SWAP hamulców, skrzyni, turbiny, wtrysków w Leonie TDI VP

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TDI. Chiptuning, turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

carol1976
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 56
Rejestracja: śr lip 02, 2014 15:12

SWAP hamulców, skrzyni, turbiny, wtrysków w Leonie TDI VP

Post autor: carol1976 » śr lip 22, 2015 20:33

Panowie szybkie pytanie, po wymianie kompletnych hebli ze zwrotnicami z a3 288 prawe koło leży w sporym negatywie, o co kaman?
krzywa zwrotnica czy jak? lewe koło normalnie. Kierownica poszła mocno w prawo.
sprzedający mówi że jest prosta auto nie było bite.
przed wymianą oczywiście wszystko sprawne prawie nowe amorki i springi więc tutaj nie ma winy. Mechanik mówi że wszystko dobrze poskładał i tam nic nie można spitolić przy skręcaniu , hmmm.



Awatar użytkownika
ROBAL_26
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 733
Rejestracja: ndz lip 20, 2014 18:50
Lokalizacja: Karsibór k.Wałcza

SWAP hamulców, skrzyni, turbiny, wtrysków w Leonie TDI VP

Post autor: ROBAL_26 » śr lip 22, 2015 20:55

carol1976, spróbuj zamienić amorki stronami i wówczas zobacz kąt ,ja u siebie tak miałem że po zmianie z 280-> 312 na ori amorach było wszystko w porządku ,a po wymianie amorów na nowe KYB kąty tak sie rozjechały że głowa mała i nie można tego ustawić nie ingerując w elementy zawieszenia .ok :bigok:


Był ATD 101KM 240NM jest ARL+ 185KM 371NM

carol1976
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 56
Rejestracja: śr lip 02, 2014 15:12

SWAP hamulców, skrzyni, turbiny, wtrysków w Leonie TDI VP

Post autor: carol1976 » śr lip 22, 2015 21:42

ROBAL_26, amorki i springi na przodzie (zresztą tył też) to zestaw H&R -30 mm , na nich i ori zwrotnicach wsio było oki bo byłem u diagnosty a po zmianie taka kupa, mam już na podmianę drugą zwrotnicę z asz-ta zobaczę co będzie , jak będzie to samo to się wkur...., miało być lepiej , do tej pory nie miałem z modami takich problemów wszystko pasowało jak lala.
PS: jak będzie kupa to powiem mechanikowi o tej podmianie amorków, tylko nie wiem czy na jednym nie ma uchwytów do przewodów i jak podmienię to będą wisieć.



Awatar użytkownika
ROBAL_26
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 733
Rejestracja: ndz lip 20, 2014 18:50
Lokalizacja: Karsibór k.Wałcza

SWAP hamulców, skrzyni, turbiny, wtrysków w Leonie TDI VP

Post autor: ROBAL_26 » śr lip 22, 2015 21:52

carol1976, ja u siebie miałem miejsca na przewody na obu amorkach a właściwie ja mam taki pierścień z osadzeniami na przewody mocowany na amorze i nie mam wówczas żadnych problemów przy zmianie- zamianie amorów.ok :bigok:


Był ATD 101KM 240NM jest ARL+ 185KM 371NM

carol1976
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 56
Rejestracja: śr lip 02, 2014 15:12

SWAP hamulców, skrzyni, turbiny, wtrysków w Leonie TDI VP

Post autor: carol1976 » czw lip 23, 2015 13:29

No i temat wyjaśniony, winowajca- krzywa zwrotnica, mimo że wyglądała igła. Szkoda tylko że ten co mi to sprzedał robi dup. z gęby.



Awatar użytkownika
G0 Karcio
..::VWGolfExclusiveEdition::..
..::VWGolfExclusiveEdition::..
Posty: 1663
Rejestracja: wt lip 21, 2009 17:32
Lokalizacja: Gdynia/Elbląg
Auto: Volkswagen Golf IV GTI TDI Exclusive
Silnik: AHF

SWAP hamulców, skrzyni, turbiny, wtrysków w Leonie TDI VP

Post autor: G0 Karcio » wt wrz 01, 2015 13:58

Pytanie... jaki jest numer lewej i prawej oslony tarczy pod tarcze 312mm?? Pytam bo moje juz sa skorodowane i miejscami cieniutke jak zyleta no i dziurawe. Zakupilem je z Leona bodajze, autko na przedni naped.

Pomozcie bo znajduje tylko oslony do 280mm.

Podejda na swap 256 tyl do tylu do golfa IV przednionapedowowego??
http://allegro.pl/leon-i-cupra-r-1-8t-0 ... 78702.html" onclick="window.open(this.href);return false;



Awatar użytkownika
Stanley777
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 952
Rejestracja: pn lip 18, 2011 11:09
Lokalizacja: Brzesko

SWAP hamulców, skrzyni, turbiny, wtrysków w Leonie TDI VP

Post autor: Stanley777 » sob wrz 19, 2015 00:10

karolsiny pisze:jaki jest numer lewej i prawej oslony tarczy pod tarcze 312mm?
Siemka

Wg Etki:
Blacha/osłona tarczy dla 288mm strona lewa 1J0615311A
Blacha/osłona tarczy dla 288mm strona prawa 1J0615312A

Blacha/osłona tarczy dla 312mm strona lewa 1J0615311B
Blacha/osłona tarczy dla 312mm strona prawa 1J0615312B
karolsiny pisze:Podejda na swap 256 tyl do tylu do golfa IV przednionapedowowego??
http://allegro.pl/leon-i-cupra-r-1-8t-0" onclick="window.open(this.href);return false; ... 78702.html
Czemu miałyby nie podejść, chociaż można znaleźć tańsze zestawy a jak się nie mylę, to będziesz musiał jeszcze ogarnąć chyba zwrotnice.
:pub:


Mój Były Golfik :kwiatek:

ARL+, SkóryRecaro, CzarnyŚrodek,Tempomat, FotochromAmbient, KratkiBora, PodstopnicaNakładkiAudiTT, LamkaW8, ModułyLed6000k, DekoryAlu, FullFIS + HypeFIS, CarAudio + MFD/TV/Yatour, CzarnyFront, PrzódTyłV6, GładkaListwa, PrzelotKwas2.5", SwapHebli312/256, ZawieszenieKWv3, PoliuretanStrongFlex, TomasonTN1


Obrazek Obrazek

Także Teeegooo... ;]]] :hmm: :food: :satan: :ass:

https://naforum.zapodaj.net/images/ba7c6910c46c.jpg

Awatar użytkownika
G0 Karcio
..::VWGolfExclusiveEdition::..
..::VWGolfExclusiveEdition::..
Posty: 1663
Rejestracja: wt lip 21, 2009 17:32
Lokalizacja: Gdynia/Elbląg
Auto: Volkswagen Golf IV GTI TDI Exclusive
Silnik: AHF

Re: SWAP hamulców, skrzyni, turbiny, wtrysków w Leonie TDI V

Post autor: G0 Karcio » pn paź 12, 2015 17:55

jaro4444 pisze: - tarcze 256x22 mm - najtańsze i pasujące są te do Octavii, Leona, Golfa IV 1,4 i 1,6 benzynowych mocowane z przodu.

Podpasuja tarcze tylne od Octavii RS do Golfa IV (przednionapedowego)?? Teraz patrze na swoje tarcze 232mm i sa jakies wyzsze niz te od ORS.



zgredd
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 523
Rejestracja: ndz mar 08, 2009 01:27
Lokalizacja: Oborniki Śląśkie

SWAP hamulców, skrzyni, turbiny, wtrysków w Leonie TDI VP

Post autor: zgredd » ndz paź 18, 2015 17:49

Octavia 1 RS jest też przednionapędowa.



Awatar użytkownika
afej
...
...
Posty: 1009
Rejestracja: sob sie 06, 2011 17:37
Lokalizacja: Lubin

SWAP hamulców, skrzyni, turbiny, wtrysków w Leonie TDI VP

Post autor: afej » pt paź 30, 2015 18:52

Na pierwszej stronie wyczytałem co nie co o swapie skrzyni automat -> manual w 1.9 TDI. Jak to się ma do silnika benzynowego? Auto mam 1.9 TDI ale mam anglika z silnikiem 2.3 V5 AQN automat i chciałbym przełożyć silnik od razu ze skrzynią manualną. Zna ktoś kompletną listę co potrzeba do przełożenia lub ktoś taki zabieg robił? Z tego co się wstępnie dowiadywałem to potrzeba skrzynia + kompletne sprzęgło, półosie, wybieraki, wysprzęglik, rozrusznik. Co z pedałami, wiązką i kompem ? Będę wdzięczny za wszelkie info, dzięki.



Awatar użytkownika
G0 Karcio
..::VWGolfExclusiveEdition::..
..::VWGolfExclusiveEdition::..
Posty: 1663
Rejestracja: wt lip 21, 2009 17:32
Lokalizacja: Gdynia/Elbląg
Auto: Volkswagen Golf IV GTI TDI Exclusive
Silnik: AHF

Re: SWAP hamulców, skrzyni, turbiny, wtrysków w Leonie TDI V

Post autor: G0 Karcio » wt lis 17, 2015 08:10

Fahoo pisze:arwam, chłopie mk4 to nie twoj mk2 i akurat pompa z abs i esp wymaga przekodowania ,bo ma swoje oprogramowanie i nastawy pod rózne tarcze i średnice...
wejdz na http://www.ross-tech.com/" onclick="window.open(this.href);return false; i sie doedukuj... mieszasz tylko ludziom w głowie!!!!

dla oski:
+0000002 = FS3 54 14"/15" (zacisk z tarczami 256,280)
+0000514 = FN3 54 15"/16" (zacisk z tarczami 288,312)
+0000517 = 2FN 42 17" (zacisk dwutloczkowy z tacza 334)
dla czterolapa:
+0000006 = FS3 54 14"/15"
+0000518 = FN3 54 15"/16"
+0000521 = 2FN 42 17"
Zatem zmieniajac z FS III dodajesz do kodowania +512 i masz 288,312, lub +515 i masz 334 dwutloczkowy.
W przypadku MK20 nie mam rozpisanego kodowania, ale zauwazylem ze kodowanie ma postac np. 03304, 13304. "1" na najwyzszej pozycji maja pompy ABS z EDS, zwykle ABS maja "0". U mnie kodowanie bylo 03304, po zmianie na 03504 ABS dziala twardziej, tzn. bardziej na sile hamuje kola. Z ciekawostek Golf IV GTI '00 z pompa MK20 ma kodowanie 13504, leon sport '99 ma 13304, leon signo '01 03304, toledo '99 03504, octavia 03304, sharan 12502, 12812.
Zrobiony SWAP 280mm/312mm i 232mm/256mm, trzeba kodować??



Awatar użytkownika
ROBAL_26
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 733
Rejestracja: ndz lip 20, 2014 18:50
Lokalizacja: Karsibór k.Wałcza

SWAP hamulców, skrzyni, turbiny, wtrysków w Leonie TDI VP

Post autor: ROBAL_26 » wt lis 17, 2015 18:23

karolsiny, TAK, czyli musisz dodać 512 do obecnego kodowania :bigok:


Był ATD 101KM 240NM jest ARL+ 185KM 371NM

Awatar użytkownika
G0 Karcio
..::VWGolfExclusiveEdition::..
..::VWGolfExclusiveEdition::..
Posty: 1663
Rejestracja: wt lip 21, 2009 17:32
Lokalizacja: Gdynia/Elbląg
Auto: Volkswagen Golf IV GTI TDI Exclusive
Silnik: AHF

Re: SWAP hamulców, skrzyni, turbiny, wtrysków w Leonie TDI V

Post autor: G0 Karcio » wt lis 17, 2015 21:37

ROBAL_26 pisze:karolsiny, TAK, czyli musisz dodać 512 do obecnego kodowania :bigok:
A co to daje te cale kodowanie?? Hamulce lepiej hamuja:)?? W temacie nie doczytalem nic o kodowaniu.



Awatar użytkownika
ROBAL_26
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 733
Rejestracja: ndz lip 20, 2014 18:50
Lokalizacja: Karsibór k.Wałcza

SWAP hamulców, skrzyni, turbiny, wtrysków w Leonie TDI VP

Post autor: ROBAL_26 » wt lis 17, 2015 22:09

karolsiny, pompa ABS-ESP w zależności co ma auto wytwarza wyższe ciśnienie podczas hamowania a co za tym idzie hamulce szybciej działają i mają odpowiedni docisk klocków do tarczy .ok


Był ATD 101KM 240NM jest ARL+ 185KM 371NM

ODPOWIEDZ

Wróć do „TDI”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości