Turbo AFN wytrzyma przy takim setupie?

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TDI. Chiptuning, turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
jaro4444
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 479
Rejestracja: pt cze 22, 2007 20:10
Lokalizacja: Drawsko Pom/Warszawa

Post autor: jaro4444 » pn gru 03, 2007 23:54

zaprzal pisze:w tym katalogu wynika, ze sprzeglo G60 jest takie samo jak w 90 konnym tdi
Z katalogu wynika, że zrobił Sachs zamiennik do wielu silników ten sam. Więc dostosował wytrzymałość do najmocniejszego motoru... To nie to samo co Ty napisałeś :chytry:

Poza tym sprawdź nr docisków G60 i VR6 i przypomnij sobie lekcję fizyki z tarciem :hmm:

Jak na razie G60 osobiście sprawdziłem na 300 Nm i nic się nie dzieje. Latają na tym 1,8 20VT grubo ponad 350 Nm i też trzyma jak złe.
Aligator wspominał mi, że chodzą opinie, że własnie sprzęgło od Transportera Syncro (czyli G60) jest najmocniejsze z Sachsów 228.
Tak czy inaczej - tyle co wytrzyma dół od VP na dłuższą metę (czyli ok 350-360 Nm) to przeniesie G60 i VR6.
Po co przepłacac skoro nie widac różnicy?
P.S. Polecam Lukasz Auto Części :bigok:
Ostatnio zmieniony pn gru 03, 2007 23:59 przez jaro4444, łącznie zmieniany 1 raz.


Biegnę siły swe wszystkie biegowi oddając...
Słucham pośród krzyku piękna ciszy poszukując...

Był Leon jest Audi

Awatar użytkownika
zaprzal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3027
Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
Lokalizacja: Białystok / Tykocin
Kontakt:

Post autor: zaprzal » wt gru 04, 2007 00:30

jaro4444 pisze:Po co przepłacac skoro nie widac różnicy?
bardzo dobre pytanie, nie spodziewalem sie, ze seryjne sprzeglo 1z tyle przenosi

PS:
jaro4444 pisze:Poza tym sprawdź nr docisków G60 i VR6 i przypomnij sobie lekcję fizyki z tarciem :hmm:
pamietam, wystepowalo tam takie cos jak "wspolczynnik tarcia" - nie wiadomo czy na tarczy 1z i vr6 bedzie taki sam, ale vr6 przenosi ludziom duuuzo i nikt nie narzeka
Ostatnio zmieniony wt gru 04, 2007 00:32 przez zaprzal, łącznie zmieniany 1 raz.


[b]nie odpowiadam na PW![/b] prosze o kontakt przez [url]turbodiesel.pl[/url]

Awatar użytkownika
jaro4444
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 479
Rejestracja: pt cze 22, 2007 20:10
Lokalizacja: Drawsko Pom/Warszawa

Post autor: jaro4444 » wt gru 04, 2007 00:53

zaprzal pisze:bardzo dobre pytanie, nie spodziewalem sie, ze seryjne sprzeglo 1z tyle przenosi
Zaprzal przecież to nie jest seryjne sprzęgło a zamiennik Sachsa produkowany w miejsce seryjnego. Jako, że stosowany jest w wielu różnych silnikach dostosowano go do najmocniejszego. Tyle chyba filozofii w tym zagadnieniu.

Przecież nikomu nie wciskam na siłę VR6, ale uważam tylko, że można zastosować również Sachsa G60 i sprawuje się on naprawdę dobrze i jest dużo tańszy. Szczególnie jak nie idziesz na jakiś harcore.
Wybór należy do Ciebie. Ja osobiście wybrałem G60 i jak na razie zero uwag.


Biegnę siły swe wszystkie biegowi oddając...
Słucham pośród krzyku piękna ciszy poszukując...

Był Leon jest Audi

Awatar użytkownika
zaprzal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3027
Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
Lokalizacja: Białystok / Tykocin
Kontakt:

Post autor: zaprzal » wt gru 04, 2007 01:04

najlepiej jakby sie wypowiedzial aw69, on testowal i 1z, vr6 i jeszcze cos lepszego :)


[b]nie odpowiadam na PW![/b] prosze o kontakt przez [url]turbodiesel.pl[/url]

Awatar użytkownika
jaro4444
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 479
Rejestracja: pt cze 22, 2007 20:10
Lokalizacja: Drawsko Pom/Warszawa

Post autor: jaro4444 » wt gru 04, 2007 01:12

Zaprzał kiedy do Ciebie dotrze, że seryjne 1Z to nie to samo co Sachs 3000 332 001 ?
#-o

Seryjny 1Z jest oczywiście słabszy od VR6. Tylko, ze seryjny 1Z to nie to samo co dzisiejszy zamiennik Sachsa...

Jakbyś chciał dalej wgłębić się to sprzęgło to Valeo typu 801700 przeznaczone do 1Z i G60 przenosi podobno max 280 Nm a poźniej łapie już poślizgi.

Więc jak widzisz Sachs G60 jest bardzo mocny jak na zamienniki seryjnego sprzęgła (może przez ten docisk od VR6)
Ostatnio zmieniony wt gru 04, 2007 01:36 przez jaro4444, łącznie zmieniany 2 razy.


Biegnę siły swe wszystkie biegowi oddając...
Słucham pośród krzyku piękna ciszy poszukując...

Był Leon jest Audi

Awatar użytkownika
zaprzal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3027
Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
Lokalizacja: Białystok / Tykocin
Kontakt:

Post autor: zaprzal » wt gru 04, 2007 09:12

najlepiej jakby sie wypowiedzial aw69, on testowal i 1z, vr6 i jeszcze cos lepszego
jaro4444 pisze:seryjne 1Z to nie to samo co Sachs 3000 332 001 ?
#-o
on testowal zamiennik 1z #-o Poza tym, czy gdzies w powyzszej wypowiedzi podważyłem, ze to zamiennik?
jaro4444 pisze:Więc jak widzisz Sachs G60 jest bardzo mocny jak na zamienniki seryjnego sprzęgła
wiec nazywajmy to po imieniu, zamiennik 1z
Ostatnio zmieniony wt gru 04, 2007 09:14 przez zaprzal, łącznie zmieniany 1 raz.


[b]nie odpowiadam na PW![/b] prosze o kontakt przez [url]turbodiesel.pl[/url]

mirass
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 633
Rejestracja: czw lut 23, 2006 21:23
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Kontakt:

Post autor: mirass » wt gru 04, 2007 09:37

osobiście temat sprzęgła przerabiałem w swoim poprzednim aucie - golfie ALE i założyłem VRa
wg obliczeń VR powinien przenieść moment ok.430 Nm. Minus zestawu jest powszechnie zanany, więc proponuje włączyć radio :helm:

co do mapsensora - tak jak pisze Robert (rob555) komp etc., albo zapinasz mapsensor liniowy 051C, wskaźnik doładowania i strojący odczytuje dane ze wskaźnika bo na VAGu głupoty wychodzą

co do turbo - zgadzam sie z przedmówcami (jaro444, rob555)
osobiście nie dłubałbym AFNa tak wysoko jak chcesz, ponieważ te silniki mają spore przeloty za sobą i często gęsto mają problemy z pompami oleju o czym Rob555 nie raz już pisał

szczerze mówiąc polecałbym dla ciebie zestaw
216/230
turbo GT17VB
soft
BIG IC

bezpiecznie dałoby to ok.165KM z niskim EGT :smoke:

pozdrawiam

Mirass


www.vagtune.pl tel. 502730289

RobeQ
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 100
Rejestracja: śr gru 13, 2006 12:51
Lokalizacja: WAWA
Kontakt:

Post autor: RobeQ » wt gru 04, 2007 12:05

mirass pisze:osobiście temat sprzęgła przerabiałem w swoim poprzednim aucie - golfie ALE i założyłem VRa
wg obliczeń VR powinien przenieść moment ok.430 Nm. Minus zestawu jest powszechnie zanany, więc proponuje włączyć radio :helm:

osobiście nie dłubałbym AFNa tak wysoko jak chcesz, ponieważ te silniki mają spore przeloty za sobą i często gęsto mają problemy z pompami oleju o czym Rob555 nie raz już pisał

Mirass
hello,

o co chodzi z tymi sprzeglami bo nie rozumiem najpierw mialem 1z i mialem kpl wsadzony od vr6 zmian zadnych nie zauwazylem teraz ten kpl siedzi w ahu i tez nie wali nie szarpie nie wyje zachowuje sie normalnie ;] chyba ze ja taki malo wyczulony jestem albo nie slysze bo mam prawie przelotowy wydech...

A co do pomp oleju to ten problem dotyczy afn czy 1z/ahu tez to meczy ?? i jak problematyczna jest wymiana pompy oleju ??



Awatar użytkownika
souler
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2515
Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: souler » wt gru 04, 2007 12:19

RobeQ, bo tu mowa o wsadzaniu jednomasa zamiast dwumasowego. w 1z i ahu nie ma tego problemu.


Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo

Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » wt gru 04, 2007 14:13

RobeQ pisze:i jak problematyczna jest wymiana pompy oleju ??
prawie zadna :P sciagasz miske olejowa i odkrecasz pompe hehe :P


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

wojtek_sari
Forum Master
Forum Master
Posty: 1229
Rejestracja: ndz lip 23, 2006 08:55
Lokalizacja: śląskie
Kontakt:

Post autor: wojtek_sari » wt gru 04, 2007 16:44

szczerze mówiąc polecałbym dla ciebie zestaw
216/230
turbo GT17VB
soft
BIG IC
Ok, zaczeliście mnie przekonywać :D A jak by do 216 dolozyć pompe 11mm?? Da coś czy gra nie wara swieczki ilepeij doskładać na 230?
turbo GT17VB
a dokładniej z czego to jest, AWX?? Tak jak pisał jaro4444,
jaro4444 pisze:- turbo AWX albo hybryda na GT18 i grubym wałku,


Moje Sviro ;) - www.facebook.com/greenscirocco

RobeQ
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 100
Rejestracja: śr gru 13, 2006 12:51
Lokalizacja: WAWA
Kontakt:

Post autor: RobeQ » wt gru 04, 2007 16:53

wojtek_sari pisze:
szczerze mówiąc polecałbym dla ciebie zestaw
216/230
turbo GT17VB
soft
BIG IC
Ok, zaczeliście mnie przekonywać :D A jak by do 216 dolozyć pompe 11mm?? Da coś czy gra nie wara swieczki ilepeij doskładać na 230?
turbo GT17VB
a dokładniej z czego to jest, AWX?? Tak jak pisał jaro4444,
jaro4444 pisze:- turbo AWX albo hybryda na GT18 i grubym wałku,
AWX to jest gt17VB ta z PD150 zdaje sie.

A tak swoja droga to na 216 i na turbo gt17VA i wiekszych bedziesz mial 160+- KM jak dolozysz pompe to najwiecej na 216 bedziesz mial okolice 190 aczkolwiek na sr.pl ktos pisal ze compsport zrobil ponad 200KM na 216 wtryskach.

ogolnie powodzenia w projekcie ;]



Awatar użytkownika
jaro4444
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 479
Rejestracja: pt cze 22, 2007 20:10
Lokalizacja: Drawsko Pom/Warszawa

Post autor: jaro4444 » wt gru 04, 2007 17:34

RobeQ pisze:AWX to jest gt17VB ta z PD150 zdaje sie.

A tak swoja droga to na 216 i na turbo gt17VA i wiekszych bedziesz mial 160+- KM jak dolozysz pompe to najwiecej na 216 bedziesz mial okolice 190 aczkolwiek na sr.pl ktos pisal ze compsport zrobil ponad 200KM na 216 wtryskach.
GT1749VA = AWX = Passat 130 KM PD
GT1749VB = ARL i BPX = 150 lub 163 KM,
GT18 = Mercedes 220CDI, Opel 2,2 DTI

Realnie i bezpiecznie pompa 10 + 216 Bosch = ok. 155-165 KM, 11+216 Bosch = ok 170-175 KM.
Pamiętajcie, że Compoty i Aligator robili większe moce na 216 ale Fratelli Bosio PP520 (tej samej co robi 230 PP764).
Oprócz podania jakiej średnicy są końcówki, należy podac producenta i typ.


Biegnę siły swe wszystkie biegowi oddając...
Słucham pośród krzyku piękna ciszy poszukując...

Był Leon jest Audi

wojtek_sari
Forum Master
Forum Master
Posty: 1229
Rejestracja: ndz lip 23, 2006 08:55
Lokalizacja: śląskie
Kontakt:

Post autor: wojtek_sari » wt gru 04, 2007 17:58

jaro4444 pisze:GT1749VA = AWX = Passat 130 KM PD
GT1749VB = ARL i BPX = 150 lub 163 KM,
GT18 = Mercedes 220CDI, Opel 2,2 DTI
tylko bez wiekszych przeróbek pasuje tylko pierwsza pozycja, czytałem u Cowboy'a ze wystrczy dorobić flansz na kolektor, bo przewody pasują...?
jaro4444 pisze:Realnie i bezpiecznie pompa 10 + 216 Bosch = ok. 155-165 KM, 11+216 Bosch = ok 170-175 KM.
na turbie z AWX rozumiem?


Moje Sviro ;) - www.facebook.com/greenscirocco

ODPOWIEDZ

Wróć do „TDI”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości