wesol pisze:Zreszta tuner tez moze wiele bo jak podleje duzo na obrotach niskich to dwumas i sprzeglo dostaje wciry ale z drugiej strony wieksze podlanie to wiecej spalin napedzajacych suszarke.
 dokładnie 
wesol,  z tym że tylkodo pewnego momentu. powyżej masz już tylko dużo dymu a spaliny wcale nie mają większej energii kinetycznej dzięki temu...
 myślę ze głównym czynnikiem powodującym lepsze wstawanie jest  geometria łopatek.
 zobaczcie że w tych łopatki są zakrzywione a nie jak w starszych łopatki były proste.i myślę że samo łożyskowanie teżsię do tego przyczynia, może nie jest kulkowe ale jest też trochę inaczej rozwiązane. niż w starych modelach GT.
 ja nie dawno co prawda na BV43A doświadczyłem tego co znaczy VNT trzeciej generacji. i gdyby nie zbyt mała wytrzymałość wałka to sądzę że już bym przy niej pozostał.
 auto naprawdę się kręciło jak szalone powyżej 5000rpm, nie było typowej zadyszki dla VNT  w górnych obrotach, choć tutaj nałożyło isę zastosowanie innego rodzaju sterowania turbiną.