skrzynia 6 a ruszanie z dwójki

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TDI. Chiptuning, turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

grzegorzp
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 348
Rejestracja: pt sie 15, 2008 11:48
Lokalizacja: warszawa - rembertów

skrzynia 6 a ruszanie z dwójki

Post autor: grzegorzp » czw paź 23, 2008 23:19

witam
od jakiegoś czasu zastanawiam się czy dałoby się przeswapować skrzynię DSG do golfa IV 1,9 tdi na pompie.
czy ktoś robił, lub ktoś by się za to zabrał?
nie mogę znaleźć nigdzie tego typu projektu i nie wiem czy to dlatego że za duży koszt czy po prostu nikt nie miał na to ochoty? ktoś umiałby oszacować koszty takiej zabawy?


ps. skoro DSG się nie da dać do VP to kolejne pytanie lajka

czy jeżli wymieniać skrzynie z 5 na 6 to lepiej kupować jak najdłuższą czy kupić jak najkrótszą i podczas sprintów ruszać z dwójki która jest o 1/6 krótsza niż w skrzyni 5.

od razu wytłumaczę się że ruszanie z dwójki uskutecznia parę osób w mocnych ibizach tdi ze standardowymi skrzyniami 5 więc zastanawiam się czy golf IV na krótkiej 6 da rade? :food:


ps2 moc o jakiej rozmawiamy hipotetycznie to ponad 170KM i ponad 350mn
Ostatnio zmieniony sob paź 25, 2008 21:25 przez grzegorzp, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
aw69
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 814
Rejestracja: ndz sty 30, 2005 23:48
Lokalizacja: Zambrów
Kontakt:

Post autor: aw69 » sob paź 25, 2008 11:02

raczej nie wykonalne o ile mechanika problemem by nie była raczej....to elektronika skrzyni i jej sterowanie napewno tak


Mistrzostwo Polski w klasie Diesel 1/4 mili WST 2008 rok.......

grzegorzp
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 348
Rejestracja: pt sie 15, 2008 11:48
Lokalizacja: warszawa - rembertów

Post autor: grzegorzp » sob paź 25, 2008 23:14

ktoś ma doświadczenie, jakie rady przy wyborze 6?



Awatar użytkownika
aw69
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 814
Rejestracja: ndz sty 30, 2005 23:48
Lokalizacja: Zambrów
Kontakt:

Post autor: aw69 » ndz paź 26, 2008 02:57

przedewszystkim mocne sprzęgło musisz miec zeby startowac z 2 biegu :)


Mistrzostwo Polski w klasie Diesel 1/4 mili WST 2008 rok.......

grzegorzp
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 348
Rejestracja: pt sie 15, 2008 11:48
Lokalizacja: warszawa - rembertów

Post autor: grzegorzp » ndz paź 26, 2008 10:05

fabryczne od 6 nie starczy?



Awatar użytkownika
Matijas
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2452
Rejestracja: pt sty 26, 2007 00:27
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Matijas » ndz paź 26, 2008 10:42

fabryczne od 6 nie starczy?
od V6 to moze i tak :bigok:


[b]Mój MK1 Cabi 16V :)[/b]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3846406#3846406
[b]Mój były Leon TS ARL:([/b]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=246436
[b]Mój były MK3 AFN:( 160km&330NM[/b]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=84714

grzegorzp
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 348
Rejestracja: pt sie 15, 2008 11:48
Lokalizacja: warszawa - rembertów

Post autor: grzegorzp » ndz paź 26, 2008 15:10

narazie na fabryczny sprzęgle w alh nawet boję się spróbować ruszyć z dwójki bo to sprzęgło raczej delikatne jest, od dłuższego czasu chodzi mi po głowie swap na 6 ale chyba lepsza ta krótka? co będzie pasowało do ALH?
myślicie że jest sens? czy lepiej zmienić fure?



Awatar użytkownika
marcinvvv
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 209
Rejestracja: czw paź 16, 2008 11:35
Lokalizacja: jesteś?
Kontakt:

Post autor: marcinvvv » śr paź 29, 2008 03:00

fure zmieniaj. zrobisz skrzynie , zachce ci sie co innego. i tak bez konca. kup sobie mocna serie i dzialaj dopiero.


[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/16607][img]http://www.motostat.pl/user_images/16607/icon1.png[/img][/url]

Awatar użytkownika
luki-TDI
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 62
Rejestracja: pt mar 28, 2008 22:42
Lokalizacja: Stary Sącz/Kraków
Kontakt:

Post autor: luki-TDI » pt paź 31, 2008 08:54

Ruszanie z drugiego biegu nie jest niczym przyjemnym dla sprzęgła i dwumasa, sam kilka razy startowałem przy mocy ok 240km@440nm, mam chyba najkrótszą albo drugą po niej 6tke. Sprzegło jakie mam zamontowane to Sharan na Sachs Race zapomnij przynajmniej jak narazie wiem z doświadczenia odpuszczał :). Raczej popracuj nad techniką i zadbaj o opony(ja jeżdże na Maxsportach i mam do nich dostęp). Udawało mi się uzyskiwać czasy ok 5,7-5,8/100km/h a na krótkiej skrzyni jest ciężko ale "praktyka czyni mistrza".
Pozdrawiam


KINGSOFT CHIPTUNING - MODYFIKACJE DIESEL - BENZYNA
Łukasz kom 793-599-009 gg:1195240 Stary Sącz ul. Wegierska 17 B
www.kingsoft.com.pl
Oddzial:Bartek tel. 606659392 Ostrowiec Świętokrzyski

ODPOWIEDZ

Wróć do „TDI”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości