[mk4] Prośba o analizę logów

Wszelakie info dotyczące diagnostyki,takie jak np.oceny logów itp.

Moderatorzy: italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

VolkswagenGulf
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: wt mar 12, 2019 00:06
Auto: GOLF IV
Silnik: AJM

[mk4] Prośba o analizę logów

Post autor: VolkswagenGulf » wt mar 12, 2019 00:24

    Witam, kupiłem niedawno samochód i w związku z tym prosiłbym o ocenę logów oraz napisanie jaki według nich jest stan auta. Ogólnie póki co z samochodem nie ma prawie żadnych problemów poza kopceniem na szaroniebiesko po pierwszym odpaleniu zimnego silnika, po zgaszeniu i kolejnym następnym odpaleniu kopcenie już nie występuje, no i wydaję mi się że turbina trochę za późno wstaję, jeżeli potrzebne będą jeszcze jakieś logi proszę pisać

    Statyczny:
    Grupa 013: http://vaglogi.pl/log-013_0R6rbis.html
    Grupa 001: http://vaglogi.pl/log-001_kRBY84.html
    Grupa 004: http://vaglogi.pl/log-004_EwCo7.html
    Grupa 023: http://vaglogi.pl/log-023_j5hkjjR.html
    Grupa 018: http://vaglogi.pl/log-018_r03cs.html

    Basic settings:
    Grupa 011: http://vaglogi.pl/log-011_pw5vY7.html
    Grupa 003: http://vaglogi.pl/log-003_74P5cZ.html
    Grupa 004: http://vaglogi.pl/log-004_EI2r4p4.html

    Dynamiczny:
    Grupa 001:http://vaglogi.pl/log-001_EOTUV6i.html
    Grupa 008: http://vaglogi.pl/log-008_c0enX.html
    Grupa 011: http://vaglogi.pl/log-011_hB6A9.html
    Grupa 003: http://vaglogi.pl/log-003_Vk0VA1.html
    Grupa 010: http://vaglogi.pl/log-010_mzQvqT.html
    Grupa 004:http://vaglogi.pl/log-004_MVpbT07.html
    Grupy 003, 008, 011: http://vaglogi.pl/log-003_008_011_3oNbg.html
    Grupy 010, 011: http://vaglogi.pl/log-010_011_h5P84JF.html
    Grupy 003, 011: http://vaglogi.pl/log-003_011_avziN.html
    Grupy 001, 004: http://vaglogi.pl/log-001_004_60EF957.html



    glaca77
    Użytkownik
    Użytkownik
    Posty: 269
    Rejestracja: pn lis 09, 2015 11:18

    [mk4] Re: Prośba o analizę logów

    Post autor: glaca77 » wt mar 12, 2019 20:53

    Pierwszy wniosek: mieszkasz nad morzem .Prawie wszystko OK, wątpliwości przy dynamicznych 008(kol.4). Poczytaj:viewtopic.php?f=14&t=299803&sid=cfddf94 ... a&start=14. Przeładowanie w 011 daje dodatkowego kopa, jak nie ma notlaufów to można jeździć, jeżeli turbo późno wstaje to wcześniej miałeś porsche 911.



    glaca77
    Użytkownik
    Użytkownik
    Posty: 269
    Rejestracja: pn lis 09, 2015 11:18

    [mk4] Re: Prośba o analizę logów

    Post autor: glaca77 » śr mar 13, 2019 17:13

    Pod dużą górkę nie deptaj na max dłużej niż 4 sekundy.



    Awatar użytkownika
    wesol
    Mistrz KieroVWnicy
    Mistrz KieroVWnicy
    Posty: 9201
    Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
    Lokalizacja: Goleniów

    [mk4] Re: Prośba o analizę logów

    Post autor: wesol » śr mar 13, 2019 19:02

    Turbo do zrzutu i wyczyszczenia. Przeładowuje tak mocno że już map sensor nie ogarnia.


    Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

    glaca77
    Użytkownik
    Użytkownik
    Posty: 269
    Rejestracja: pn lis 09, 2015 11:18

    [mk4] Re: Prośba o analizę logów

    Post autor: glaca77 » śr mar 13, 2019 19:55

    Tym razem już nie uszanuję Mistrza KieroVWnicy. Po pierwsze map sensor jeszcze ogarnia, nie ma notlaufa, po drugie: Mistrz powinien wiedzieć, że wystarczy wydłużyć sztangę aby zbić to przeładowanie. Ale piszący prośbę VolkswagenGulf wyraźnie chce mieć auto z kopem i takie ma. A Twoje Mistrzu porady "fachowca z polmozbytu" wskazują, że chętnie przyjmujesz zlecenia na czyszczenie sprawnych turbin-wystarczy odkręcić i zakręcić śruby aby był ślad, a potem wydłużyć sztangę gruchy i turbina jak nowa. Przepraszam wszystkich na forum, ale " Mistrz" mocno podniósł mi ciśnienie(chyba 3000mbar).



    VolkswagenGulf
    Nowicjusz
    Nowicjusz
    Posty: 5
    Rejestracja: wt mar 12, 2019 00:06
    Auto: GOLF IV
    Silnik: AJM

    [mk4] Re: Prośba o analizę logów

    Post autor: VolkswagenGulf » śr mar 13, 2019 21:10

    Auto nie łapie notlaufow, rozmawiałem z poprzednim właścicielem i podobno jest wgrana mapa. Ogólnie podczas jazdy jest wszystko ok, czuć tego kopa i fajnie się zbiera, jedyne do czego się mogę przyczepić to jest odpalanie po dłuższym postoju - szaroniebieska chmura dymu



    glaca77
    Użytkownik
    Użytkownik
    Posty: 269
    Rejestracja: pn lis 09, 2015 11:18

    [mk4] Re: Prośba o analizę logów

    Post autor: glaca77 » śr mar 13, 2019 21:35

    Ja bym się tym nie przejmował(niech się martwią sąsiedzi), a poważnie to może ten czwarty tłok: na pewno większa będzie odchyłka na zimnym silniku(013)- trochę dużo(zrób sobie loga na zimnym).Ale daj spokój-jeździj(018 super), jest dobrze.(jeszcze z ciekawości: mieszkasz nad morzem?)



    VolkswagenGulf
    Nowicjusz
    Nowicjusz
    Posty: 5
    Rejestracja: wt mar 12, 2019 00:06
    Auto: GOLF IV
    Silnik: AJM

    [mk4] Re: Prośba o analizę logów

    Post autor: VolkswagenGulf » śr mar 13, 2019 22:29

    Okej, zrobię log 013 na zimnym ale pewnie jakoś w weekendi zobaczymy jak to wygląda, nie mieszkam nad morzem, mam tam z 200km



    Awatar użytkownika
    wesol
    Mistrz KieroVWnicy
    Mistrz KieroVWnicy
    Posty: 9201
    Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
    Lokalizacja: Goleniów

    [mk4] Re: Prośba o analizę logów

    Post autor: wesol » czw mar 14, 2019 00:02

    Kolego przestań gadać o czymś co nie masz bladego pojęcia. W ajm map sensor może wskazać maksymalnie 2560.2 mbara i tyle też tu mamy od około 2.5 sekundy logowania do 5.5 sekundy czyli przez około 3 sekundy się to utrzymuje. Ciekawe że przez te 3 sekundy tyle pokazuje akurat map sensor i tyle dokładnie ( 2560.2 mbara) do ecm. Przez 3 sekundy nic nie drgnie w górę czy w dół. Ciekawe. Żeby wyskoczył notlauf to musi odchylka taka być przez ponad 5 sekund czyli około 6 sekund przeładowania lub niedoladowania. Odchylka nie mniejszą jak 150 mbar. Więc może przestań pitolic że takie chwilowe przeładowania są okej i zdrowe dla turbo. Tym bardziej że nie wiemy czy wynoszą powiedzmy 2561 mbara czy 2800 mbara czy 3000 mbar bo tego już nie widzi mapsensor 2.5 barowy bo to poza jego zakresem pomiarowym jest. Ciekawe jak wygląda sprawa przy zimnym silniku bo zazwyczaj zimne turbo ma większe tendencję do przeladowan.
    Zanim cokolwiek się nauczysz to może wpierw skończ jakieś szkoły i popracuj troszkę w warsztatach. Widać po wypełnieniu n75 że ecm walczy z turbina bo wypełnienie dość długo jest na poziomie 95%.


    Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

    VolkswagenGulf
    Nowicjusz
    Nowicjusz
    Posty: 5
    Rejestracja: wt mar 12, 2019 00:06
    Auto: GOLF IV
    Silnik: AJM

    [mk4] Re: Prośba o analizę logów

    Post autor: VolkswagenGulf » czw mar 14, 2019 10:58

    Ogólnie geometria chodzi luźno bez żadnych problemów więc nie wiem czy jest sens żeby to wyciągać i czyścic, może ewentualnie faktycznie trzeba by wyregulować sztangę gruchy



    Awatar użytkownika
    wesol
    Mistrz KieroVWnicy
    Mistrz KieroVWnicy
    Posty: 9201
    Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
    Lokalizacja: Goleniów

    [mk4] Re: Prośba o analizę logów

    Post autor: wesol » czw mar 14, 2019 11:01

    Wyciagales gruszkę i wtedy sprawdzałeś jak chodzi bez niej ta łapka od geo? Tylko nie tak pach pach góra dół tylko tak delikatnie palcem przesuwając ta łapkę?


    Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

    VolkswagenGulf
    Nowicjusz
    Nowicjusz
    Posty: 5
    Rejestracja: wt mar 12, 2019 00:06
    Auto: GOLF IV
    Silnik: AJM

    [mk4] Re: Prośba o analizę logów

    Post autor: VolkswagenGulf » czw mar 14, 2019 11:56

    Tak, gruszka była wyciągnięta i geometria w całym zakresie ruchu się nie przycina



    Awatar użytkownika
    wesol
    Mistrz KieroVWnicy
    Mistrz KieroVWnicy
    Posty: 9201
    Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
    Lokalizacja: Goleniów

    [mk4] Re: Prośba o analizę logów

    Post autor: wesol » czw mar 14, 2019 18:09

    Nie mówimy o przy inaniu się tak że stoi na Dębowo tylko o takim że przesuwasz pomalutku po troszeczku. Jak nie ma delikatnych wieszan klinowan to problem może leżeć jak coś w gruszce lub n75. Gruszkę można wyropowac i nie ma się co bać bo robiłem już to dziesiątki razy i kilka lat już takie gruszki śmigają. N75 też można rozebrać i jest to praktykowane na forum od kilkunastu lat.


    Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

    glaca77
    Użytkownik
    Użytkownik
    Posty: 269
    Rejestracja: pn lis 09, 2015 11:18

    [mk4] Re: Prośba o analizę logów

    Post autor: glaca77 » czw mar 14, 2019 18:51

    Masz rację nic tam się nie przycina. Najpierw przeanalizuję tą magiczną liczbę 2560,2 mbar :log 003+011-trwa to nie więcej niż sekundę przy wysterowaniu N75-85,7%, log 010+011-też max sekunda/82,5%, log 003+008+011-więcej niż sekundę ale mniej niż dwie,wreszcie cytowany przez Mistrza log 011-trzy sekundy/94,4% i N75 doskonale sobie radzi bo od 3300 obrotów doładowanie jest wzorcowe- właśnie tak powinien pracować N75: 45-95%. A domniemane 3000 mbar - to kolega wesol pewnie zasugerował się moim postem: to moje ciśnienie po zaleceniu:" Turbo do zrzutu i wyczyszczenia". Podsumuję: 1) Zacząłeś temat wątpliwością czy turbo nie za późno wstaje- odpowiedziałem że wstaje fantastycznie(to porsche) i zaraz dopisałem post z ostrzeżeniem. 2) Nie twierdziłem że takie wysterowanie turbiny jest dla niej zdrowe, dlatego fabryka ustawia je tak aby jakiś "wyczynowiec" nie zajechał jej na gwarancji, ale rozsądna jazda ma cieszyć ze świadomością że ma się jeszcze duży zapas pod nogą. 3) Mam 61 lat a swoje ALH piąty rok. Kupiłem je po dłuższym postoju z zapieczoną gruchą, wcześniej nie miałem auta z doładowaniem więc zacząłem czytać to forum. Udało mi się bez kanału ściągnąć zawleczkę i stwierdziłem że geometria "chodzi", ale mechanik zdiagnozował konieczność demontażu i czyszczenia turbo z regulacją "na stanowisku"(pisałem już kiedyś że "na stanowisku" mechanicy najlepiej regulują nasze portfele). Nie dałem mu nawet pięciu złotych zregenerowałem sam gruchę i już nigdy nie byłem u "fachowca po szkołach i z doświadczeniem w warsztatach". Jeździłem z maksymalnie podkręconą sztangą ponad cztery lata ale było mi mało i w styczniu wsadziłem 216-tki, od razy złapał notlaufa więc minimalnie odpuściłem sztangę i cieszę się wysokim doładowaniem widocznym na wskaźniku na desce(no i prawie 130 KM).4) Rozsądnej jazdy i szerokości życzę!
    Ostatnio zmieniony czw mar 14, 2019 19:30 przez glaca77, łącznie zmieniany 2 razy.



    Zablokowany

    Wróć do „Diagnostyka”

    Kto jest online

    Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 28 gości