: 1013
Rejestracja: ndz paź 20, 2013 23:22
Lokalizacja: mazowieckie

Sprzeglo w AJM

Post autor: -michau- » pt paź 03, 2014 21:53

mieszasz mi w głowie wesol, :hmm:


GTB... :satan:

Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9202
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Sprzeglo w AJM

Post autor: wesol » pt paź 03, 2014 22:25

Dobrze ci radzę tylko.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

Awatar użytkownika
-michau-
Forum Master
Forum Master
Posty: 1013
Rejestracja: ndz paź 20, 2013 23:22
Lokalizacja: mazowieckie

Sprzeglo w AJM

Post autor: -michau- » sob paź 04, 2014 00:33

sprawdziłem numery części zestawu luk
asz/arl 600001300
ajm 600001900

różnią się tylko 1 cyfrą, czemu? po numerach nawet wynika, że chyba będzie pasować


GTB... :satan:

Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9202
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Sprzeglo w AJM

Post autor: wesol » sob paź 04, 2014 07:35

roznia sie te numery ( choc ja wole nr vagowskie) bo roznica w zestawach nie jest jaka optyczna widziana golym okiem tylko roznica wytryzmalosciowa. Tu na forum znajdziesz paredziesiat ludzi co to zakladalo mocniejsze zestawy np od ASZ ARL do jednostek slabszych AJM by miec spokój na dluzej. pozniej zakaldali JEszcze mocniejsze zestawy od sharana BTB. To wszystko pasuje zamiennie tylko roznice sa w wytryzmalosciach samej dwumasy i mocy docisku. Pamietaj wazny jest fakt ze masz skryznie 6 biegowa i te skryznei tez pasuja zamiennie do AJM ASZ ARL itd. Wazne jest to ze masz zestaw 240 mm i od poprzeczniaka czyli golf leon ibiza itd a nie np passek B5 gdzie silnik byl podluznie. Tego mozesz byc pewny.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

Awatar użytkownika
daniel.wwe
TDI PoweR
TDI PoweR
Posty: 752
Rejestracja: wt lip 05, 2011 14:04

Re: Sprzeglo w AJM

Post autor: daniel.wwe » sob paź 04, 2014 10:51

Ja tez moge polecic Valeo. Mam u siebie zestaw Valeo (tarcza, docisk, 1M, lozysko), zalozony przed programem, zrobilem 80tys i zadnych niepokojacych objawow nie ma, a jezdze dosc dynamicznie. Przed wymiana naczytalem sie w necie jakie to Valeo jest blee, ze Valeo tzn "walnelo" ale postanowilem zaryzykowac i nie zaluje.


“Proste są dla szybkich samochodów. Zakręty dla szybkich kierowców”

Awatar użytkownika
-michau-
Forum Master
Forum Master
Posty: 1013
Rejestracja: ndz paź 20, 2013 23:22
Lokalizacja: mazowieckie

Sprzeglo w AJM

Post autor: -michau- » sob paź 04, 2014 10:53

no tak, ale masz skrzynię 5, w takim przypadku też bym założył 1mas


GTB... :satan:

Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9202
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Sprzeglo w AJM

Post autor: wesol » sob paź 04, 2014 11:16

Co to zmienia? Skrzynia 5 to jest tytanowa a 6 z gumy? Sam zamach jest większy o około 6 mm. Tarcza większą o 12 mm i tyle. Działanie takie samo.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

Awatar użytkownika
-michau-
Forum Master
Forum Master
Posty: 1013
Rejestracja: ndz paź 20, 2013 23:22
Lokalizacja: mazowieckie

Sprzeglo w AJM

Post autor: -michau- » pt paź 17, 2014 08:50

Wymieniłem cały komplet z 2masem luka z asz/arl, wszystko podeszło p&p bez problemu z asz/arl.


GTB... :satan:

Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9202
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Sprzeglo w AJM

Post autor: wesol » pt paź 17, 2014 17:51

tak to bylo wiadome. Tak jak pisalem. Generalnie ludziska pisza ze docisk od sharana BTB jako najmocniejszy pasuje tylko do zamachu od BTB ale jak przykladalem do zamachów innych np od AJM czy ASZ/ARL to na kolkch pasowalo bez problemu. Jedynie co to otworki na srubki docisku sa o milimetr wieksze- zamiast 7mm sa 8 mm. Ale co to przeszkadza jak przykrecic sie da bez problemu. Zestawy do 6 biegowych poprzecznikaow sa zamienne miedzy soba czy to bedzie golf czy to bedzi eibiza czy to bedzie sharan.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

ODPOWIEDZ

Wróć do „TDI”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości