230 + pompa 10

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TDI. Chiptuning, turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » śr lut 11, 2009 15:41

a co to EMP ?

cisnienie zaraz na wylocie z turbiny ?



Awatar użytkownika
Dario84
Forum Master
Forum Master
Posty: 1431
Rejestracja: pn kwie 09, 2007 15:37
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Kontakt:

Post autor: Dario84 » śr lut 11, 2009 15:49

zaprzal pisze:Tu sa chyba rozne szkoly... jedni mowia ze bezpiecznie jest gdy emp jest podobne do boostu, drudzy mowia tak jak Ty, ze 2x boost, jeszcze inni na tdiclub pisali, ze ponizej 3-3,5bar ma byc.... wiec dokladnie nie wiadomo

Ten koles ktory mi to tlumaczyl uzywa to w aucie ze sprezarka z wastegatem tak jak moja i tu jest sprawa prosta. Natomiast w TDI ze sprezarkami vnt sprawa sie komplikuje bo EMP bedzie sie zmieniac w zaleznosci od polozenia kierownic w czasie wkrecania auta na obroty...

Moze daloby sie to wybadac mierzac boost, EMP, EGT i jednoczesnie moc na hamowni - patrzec jak reaguje na zmiany?

Najlepsze EMP jest troche wyzsze od Boostu, ale to jest tylko w przypadku BigT i wolnego wydechu, w normalnych samochodach gdy cis doladowania jest 1-1,8 Bar EMP pewnie powinno byc w granicach 2-3,5 Bar, czyli tak jak pisales.

W przypadku VNT gdy cisnienie sie ustabilizuje to EMP powinno tez byc stabilne, podczas wkrecania sie turbo nie bedzie wiekszego niz po ustabilizowaniu, trzeba zmierzyc :grin:

[ Dodano: 11 Lut 2009 14:51 ]
EMP = Exhaust Manifold Pressure


CTR Tuning: CHIPTUNING, DIAGNOSTYKA, MECHANIKA, ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, HAMOWNIA GG:3995871 tel 693784122
Mój golfik: MK4 ASZ CTR
NASZE PRACE CTR: http://www.facebook.com/ctrtuning" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
zaprzal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3027
Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
Lokalizacja: Białystok / Tykocin
Kontakt:

Post autor: zaprzal » śr lut 11, 2009 15:59

cowboy pisze:cisnienie zaraz na wylocie z turbiny ?
na wlocie do turbiny... Ogolnie bardzo wazny parametr tylko malo kto ma czas go mierzyc ;p

http://forums.tdiclub.com/showthread.php?t=183771 (troche malo konkretow, na koncu 1 strony cos jest i ostatnio post 2)

edit:
tu przyklad jak to sie mierzy:

Obrazek

Ogolnie wniosek jest taki, ze jesli ktos chce BEZPIECZNIE korzystac z duzej mocy to trzeba poswiecic troche laga i isc w duze turbo... :bigok:
Ostatnio zmieniony śr lut 11, 2009 16:04 przez zaprzal, łącznie zmieniany 3 razy.


[b]nie odpowiadam na PW![/b] prosze o kontakt przez [url]turbodiesel.pl[/url]

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » śr lut 11, 2009 16:12

zaprzal pisze:na wlocie do turbiny... Ogolnie bardzo wazny parametr tylko malo kto ma czas go mierzyc ;p
a już jarze

czyli małe turbo powoduje wiekszy opór dla spalin przez co wzrasta cisnienie na wydechu przed turbiną...

myslałem że w benyznach ma to wieksze znaczenie z racji RPM..

czyli w zasadzie poluzowanie wydechu powinno pomóc szczególnie w turbo VNT, a jak sie idzie pełnym ogniem to juz tylko duża część gorąca od dobrym przepływie...

dobrze kombinatoruje ?



Awatar użytkownika
zaprzal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3027
Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
Lokalizacja: Białystok / Tykocin
Kontakt:

Post autor: zaprzal » śr lut 11, 2009 16:20

Chyba tak... W benzynach to nie tylko ze wzgledu na rpm, ale w benzynach chyba walek rozrzadu ma taki punkt zwany "overlap" w ktorym przez chwile zawor wydechowy i ssacy sa otwarte jednoczesnie... jesli wtedy EMP bedzie wyzsze niz boost to wniosek nasuwa sie sam...


[b]nie odpowiadam na PW![/b] prosze o kontakt przez [url]turbodiesel.pl[/url]

g0trek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: czw gru 11, 2008 00:41
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: g0trek » śr lut 11, 2009 22:16

Szumal pisze:kolega od octavi widze zbroi sie na bogato :) 190 koni pęka jak nic.

http://www.allegro.pl/item544946235_pom ... assat.html
Pompę 11mm już mam. Za 2 tygodnie montaż (dopiero za 2 tygodnie, bo człowiek, który mi składa wszystkie graty wyjechał na urlop) i potem strojenie. Pochwalę się tutaj wynikiem :)



Awatar użytkownika
Dario84
Forum Master
Forum Master
Posty: 1431
Rejestracja: pn kwie 09, 2007 15:37
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Kontakt:

Post autor: Dario84 » śr lut 11, 2009 22:57

zaprzal pisze: ktorym przez chwile zawor wydechowy i ssacy sa otwarte jednoczesnie... jesli wtedy EMP bedzie wyzsze niz boost to wniosek nasuwa sie sam...
dokladnie :bigok:

[ Dodano: 12 Lut 2009 13:12 ]
Jeden gosc na TdiClub.com mierzyl EMP na GT17/22 i wyszlo o dziwo strasznie niskie:

EMP: 32-37PSI, Boost: 25-27PSI

30PSI: 2,07 Bar
35 PSI: 2,4 Bar
40 PSI: 2,76 Bar

Pompa 10mm + 216 + DP 3" + wydech 4"
Ostatnio zmieniony czw lut 12, 2009 14:49 przez Dario84, łącznie zmieniany 2 razy.


CTR Tuning: CHIPTUNING, DIAGNOSTYKA, MECHANIKA, ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, HAMOWNIA GG:3995871 tel 693784122
Mój golfik: MK4 ASZ CTR
NASZE PRACE CTR: http://www.facebook.com/ctrtuning" onclick="window.open(this.href);return false;

g0trek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: czw gru 11, 2008 00:41
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: g0trek » pt mar 06, 2009 15:53

_tm_ pisze:Pompę 11mm już mam. Za 2 tygodnie montaż (dopiero za 2 tygodnie, bo człowiek, który mi składa wszystkie graty wyjechał na urlop) i potem strojenie. Pochwalę się tutaj wynikiem
Po wizycie u Rogala wyszło to:

Obrazek

Więcej się nie dało (tzn. dało się, ale była zasłona dymna za samochodem), bo wąskim gardłem jest teraz turbina (ARL).


ASV - 207@389

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » pt mar 06, 2009 16:03

Jeden gosc na TdiClub.com mierzyl EMP na GT17/22 i wyszlo o dziwo strasznie niskie:

EMP: 32-37PSI, Boost: 25-27PSI

30PSI: 2,07 Bar
35 PSI: 2,4 Bar
40 PSI: 2,76 Bar

Pompa 10mm + 216 + DP 3" + wydech 4"
jak wydech jak wiadro (10 cm średnicy !!!! ) to sie nie ma co dziwić ze EMP niskie :)
g0trek pisze:Po wizycie u Rogala wyszło to:
GRATSY !! :bigok: ładny wynik



Awatar użytkownika
Dario84
Forum Master
Forum Master
Posty: 1431
Rejestracja: pn kwie 09, 2007 15:37
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Kontakt:

Post autor: Dario84 » pt mar 06, 2009 16:20

cowboy pisze:
Jeden gosc na TdiClub.com mierzyl EMP na GT17/22 i wyszlo o dziwo strasznie niskie:

EMP: 32-37PSI, Boost: 25-27PSI

30PSI: 2,07 Bar
35 PSI: 2,4 Bar
40 PSI: 2,76 Bar

Pompa 10mm + 216 + DP 3" + wydech 4"
jak wydech jak wiadro (10 cm średnicy !!!! ) to sie nie ma co dziwić ze EMP niskie :)
g0trek pisze:Po wizycie u Rogala wyszło to:
GRATSY !! :bigok: ładny wynik
Ostatnio zmieniony sob mar 07, 2009 15:16 przez Dario84, łącznie zmieniany 1 raz.


CTR Tuning: CHIPTUNING, DIAGNOSTYKA, MECHANIKA, ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, HAMOWNIA GG:3995871 tel 693784122
Mój golfik: MK4 ASZ CTR
NASZE PRACE CTR: http://www.facebook.com/ctrtuning" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
KonradzikIV
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2722
Rejestracja: pn gru 17, 2007 15:13
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: KonradzikIV » pt mar 06, 2009 16:28

panowie powiedzcie mi bo planue zrobic FMIC i wrzucic wiekszą turbawe do mojego ALH mam juz 216-tki. gdzie najlepiej szukac turbawy zeby byla sprawdzona ?? moze ktos z Was ma na sprzedaz taka z ARL'a ?


Obrazek

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » pt mar 06, 2009 16:30

Dario84 pisze:Wydech nie ma za duzo wspolnego z EMP, EMP to cisnienie w kolektorze miedzy turbo a glowica.


wiem gdzie sie mierzy EMP

moim zdaniem EMP zalezy nie tylko od przepływu przez turbo bo przy małym wydechu wzrasta cisnienie w całym układzie także przed turbiną... poluzowanie wydechy np w 1.8T daje ładne efekty bez zmiany turbinki

dlatego w tym przypadku EMP było wieksze od boost o około 10PSI czyli 0,7 Bar

zastanawia mnie tylko jedno po co 27 PSI (1,85 Bara) BOOSTu przy pompie 10mmm i 216stkach - chyba że podali wartość maks przy overboost-cie ?

[ Dodano: Pią Mar 06, 2009 15:31 ]
KonradzikIV pisze:gdzie najlepiej szukac turbawy zeby byla sprawdzona
zapytaj Karambola o uzywke ARL z małym przebiegiem albo szukaj na Allegro



Awatar użytkownika
KonradzikIV
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2722
Rejestracja: pn gru 17, 2007 15:13
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: KonradzikIV » pt mar 06, 2009 16:36

cowboy,czyli generalnie mozna od niego brac bo kiedys czytałem jakies opinie ze średnio robi. chyba na stronie a3 clubu.
Ostatnio zmieniony pt mar 06, 2009 16:36 przez KonradzikIV, łącznie zmieniany 1 raz.


Obrazek

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » pt mar 06, 2009 16:41

KonradzikIV pisze:generalnie mozna od niego brac bo kiedys czytałem jakies opinie ze średnio robi. chyba na stronie a3 clubu.
wiesz opinii jest duzo :) z tego co kojarze to waliły sie jakieś wydumki GT20 czy GT22

ja mam hybryde AWX/ARL i jestem mega zadowolony

mysle że jak kupisz ori ARL to bedzie służyła - w razie czego daje przecież gwarancje

ludzie chwalą tez turbo-bogdana

linki do Allegro

http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=672700

http://www.allegro.pl/show_user_auction ... id=5463665



ODPOWIEDZ

Wróć do „TDI”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości