Ile można wycisnąć z Z1. Jakie wtryski, pompa, kolektory itp

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TDI. Chiptuning, turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
OHMTech
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 66
Rejestracja: śr lip 18, 2007 11:56
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: OHMTech » ndz wrz 02, 2007 14:25

Corvax pisze:
OHMTech pisze:Uważam ze te turbawki są nieprzemyślane za blisko zimna i ciepła strona. Myślałem aby przekonstruować ja w mechanicalu albo w proengineerze i zobaczyć jak będzie wyglądać po odseparowaniu komór i co pokaże matlab.
:bigok: jestem pewien że wymyślisz dużo lepsze rozwiązanie - turbiny są stosowane dopiero od czasów II wojny światowej wiec na pewno nie dopracowali technologii :bajer:
Corvax ja nie wyśmiewam sie z innych tylko wysłuc*uje co maja do powiedzenia następnie tłumacze jeżeli są w błędzie. Jeżeli ludzie maja jakieś projekty chętnie pomagam im i doradzam swoja wiedzą. Sam zauważyłem ze duże korporacje maja nie przemyślane do końca projekty. Dla przykładu chłodzenie procesora blokiem miedzianym w zamkniętym obiegu alkoholu który wrze w temp. 30C. - rezultaty rewelacyjne. Wyśmiewano i szydzono z chłopaków ze szerzą herezje bo Wielkie Korporacje... Uważam że HOMEMADE są czasami o wiele lepsze... Wymyślono to podczas IIWŚ do chłodzenia dział - ale to nie ważne.

Jeżeli uważasz ze wszystkie silniki są tak cudne technologicznie to zastanawia mnie po grzyba zakładacie FMIC modyfikujecie silniki, zawieche itp. czyżby nie dopracowali technologii :bajer:

Nie mam zamiaru sie kłócić chodziło mi o sam projekt tak dla siebie i sprawdzenie co by było gdyby... Myślałem ze ktoś sie już nad takimi podobnymi projektami zastanawiał.

Prosiłem o pomoc w modzie silnika i uzyskałem odpowiedz że już to było poszukaj sobie jest tego pełno itp.
Pomoc uzyskałem od Adamm, Adam16v i Fido_dido i wielki ukłon w wasza stronę.
Uważam za post zamkniety bo ja juz nie widze konkretnych odpowiedzi tylko łojenie ze mnie i mniej doświadczonych użytkowników VW. Qrwa czasami strach sie pytać. Jestem informatykiem hardware'owym nie mechanikiem stad takie głupie pytania. Jeżeli kogoś w jakimś stopniu uraziłem to przepraszam.
Ostatnio zmieniony ndz wrz 02, 2007 14:29 przez OHMTech, łącznie zmieniany 2 razy.


Chciałbym inteligentnie zarobić i mądrze wydać.

Awatar użytkownika
Corvax
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2577
Rejestracja: wt wrz 21, 2004 15:21
Lokalizacja: Skierniewice
Kontakt:

Post autor: Corvax » pn wrz 03, 2007 15:56

OHMTech, nie wyśmiewam sie, po prostu rozbawiło mnie Twoje podejście do problemu - zresztą moim zdaniem błędne z założenia
OHMTech pisze:Uważam ze te turbawki są nieprzemyślane za blisko zimna i ciepła strona. Myślałem aby przekonstruować ja w mechanicalu albo w proengineerze i zobaczyć jak będzie wyglądać po odseparowaniu komór i co pokaże matlab.
Sam przyznasz że zabrzmiało to poważnie - firmy produkujące turbosprężarki od wielu lat są w błędzie, ale ja to wrzucę do kompa policzę i rozdzielę stronę zimną i ciepła i nie będzie już potrzebny IC bo spaliny nie podniosą mi temp.

Otóż ta teza obarczona jest błędnym założeniem że to spaliny i ich temp. jest odpowiedzialna za temp. w dolocie - po części tak, ale nie na tyle żeby było usprawiedliwionym odsuwanie od siebie części ciepłej i zimnej. Turbosprężarka jest urządzeniem prymitywnym, aczkolwiek precyzyjnym - co nam da odsuniecie komór - przede wszystkim wydłużenie wałka sprężarki, problemy z wyważaniem, łożyskowaniem, smarowaniem itp.

Jeśli martwi Cię wpływ temp gazów wylotowych, to załóż zamiast turbosprężarki G-Ladder, albo turbinę elektryczną, tyle że i tak będziesz potrzebował IC żeby zbić temp. która powstaje w wyniku sprężania powietrza.

Kolejna sprawa, co ma na celu schłodzenie powietrza w dolocie - chodzi o to żeby silnik nie puchnął w wyniku podniesienia temp powietrza wpadającego do cylindrów - czyli mamy na celu przeciwdziałanie obniżeniu mocy auta.

Twoja propozycja polega na zamontowaniu układu który pobierając moc z auta będzie chłodził IC żeby nie dopuścić do spadku mocy - gdzie sens takiego rozwiązania - jesli nawet bilans wyjdzie na 0, a jestem pewien że nie wyjdzie to po co cały ten bajer?

Powinienes się najpierw zastanowić co chcesz osiągnąć - polepszenie osiągów auta, czy zamontowanie zamrażarki na IC, bo jak na razie idziesz w tym drugim kierunku.
OHMTech pisze:Jeżeli uważasz ze wszystkie silniki są tak cudne technologicznie to zastanawia mnie po grzyba zakładacie FMIC modyfikujecie silniki, zawieche itp. czyżby nie dopracowali technologii
Zwróć uwagę że nikt nie montuje takich urządzeń do seryjnych aut bo te w większości przypadków są opracowane optymalnie - założenie FMICa do seryjnego auta spowoduje tylko laga i nic więcej.

Tuning ma sens jeśli daje wymierne korzyści, to o czym piszesz, to chęć udowodnienia, że ja zrobię inaczej niż inni, nie lepiej, ale inaczej i nie doszukuj się tu teorii spiskowych wielkich korporacji, bo ich tu nie ma.
OHMTech pisze:Nie mam zamiaru sie kłócić chodziło mi o sam projekt tak dla siebie i sprawdzenie co by było gdyby... Myślałem ze ktoś sie już nad takimi podobnymi projektami zastanawiał.
Ależ zastanawiał, jak już napisałem turbosprężarka, czy IC nie jest wynalazkiem ostatniego dziesięciolecia i rewolucji w tej kwestii nie należy sie spodziewać, gdyby były lepsze rozwiązania na pewno by je zastosowano, jeśli nie w cywilu to w sporcie.

Moja poprzednia wypowiedź została sprowokowana Twoim podejściem do zagadnienia - chcesz zbadać wpływ pewnych czynników, za pomocą modeli matematyczno-komputerowych, robić symulacje itp, nie mając za specjalnie pojęcia o istocie zjawiska, które chcesz badać, stąd drobna złośliwość, która miała na celu zachęcić Cię do szerszego spojrzenia na problem - jeśli poczułeś się urażony to przepraszam :bigok:


Pozdor
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB

Zablokowany

Wróć do „TDI”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 25 gości