Od miesiąca jestem szczęśliwym (oby tak dalej) posiadaczem Golfa GTI TDI 20 JAHRE z 96r.
Pod maską klekocze dobrze znany AFN, który generuje moc rzędu 110PS i 235Nm.
W moim przypadku było tak:
![Obrazek](http://images25.fotosik.pl/283/5bf1e7ec6b9f3835.jpg)
Brak dołu, brak góry, mała moc
![Confused :?](./images/smilies/icon_confused.gif)
Podłączyłem pod VAG'a wychodzi, że winowajcą jest przepływomierz - wrażenia z jazdy dupne, gdyż do 2,3 praktycznie nic się nie dzieje, lekki strzał i znów osłabienie.
Po wyczyszczeniu przepływomierza, błąd zniknął, ale doznania podczas jazdy jakby bez zmienne
![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
Przebrnąłem przez wiele tematów na rożnych forach, po których po części wiem co po kolei robić.
Na pierwszy plan poszły filtry; to wybór padł na wyrób MANNA, oraz płyny: Olej MOTUL 5W-40 do pomp oraz wymiana płynu chłodzenia na koncentrat VAGowski.
Hałasowała rolka napinacza paska klinowego, więc ustąpiła miejsca nowej siostrze, a także pasek była zbyt długi więc należało go wymienić.
Teraz czas na rozrząd i tu pytanie na jaki się zdecydować ???
Na allegro komplet SKF lub ruville z pompą wody plasuje się w okolicach 400zł. Oryginał w ASO wychodzi 700zł. Warto dołożyć 300zł ?
A teraz kącik mechaniczny
![satan :satan:](./images/smilies/satan.gif)
1. W celu odnalezienia dołu i góry wycinam katalizator i pozbywam się środkowego tłumika:
I teraz pytanie jaką średnicę rury zastosować? Końcowy tłumik zostaje na miejscu.
2. Mam na oku kolektor ssący od AWX, czy podejdzie bez rzeźby? Patrząc na rozprowadzenie kanałów w nim wskazane będzie wymienić seryjny na właśnie taki kolektor.
3. Montaż FMIC'a. Znalazłem jeden temat montażu IC do MK3 od megane. Z racji, że mam A/C miejsca za wiele nie ma, ale z tego co pamiętam Golf ze zdjęć, był również wyposażony w klimatyzację.
Ile potrzeba kwasiaka i jakiej ma być średnicy?
4. Czy po uwolnieniu wydechu oraz włożeniu kolektora ssącego z zaślepionym EGRem bezpiecznie będzie jeździć na BOXie, czy może wyjąć i jeździć na serii do momentu programu?
5. Chciałem zakupić GT1749V z AWX, ale przeczytałem temat Cowboya, w którym jest wiele słów krytyki n/t tej suszarki i mam mieszane uczucia
![grrr :grrr:](./images/smilies/grrr.gif)
W takim razie na co postawić, czego szukać?
6. Końcową fazą będzie zakup wtrysków 216 i tak naprawdę poważnie myślę, żeby dopiero wtedy pojechać na program, a do tego czasu przeprowadzić modyfikację 1., 2., 3. jeździć na serii i zbierać graty.
Celuję w okolice 160KM i 360Nm i przede wszystkim mieć bezpieczne auto na co dzień.