mity a rzeczywistość ... cyfry, cyferki, hamownie a hamownie

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TDI. Chiptuning, turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
jaro4444
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 479
Rejestracja: pt cze 22, 2007 20:10
Lokalizacja: Drawsko Pom/Warszawa

Post autor: jaro4444 » pn lut 23, 2009 22:54

goodhope pisze:serii nikt celowo nie zaniży.
Nie tędy droga. Bo po co ?
Jeśli fryzjer widzi że klientka łysieje, i tak powie że ma najpiękniejsze włosy pod słońcem. Bo inaczej z obawy przed wypadnięciem reszty włosów ta się może czasem więcej u fryzjera na trwałą nie zjawić ;)
Po to by fryzjer zbajerował klientkę jakim to jest cudotwórcą i jak po jego zabiegu, nie dość, że włosy przestaną jej wypadać to jeszcze przybędzie ich. :jezor:

Goodhope wiesz po co to zrobi nieuczciwy tuner - by późniejszym normalnym pomiarem po modzie pokazać jaki to jest cudowny, boski i nieomylny i wspaniały, bo z padliny 110 mającej ledwie 105 w serii wyciągnął 145 KM. Kuźwa przyrost o 35 % nie o "standardowe" 20-25% :ass:
Ostatnio zmieniony pn lut 23, 2009 22:56 przez jaro4444, łącznie zmieniany 1 raz.


Biegnę siły swe wszystkie biegowi oddając...
Słucham pośród krzyku piękna ciszy poszukując...

Był Leon jest Audi

Rogalotti
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 23
Rejestracja: czw lut 24, 2005 00:58
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Rogalotti » pn lut 23, 2009 22:57

Hi

Czesi maja problemy z ta maha do tego rozpietosc zamieszczanych wykresów jest duża. Co wykres to hamownia koryguje do innej normy, ma zaburzone wskazania ciśnienia atmosferycznego albo nie ma temp. i wogóle nie koryguje do zadnej normy. Te wykresy to słaby przykaład.

Każda obciążeniowa hamownia ma tensometr. Kalibruje sie go taka specjalna laga po przez wstępne napiecie. Czujnik wtedy generuje pewne odpowiednie wartosci napiecia które przekłada sie na siłę i koncowy wynik który musi sie pokrywac z waga przyrzadu testowego i siła jaka działa na tensometr - to tak w telegraficznym skrócie. Takie przyrządy mają ludzie z WSOP i ma takze Daniel Maszkowski który konfigurował swój produkt w rozumieniu moja hamownie. Pomimo tego że dysponuja oni innymi przyrzadami, maha i moja hamownia maja inne sterowniki, inne tensometry oraz chociazby klasyczne przeliczniki wartosci nie zmieniło to faktu ze na ostatnim zorganizowanym przez nas DD 264konna Mazda (turbo benzyna) miała co do 1km (jednego) tyle samo mocy u mnie co na "wyroczni" Mastersa.

Samochody maja gifty i tak bedzie. Co nie zmienia faktu, że po takich samych (parametrowo) modach auto majace seryjnie 110PS i 119PS wygeneruje niemalze identyczny wynik.

Wyniki i wykresy które ogladasz GH w wątku z grupowymi modami ode mnie zamiescili przewaznie ludzie zadowoleni z modyfikacji, nie widziałem wykresów padajacych 110tek z których nie dało sie zrobic 140psów wiec...

Generalnie wynik na obciazeniówce może by rózny, raz ktos ustawi krótszy czas rozpedzania raz dłuższy o np. 10s przez co temperatura w dolocie pod koniec pomiadu bedzie o 10stopni wyzsza i auto bedzie miec mniej mocy. Hamownia obciazeniowa to skomplikowane urzadzenie majace troche parametrow do ustawienia, to nie inercja z przysłowiowym "jednym guzikiem".

