Wszystko o wtryskach/pompowtryskach (VP/PD)

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TDI. Chiptuning, turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Wszystko o wtryskach/pompowtryskach (VP/PD)

Post autor: cowboy » pn sty 14, 2013 16:34

do ALH i nie tylko polecam 216stki
jak juz inwestować to w koncówki P764



tower
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 152
Rejestracja: ndz lip 12, 2009 18:37
Lokalizacja: Toruń

Re: Wszystko o wtryskach/pompowtryskach (VP/PD)

Post autor: tower » wt sty 15, 2013 20:24

To jak mówimy o oszczędności - jakie ciśnienia będą bardziej ekonomiczne w przypadku 216tek - 190 czy 220 bar?


A80 B4 1,9 MTDI
A80 B4 2,8 AAH Quattro

Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9225
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Wszystko o wtryskach/pompowtryskach (VP/PD)

Post autor: wesol » śr sty 16, 2013 07:39

w sumie zadna roznica ale zwarzywszy na fakt taki ze cisnienia raczje po pewnym czasie nie beda sie podnosic tylko lekko opadac to lepiej zapodac nieco wyzsze i mysle ze te 220 bedzie okej.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Wszystko o wtryskach/pompowtryskach (VP/PD)

Post autor: cowboy » śr sty 16, 2013 10:39

tower pisze:jakie ciśnienia będą bardziej ekonomiczne w przypadku 216tek - 190 czy 220 bar?
cisnienie przedwtrysku nie ma wielkiego znaczenia w spalaniu czy mocy

dawka zasadnicza wtryskiwana jest przy cisnieniu 300 bar i ono ma główne znaczenie

wtrysk pilotujący inicjujący zapłon paliwa moze miec znaczenie przy normie spalin itd

dla AFN/ ALH/AGR/AHF/ASV proponuje zawsze 220

dla starych 1Z gdzie pompa jest słabsza mozna ustawiac 190



Awatar użytkownika
Ral1n
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 392
Rejestracja: pn cze 21, 2010 13:15
Lokalizacja: Warszawa

Wszystko o wtryskach/pompowtryskach (VP/PD)

Post autor: Ral1n » pt sty 18, 2013 12:00

cowboy,

Jeszcze jedna kwestia - gdybyś robił dla siebie - to HF50 stawiałbyś na AL czy na BA? U siebie najprawdopodobniej mam AL - ale wiem, że coś jest tam z nimi 'niehalo' ogólnie (konstrukcja wtrysku) i mogą się sypać.

Warto szukać BA (np. kupić nawet nowe w ASO) - czy robić na AL tych co mam? Sorry, jeśli zadaje głupie pytanie. :chytry: :goof:

:pub:



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Wszystko o wtryskach/pompowtryskach (VP/PD)

Post autor: cowboy » pt sty 18, 2013 16:09

na razie to Firady sie skonczyły i nie ma ;) i nie wiadomo kiedy bedą wiec sie nie zastanawiam

ja bym robił na swieżych wtryskach, jesli masz pewne i sprawdzone ALki to nie ma co kombinowac

jesli chcesz sobie zostawić te ALki na okoliczność downgradu kiedys czy sprzedazy auta to polecam kupic BA w dobrym stanie

ALek duzo sie trafiało z poprzycieranymi trzpieniami w zaworkach i nie przechodziły testów



Awatar użytkownika
EnejVW
Diesel Master
Diesel Master
Posty: 746
Rejestracja: czw cze 30, 2011 14:49
Lokalizacja: SCI

Wszystko o wtryskach/pompowtryskach (VP/PD)

Post autor: EnejVW » pt sty 25, 2013 08:41

Cześć chciał zapytać o wtryski o oznaczeniach DSLA145P631 czy będą pasowały pod korpusy z tdi, i jaką mają one średnicę otworków ?



tower
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 152
Rejestracja: ndz lip 12, 2009 18:37
Lokalizacja: Toruń

Re: Wszystko o wtryskach/pompowtryskach (VP/PD)

Post autor: tower » pt sty 25, 2013 09:17

TDiesel power pisze:Cześć chciał zapytać o wtryski o oznaczeniach DSLA145P631 czy będą pasowały pod korpusy z tdi, i jaką mają one średnicę otworków ?
Pasować może i będą, ale zwróc uwagę, że kąt smugi paliwa wydobywającej się z końcówki wynosi 145 stopni zamiast standardowych 150 dla VW TDI.


A80 B4 1,9 MTDI
A80 B4 2,8 AAH Quattro

Awatar użytkownika
EnejVW
Diesel Master
Diesel Master
Posty: 746
Rejestracja: czw cze 30, 2011 14:49
Lokalizacja: SCI

Wszystko o wtryskach/pompowtryskach (VP/PD)

Post autor: EnejVW » pt sty 25, 2013 19:06

A można poznać po oznaczeniach jaka będzie ich średnica?



Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9225
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Wszystko o wtryskach/pompowtryskach (VP/PD)

Post autor: wesol » pt sty 25, 2013 19:46

Nie. Otworki sie mierzy a nie wylicza z oznaczeń. Czy bosch kiedykolwiek jakos znakował swoje wyroby *#cenzura#* je na podstawie jakiegoś parametru? Poprostu nadaje im numer i tyle. Tak jak vagowskie oznakowania. JEsli juz maja inne kąty rozpylania to moim zdaniem juz sie nie nadają. Nie wiadomo tez jak by sie zachowywaly te cisnienia otwarcia bo tez nie musi byc tak jak w oryginale. Oczewiscie tez moga byc problemy z ustawieniem tych cisnień i moga sie mocno rozjeżdzać. Tez myslalem o podmiance rozpylaczy w korpusach przeznaczonych do opla ale okazuje sie ze to wielka niewiadoma co z tego wyniknie a mozna przy tym sobie narobic biedy bo tloki przy duzych obciazeniach moga popłynąć. Czy 216 kosztują tak wiele by kombinować??


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

Awatar użytkownika
EnejVW
Diesel Master
Diesel Master
Posty: 746
Rejestracja: czw cze 30, 2011 14:49
Lokalizacja: SCI

Wszystko o wtryskach/pompowtryskach (VP/PD)

Post autor: EnejVW » pt sty 25, 2013 20:15

ale czy 216 się opłacają?



tower
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 152
Rejestracja: ndz lip 12, 2009 18:37
Lokalizacja: Toruń

Re: Wszystko o wtryskach/pompowtryskach (VP/PD)

Post autor: tower » sob sty 26, 2013 02:03

TDiesel power pisze:ale czy 216 się opłacają?
Zależy co chcesz osiągnąć.


A80 B4 1,9 MTDI
A80 B4 2,8 AAH Quattro

Awatar użytkownika
Dario84
Forum Master
Forum Master
Posty: 1431
Rejestracja: pn kwie 09, 2007 15:37
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Kontakt:

Wszystko o wtryskach/pompowtryskach (VP/PD)

Post autor: Dario84 » pn lut 04, 2013 15:58

DSLA145P631

DSLA - końcówki osadzone kątem innym niż 90st w głowicy (TDI 8V VP i PD)
DLLA - końcówki osadzone pod kątem prostym do głowicy (do cylindra), zwykle CR i też PD 16V
145P, 150P - kąt rozpylania podawany w stopniach

Reszta chyba to numery nie związane z danymi technicznymi bo nie dopatrzyłem się żadnych zależności.

Np.
DSLA150P1248 - końcówka 073BA (max ok 220KM)
DSLA150P1043 - końcówka 073AL (max ok 250KM)
DSLA150P1491 - końcówka 073BN (max ok 150KM)

DSLA 150P672 - końcówka o ile się nie mylę AHH (seria 90KM z pompą 11)


CTR Tuning: CHIPTUNING, DIAGNOSTYKA, MECHANIKA, ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, HAMOWNIA GG:3995871 tel 693784122
Mój golfik: MK4 ASZ CTR
NASZE PRACE CTR: http://www.facebook.com/ctrtuning" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
dwajeden
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 110
Rejestracja: ndz kwie 01, 2012 13:33

Wszystko o wtryskach/pompowtryskach (VP/PD)

Post autor: dwajeden » pt lut 22, 2013 22:29

mam problem mam okazje od znajomego kupić wtryski bosio 230 7 otworowe ma je byłem na maszynie i pompiarz pyta się mnie takie rzeczy

pyta się czy 7 otworkowe powinny tak charczeć na maszynie jak normalne 5 otworkowe
i czy wizualnie gorzej mogą rozpylać niż 230 5 otworkowe


bardzo proszę pomoc



ODPOWIEDZ

Wróć do „TDI”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości