Turbo AFN wytrzyma przy takim setupie?

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TDI. Chiptuning, turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

wojtek_sari
Forum Master
Forum Master
Posty: 1229
Rejestracja: ndz lip 23, 2006 08:55
Lokalizacja: śląskie
Kontakt:

Turbo AFN wytrzyma przy takim setupie?

Post autor: wojtek_sari » sob gru 01, 2007 22:32

Witam, kolejne pytanie do bardziej doświadczonych :bigok:

Jako ze narazie nie mam kasy na zrealizowanie całych moich planów :( mam pare pytań :D

Chce zalozyć pompe 11mm(przerobioną przez kolege z forum) i wtryski z końcówkami o,230mm i jakoś "mądrze" to ogarnąć softem. Moje pytanie brzmi czy seryjne turbo to wytrzyma? W jaka moc można celować zakładająć seryjne 110KM? Chcę to zrobić okolo luty/marzec a na następny sezon zainwestować w turbo, jak myślicie ma to sens czy raczej będzie kręcić aż się ukręci ;>



Awatar użytkownika
rob555
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 693
Rejestracja: pt paź 06, 2006 11:25
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Turbo AFN wytrzyma przy takim setupie?

Post autor: rob555 » sob gru 01, 2007 23:14

wojtek_sari pisze:Witam, kolejne pytanie do bardziej doświadczonych :bigok:

Jako ze narazie nie mam kasy na zrealizowanie całych moich planów :( mam pare pytań :D

Chce zalozyć pompe 11mm(przerobioną przez kolege z forum) i wtryski z końcówkami o,230mm i jakoś "mądrze" to ogarnąć softem. Moje pytanie brzmi czy seryjne turbo to wytrzyma? W jaka moc można celować zakładająć seryjne 110KM? Chcę to zrobić okolo luty/marzec a na następny sezon zainwestować w turbo, jak myślicie ma to sens czy raczej będzie kręcić aż się ukręci ;>
OK 150KM powinno byc. Wiecej jak 1.25 bar nie ustawiaj bo wydajnosci i tak nie bedzie a szybciej sie urwie.


Nowa siedziba - GDANSK ul. PRZEMIAN 2 (boczna od starogardzkiej)

http://www.tune-up.pl -Tuning Gdansk

Awatar użytkownika
leo...
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 607
Rejestracja: pt cze 17, 2005 02:07
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: leo... » ndz gru 02, 2007 12:20

zanim się urwie - poleci sprzęgło ... :chytry:



Awatar użytkownika
jaro4444
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 479
Rejestracja: pt cze 22, 2007 20:10
Lokalizacja: Drawsko Pom/Warszawa

Post autor: jaro4444 » ndz gru 02, 2007 12:57

W ile mierzysz docelowo? 11+230 to paliwowo jesteś w stanie w okolicach 200 albo i więcej kucy pociągnąć. Tylko czy warto taki potencjał paliwowy tworzyć, jak masz słabe turbo, wylot, dolot, SMIC, sprzegło?
Może podaj wartość mocy w jaką mierzysz i okaże się, że 11 nie jest potrzebna a zaoszczędzoną kasę warto w co innego dać.
Ostatnio zmieniony ndz gru 02, 2007 14:19 przez jaro4444, łącznie zmieniany 1 raz.


Biegnę siły swe wszystkie biegowi oddając...
Słucham pośród krzyku piękna ciszy poszukując...

Był Leon jest Audi

wojtek_sari
Forum Master
Forum Master
Posty: 1229
Rejestracja: ndz lip 23, 2006 08:55
Lokalizacja: śląskie
Kontakt:

Post autor: wojtek_sari » pn gru 03, 2007 17:39

jaro4444, wiec sprawa jest taka:

Koło jednomasowe już doszło(tak jak pisałes :P ) Sprzegło z G60 już prawie kupione i w weekend będzie monter :okej: FMIC mam z rallye, koledzy pisali ze da rade :)

Obrazek

Obrazek

Wydech, zostanie seria, tyle ze bez kata i srodkowego, jedynie ostatni, sredniac chyba coś koło 50mm ??
jaro4444 pisze:słabe turbo,
no i tu własnie jest problem... Narazie brak kasy i perspektyw na turbo, a tak wogóle to jakie polecacie?

[ Dodano: 03 Gru 2007 16:44 ]
jaro4444 pisze:Może podaj wartość mocy w jaką mierzysz
powiem tak, w okolicach 140 da się osiągnąć samym chipem, no ale wolał bym jednak troche więcej, cieszył bym się jak by było najmniej 170 :)


Moje Sviro ;) - www.facebook.com/greenscirocco

Awatar użytkownika
jaro4444
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 479
Rejestracja: pt cze 22, 2007 20:10
Lokalizacja: Drawsko Pom/Warszawa

Post autor: jaro4444 » pn gru 03, 2007 18:54

Więc masz:
- mocne sprzęgło,
- dobry FMIC,

Teraz jak z dolotem, jakie rury? Jaki masz kolektor dolotowy?
Zasilanie paliwem w takim razie możesz dać 11+230, bardzo delikatny program i będzie ok 140-145 KM.
Dalej to już większe turbo. Polecić można hybrydę. Skoro chcesz tak podciągnąć moc to w okolice 180 KM (więcej bym nie robił na VP jak ma długo jeździć) pozwoli na to np. hybryda od Karambola - gorąca GT18, zimna GT20, na grubym wałku z obudowie AWX.
Jak dasz taką to nadmucha dość do tej mocy i będzie miała stosunkowo niskie obroty i dużą trwałość.
Przy wymianie turba i przekroczeniu 1,5 bara ładowania zaczną się jaja ze sterownikiem od AFN (nie wyrobi). Trzeba dać MapSensor w dolocie i doprowadzić wiązkę (niech się fachowcy wypowiedzą Mirass albo Rogalotti).
W momencie dania dużego turba optymalnie by było dać 2,5" przelotowy wydech by nie dusiło suszarki.
Jak już podciągniesz moc pod 170-180 KM to bym się zastanowił nad podstawą filtra od silnika ARL/ASZ wraz z chłodnicą i filtrami na wkład. Nie wiem czy taki pasuje do bloku AFN ale coś pomyśleć trzeba o większej chłodnicy oleju.

Jak tak porobisz, będziesz miał mądry program to jest szansa, że pośmigasz długo i nie podniesie Ci czapki.
Dalsze wzrosty mocy to już turbo GT20/22, najlepiej inny dół silnika, stosowanie mocniejszych śrub do głowicy, dodatkowych chłodnic oleju.
Prześledź drogę AW69 a będziesz dużo wiedział i dowiesz się ile może być potknięć po drodze i ile to kosztuje... :chytry:
Powodzenia
Ostatnio zmieniony pn gru 03, 2007 18:56 przez jaro4444, łącznie zmieniany 2 razy.


Biegnę siły swe wszystkie biegowi oddając...
Słucham pośród krzyku piękna ciszy poszukując...

Był Leon jest Audi

wojtek_sari
Forum Master
Forum Master
Posty: 1229
Rejestracja: ndz lip 23, 2006 08:55
Lokalizacja: śląskie
Kontakt:

Post autor: wojtek_sari » pn gru 03, 2007 19:06

jaro4444 pisze:Zasilanie paliwem w takim razie możesz dać 11+230, bardzo delikatny program i będzie ok 140-145 KM.
czyli rozumiem ze blokuje mnei nadal turbo :( Bo tyle też moge wycisnąć na seryjne pompie (jesli 100% sprawna) + "216-tki" ?
Przy wymianie turba i przekroczeniu 1,5 bara ładowania zaczną się jaja ze sterownikiem od AFN (nie wyrobi). Trzeba dać MapSensor w dolocie i doprowadzić wiązkę (niech się fachowcy wypowiedzą Mirass albo Rogalotti).
to już ostudziło mój zapał, ale napewno zgłembie temat, oczywiście na ile mi pozwoli internet :D
jaro4444 pisze:Dalsze wzrosty mocy to już turbo GT20/22, najlepiej inny dół silnika, stosowanie mocniejszych śrub do głowicy, dodatkowych chłodnic oleju.
myśłe ze na ten sezon mi starczy ;) A za temat AW69 już siębiore :okej:


