mity a rzeczywistość ... cyfry, cyferki, hamownie a hamownie

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TDI. Chiptuning, turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
bradley
Forum Master
Forum Master
Posty: 1046
Rejestracja: czw paź 02, 2008 11:11
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

Post autor: bradley » wt lut 24, 2009 14:33

Nie wiem czy sie wlasciciel zgodzi :P Napisze do niego. Nie chodzi o to, ze jemu wyszlo wiecej a mi mniej, tylko o sam pomiar.

[ Dodano: 24 Lut 2009 14:42 ]
Dostalem zgode.
A wiec konfiguracje kol: 185/60/14, a skrzynie... te same. ASD. Tylko ze jedno golf, drugie vento.
Kto wytlumaczy mi fenomen (nie mocy, bo moj przeplywomierz umiera powyzej 3tys a na 4tys umarl) roznych predkosci obr do pojazdu.
Obrazek Obrazek

Obrazek
Obrazek


VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
[i]Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0[/i]

Awatar użytkownika
_mumin_
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 157
Rejestracja: czw sty 03, 2008 00:30
Lokalizacja: OKR
Kontakt:

Post autor: _mumin_ » wt lut 24, 2009 15:47

Tak czytam sobie ten topic i się zastanawiam co miał autor na celu zakładając go ?

Apropo tych wszystkich wielkich wywodów w jedną czy drugą stronę , dlaczego nikt
nie wkleił tutaj certyfikatu kalibracji danej hamowni gdzie jest napisane czym było
kalibrowane , według jakich norm i jaka jest dozwolona odchyłka pomiaru ?
Przecież każde urządzenie pomiarowe mierzy w jakiejś określonej klasie dokładności
czy manometr czy waga , zawsze jest podana klasa dokładności. Jakoś nikt
tu o tym nie wspomina . Jeśli ty Goodhope twierdzisz, że maha pokazuje źle a twoja
hamownia dobrze itd. itp. to może pochwal się świadectwem kalibracji swojej hamowni ?
Może niech ktoś wklei takie świadectwo z innej hamowni, gdzie wyraźnie pisze
tak jak wyżej wspomniałem czym była kalibrowana według jakiej normy , kiedy ,
i jaka jest dozwolona odchyłka pomiaru. Bo bez tego to wszystkie wasze hamownie
od Mahy po inne wynalazki , są tylko WSKAŹNIKAMI i porównywanie wyników
robionych jednym wskaźnikiem do drugiego jest bez sensu . A więc niech sobie każdy robi pomiar czym chce , jak chce , byle był to pomiar na tyle ile można rzetelny i tak
liczy się przyrost procentowy pomiaru pierwszego od drugiego w przypadku modyfikacji
a nie to czy jedno auto miało 110 a drugie 117 km w serii bo wplywa na to wiele
czynników.


To takie moje 3 grosze bez napinki na nikogo.
Ostatnio zmieniony czw lut 26, 2009 10:49 przez _mumin_, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
goodhope
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 162
Rejestracja: czw sty 08, 2009 18:18
Lokalizacja: Pleszew

