[inny] 1.9 TDI AHF 110KM - praca turbiny (logi)

Wszelakie info dotyczące diagnostyki,takie jak np.oceny logów itp.

Moderatorzy: italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

rafalrafal
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: pt wrz 20, 2019 09:39
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: AHF

[inny] 1.9 TDI AHF 110KM - praca turbiny (logi)

Post autor: rafalrafal » ndz wrz 22, 2019 22:19

Witajcie.
Posiadam Seata z silnikiem 1.9 TDI AHF 110KM, czyli taki sam jak u Was w Golfie. Szukam porady odnośnie mojej turbiny. Mianowicie zauważyłem, że mam problem z pompą vacum. Pompę zregenerowałem i na pompie występuje ok. -0,8bar. Po wyłączenie silnika ciśnienie jest utrzymywane.

Dzisiaj spróbowałem zrobić log dynamiczny na trzecim biegu. Zlogowałem 003,008,011.

Zlogowałem również grupy statycznie jednak tam turbina działa w trybie 0-1 i sztanga podczas tych operacji rusza się w górę i w dół.

Wyszły mi takie pomiary: Log grupy 003,008,011

Log robiłem na ciepłym silniku. Ogólnie auto jeździ. Rozpędza się do 180km/h. Jednak chciałem poznać czy osprzęt pracuje prawidłowo. Zaciekawiło mnie, że turbina niby przeładowała i potem zawór próbował ustawić poprawną wartość.

Inne moje pytania. Podłączyłem wakuometr do przewodu gruszki. Ciśnienie jakie pokazywał to ok. -0,5bar. Po wyłączenie podciśnienie spada (właściwie rośnie) do wartości 0bar. Czy po wyłączeniu silnika wartość podciśnienia powinna wzrosnąć? Czy może zawór N75 nie trzyma?

Będę wdzięczny za każdą podpowiedź.



Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9196
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

[inny] Re: 1.9 TDI AHF 110KM - praca turbiny (logi)

Post autor: wesol » ndz wrz 22, 2019 22:47

Powinien iść nawet i 200 km/h. No ale tu napewno nie poleci. Weź zobacz czy wałek rozrządu to tam jeszcze istnieje u ciebie, tak samo popychacze, może przypchany katalizator albo dolot ma jakieś problemy. Ewentualnie przeplywka zaniża. Turbo też dobrze wstaje w miarę ale zaraz przeładowuje by później niedoladowywac to może wskazywać właśnie na brak wentylacji przez głowice lub ten katalizator nieszczęsny.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

rafalrafal
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: pt wrz 20, 2019 09:39
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: AHF

[inny] Re: 1.9 TDI AHF 110KM - praca turbiny (logi)

Post autor: rafalrafal » pn wrz 23, 2019 09:33

A pytanko. Da się jakoś zdiagnozować czy katalizator jest sprawny?
Wymiana części jedna po drugiej to trochę duży koszt :)



ODPOWIEDZ

Wróć do „Diagnostyka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości