[MK3] TDI 90 AHU chiptuning czy rezystor?

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TDI. Chiptuning, turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

kubik78
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 120
Rejestracja: śr sty 14, 2009 16:31
Lokalizacja: Szczecin

[MK3] TDI 90 AHU chiptuning czy rezystor?

Post autor: kubik78 » śr sty 14, 2009 16:40

Chyba każdemu po pewnym czasie zaczyna brakować "kopa" w swoim traktorze. Od 4 miesięcy posiadam trójeczke z oznaczeniem silnika AHU i zdecydowanie przestało mi to wystarczać:P
Sporo sie naczytałem na tym forum i właściwie prawie zdecydowałem sie na robienie programu kiedy to pewien mechanik który od poprzedniego właściciela zajmuje sie moim golfem, kategorycznie mi tego odradził gdyż w szczecinie nie znajde fachowca który zrobił by dla mnie coś trwałego. Polecił mi za to boxa, nie z allegro tylko gdzieś pod poznaniem do zrobienia. Sam ma takiego w 1Z od 4 lat i z autem nic sie nie dzieje.

Moje pytanie jest do posiadaczy ztunnowanych 1Z/AHU . Jakie macie przeróbki, od jakiego czasu i czy nic sie nieciekawego z waszymi traktorami nie dzieje.

Wiem że w najbliższym czasie podciągne troche moją trójeczke, jednak nie chciałbym zrobić czegoś przypadkowego.



Awatar użytkownika
sagon
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 868
Rejestracja: wt lis 04, 2008 16:28
Lokalizacja: RP
Kontakt:

Post autor: sagon » śr sty 14, 2009 16:55

Kolego to zalezy,jak bardzo lubisz swoj silniczek.Jezeli Ci nanim zalezy,to czip bedzie najlepszym rozwiazaniem.Zrobiony u fachowca zapewni Ci dobre osiagi i bedzie bezpieczny dla silnika,czego nie mozna powiedziec o drugiej opcji.
Sam jezdze juz kilka lat na mocnym sofcie i jak dotychczas wszystko jest ok.


AFN 165,5@380,8

kubik78
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 120
Rejestracja: śr sty 14, 2009 16:31
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: kubik78 » śr sty 14, 2009 18:08

Pierwszorzędna sprawa - żywotność silnika
Drugorzędna - koszty


Celuje 110-120 KM na pierwszy raz. Jestem raczej z tych osób które ładują pieniądze w auto niż sprzedają je i kupują nowe więc żywotność silnika stawiam na pierwszym miejscu



Awatar użytkownika
sagon
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 868
Rejestracja: wt lis 04, 2008 16:28
Lokalizacja: RP
Kontakt:

Post autor: sagon » śr sty 14, 2009 18:58

110-120 koni to zaden wysilek dla takiego silnika.Uwierz mi. Potrafia one zniesc
o wiele wiecej.Seryjnie afn ma 110 koni,a silnik ma taki sam.Jedyna roznica to osprzet.Wiec te 120 koni to tak jakby afn w serii.Tyle bowiem silniki te potrafia wypluc
na hamowni.Wynik jak najbardziej bezpieczny dla Twojego silnika.

Koszt takiej modyfikacji to kwota okolo 1000 zeta.Ta sama moc mozesz uzyskac poprzez
wymiane koncowek wtryskow na 216-tki.Cenowo to samo i efek koncowy rowniez podobny.
Ja osobiscie wybralbym te druga opcje.Wielu posiadaczy 90-cio konnych jednostek tak robilo.Plus jest taki,ze mimo iz pieniadze te same,to tu masz juz baze wyjsciowa do dalszych modow.Zakladasz wieksze turbo i 140 koni robisz na luziku.


AFN 165,5@380,8

Awatar użytkownika
mp1985
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 130
Rejestracja: pn lis 27, 2006 18:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mp1985 » śr sty 14, 2009 20:22

tak jak sago zdecydowanie wymień wtryski na 216 efekt porownywalny z czipem i cena tez ok 1000-1200zł

ja na twoim miejscu radze odezwać się do ceglarza lub cowboya w sprawie 216 gdy juz będziesz miał włożone wtryski na czipa jechać ---teraz jest organizowany grupowy u Rogala----chyba kazdy wie kto to jest ...cena 900zł więc bdb

brat robił u rogala fiata stilo jest bardzo zadowolony:D


więc rób tak najpierw wtryski 216 potem czip lub jesli ci wystarczy te 110-115KM na 216 to czipa nie będziesz robić ale wątpię bo apetyt rośnie:)



Awatar użytkownika
krzys-jeruzal
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 462
Rejestracja: śr lis 14, 2007 16:20
Lokalizacja: Jeruzal
Kontakt:

Post autor: krzys-jeruzal » śr sty 14, 2009 20:50

Jak chces poczytac o modyfikacjach zapraszam do mnie tyle ze ty mnie musisz wymieniac kompa bo masz juz 16 bitowy

Ja bym włozył 216 do tego turbo nawet od 110 to było by 140 km i 300nm płasko i jedno strojenie . wiecej niutona to na sprzegło było by nie zdrowo bynjmniej tak jak u mnie było bo przy 310 nm przy 2500rpm sie slizgało .bo tak jak bys chciał więcej to sprzegło zestaw G60 kosztuj 360zł i mozesz miec więcej momentu a mocy na pompie AHU nie będzie rewelacji max 150km pewnie...
Ostatnio zmieniony śr sty 14, 2009 20:57 przez krzys-jeruzal, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Re: [MK3] TDI 90 AHU chiptuning czy rezystor?

Post autor: PinkFloyd » śr sty 14, 2009 21:54

kubik78 pisze:Chyba każdemu po pewnym czasie zaczyna brakować "kopa" w swoim traktorze. Od 4 miesięcy posiadam trójeczke z oznaczeniem silnika AHU i zdecydowanie przestało mi to wystarczać:P
Sporo sie naczytałem na tym forum i właściwie prawie zdecydowałem sie na robienie programu kiedy to pewien mechanik który od poprzedniego właściciela zajmuje sie moim golfem, kategorycznie mi tego odradził gdyż w szczecinie nie znajde fachowca który zrobił by dla mnie coś trwałego. Polecił mi za to boxa, nie z allegro tylko gdzieś pod poznaniem do zrobienia. Sam ma takiego w 1Z od 4 lat i z autem nic sie nie dzieje.

Moje pytanie jest do posiadaczy ztunnowanych 1Z/AHU . Jakie macie przeróbki, od jakiego czasu i czy nic sie nieciekawego z waszymi traktorami nie dzieje.

Wiem że w najbliższym czasie podciągne troche moją trójeczke, jednak nie chciałbym zrobić czegoś przypadkowego.
To sałbo obeznany twój mechanior , jak jestes zainteresowany profesionalnym chiptuningiem w Sz-nie to daj znać



Awatar użytkownika
manek271
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 457
Rejestracja: czw paź 19, 2006 20:16
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: manek271 » czw sty 15, 2009 12:36

mp1985 pisze:tak jak sago zdecydowanie wymień wtryski na 216 efekt porownywalny z czipem i cena tez ok 1000-1200zł
Wydaje mi sie ze z tymi 216 to troszke przesada wystarczy jak zapoda wtryski od 110,przede wszystkim sa tansze okolo 450 zl ,i zapoda softa i juz wynik bedzie bardzo ciekawy a koszta podobne :helm:

[ Dodano: 15 Sty 2009 11:38 ]
Ja bym włozył 216 do tego turbo nawet od 110 to było by 140 km i 300nm płasko i jedno strojenie . wiecej niutona to na sprzegło było by nie zdrowo bynjmniej tak jak u mnie było bo przy 310 nm przy 2500rpm sie slizgało .bo tak jak bys chciał więcej to sprzegło zestaw G60 kosztuj 360zł i mozesz miec więcej momentu a mocy na pompie AHU nie będzie rewelacji max 150km pewnie...
krzys-jeruzal, ty to odrazu po calosci jedziesz na maxa a co :helm:


CHCESZ ZOBACZYC MOJE AUTO??? KLIK W BANEREK
Obrazek

kubik78
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 120
Rejestracja: śr sty 14, 2009 16:31
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: kubik78 » czw sty 15, 2009 12:59

załóżmy że dałbym wtryski od AFN i softa. Seryjne sprzęgło dałoby rade?



Awatar użytkownika
manek271
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 457
Rejestracja: czw paź 19, 2006 20:16
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: manek271 » czw sty 15, 2009 13:12

kubik78 pisze:załóżmy że dałbym wtryski od AFN i softa. Seryjne sprzęgło dałoby rade?
Nie pamietam jakie tam masz sprzeglo,wielomas czy jednomasowe,ale wydaje mi ze takie jak w 1z czyli jedno masowe,powinno dac rade,mowia ze to pancerne sprzegla ,a jak nie to juz kolega ci pisal ze zestaw od G60 to koszta 360 zl wiec zadna tragedia , :grin:


CHCESZ ZOBACZYC MOJE AUTO??? KLIK W BANEREK
Obrazek

kubik78
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 120
Rejestracja: śr sty 14, 2009 16:31
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: kubik78 » czw sty 15, 2009 18:44

ma to jakieś znaczenie czy najpierw wgram program czy zamontuje wtryski a dopiero po kilku miesiącach zamontuje/wgram to drugie?



Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Post autor: PinkFloyd » czw sty 15, 2009 18:58

kubik78 pisze:ma to jakieś znaczenie czy najpierw wgram program czy zamontuje wtryski a dopiero po kilku miesiącach zamontuje/wgram to drugie?
Jak najpierw zrobisz program a potem zamontujesz wtryski to bedziesz musiał robic kortkte softu i znów komp. na stół i lutowanie i znów kasa na soft. Tak najlepie to wtryski+ program i płacisz tylko raz. Chyba ze CI starczy przyrost do 120KM samym softem- ale mówie Ci w miare jedzenia apetyt rosnie :grin:



Awatar użytkownika
manek271
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 457
Rejestracja: czw paź 19, 2006 20:16
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: manek271 » czw sty 15, 2009 18:58

kubik78 pisze:ma to jakieś znaczenie czy najpierw wgram program czy zamontuje wtryski a dopiero po kilku miesiącach zamontuje/wgram to drugie?
wedlug mnie ma,robisz sobie programik(chips),a po jakims czsie jak zaczyna ci brakowac pod stopa montujesz wtryski i robisz korekte softa i znowu cieszysz sie z jazdy,oczywiscie to nie jest zasada ,ale po programie bedziesz wiedzial czy chcesz dalej cos inwestowac w moc silnika czy to ci wystarczy,po programie masz najwiekszy przyrost mocy wiec najlepiej to odczujesz,a wstawianie wtryskow bez robienia softu chyba mija sie z celem :grin:


CHCESZ ZOBACZYC MOJE AUTO??? KLIK W BANEREK
Obrazek

Awatar użytkownika
sagon
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 868
Rejestracja: wt lis 04, 2008 16:28
Lokalizacja: RP
Kontakt:

Post autor: sagon » czw sty 15, 2009 19:32

manek271 pisze:a wstawianie wtryskow bez robienia softu chyba mija sie z celem :grin:
Dlaczego?
Mnie sie wydaje,ze po 216-tkach bedzie taki sam przyrost mocy jak i po sofcie.
Ze zdrowej serii 120 -125 koni,po programie wychodzi niekiedy nawet mniej.
Na poczatek mu wystarczy.Pojezdzi troche i bedzie chcial wiecej.Wtedy moze pomyslec o
strojeniu.Paliwa juz mu styknie na jakies 140-150 koni.(oczywiscie dobrze by bylo tez wymienic turbinke).A jak zrobi,to juz jego sprawa.Moze zrobic i tak,i tak.
Ma juz kilka wskazowek,wiec wybor bedzie ulatwiony.


AFN 165,5@380,8

Zablokowany

Wróć do „TDI”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 21 gości