Takich przypadków/sytuacji mozna mnozyc milionami. Trzeba na wykresach patrzec jaka jest temp otoczenia / zasysanego powietrza / cisnienie atmosferyczne bo to bardzo wazne składowe dzieki którym hamownia przelicza moc z kół na moc po normie.

Szkoda Twoich nierów i pisania GoodHope, zreszta robiłes z miesiac temu leona ARL który miał u Ciebie 184PS a na maha (własciciel chwile potem pojechał do łodzi na DD) miał 191PS - sa wykresy na forum leonclub.pl w dziale wykresy...

Moim zdaniem GH masz źle skalibrowana hamownie a do tego moze przez to ze hamulesz na inercji na za niskim biegu to auto nie buduje charaktesrystyki na dole, potem nie stabilizuje boostu przez co masz przeładowania a na koniec nie jest w stanie porzadnie sie obciazyc i wygererowac odpowiednie liczby przy odpowiednich obrotach.

Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony pn lut 23, 2009 22:59 przez Rogalotti, łącznie zmieniany 1 raz.


.:: MRMotors - W-WA UL. MINERALNA 26 - 0-694-046-807 ::..

Awatar użytkownika
Pruszkowiak
Forum Master
Forum Master
Posty: 1449
Rejestracja: ndz gru 04, 2005 21:02
Lokalizacja: Warszawa/Pruszków
Kontakt:

Post autor: Pruszkowiak » pn lut 23, 2009 23:18

Szumal pisze:A czy w Polsce nie ma ani jednej hamowni silnikowej? Politechnika Warszawska taką przypadkiem nie dysponuje?
Akurat na moim wydziale są takie hamownie silnikowe.Wydział Samochodów i Maszyn Roboczych.Z tego co wiem to dostali 2 silniki od BMW 3.0i i do niedawna był(i może jest) silnik ROVER`a ten co w polonezie siedział



Awatar użytkownika
Szumal
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 214
Rejestracja: sob sie 16, 2008 21:42
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Szumal » pn lut 23, 2009 23:59

Pruszkowiak pisze:
Szumal pisze:A czy w Polsce nie ma ani jednej hamowni silnikowej? Politechnika Warszawska taką przypadkiem nie dysponuje?
Akurat na moim wydziale są takie hamownie silnikowe.Wydział Samochodów i Maszyn Roboczych.Z tego co wiem to dostali 2 silniki od BMW 3.0i i do niedawna był(i może jest) silnik ROVER`a ten co w polonezie siedział
Tak też mi sie obiło o uszy że na SMIRze mają hamownie silnikową właśnie. A możesz powiedziec coś wiecej o tym urządzeniu - to tylko kolejny porównywacz parametrów w swojej dziedzinie czy może dokładne urządzenie pomiarowe?



Awatar użytkownika
jaro4444
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 479
Rejestracja: pt cze 22, 2007 20:10
Lokalizacja: Drawsko Pom/Warszawa

Post autor: jaro4444 » wt lut 24, 2009 00:11

Hamownie silnikowe i to do silników dużej mocy były kiedyś na Wydziale mechanicznym WAT. Była tam też jedna z pierwszych w Polce obciażeniówek podwoziowych. Nie wiem co się dzieje z tymi labolatoriami teraz, ale plakać mi się chce ze złości na to, jak rozpier... najlepszą uczelnię techniczną o profilu pojazdy mechaniczne w kraju :axe:
Ostatnio zmieniony wt lut 24, 2009 00:24 przez jaro4444, łącznie zmieniany 3 razy.


Biegnę siły swe wszystkie biegowi oddając...
Słucham pośród krzyku piękna ciszy poszukując...

Był Leon jest Audi

Awatar użytkownika
toffic
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3845
Rejestracja: pn gru 25, 2006 14:35
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

Post autor: toffic » wt lut 24, 2009 01:08

Pruszkowiak pisze:Akurat na moim wydziale są takie hamownie silnikowe.Wydział Samochodów i Maszyn Roboczych.Z tego co wiem to dostali 2 silniki od BMW 3.0i i do niedawna był(i może jest) silnik ROVER`a ten co w polonezie siedział
studiujemy na jednym wydziale :pub: z tego co widziałem to jest jeszcze 1.3 JTD z Fiata
Ostatnio zmieniony wt lut 24, 2009 01:08 przez toffic, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
paja
Forum Master
Forum Master
Posty: 1256
Rejestracja: pn sty 08, 2007 13:00
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Post autor: paja » wt lut 24, 2009 02:18

W sprawie błędnych pomiarów na hamowni, byliśmy jakiś czas temu na hamowni MAHA i np golf III AFN wykrzesał z siebie 4KM bonusu mimo że już ładny przelot ma, a hamowana po nim almera 1.5 benzyna z niecałymi 50tys przebiegu miała stratę 2KM w stosunku do serii, więc nie ciężko powiedzieć że wyniki są zawyżane.


Obrazek

Awatar użytkownika
Majiic
Czerwona Strzala
Czerwona Strzala
Posty: 1047
Rejestracja: sob cze 10, 2006 13:41
Lokalizacja: Gdansk/Stegna
Kontakt:

Post autor: Majiic » wt lut 24, 2009 10:48

cowboy pisze:muszą chyba mieć problemy z serią, bo "słabo" toto jeździ jak na 250KM :)
Na bank serii nie trzyma bo nie jedzie za specjalnie...



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » wt lut 24, 2009 11:01

Majiic pisze:cowboy napisał/a:
muszą chyba mieć problemy z serią, bo "słabo" toto jeździ jak na 250KM :)

Na bank serii nie trzyma bo nie jedzie za specjalnie...
no :)

wprawdzie R32 ma 240KM ale to juz niewiele zmienia

255 KM ma 3.2 V6 w Audi A6 Quattro i jakoś mnie się zmyliło ... ale ten silnik tez nie trzyma mocy

Obrazek



Awatar użytkownika
goodhope
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 162
Rejestracja: czw sty 08, 2009 18:18
Lokalizacja: Pleszew

Post autor: goodhope » wt lut 24, 2009 11:20

jaro4444 pisze: Goodhope wiesz po co to zrobi nieuczciwy tuner - by późniejszym normalnym pomiarem po modzie pokazać jaki to jest cudowny, boski i nieomylny i wspaniały, bo z padliny 110 mającej ledwie 105 w serii wyciągnął 145 KM. Kuźwa przyrost o 35 % nie o "standardowe" 20-25% :ass:
Niestety zbyt ryzykowny scenariusz.
Byle konkurencja jest w stanie zweryfikować po zajrzeniu w soft, jaki procentowy przyrost jest on w stanie uzyskać.
Pisałem o metodzie 9+2 jest zawsze mniej niż 10+2. Nikt nie zwraca uwagę, czy to było 9 czy 10. Ważne że ma 12 a nie 11.I tego się raczej trzymam.
Rogalotti pisze: Czesi maja problemy z ta maha do tego rozpietosc zamieszczanych wykresów jest duża. Co wykres to hamownia koryguje do innej normy, ma zaburzone wskazania ciśnienia atmosferycznego albo nie ma temp. i wogóle nie koryguje do zadnej normy. Te wykresy to słaby przykaład.
Nie wiem, Nie znam żadnej 4x4 Mahy w Czechach. Podany przykład był rodem ze Słowacji. Są tam znane mi dwie LPS3000, wspomniana w przykładzie oraz w "Profi".
Być może to kiepski przykład. Być może mają jakieś problemy. Ale głównym problemem jest to, że nikt nie podał innego, różnego od tego przykładu.
Samochody maja gifty i tak bedzie. Co nie zmienia faktu, że po takich samych (parametrowo) modach auto majace seryjnie 110PS i 119PS wygeneruje niemalze identyczny wynik.

Zgadzam się w 100%.
Sam tego doświadczam.
Jedyne na co zwracam uwagę tym tematem, to antyteza w odniesieniu do twierdzenia, że właściwie każdy TDI ma gift a wszystko co na F serii nie trzyma.
Mam całe mnóstwo przykładów z własnych rolek by obalić obie te tezy.
Wyniki i wykresy które ogladasz GH w wątku z grupowymi modami ode mnie zamiescili przewaznie ludzie zadowoleni z modyfikacji, nie widziałem wykresów padajacych 110tek z których nie dało sie zrobic 140psów wiec...

Eee... nie wierzę że jakikolwiek człowiek z listy która się utworzyła, baa... jestem wręcz przekonany że to niemożliwe, byłby niezadowolony z efektu twojej pracy na tyle by wykresem się nie pochwalić.
Ale jeśli tak jest, warto by było być może byś sam załączał do tamtego wątku takie wykresy tyczące się aut z listy. By właśnie wyjść na przeciw pozorom jakie się stworzyły !
Szkoda Twoich nierów i pisania GoodHope, zreszta robiłes z miesiac temu leona ARL który miał u Ciebie 184PS a na maha (własciciel chwile potem pojechał do łodzi na DD) miał 191PS - sa wykresy na forum leonclub.pl w dziale wykresy...
Jeśli mówimy o tym samym aucie, a jestem pewny że tak, to nie było miesiąc temu, ale w październiku zeszłego roku. Nie był to leon, ale Ibiza :) ... nie był ot ARL, ale ASZ, po indywidualnych modach właściciela. Samoróbce IC na froncie, oraz turbo od ARLa.
Auto po wyjątkowych przejściach. Już "po turbinowym zawale" .Modowane było i przez Mastersa i przez TTC, aż w końcu wylądowało u mnie.
Różnica w pomiarach między moimi a Maha, wynosiła 2 miesiące i temperaturę otoczenia rzędu kilkunastu stopni.
Samochód jeździł na baaardzo dziwnym modzie z TTC, którego nie potrafię zrozumieć do dziś. Co autor miał na myśli. Jak znajdę, wrzucę ci go na @. Sam zobaczysz.
Generalnie auto było zdławione poprzednim softem. Przyrost na poziomie 23PS, moment 40Nm ale ...przesunięty w stosunku do serii o ponad 400obr w górę. Przez te 400 obr wykastrowany z serii o około 10-15%.
Moim zdaniem GH masz źle skalibrowana hamownie a do tego moze przez to ze hamulesz na inercji na za niskim biegu to auto nie buduje charaktesrystyki na dole, potem nie stabilizuje boostu przez co masz przeładowania a na koniec nie jest w stanie porzadnie sie obciazyc i wygererowac odpowiednie liczby przy odpowiednich obrotach.
Być może masz rację.
Ale hamownie z problemem opanowania doładowania, zwykle wypluwają o kilkadziesiąt niutonów w mocnym aucie więcej niż jest w rzeczywistości... ;)
Na wspomnianym przykładzie różnica wynosiła dokładnie 6PS i 15Nm na korzyść mahy. Przebiegi wykresów identyczne. Tak i moc, jak i moment osiągane przy tej samej prędkości obrotowej.
Być może mam coś z rolkami. A być może dławione auto wcześniej, przez te dwa miesiące się po prostu o te kilka PS rozjeździło ;)

Oczywiście
zgodnie z prośbą w stosunku do innych rónież się wywiązuję i zamieszczam opisane wyżej pomiary

mod 1 i mod 2 to samo aut. Pierwsza modyfikacja na 404Nm została celowo podkastrowana liźnięciem softu o 15Nm dla bezpieczeństwa sprzęgła.

zestawienie serii, zastanego moda ttc oraz mój

pomiar z mahy wykonany dwa miesiące później, w warunkach jakie widać w opisie.


p.s.
Rogal.
Myślę że zbyt wiele rzeczy odebrałeś personalnie swego czasu. Zupełnie nie potrzebnie. Nie było to moim celem.
Jeśli jednak tak to wyglądało to przepraszam.
Takie czasy. Ktoś mnie do Kaczyńskiego porównał.
Na wskroś mnie to ujęło. Z moimi poglądami, chyba w naj bardziej kolorowym śnie by mi takie porównanie do głowy nie przyszło.
Ale skoro już padło ... :hmm:
on przepraszał to i ja przepraszam ! :)

POKÓJ, a nie WOJNA :helm:

Sądzę że kiedyś po prostu trzeba by przegadać kilka rzeczy na spokojnie przy butelce tymbarka ;)

I dziękuję że podszedłeś do tego wątku z dystansem. Odniosłeś się do pomiarów a nie odebrałeś go jako atak na twoją osobę.

Jeśli posiadasz dostęp do baz pomiarów innych tunerów, potwierdzający którąkolwiek tezę czy antytezę, proszę dorzuć je tutaj.
Po to ten wątek został założony.

pozdro
Ostatnio zmieniony wt lut 24, 2009 11:59 przez goodhope, łącznie zmieniany 4 razy.



Awatar użytkownika
bradley
Forum Master
Forum Master
Posty: 1046
Rejestracja: czw paź 02, 2008 11:11
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

Post autor: bradley » wt lut 24, 2009 13:05

Skoro chodzi o cyferki to mam pytanie. Na jakiej podstawie MAHA wylicza predkosc km/h przy danych obr/min ?
Chodzi mi o 2 samochody (nie wiem czy maja te same skrzynie biegow) ale
Sprawdzane dla "maksymalna osiagnieta predkosc obrotowa"
1: miedzy pomiarem 1(wiecej obr) a 2(mniej obr) roznica 100obr/min, predkosc o 4km/h wieksza w 2 pomiarze w stosunku do 1go.
2: miedzy pomiarem 1(mniej obr) a 2(wiecej obr) roznica 40 obr/min, predkosc o 5km/h mniejsza w 2 pomiarze w stosunku do 1go.

Czyli wychodzi na to, ze 1 wiecej obr - wieksza predkosc, 2 - mniej obr - wieksza predkosc.
W porownaniu pozostalych pól w obu przypadkach wychodzi: wiecej obr - wieksza predkosc choc np. roznica jest 100obr/min predkosc 3. Czyli na kazde 100obr/min przypadaja 3km/h. Zakladajac przy 2tys 100km/h to przy nawet 5tys obr/min mamy 145km/h a przy 2,2 hamowania pokazuje cos kolo 70, czyli od 145 odejmujemy 30 i wychodzi....
Dlatego prosze o wyjasnienie na jakiej podstawie MAHA wylicza te predkosci.


VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
[i]Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0[/i]

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » wt lut 24, 2009 13:20

bradley pisze:Dlatego prosze o wyjasnienie na jakiej podstawie MAHA wylicza te predkosci.
prędkość to hamownia bierze z prędkości obracania się rolek
bradley pisze:Chodzi mi o 2 samochody (nie wiem czy maja te same skrzynie biegow)
i dwa samochody mogą się nieco róznić nawet jeśli mają te same skrzynie ze względu np na rozmiar opon

obroty silnika w inercji VTECH chyba sie kalibruje wg obrotomierza, w MAHA chyba ze złącza diagnostycznego można



Awatar użytkownika
bradley
Forum Master
Forum Master
Posty: 1046
Rejestracja: czw paź 02, 2008 11:11
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

Post autor: bradley » wt lut 24, 2009 13:37

Kola akurat te same :P
Ale chodzi o fakt: mniejsza predkosc obr silnika - wieksza predkosc samochodu.
Chyba ze kwalifikuje sie to w granicach bledu pomiaru bo 100obr/min z zakresu 0-5000 bedzie 2%


VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
[i]Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0[/i]

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » wt lut 24, 2009 13:42

Kola akurat te same :P
no ale nie napisałeś czy skrzynie te same ...

podaj jakie to auta, wklej wykresy



ODPOWIEDZ

Wróć do „TDI”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości