Zmiana epromu golf III 90ps 1z.

Wszystko o sterownikach silnika. Standalone, komputery oryginalne, itp...

Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Vw-power
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: wt lip 08, 2014 10:43

Zmiana epromu golf III 90ps 1z.

Post autor: Vw-power » ndz mar 01, 2015 00:50

Witam. Posiadam golfa 3 cabrio 90ps 1z i chcę w nim wymienić eprom. Jak mam go po wymianie przeprogramować? I czy on jest przylutowany?



Awatar użytkownika
DjExit
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 197
Rejestracja: śr kwie 28, 2010 11:45
Lokalizacja: Wałbrzych

Zmiana epromu golf III 90ps 1z.

Post autor: DjExit » wt mar 10, 2015 14:49

Jeśli masz ECU 8 bitowy to musisz zmienić na 16 bitowy (końcówka BF). Jeśli masz już 16 bitowy to na płycie głównej są 2 układy pamięci, które trzeba wylutować a w ich miejsce wlutować podstawki PLCC32. Kupujesz też 2 sztuki pamięci EEPROM kompatybilnych z tymi wylutowanymi pamięciami. Do programowania pamięci potrzebujesz programator równoległy z odpowiednimi gniazdami lub adapterami i oczywiście oprogramowanie i wsad do tych pamięci. Ja osobiście przeszedłem całą drogę od sterownika 8 bitowego w 1Z do 125KM na 16 bitach z pod własnego palca :)


VW Golf MK3 TDI Pink Floyd 1Z++ 125KM/300Nm ---> VW Golf MK4 TDI Highline ARL (194KM 433Nm) Stage :satan: ---> ARL + GTB2060VKLR (247KM 508Nm) Stage :satan: :satan: ---> Coming soon :D

viewtopic.php?f=89&t=559688

Awatar użytkownika
toffic
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3842
Rejestracja: pn gru 25, 2006 14:35
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

Zmiana epromu golf III 90ps 1z.

Post autor: toffic » śr mar 11, 2015 09:47

DjExit pisze:Jeśli masz ECU 8 bitowy to musisz zmienić na 16 bitowy (końcówka BF)
nie prawda, 8bitowe tak samo można przerabiać



Awatar użytkownika
DjExit
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 197
Rejestracja: śr kwie 28, 2010 11:45
Lokalizacja: Wałbrzych

Re: Zmiana epromu golf III 90ps 1z.

Post autor: DjExit » śr mar 11, 2015 09:58

toffic pisze:
DjExit pisze:Jeśli masz ECU 8 bitowy to musisz zmienić na 16 bitowy (końcówka BF)
nie prawda, 8bitowe tak samo można przerabiać
Oczywiście, że można. Ale po pierwsze po co się męczyć? Po drugie "profesjonalni" tunerzy niechętnie albo wcale się tego nie dotykają. Po trzecie 16 bitowce mają 2,5 Barowy MAP sensor.


VW Golf MK3 TDI Pink Floyd 1Z++ 125KM/300Nm ---> VW Golf MK4 TDI Highline ARL (194KM 433Nm) Stage :satan: ---> ARL + GTB2060VKLR (247KM 508Nm) Stage :satan: :satan: ---> Coming soon :D

viewtopic.php?f=89&t=559688

Awatar użytkownika
toffic
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3842
Rejestracja: pn gru 25, 2006 14:35
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

Zmiana epromu golf III 90ps 1z.

Post autor: toffic » śr mar 11, 2015 10:20

8-bitowe tez mają 250kPa, nie wszystkie co prawda. Męczyć się?? Dla laika łatwiej lutować 8-bitowca niż 16. Profesjonalni tunerzy robią oba, "profesjonalni" tylko 16-bit bo o nich info bez problemu do znalezienia w necie, w 8bitowcu trzeba się wykazac wiedzą. EOT



Lucki
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2198
Rejestracja: ndz mar 23, 2008 19:56
Lokalizacja: DW
Kontakt:

Zmiana epromu golf III 90ps 1z.

Post autor: Lucki » sob kwie 18, 2015 22:49

w 8bitowcu trzeba się wykazac wiedzą
no właśniei większość programów nie uwizualnia konkretnych map :-p


ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA ECUDIAG
Hamownia klucze immo naprawa sterowników radio code
Wrocław 793-195-950

ODPOWIEDZ

Wróć do „ECU forum”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość