MODYFIKACJA 1Z I TU PROBLEM!!!

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TDI. Chiptuning, turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

seba22
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: sob maja 19, 2007 18:50
Lokalizacja: Trómiasto

MODYFIKACJA 1Z I TU PROBLEM!!!

Post autor: seba22 » ndz mar 15, 2009 13:27

witam mam silnik 1Z i przerobiłem go na AFN, a mianowicie wszdziłem wtryski 205, pompa wtryskowa 11 i turbo GT18 na 22,a program wgrałem seryjny 110. Po takich modyfikacjach pojawiło się 128 km i wszystko ok,ale jak tylko wgrałem progrm na 142km ktory był zrobiony w Ibizie na seryjnych gratach od 110km to moje auto zaczeło strasznie kopcic, silnik zaczął dzwonic jak chce szybko przyspieszyc i jest tez jedno,a mianowicie jk szybko przyspieszam to około 3tyś obrotów auto przestaje ciagnąć tak jak bym wyłaczył silnik zero reakcji na pedał gazu aż zejdzie z obrotów na około 2 tyś i znó zaczyna jechać. Najlepsze to że jesli powoli przyspieszam to wszystko jest ok.
CO TO MOŻE BYĆ-PRZYPOMINAM ŻE STEROWNIK JEST ALUMINIOWY OD 1Z, ALE ZOSTAŁA WGRANA PAMIEC OD AFN



Awatar użytkownika
krzys-jeruzal
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 462
Rejestracja: śr lis 14, 2007 16:20
Lokalizacja: Jeruzal
Kontakt:

Post autor: krzys-jeruzal » ndz mar 15, 2009 13:51

No wiesz jak sam programujesz to chyba powinienes wiedziec...



Awatar użytkownika
_mumin_
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 157
Rejestracja: czw sty 03, 2008 00:30
Lokalizacja: OKR
Kontakt:

Post autor: _mumin_ » ndz mar 15, 2009 13:53

:rotfl: :rotfl: :rotfl:

Wgram sobie to a może tamto a może co innego , może spróbuj wgrać program od 130
a nóż zadziała :rotfl: :rotfl: :rotfl:

A tak na poważnie .... jedź to wystroić do kogoś kto się na tym zna w okolicy masz Rob555.
Turbina GT18/22 to już zbytnio standardowa nie jest...



Awatar użytkownika
andrew19_86
Forum Master
Forum Master
Posty: 1572
Rejestracja: wt wrz 27, 2005 18:14
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: andrew19_86 » ndz mar 15, 2009 13:56

seba22 pisze:wgrałem progrm na 142km ktory był zrobiony w Ibizie na seryjnych gratach od 110km to moje auto zaczeło strasznie kopcic, silnik zaczął dzwonic jak chce szybko przyspieszyc
to potwierdza zasade,że program robi się pod dany silnik,a nie wgrywa na pałe co pod ręke podejdzie od innego auta :helm:


:los2: Nocne Mary Squad :los2:
:satan: Tata NM synka :satan:

seba22
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: sob maja 19, 2007 18:50
Lokalizacja: Trómiasto

Post autor: seba22 » ndz mar 15, 2009 14:05

Wszystko ok ,ale program mi robi firma V-tech a nie ja sam. mowie tylko co probowali mi wgrywac,a probowali juz wszystko i rece juz im opadaja.
mam pytanie czy musze kupic orginał komputer od AFN czy komputer od 1Z po zmianie pamieci moze zostac?



Awatar użytkownika
sagon
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 868
Rejestracja: wt lis 04, 2008 16:28
Lokalizacja: RP
Kontakt:

Post autor: sagon » ndz mar 15, 2009 14:17

Wywal ten zabytek od 1Z i załóż 16to bitowca od AFNa,a wszystkie problemy znikną.
Poproś o poradę kolegę krzys-jeruzal, on robił taki swap i dobrze wie,co zrobić,żeby to jezdziło.
Generalnie te 8mio bitowce są bardzo niewdzięcznymi pacjentami.