Moje Sviro ;) - www.facebook.com/greenscirocco

Awatar użytkownika
rob555
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 693
Rejestracja: pt paź 06, 2006 11:25
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: rob555 » pn gru 03, 2007 19:27

GT20 bedzie i tak robic notlaufy.
Nominalne cisnienie na tej turbinie to 1.6 bara czyli po za skala mapsensora. Mozesz kombinowac z oszukaniem ale najlepiej od razu kompa od ASV zapodac (troche zabawy z wiazkami). Bedzie spokuj z mapsensorem i mozliwosc strojenia po kablu a nie wyjmujac kostki za kazdym razem.
Wracajac do szuszarki to GT20 ma sporego Laga i montowanie jej w AFN spowoduje ze brak bedzie Nm z dolu a u gory i tak bedzie sie cielo programem by korby nie wyszly za szybko bokiem albo uszczelki nie wydmuchalo. Czyli w sumie bedzie waski przedzial uzytecznych obrotow.
Jak cos to ja bym zapodal hybryde gt17 (wnetrze ARL) albo Gt18.
Zbiera sie prawie tak samo dobrze jak AWX a przy 1.5 bara jest o jakies 10KM wydajniejsza.


Nowa siedziba - GDANSK ul. PRZEMIAN 2 (boczna od starogardzkiej)

http://www.tune-up.pl -Tuning Gdansk

Awatar użytkownika
jaro4444
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 479
Rejestracja: pt cze 22, 2007 20:10
Lokalizacja: Drawsko Pom/Warszawa

Post autor: jaro4444 » pn gru 03, 2007 19:29

wojtek_sari pisze:czyli rozumiem ze blokuje mnei nadal turbo Bo tyle też moge wycisnąć na seryjne pompie (jesli 100% sprawna) + "216-tki" ?
Tak blokuje Cię turbo.

Najbardziej optymalnym rozwiązaniem (stosunkowo jeszcze mało przeróbek, dość duża już moc) jest takie rozwiązanie:
- 216,
- seryjna pompa,
- turbo AWX albo hybryda na GT18 i grubym wałku,
- sprzęgło i FMIC już masz,
- mądry program.

Powinno wydać w granicach 150-160 KM, osobiście skłonny jestem obstawiać bliżej 150 KM-155 KM. Wtedy pompa ma jeszcze minimalny zapas. I takie rozwiązanie Ci polecam - ok. 155 KM, łagodny przebieg momentu, rozsądne dymienie i niskie zużycie paliwa. Silnik pochodzi jak seryjny na takim setupie i nic się nie będzie wysrywać.

Opcją w przód jest zastosowanie 230 + hybryda na GT18. Powinno wydać ponad 160 zdrowych czworonogów. Ale za samą różnicę w cenie wtrysków masz turbo. Poza tym włoskie końcówki jakoś specjalnie mnie nie przekonują do długodystansowego użytkowania. Ale może tylko marudzę :-k
rob555 pisze:Jak cos to ja bym zapodal hybryde gt17 (wnetrze ARL) albo Gt18.
Mamy podobne zdanie :grin:
Ostatnio zmieniony pn gru 03, 2007 19:33 przez jaro4444, łącznie zmieniany 1 raz.


Biegnę siły swe wszystkie biegowi oddając...
Słucham pośród krzyku piękna ciszy poszukując...

Był Leon jest Audi

Awatar użytkownika
zaprzal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3027
Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
Lokalizacja: Białystok / Tykocin
Kontakt:

Post autor: zaprzal » pn gru 03, 2007 20:27

wojtek_sari pisze:Sprzegło z G60 już prawie kupione
według katalogu sprzeglo g60 bedzie takie samo jak w 90konnym TDI... moze lepiej zainwestuj w sprzeglo VR6?
http://webcat.zftrading.de/index.asp?SPR=19


[b]nie odpowiadam na PW![/b] prosze o kontakt przez [url]turbodiesel.pl[/url]

Awatar użytkownika
Fido_dido
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 894
Rejestracja: sob mar 03, 2007 22:55
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

Post autor: Fido_dido » pn gru 03, 2007 20:47

masz jedno masa kupuj sachsa od vr6 u mnie wsio pasował a 228mm robi swoje


Bling Bling........ rrados TDI Gangster's :D!! Siee Wiee !! Sieeeeeemanko team :D VR6 ynynynyn;]

wojtek_sari
Forum Master
Forum Master
Posty: 1229
Rejestracja: ndz lip 23, 2006 08:55
Lokalizacja: śląskie
Kontakt:

Post autor: wojtek_sari » pn gru 03, 2007 22:38

zaprzal pisze:według katalogu sprzeglo g60 bedzie takie samo jak w 90konnym TDI... moze lepiej zainwestuj w sprzeglo VR6?
no niby tak, ale VR6 ma twardsze springi i mi moze gorzej prznosic drgania, byc glosniejsze bo przeznczone jest na 6 cylindrow, G60 ma te 160KM wiec powinno pociagnac... Fido_dido, jezdziles juz na VR6??


Moje Sviro ;) - www.facebook.com/greenscirocco

Awatar użytkownika
jaro4444
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 479
Rejestracja: pt cze 22, 2007 20:10
Lokalizacja: Drawsko Pom/Warszawa

Post autor: jaro4444 » pn gru 03, 2007 22:39

Fido_dido pisze:masz jedno masa kupuj sachsa od vr6 u mnie wsio pasował a 228mm robi swoje
A od G60 to ile ma co? :goof:

Docisk od G60 jest ten sam co VR6 (Sachs 3082 231 031) więc jedyna różnica to tarcza sprzęgła, a konkretnie strojenie tłumika drgań skrętnych. A to właśnie docisk i skład okładziny warunkują przenoszony moment. Okładziny są z tego samego materiału więc można przyjąć, że i momenty są przenoszone takie same.

P.S. Sprzęgło od G60 mają też Transporter T4 2,5 Syncro. Wiem też, że ludzie latają w naprawdę mocnych 1,8 20VT na tym sprzegle i jest OK. Więc jak tam wytrzymuje to i wytrzyma dłubnięte TDI. :grin:
wojtek_sari pisze:G60 ma te 160KM wiec powinno pociagnac...
Sprzęgło rozpatruje się pod względem przenoszonego max. momentu a nie mocy. :D
Ostatnio zmieniony pn gru 03, 2007 22:44 przez jaro4444, łącznie zmieniany 3 razy.


Biegnę siły swe wszystkie biegowi oddając...
Słucham pośród krzyku piękna ciszy poszukując...

Był Leon jest Audi

Awatar użytkownika
zaprzal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3027
Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
Lokalizacja: Białystok / Tykocin
Kontakt:

Post autor: zaprzal » pn gru 03, 2007 23:42

jaro4444, w tym katalogu wynika, ze sprzeglo G60 jest takie samo jak w 90 konnym tdi http://webcat.zftrading.de/index.asp?SPR=19 podobnie na allegro, sprzedaja to jako to samo sprzeglo... http://allegro.pl/item272339409_sprzegl ... 3_tdi.html

aw69 smigal dluzszy czas na sprzegle vr6 i mu trzymalo w przeciwienstwie do seryjnego, osobiscie bralbym te od VR6, sporo osob na takim juz lata w tdi i jest ok, jedyny minus, ze jest prawie dwa razy drozsze :crazy:
Ostatnio zmieniony pn gru 03, 2007 23:43 przez zaprzal, łącznie zmieniany 1 raz.


[b]nie odpowiadam na PW![/b] prosze o kontakt przez [url]turbodiesel.pl[/url]

ODPOWIEDZ

Wróć do „TDI”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości