zmiana silnika z 1.9 na 2.5tdi w mk3

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TDI. Chiptuning, turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
paul86ck
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 142
Rejestracja: pn lis 23, 2009 19:22
Lokalizacja: chełmce\kielce
Kontakt:

Post autor: paul86ck » pt sty 15, 2010 15:20

zabba88 pisze:paul86ck, tylko przeszczepienie takiego v6 do mk3 to koszta 2x wieksze jak swap na 1.9PD+big T wiec gdzie tu logika:) A i robota nieporownywalna. Pewnie i awaryjnosc bedzie wieksza jak PD po takim swapie.
ale kolega tomec 1984 określił się że kasa nie gra roli... więc jak ja bym miał takie plany to tak prędko bym z nich nie zrezygnował... a opinie o tych motorach są jakie są tyle że przez to że większość aut z tymi motorami są ściągnięte już jako padliny z za granicy (long life jak to w de.) i później się dziwią że się tylko psują, w dodatku mają cofnięte liczniki i to dużo... albo już w polsce zajeżdżone... sam chciałem passak z 2001r kupić jak robiłem w niemczech ale miał nalatane 250.000 i sam właściciel komisu (TURAS) się pytał czy chcę żeby mi licznik cofnął za 30ojro... to ja pierdziele taki interes... wiadomo co już było zrobione przy nim...


BRh+
Skoda Superb 2.8 V6 193KM AMX 2002r.
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=456738

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » pt sty 15, 2010 18:00

zabba88 pisze:tylko przeszczepienie takiego v6 do mk3 to koszta 2x wieksze
a ja stawiam że niemożliwe w poprzek, a wzdłuż to jedynie RWD trzeba by robić - juz to pisałem

czy ktoś widział jakiegos golfa z tym silnikiem ? ludzie zejdźcie w koncu na ziemie z tym V6

moze sobie ktoś popatrzy na żywo na ten silnik a potem popatrzy na komore MK3



tomec 1984
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 464
Rejestracja: sob lis 08, 2008 16:34
Lokalizacja: inowrocław
Kontakt:

Post autor: tomec 1984 » pt sty 15, 2010 18:48

NO TEZ WŁASNIEO TOMI CHODZIŁO
czy to bedzie chodziło i szukałem porady
ludzie ładują sil;niki do mk3 3.2 z audi i mieszcza to 2.5 tez sie zmiesci :grin: he he
no i nikt nie powie ze 2.5v6 chodzi gorzej niz 1.9 :P


[url=http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ce07977662bcb304.html][img]http://images43.fotosik.pl/294/ce07977662bcb304m.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
morfeusz86r
Forum Master
Forum Master
Posty: 1234
Rejestracja: śr sty 02, 2008 16:58

Post autor: morfeusz86r » pt sty 15, 2010 19:42

v8 też sie mieści w komore mk2 :helm:



tomec 1984
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 464
Rejestracja: sob lis 08, 2008 16:34
Lokalizacja: inowrocław
Kontakt:

Post autor: tomec 1984 » pt sty 15, 2010 20:07

ale pasażerską he he :P :)

pozdro


[url=http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ce07977662bcb304.html][img]http://images43.fotosik.pl/294/ce07977662bcb304m.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
morfeusz86r
Forum Master
Forum Master
Posty: 1234
Rejestracja: śr sty 02, 2008 16:58

Post autor: morfeusz86r » pt sty 15, 2010 20:44

tomec 1984 pisze:ale pasażerską he he :P :)

pozdro
nie, u evolutiona
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... sc&start=0



Awatar użytkownika
krzys-jeruzal
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 462
Rejestracja: śr lis 14, 2007 16:20
Lokalizacja: Jeruzal
Kontakt:

Post autor: krzys-jeruzal » sob sty 16, 2010 01:05

tomec 1984 pisze:ludzie ładują sil;niki do mk3 3.2 z audi i mieszcza to 2.5 tez sie zmiesci he he
Ale te 3.2 to prawie ja k VR6 mały kot pomiędzy cylindrami jak w 2.8 a 2.5 V6 jest chyba 90stopni pomiędzy cylindrami mieści sie turbo pompa wtryskowa i kolektory ssące .popatrzcie ze w a6 jest pod maska pełno ....
Według mnie projektem b. ciekawym było by jakieś 2.0 16V TDI
Ostatnio zmieniony sob sty 16, 2010 01:05 przez krzys-jeruzal, łącznie zmieniany 1 raz.



siaralfc
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 329
Rejestracja: śr paź 01, 2008 22:33
Lokalizacja: Zabrze
Kontakt:

Post autor: siaralfc » sob sty 16, 2010 01:58

krzys-jeruzal pisze:2.0 16V TDI
lepsze rozwiązanie, a chyba jeszcze w mk3 w Polsce nie wjechał ten silnik? :bajer:

Rogal i Gulu się z tymi silnikami bawili bodajże w swoich autach i fajne cyferki się pokazały :bigok:


S3 R30 Turbo by FROGRACINGxBRYNDZISM

Awatar użytkownika
morfeusz86r
Forum Master
Forum Master
Posty: 1234
Rejestracja: śr sty 02, 2008 16:58

Post autor: morfeusz86r » sob sty 16, 2010 08:37

słabo szukasz. są już mk3 16v tdi



MZiobro
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 969
Rejestracja: śr sty 17, 2007 23:16
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: MZiobro » sob sty 16, 2010 13:56

tomec 1984 pisze:NO TEZ WŁASNIEO TOMI CHODZIŁO
czy to bedzie chodziło i szukałem porady
ludzie ładują sil;niki do mk3 3.2 z audi i mieszcza to 2.5 tez sie zmiesci :grin: he he
no i nikt nie powie ze 2.5v6 chodzi gorzej niz 1.9 :P
tyle ze 3.2 to prawie jak VR, o zwartej budowie no i montowany fabrycznie poprzecznie....generalnie przetrata droga w swapach z tymi motorami a 2.5...dla mnie bez sens z takim czymś się męczyć jak takie same możliwości daje nam 1.9 lub 2.0, pozatym 2.5 montowany jest wzdłużnie - dla upartego napewno da się to upchać w mk3 i mk2 ale roboty na conajmniej pół roku by to na łapach postawić ( przebudowa tunelu,zawieszenia,ścianki grodziowej,półosi etc)
Dla mnie szkoda czasu i roboty z rzeźbieniem przy swapie 2.5 a kto twierdzi inaczej chyba na oczy nie widział komory w mk2 i mk3 i silnika wraz ze skrzynią 2.5 V6.
Ostatnio zmieniony sob sty 16, 2010 13:57 przez MZiobro, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » sob sty 16, 2010 15:16

MZiobro pisze:tyle ze 3.2 to prawie jak VR, o zwartej budowie no i montowany fabrycznie poprzecznie....g
krzys-jeruzal pisze:Ale te 3.2 to prawie ja k VR6 mały kot pomiędzy cylindrami jak w 2.8
3.2 to VR a nie prawie jak VR, silnik seryjnie podchodzi w poprzek
no i nikt nie powie ze 2.5v6 chodzi gorzej niz 1.9 :P
nikt nie mowi, nowsze wersje oznaczenie na literke B juz chyba nie mają prblemów wałków

fajny elestyczny silnik np w Audi A6, długa skrzynia, mozna latac 170 po autostradach

jednak najwieksze moce 270-280KM osiaga się na 1.9 TDI

dla mnie temat zmierza powoli w kierunku zamknięcia, bo sie robi science fiction powoli



Awatar użytkownika
GMS
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 702
Rejestracja: pn sie 11, 2008 00:51
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: GMS » sob sty 16, 2010 15:27

tak silnik w oznaczeniu z literą B mają całkowicie przekonstruowane głowice wszystko jest zrobione na rolkach jak w 2.0 i problemu ze ścieraniem się wałków nie ma poprawiona jest już również pompa wtryskowa...
a może wsadzić 2.5 r5 z z t5 przykładowo do seata się zmieścił to może i do golfa wejdzie



MZiobro
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 969
Rejestracja: śr sty 17, 2007 23:16
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: MZiobro » sob sty 16, 2010 15:43

cowboy pisze:
3.2 to VR a nie prawie jak VR, silnik seryjnie podchodzi w poprzek
wiem....napisałem tylko tak aby nikt nie myślał że było coś takiego jak VR6( popularne i chyba już kultowe 2.8 i 2.9) 3.2 tylko 3.2 V6 chodź VR nie jest to pomyłką bo to oznaczenie silnika V o małym kącie umieszczenia cylindrów 15st. w jednym bloku, następne V-ki Volkswagena to można powiedzieć kolejne generacje silników opare o konstrukcję "VR", takie małe OT :grin:



ODPOWIEDZ

Wróć do „TDI”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 32 gości