Po założeniu FMIC dziwne objawy.

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TDI. Chiptuning, turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

_Chudy_
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 269
Rejestracja: ndz wrz 14, 2008 09:25
Lokalizacja: Wwa
Kontakt:

Po założeniu FMIC dziwne objawy.

Post autor: _Chudy_ » ndz lis 23, 2008 20:55

Ostatnio w moim MK3 został założony IC od megane dci. Dziwne objawy nastąpiły dzisiaj po około 100km w trasie a dokładnie samochód stracił moc, słabo przyspieszał i ciężko wkręcał się na obroty. Kiedy zatrzymałem się stacji i wyłączeniu silnika na około 10 minut samochód znowu nabrał mocy. Jakie mogą byc przyczyny tego spadku mocy?? Dodam, że jadąc te 100km prędkośc oscylowała w granicach 100-130 km/h i rzadko wrzucałem na luz. Kolejne pytanie dotyczy temperatury silnika. Kiedy dojechałem do miasta i zacząłem jeździc po emerycku (nie przekraczając 2 tys. obrotów) temperatura silnika wynosiła około 80 stopni. Przed domem kiedy studziłem turbinę temperatura silnika spadła do 70 stopni. Czy takie temperatury są normalne przy większym intercoolerze??
Z góry dzięki za pomoc.



Awatar użytkownika
Ceglarz
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 643
Rejestracja: pn lis 07, 2005 19:02
Lokalizacja: okolice Biłgoraja :)
Kontakt:

Post autor: Ceglarz » ndz lis 23, 2008 22:21

_Chudy_, Z tą mocą, wygląda na notlauf, a zmieniałeś na jakieś turbo VNT?
Jak U Ciebie z termostatem, temperatura powinna być ciągle 90 stopni.


Mówi rdza do rdzy: POLONEZA czas zacząć... [img]http://foolstown.com/sm/ura1.gif[/img]

_Chudy_
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 269
Rejestracja: ndz wrz 14, 2008 09:25
Lokalizacja: Wwa
Kontakt:

Post autor: _Chudy_ » pn lis 24, 2008 07:52

Nie zmieniałem turbiny. Przed założeniem FMIC temperatura spokojnie wynosiła 90 stopni teraz w trasie jest tak samo tylko przy bardzo emeryckiej jeździe spada trochę niżej. Zresztą wczoraj było -5 więc może temperatura ma też znaczenie przy większym IC??



Furia
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 215
Rejestracja: pn kwie 30, 2007 17:25
Lokalizacja: Lipno
Kontakt:

Post autor: Furia » pn lis 24, 2008 09:07

No temp napewno tez ma swoje znaczenie. Ja obserwuje MFA i widze ze temp silnika jest troche nizsza niz przed zrobieniem FMICa ale to pewnie dlatego ze przez ten czas co robilem temp spadlo o jakies 10 stopni w dol. A tak pozatym reszta bez zarzutow. Masz dobrze zlaczone rury, silikony, opaski? Jesli gdzies bedzie nieszczelnosc to wnioskuje spadkiem mocy. Tylko czemu pozniej znowu bylo dobrze :P



_Chudy_
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 269
Rejestracja: ndz wrz 14, 2008 09:25
Lokalizacja: Wwa
Kontakt:

Post autor: _Chudy_ » pn lis 24, 2008 09:16

Jeśli chodzi o temperaturę to dzisiaj zaobserwowałem, że silnik wolno dochodził do 90 stopni przy włączonym gorącym nawiewie w pozycji 4. Po około 15 minutach jazdy złapał 70 stopni jednak po wyłączeniu nawiewu w ciągu 2 minut doszedł do 90 stopni także temperatura silnika już się wyjaśniła. Pewnie jest to również spowodowane spadkiem temperatur bo na dworzu -5 stopni... Teraz tylko kwestia czemu po około 100km traci moc i po 10 minutach "odpoczynku" znowu ta moc powraca??



Awatar użytkownika
Matijas
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2452
Rejestracja: pt sty 26, 2007 00:27
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Matijas » pn lis 24, 2008 10:07

_Chudy_ pisze: Teraz tylko kwestia czemu po około 100km traci moc i po 10 minutach "odpoczynku" znowu ta moc powraca??
prawdopodobnie zlapales notlaufa i czas 10min nie ma tu nic do rzeczy bo jaknys zgasil i odpalil od razu to by znowu bylo ok :bigok:


[b]Mój MK1 Cabi 16V :)[/b]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3846406#3846406
[b]Mój były Leon TS ARL:([/b]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=246436
[b]Mój były MK3 AFN:( 160km&330NM[/b]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=84714

Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » pn lis 24, 2008 11:04

w związku z wymianą IC do ponownego sprawdzenia są węże i połączenia począwszy od turbiny poprzez intercooler aż do kolektora ssącego bo gdzieś jest nieszczelność lub słabo zaciągnięte opaski zaciskowe na wężach albo też możliwe, że ten IC od Megana ma nieszczelność (to jest chyba najbardziej prawdopodobne i dlatego proponuję go wymontować, zalać wodą i dokładnie zakorkować wlot i wylot i obserwować czy i którędy będzie ciekła z niego woda ) i dlatego łapie tryb awaryjny.


Obrazek

_Chudy_
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 269
Rejestracja: ndz wrz 14, 2008 09:25
Lokalizacja: Wwa
Kontakt:

Post autor: _Chudy_ » pn lis 24, 2008 11:53

Sztomel pisze:w związku z wymianą IC do ponownego sprawdzenia są węże i połączenia począwszy od turbiny poprzez intercooler aż do kolektora ssącego bo gdzieś jest nieszczelność lub słabo zaciągnięte opaski zaciskowe na wężach albo też możliwe, że ten IC od Megana ma nieszczelność (to jest chyba najbardziej prawdopodobne i dlatego proponuję go wymontować, zalać wodą i dokładnie zakorkować wlot i wylot i obserwować czy i którędy będzie ciekła z niego woda ) i dlatego łapie tryb awaryjny.
Ale to jakby intercooler miał nieszczelnośc to chyba od początku samochód traciłby moc??



Awatar użytkownika
bradley
Forum Master
Forum Master
Posty: 1046
Rejestracja: czw paź 02, 2008 11:11
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

Post autor: bradley » pn lis 24, 2008 12:11

Ale to jakby intercooler miał nieszczelnośc to chyba od początku samochód traciłby moc??
Nie koniecznie. Bo przy wysokim cisnieniu w wezach moze wtedy ujawniac sie nieszczelnosc.


VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
[i]Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0[/i]

arwam

Post autor: arwam » pt lis 28, 2008 18:03

zajmujecie się tematami przyziemnymi :bigok:
tak jest było i będzie
To jest normalne



ODPOWIEDZ

Wróć do „TDI”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości