Strona 1 z 1
					
				jaki blok itp. do mocnej VP
				: śr cze 03, 2009 14:39
				autor: grzegorzp
				po padzie turbiny, cały czas mam wrażenie że silnik pracuje inaczej niż przedtem i na dodatek ma trochę mniej mocy.
z jakich silników 130 i 150KM brać tłoki,wał korbowy i blok, tak żeby były wytrzymałe i żeby pasowały P&P do golfa IV ALH?
wiem że od ASZ i ARL ale chyba są jeszcze jakieś inne mocne pasujące
no i czy coś jeszcze potrzeba? i co należy profilaktycznie od razu wymienić?
ps. czy to że olej i trochę odłamków poszło w wydech może go blokować tak że jest lekko przytkany? kata nie ma.
			 
			
					
				
				: śr cze 03, 2009 17:55
				autor: cowboy
				grzegorzp pisze:czy to że olej i trochę odłamków poszło w wydech może go blokować tak że jest lekko przytkany? kata nie ma.
jak kata nie ma to wszystko sie wypaliło i wyleciało raczej
a w dolot cos poszło ?
korekcje sie zmieniły, pojawiały sie jakies drgania jak stopniowo dodajesz gazu na postoju ?
 
			 
			
					
				
				: śr cze 03, 2009 20:41
				autor: aw69
				korekcje nie sa zadnym wyznacznikiem skrzywionej korby, wlasciwie wiem z doswiadczenia ze na krzywej korbie mogą one byc idealne....bardziej bym skupil sie na tym czy na zimnym siniku nie pracuje jakos dziwnie kulawo i czy nie poddymia na bialo.  
W drugiej kwesti odnosnie bloku....nie baw sie w takie tematy wymiana walu tlokow korb, bo to kosztowo sie nie oplaca (nowe pierscienie panewki bla bla bla)....szukaj dolu od PD jakis mlody ASZ albo najlepiej BLT. Z ktorego roku ten twoj ALH ? Jak juz nabedziesz tak dół to nie zapomnij przerzuci tarczki od czujnika polozenia walu ze swojego ALH (konieczne wyjecie walu) bo bedzie cie czekac podwojna robota 

 
			 
			
					
				
				: śr cze 03, 2009 20:51
				autor: jaro4444
				aw69 pisze:albo najlepiej BLT
Z BLT tak pięknie nie jest bo ma całą podstawę filtra oleju cofniętą bardziej do tyłu silnika, ma mały wkład filtra oleju, i podstawa od ALH nie pasuje do bloku BLT.
ASZ z Sharana 2006 r. to najmłodsze ASZ w seryjnej produkcji.
 
			 
			
					
				
				: śr cze 03, 2009 20:52
				autor: PinkFloyd
				w wyniku padnięcia suszarki silnik ci sie rozbiegł?? MI po takim zabiegu silnika jak zona nie zdażyła go zdusic na wys obrotkach podwieszały sie zawory- raczej nie były szczelne i moc była z 60% po regeneracji głowicy bez problemu. Mysłałem ze korby poszły- ale nie  

 za to teraz na nowej suszarce i głowicy z uszczelnieniami bieze tylko 0,2 l oleju na 15 tys km  

 
			 
			
					
				
				: śr cze 03, 2009 22:29
				autor: grzegorzp
				1. silnik nie bierze oleju
2. wszystko z korekcjami ok,
3, na jałowym wszystko ok, kuleje tylko jak klime włącza, ale tak już było wcześniej i to chyba norma.
4. silnik się nie rozbiegł, od razu zgaszony raczej jeżeli coś poszło w dolot to bardzo mało.
czyli jeżeli bym się decydował na podmianę to szukać "dołu" od sharana asz.
czyli całego silnika tylko bez głowicy? jakie dokładnie części?
ps. silnik raczej w miarę zdrowy bo te 180KM daje ale jakoś więcej to  nie chce a ja też raczej nie chcę wysilać go na dole od VP
ps.2 jakie mocno orientacyjne koszty roboty/takiej wymiany (bez części)
			 
			
					
				
				: czw cze 04, 2009 00:25
				autor: aw69
				nie no Jaro zgadzam sie, ale kupując taki dół grzechem odrazu jest nie wziac podstawy z dużą chłodniczką oleju 

 
			 
			
					
				
				: czw cze 04, 2009 06:55
				autor: peter250
				A czapka od VP pasuje na blok od ASZ/ARL czy przerzuca się tylko bebechy z bloku PD do VP ?
Czy można wrzucić dół od PD bez ściągania czapy?
Sorki za laickie pytanie.
			 
			
					
				
				: czw cze 04, 2009 10:47
				autor: aw69
				pasuje czapka od ALH do dolu PD......no bez zdjecia czapki ? 

 ja nie potrafie, ale moze ktos umie heheheh
 
			 
			
					
				
				: czw cze 04, 2009 11:03
				autor: peter250
				aw69 pisze:pasuje czapka od ALH do dolu PD......no bez zdjecia czapki ? 

 ja nie potrafie, ale moze ktos umie heheheh
 
Znaczy się miałem na myśli czy można same bebechy przełożyć z PD do bloku VP po zdjęciu miski olejowej..? Wiem, że błądze  

 
			 
			
					
				
				: czw cze 04, 2009 12:15
				autor: grzegorzp
				bez sensu zakładać do bloku VP bo on jest słabszy niż w PD więc jak zmieniać to razem z blokiem,
a od czego obudowa filtra oleju pasuje do BLT?
			 
			
					
				jaki blok itp. do mocnej VP
				: śr sty 30, 2013 23:24
				autor: Baryla
				troszkę odświeżę temat, jestem na etapie składania VP z dołem od PD ( AVF) i mam parę wątpliwości. 
-Jak wygląda sprawa z pompą oleju? Zostaje z PD czy trzeba założyć tą z vp? 
-Czy głowice o numerach 038 103 373 A oraz 038 107 373 E są zamienne? Wiem że z numerem A jest na stare hydro jak golf III itp, a numerem z końcówką E jest już na te nowsze hydro.
-Czy są jeszcze jakieś rzeczy prócz pierścienia od czujnika położenia wału do przełożenia przed składaniem silnika?