[mk1] Kontrolka Check Engine

Wszelakie info dotyczące diagnostyki,takie jak np.oceny logów itp.

Moderatorzy: italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

infrarot
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: ndz gru 23, 2018 10:11
Auto: VW Golf IV
Silnik: 1.8

[mk1] Kontrolka Check Engine

Post autor: infrarot » ndz gru 23, 2018 10:33

Witam. Od momentu kupna auta mam problem ze swoim golfem 4 (rok 2001, silnik benzynowy 1.8 turbo 150km). Mianowicie chodzi o to, że cały czas mam problem z kontrolką check engine. Nie było by w tym nic nadzwyczajnego ale komputer po podłączeniu do auta za każdym razem wskazywał na inną przyczynę. Za pierwszym razem wskazywało na coś z mieszanką paliwową, ten błąd wyskakiwał kilka razy. Kolejnym razem wyskakiwał błąd z turbiną i to również powtarzało się kilka razy. Następne zapalenie się kontrolki wskazywało na czujnik pozycji wału, czujnik został wymieniony. Kolejne zapalenie się kontrolki wskazuje na błąd "regulacja faz rozrządu, rząd cylindrów 1 nie może osiągnąć zadanej wartości, za mocno opóźniony". Poprzednich błędów już po prostu nie ma a z mieszanką i turbiną nie zostało zrobione nic nadzwyczajnego. Dodam, że silnik pracuje normalnie, nie słychać łańcucha, spalanie w normie, auto nie szarpie wszystko chodzi tak jak powinno. Dodam, że w aucie miałem zainstalowane zabezpieczenie odcięcia zapłonu. Myślałem, że to może być przyczyną. Zabezpieczenie zostało usunięte, auto pojeździło tydzień i kilka dni po czym kontrolka znów się zapaliła. I teraz moje pytanie. Czy jest możliwe, że jest to problem elektroniczny? Bo ten aktualny błąd ewidentnie wskazuje na fazator ale znowu jaką będę miał gwarancję, że po wymianie napinacza i fazatora za kilka dni nie pojawi się znowu kontrolka z innym błędem. Pozdrawiam



ODPOWIEDZ

Wróć do „Diagnostyka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości