Montaż wskaźnika turbo...

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TDI. Chiptuning, turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
mahoo
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 166
Rejestracja: pn sie 15, 2005 14:45
Lokalizacja: SPS/SJZ
Kontakt:

Montaż wskaźnika turbo...

Post autor: mahoo » ndz gru 28, 2008 14:15

Dostałem pod choinkę wskaźnik turbo AutoGauge :helm:
ale potrzebuję rady, gdzie najlepiej go wpiąć, aby wskazania były dokładne, na innym forum znalazłem taką fotkę:
Obrazek
tylko że w zestawie mam trójnik, jakby miał zostać wpięty w któryś z wężyków.
Istnieje jakieś najodpowiedniejsze miejsce do zainstalowania tego trójnika? czy może zainwestować w zaworek, by wpiąć to tak jak na powyższej fotce?
Ostatnio zmieniony ndz gru 28, 2008 14:16 przez mahoo, łącznie zmieniany 1 raz.


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2219443 - mój kopciuch @168KM/402Nm Dynosoft

Awatar użytkownika
sagon
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 868
Rejestracja: wt lis 04, 2008 16:28
Lokalizacja: RP
Kontakt:

Post autor: sagon » ndz gru 28, 2008 16:14

Moim zdaniem to dobry pomysl.Choc nie mam pojecia jak zrobic to w PD-ku.Montowalem taki w AFN-ie,ale tam nie bylo zadnego problemu.Chodzi oto zeby ten wezyk byl zamocowany miedzy ickiem a kilektorem ssacym.Map sensor juz upychasz gdziekolwiek.


AFN 165,5@380,8

Awatar użytkownika
mahoo
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 166
Rejestracja: pn sie 15, 2005 14:45
Lokalizacja: SPS/SJZ
Kontakt:

Post autor: mahoo » ndz gru 28, 2008 16:19

OK, jeśli mam przewiercić to gumowe kolanko, muszę najpierw znaleźć taką dyszę?zaworek?, ma ktoś namiar na coś takiego?
a może nie warto się w to bawić, bo włożenie trójnika w któryś wężyk da ten sam efekt bez niszczenia kolanka dolotu?


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2219443 - mój kopciuch @168KM/402Nm Dynosoft

Awatar użytkownika
Cinek
_
_
Posty: 1738
Rejestracja: ndz lis 28, 2004 14:52
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Post autor: Cinek » ndz gru 28, 2008 17:52

sagon pisze:Moim zdaniem to dobry pomysl.Choc nie mam pojecia jak zrobic to w PD-ku.Montowalem taki w AFN-ie,ale tam nie bylo zadnego problemu.Chodzi oto zeby ten wezyk byl zamocowany miedzy ickiem a kilektorem ssacym.Map sensor juz upychasz gdziekolwiek.
o co chodzi z tym mapsensorem ? bo nie czaje. każde miejsce za turbiną bedzie dobre,, ciśnienie jest takie same albo są małe różnice. co do trójnika, jak w niego popatrzysz to jest przelot a w jednej odnodze jest mniejsza dziurka. to po to żeby wskazówka nie latała jak głupia.


viewtopic.php?f=86&t=432970 końca nie ma nigdy...

Awatar użytkownika
sagon
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 868
Rejestracja: wt lis 04, 2008 16:28
Lokalizacja: RP
Kontakt:

Post autor: sagon » ndz gru 28, 2008 18:17

W tym ktory montowalem byl w komplecie map sensor.Wezyk szedl wlasnie do niego,a od niego do wskaznika przewod elektryczny.Moze msz jakis inny model


AFN 165,5@380,8

Awatar użytkownika
luki-TDI
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 62
Rejestracja: pt mar 28, 2008 22:42
Lokalizacja: Stary Sącz/Kraków
Kontakt:

Post autor: luki-TDI » pn gru 29, 2008 00:21

W pd najlepiej to zrobic wywalajac EGR i wkrecając gwint w rurke, ktora sie montuje zamiast EGR. Jakby nie było w seri dmucha 1.35bar z roznymi overboostami czasami 1.5bara. Nie jest dobrym pomyslem wkrecac sie w ten waz gumowy bo tylko sie zniszczy i powietrze bedzie uciekało co stworzy kolejny problem. Najlepiej mierzyc cisnienie jak najblizej kolektora ssacego :) w sumie mozna by było w niego sie w wiercić.
Ostatnio zmieniony pn gru 29, 2008 00:22 przez luki-TDI, łącznie zmieniany 1 raz.


KINGSOFT CHIPTUNING - MODYFIKACJE DIESEL - BENZYNA
Łukasz kom 793-599-009 gg:1195240 Stary Sącz ul. Wegierska 17 B
www.kingsoft.com.pl
Oddzial:Bartek tel. 606659392 Ostrowiec Świętokrzyski

Awatar użytkownika
GMS
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 702
Rejestracja: pn sie 11, 2008 00:51
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: GMS » pn gru 29, 2008 00:36

zgadzam sie z kolegą luki-TDI przewód zacznie pękać od tego miejsca najlepiej zrobic wkrędke w kolektor
pozdrawiam



Awatar użytkownika
sagon
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 868
Rejestracja: wt lis 04, 2008 16:28
Lokalizacja: RP
Kontakt:

Post autor: sagon » pn gru 29, 2008 12:29

luki-TDI, wszystko sie zgadza tyle tylko,ze aby wywalic egr-a musi go najpierw odlaczyc,a tego juz sam nie zrobi.Nie jastem ekspertem,ale to gumowe kolano jest dosyc grube,na dodatek zbrojone,wiec pekac nie powinno.Zalozyc tam wentyl i powinno grac.


AFN 165,5@380,8

Awatar użytkownika
mahoo
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 166
Rejestracja: pn sie 15, 2005 14:45
Lokalizacja: SPS/SJZ
Kontakt:

Post autor: mahoo » pn gru 29, 2008 16:10

No raczej wiercenie kolektora to za dużo zabawy bo bez demontażu się raczej nie obejdzie, chyba wwiercę się w tą gumę, wygląda solidnie, a jak założy się konkretne podkładki od środka to powinno wytrzymać.
Tylko niebardzo wiem gdzie szukać taką dyszę/króciec, ma ktoś coś sprawdzonego?

A tak przy okazji chciałem zapytać czy aby wskazówka wchodziła na skalę minusową to wymagany jest blow off?


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2219443 - mój kopciuch @168KM/402Nm Dynosoft

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » pn gru 29, 2008 16:40

mahoo pisze: chciałem zapytać czy aby wskazówka wchodziła na skalę minusową to wymagany jest blow off?
trzeba wysadzic turbine w powietrze najlepiej w okolicach 200 km/h - wtedy wskazowka pokazuje podcisnienie ;) sprawdzone osobiście :)

jaki problem wywiercic w kolektorze ?

bez domontazu, jakieś 2, 3 cm od krawędzi, trzeba wsadzic jakąs szmatke i wiercic, potem wrzystko odessac odkurzaczem i gra...

jakoś nie widze wiercenia sie w gume, jednak uszkodzi sie zbrojenie weza, ten oplot..to takie druciarstwo jakby lekkie



Awatar użytkownika
SToRM
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 1770
Rejestracja: czw paź 07, 2004 21:13
Lokalizacja: GOP

Post autor: SToRM » pn gru 29, 2008 17:51

W gumie to naprawde glupi pomysl...
Ja mam w rurce plastikowej na wysokosci rozrzadu - na szybkozlaczce pneumatycznej. Moge wieczorem foto zrobic.
W ARLu tez tak tydzien wstecz montowalem :bigok:



Awatar użytkownika
sagon
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 868
Rejestracja: wt lis 04, 2008 16:28
Lokalizacja: RP
Kontakt:

Post autor: sagon » pn gru 29, 2008 18:54

mahoo, mozesz i tak i tak.Jezeli chcesz w gumie ,to kup caly prosty wentyl od jakiejs naczepy(pytaj na wukanizacji dla tir-ow) maja juz w komplecie specjalne podkladki i nakretke.Wykrecasz tylko wentyl zakladasz przewod i smiga.Albo wierc w kolektorze.Tylko musisz ten otwor pozniej nagwintowac,zeby wkrecic jakis kruciec na przewod.Chyba,ze bedzie on AL i przyspawasz.Ale to bym odradzal,bo mozna go latwo ulamac.Mozesz tez tak jak kolegaSToRM.Wybor nalezy do Ciebie!Powodzenia!!


AFN 165,5@380,8

Awatar użytkownika
mahoo
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 166
Rejestracja: pn sie 15, 2005 14:45
Lokalizacja: SPS/SJZ
Kontakt:

Post autor: mahoo » pn gru 29, 2008 20:55

cowboy pisze:bez domontazu, jakieś 2, 3 cm od krawędzi, trzeba wsadzic jakąs szmatke i wiercic, potem wrzystko odessac odkurzaczem i gra...
obadałem to sobie, faktycznie nie powinno być problemu, ale krok nr1 to wykombinowanie takiego wentyla na gwincie, jutro trzeba będzie się popytać o taki gadżet


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2219443 - mój kopciuch @168KM/402Nm Dynosoft

Awatar użytkownika
sagon
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 868
Rejestracja: wt lis 04, 2008 16:28
Lokalizacja: RP
Kontakt:

Post autor: sagon » pn gru 29, 2008 21:49

Tokarz powinien sprawe zalatwic pozytywnie.Powiedz mu o co Ci idzie,a napewno pomoze.Wydaje mi sie,ze na gwincie 8-10mm powinno byc dobrze.


AFN 165,5@380,8

ODPOWIEDZ

Wróć do „TDI”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 21 gości