AFN 165,5@380,8

To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » ndz mar 15, 2009 14:24

zmień ECu na 16bit
jak checsz coś grzebać w ECU to tylko zmiana na 16bitow bo ten 8bit to jest dobry ale do seryjnych ustawien.

nie musi być od AFn bo 1Z tez miały 16bitowe ECU



Awatar użytkownika
bradley
Forum Master
Forum Master
Posty: 1046
Rejestracja: czw paź 02, 2008 11:11
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

Post autor: bradley » ndz mar 15, 2009 14:25

sagon, ja mam zabytkowy 16bitowiec ORYGINALNY w 1Z, wiec po jakiego wala mi zmieniac jeden zabytek na drugi zabytek z AFNa? Jak juz to komputer z gofra 4ki bo mozna program wgrywac po kablu a nie za lutowanie i podstawki.
seba22 pisze:PRZYPOMINAM ŻE STEROWNIK JEST ALUMINIOWY OD 1Z
Widziales aluminiowy 8bitowiec sagon?;)
seba22 pisze:1Z i przerobiłem go na AFN, a mianowicie wszdziłem wtryski 205, pompa wtryskowa 11 i turbo GT18 na 22,a program wgrałem seryjny 110
Z AFNa to moze byc tylko program i te wtryski, reszty na pewno nie bylo w AFN ;)

[ Dodano: 15 Mar 2009 13:27 ]
A ja nie wiem czy to nie jest objaw stalej wady konstrukcyjnej 1Z czyli pompy olejowej. Za duze cisnienie, silnik dostaje drgawek, telepawek, kopci na bialo. Ale wlasnie nie wiadomo na jaki kolor kopci;p


VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
[i]Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0[/i]

seba22
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: sob maja 19, 2007 18:50
Lokalizacja: Trómiasto

Post autor: seba22 » ndz mar 15, 2009 14:36

przepraszam moja wina co do kopcenia,a mianowice ze nie napisałem na jaki kolor. kmopci na czarno jak dodam mocno gazu,a objaw kopcenia na jasno gdy jest zimny i jak doda sie gazu,a silnik sie zaczyna zle pracowac tez mam. przestaje jak jest ciepły,a czarno zawsze kopci gdy mocna dodam gazu.
mam aluminiowy komputer i tez tak słyszałem ze jak przelutuje sie nowa pamiec to komputer staje sie 16 bitowy.



Awatar użytkownika
krzys-jeruzal
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 462
Rejestracja: śr lis 14, 2007 16:20
Lokalizacja: Jeruzal
Kontakt:

Post autor: krzys-jeruzal » ndz mar 15, 2009 14:47

Jak ma aluminiową obudowe to jest 16 bitowy...



Awatar użytkownika
bradley
Forum Master
Forum Master
Posty: 1046
Rejestracja: czw paź 02, 2008 11:11
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

Post autor: bradley » ndz mar 15, 2009 14:56

seba22 pisze:a objaw kopcenia na jasno gdy jest zimny i jak doda sie gazu,a silnik sie zaczyna zle pracowac tez mam. przestaje jak jest ciepły
To to jest od pompy olejowej. Najlepiej byloby jezdzic na jakims super syntetyku zeby olej byl rzadki przy niskich temperaturach. Z jednej strony to dobrze, ze jest ta "wada". Zanim silnik sie nie nagrzeje nie wolno go palowac ;)
seba22, jesli twoj 1Z ma aluminiowa obudowe, sadze ze ostatnie w numerze seryjnym ostatnie literki to BF to masz 16bitowca i nei wazne czy cos lutowales czy nie. Jest 16 bitowy, ale do tego starego bitowca nie wgrasz programu po kablu tylko lutowaniem kosci pamieci. Tym sie rozni od "nowszego" 16 bitowca.

Jedz do jakiegos tunera z okolic np. Roba555 zeby ogarnac program bo sam tego w przyslowiowej stodole nie zrobisz.


VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
[i]Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0[/i]

seba22
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: sob maja 19, 2007 18:50
Lokalizacja: Trómiasto

Post autor: seba22 » ndz mar 15, 2009 15:06

sadzisz ze firma V-tech jest zbyt słaba zeby to zrobic?
co do oleju to dzieki za odp, ale tez tak sadziłem bo zaczeło to sie dziac po zalamiu oleju Motul połsyntetyk
to zmienic kogos co pisze program rozumie?



Awatar użytkownika
_mumin_
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 157
Rejestracja: czw sty 03, 2008 00:30
Lokalizacja: OKR
Kontakt:

Post autor: _mumin_ » ndz mar 15, 2009 15:49

Tak jak Ci wszyscy piszą jedź do TUNE-UP użytkownik Rob555 z tego forum.
On już robił takie auta i będzie wiedział co z tym począć.



Awatar użytkownika
uysy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 559
Rejestracja: pt lis 19, 2004 14:37
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: uysy » ndz mar 15, 2009 19:46

seba22 pisze:Wszystko ok ,ale program mi robi firma V-tech a nie ja sam. mowie tylko co probowali mi wgrywac,a probowali juz wszystko i rece juz im opadaja.
seba22 pisze:sadzisz ze firma V-tech jest zbyt słaba zeby to zrobic?
Czyż odpowiedź nie nasuwa się sama? Nieprawidłowa ale blisko :)



ODPOWIEDZ

Wróć do „TDI”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 15 gości