Post autor: goodhope » wt lut 24, 2009 16:14

Jeśli ty Goodhope twierdzisz, że maha pokazuje źle a twoja
hamownia dobrze itd. itp. to może pochwal się świadectwem kalibracji swojej hamowni ?
kolejne insynuacje.
nie napisałem nigdzie że moja mierzy dobrze maha źle.
Raczej wątek rozpocząłem w klimacie : maha masze nie równa.
Jeszcze nikt poza mną nie udostępnił źródła podobnej bazy wykresów, która mogła by stanowić kontrargument.
Właśnie to autor miał na myśli. Zestawić to co się da ze sobą i ostatecznie stwierdzić, czy padające założenie jest prawdziwe czy nie.
Apropo tych wszystkich wielkich wywodów w jedną czy drugą stronę , dlaczego nikt
nie wkleił tutaj certyfikatu kalibracji danej hamowni gdzie jest napisane czym było
kalibrowane , według jakich norm i jaka jest dozwolona odchyłka pomiaru ?...
w tym problem, że nie istnieje wzorzec zmierzonego konia mechanicznego na rolkach.
Nie da się pojechać jak w przypadku miary długości do Sèvres, przyłożyć swoją miarkę i powiedzieć, wstąpiła się czy rozciągła :)
Bo bez tego to wszystkie wasze hamownie
od Mahy po inne wynalazki , są tylko WSKAŹNIKAMI i porównywanie wyników
robionych jednym wskaźnikiem do drugiego jest bez sensu . A więc niech sobie każdy robi pomiar czym chce , jak chce , byle był to pomiar na tyle ile można rzetelny i tak
liczy się przyrost procentowy pomiaru pierwszego od drugiego w przypadku modyfikacji
Dobrze prawisz
Ale problem w tym że nie zmienisz mentalności klienta. Nigdy nikt nie powie przybyło mi .... ale powie teraz mam ...
a mie to czy jedno auto miało 110 a drugie 117 km w serii bo wplywa na to wiele
czynników.
oczywiście !.
Jedyne do czego pragnę dojść, jaki czynnik wpływa na to, że gdzieniegdzie jest i 105 110 i 114 i 117 ...a dlaczego gdzie indziej może być niemal zawsze 115 117 i więcej ...
Czy rządzi się to prawem serii, zbiegiem okoliczności, selekcją wzorów zdrowia, czy też czym innym.



Awatar użytkownika
toffic
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3845
Rejestracja: pn gru 25, 2006 14:35
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

Post autor: toffic » wt lut 24, 2009 16:17

goodhope pisze:Nie da się pojechać jak w przypadku miary długości do Sèvres, przyłożyć swoją miarkę i powiedzieć, wstąpiła się czy rozciągła :)
nie żebym się czepiał ale nie ma już materialnego wzorca metra :bigok:



Awatar użytkownika
kompot
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 144
Rejestracja: czw lut 21, 2008 23:35
Lokalizacja: 3miasto/Bca/Wwa
Kontakt:

Post autor: kompot » wt lut 24, 2009 21:33

Tak się zastanawiam nad tym tematem-czy to nie jest tak, że turbodołodowane auto nie może mieć takiej powtarzalności wyników jak auto wolnossące?

P.S. Na simrze są dwie hamownie silnikowe plus jest Maha, ale należy ona do wydziału transportu i niestety nie chcą jej udostępniać, bo tym jak sonda dostała marchewą z wydechu :)
Silniki są BMW-poszły na przekroje, tak jak z Lancii Themy Turbo, jest z Imprezy-uruchomiony na MegaSquircie, jest Perkins do badań ekopaliw, jest multijet 1.3 JTD, ale już 90konny z FAP/DPF, narazie problem z uruchomieniem, jest też Rover 1.4 z poldasa, którego ja grzebię.



Awatar użytkownika
goodhope
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 162
Rejestracja: czw sty 08, 2009 18:18
Lokalizacja: Pleszew

Post autor: goodhope » ndz mar 01, 2009 14:15

jako, że za kilka tygodni, prawdopodobnie ruszy montaż w moim warsztacie, obciążeniowych rolek 4wd z mechanizmem sprzęgania osi, przyszedł tak naprawdę czas zweryfikowania, ile takie sprzęgnięcie osi, w przypadku doładowanego auta 2WD daje.
Jako że zaprzyjaźniona firma, została wyposażona w podobną (inercyjną) konstrukcję rodem z V-techa, zostało to skonfrontowane.
Głównie chodzi o przebieg krzywych, ale widać też, że tak jak takie obciążenie drugiej osi, daje tyle samo co hamulec, na wyższym biegu powoduje nawet falowanie ciśnienia, także w serii, z którym sterownik sobie nie radzi, (dla zainteresowanych zamieszczam także logi) tak na maksymalne wartości, a raczej procentowy przyrost maksymalnych wartości nie ma to żadnego wpływu.

Obiekt testu:
Moje prywatne auto, A6 4F 2.0 TDI

Miejsca testu:
Pleszew
Warszawa
Ciechanów

Dzień testu:
26.02.2009

Hamownie testowane:
DTI
Swiątek
V-tech

Norma według której przeliczane są pomiary
DIN70020
DIN70020
DIN70020

Temperatura
12 seria, 7 mod (programwane w odwrotnej kolejności, w międzyczasie ogrzewanie warsztatu zrobiło swoje
12 stopni
11stopni

Ciśnienie
1002, 994hPa (po wygrzaniu pomieszczenia)
992hPa
982hPa

Paliwo
to samo tankowanie


goodhope, pomiar inercyjny 5 bieg seria-mod

hamownia świątek, warszawa heroldów 5, seria-mod, pomiar inercyjny 5 bieg

hamownia v-tech pomiar inercyjny 4 i 5 bieg seria-mod sprzęgnięte osie


log ciśnienia doładowania podczas pomiaru z dużym obciążeniem, dwie osie, seria

Jak widać na powyższym zestawieniu pomiarów, róznica procentowa jest identyczna.
Róznicę w pomiarach serii/modyfikacji w przypadku vtecha, uzasadnić moge jedynie niższym zmierzonym ciśnieniem atmosferycznym przez kontroler v-techa. Czy ono rzeczywiście było o 10hPa niższe w przeciągu 4 godzin i 90km, doprawdy trudno mi powiedzieć.
Faktem jest, że 10hPa zgodnie z wzorem przeliczania mocy na silniku zgodnie z normą DIN70020, może sprawić taką róznicę.
Ostatnio zmieniony ndz mar 01, 2009 19:14 przez goodhope, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
kompot
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 144
Rejestracja: czw lut 21, 2008 23:35
Lokalizacja: 3miasto/Bca/Wwa
Kontakt:

Post autor: kompot » ndz mar 01, 2009 15:44

Napisałem tu coś wcześniej o korekcjach na hamowni, ale teraz zastanawia mnie coś innego:
czy w Vtechu mają komorę nadciśnieniową do pomiarów na hamowni?
I jeszcze coś: nie można pobrać loga.
Ostatnio zmieniony ndz mar 01, 2009 15:49 przez kompot, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
goodhope
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 162
Rejestracja: czw sty 08, 2009 18:18
Lokalizacja: Pleszew

Post autor: goodhope » ndz mar 01, 2009 19:18

można, otwiera się automatycznie w formacie pdf

nie wiem co ma oznaczać twoje pytanie apropos komory hiperbarycznej.
przejrzałem logi grupy 10tej.
Sterownik widział także 981mbar.

moim niedopatrzeniem, było niezlogowanie parametrów w dwóch poprzednich pomiarach, w celu weryfikacji ciśnienia, zgodnie z tym jakie widział sterownik silnika.
Fakt że ani w Pleszewie, ani w Warszawie nie padało. W Ciechanowie natomiast jak z cebra. Zatem może, (choć nie musi) to oznaczać, że jednak ciśnienie atmosferyczne się zmieniło.
Ostatnio zmieniony ndz mar 01, 2009 19:26 przez goodhope, łącznie zmieniany 3 razy.



Awatar użytkownika
kompot
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 144
Rejestracja: czw lut 21, 2008 23:35
Lokalizacja: 3miasto/Bca/Wwa
Kontakt:

Post autor: kompot » ndz mar 01, 2009 22:20

Rzeczywiscie, teraz moge otworzyc linka z PDF, wczesniej nie moglem.
Co do ciśnienia mam na myśli jednostkę na wykresie z Vtechu-mmHg, czyli milimetry słupa rtęci. Powinno być ich około 750 a nie 98x. Ale to błąd w opisie, bo taka zmiana ciśnienia dałaby zmianę wartości współczynnika korekcji w okolicach 35%(troche wieksza niz 98x/750-1).
Moze jakiś wpływ miała zwiększona wilgotność powietrza?



ODPOWIEDZ

Wróć do „TDI”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 16 gości