[mk4] abgas werkstatt - jak się z tym uporać?

Wszelakie info dotyczące diagnostyki,takie jak np.oceny logów itp.

Moderatorzy: italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

michallodz
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 232
Rejestracja: ndz sie 01, 2010 22:03

[mk4] abgas werkstatt - jak się z tym uporać?

Post autor: michallodz » czw gru 13, 2018 23:13

Auto mk4 2006 1.6 BFQ 102km
Wyskakuje mi check z abgas werkstatt byte
Błędy jakie się powtarzają najczęściej to
17526 - Oxygen (Lambda) Sensor Heating: B1 S2: Open Circuit
P1118 - 35-00 - -
Domyślam się, że pewnie jest walnięta sonda za katalizatorem ale czy zanim ją wywalę może mi ktoś powiedzieć jak w sensie na jakich kanałach zrobić test? jakie są prawidłowe napięcia na sondzie? Co jeszcze może być przyczyną tego błędu?



Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8813
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

[mk4] Re: abgas werkstatt - jak się z tym uporać?

Post autor: marcin7x5 » wt gru 18, 2018 21:32

Sprawdź w miejscu gdzie sondy są wpięte w instalację elektryczną silnika. Być może zaśniedziałe są styki lub zawilgocone.



michallodz
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 232
Rejestracja: ndz sie 01, 2010 22:03

[mk4] Re: abgas werkstatt - jak się z tym uporać?

Post autor: michallodz » ndz gru 23, 2018 23:42

Miałem w piątek w końcu okazję wjechać na kanał i faktycznie przewody od tej sondy były pokaleczone strasznie więc zacisnąłem wszystko na nowo, skasowałem błędy i dwa dni było dobrze a dziś znowu kolejna paczka:

4 Faults Found:
16555 - Fuel Trim: System Too Lean: Bank 1
P0171 - 35-10 - - - Intermittent
16555 - Fuel Trim: System Too Lean: Bank 1
P0171 - 35-00 - -
17811 - EGR System: Regulation Divergence
P1403 - 35-00 - -
16522 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S2: Signal too High
P0138 - 35-10 - - - Intermittent


Podczas prac z przewodami sondy zauważyłem, że samo gniazdo sondy za katalizatorem już wiele przeszło ktoś to czymś uszczelniał jakąś pastą chyba i czasami nie zawsze ale zdarza się, że chyba przy sondzie są jakieś przedmuchy. Czy to może być przyczyna wywalania błędu sondy? Bo obspawać nowe gniazdo to nie problem ale jeśli to coś innego to wolę się na kolejny wjazd na kanał przygotować z większą ilością zabawek bo nie mam tam wjazdu na co dzień a swój garaż innym autem mam zajęty ;/

Druga sprawa - czy warto zająć się zaślepieniem EGR? Czy w tym modelu jak go zaślepię trzeba coś w kompie zmieniać?



Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8813
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

[mk4] Re: abgas werkstatt - jak się z tym uporać?

Post autor: marcin7x5 » pn gru 24, 2018 16:15

Wykasuj i za kilka dni sprawdź ponownie. Być może przyczyną wszystkiego jest właśnie Egr, który za mocno zubaża mieszankę lub działa wtedy kiedy nie powinien.



michallodz
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 232
Rejestracja: ndz sie 01, 2010 22:03

[mk4] Re: abgas werkstatt - jak się z tym uporać?

Post autor: michallodz » wt gru 25, 2018 23:25

Okej wczoraj wykasowałem i do dziś zrobiłem 180km póki co się nie pojawił chociaż jechałem po trasie 90km/h ciągle obawiam się, że na mieście może się ujawnić znowu.



michallodz
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 232
Rejestracja: ndz sie 01, 2010 22:03

[mk4] Re: abgas werkstatt - jak się z tym uporać?

Post autor: michallodz » sob sty 05, 2019 01:07

No więc przez ostatnie dni zdarzało się, że czasami wyskakiwał check i po podłączeniu kompa cały czas pokazywało, że jest zbyt uboga mieszanka dwa czy trzy razy nawet się zapaliło i rano już się nie zapaliło
jutro zaślepię ten egr i zobaczymy czy to coś pomoże



dany_47
Forum Master
Forum Master
Posty: 1026
Rejestracja: sob mar 14, 2015 17:24
Lokalizacja: Międzyrzec Podlaski

[mk4] Re: abgas werkstatt - jak się z tym uporać?

Post autor: dany_47 » sob sty 05, 2019 14:40

Wykoduj sondę ze sterownika. Ta za katem jest niepotrzebna.
Podjedź gdzieś do tunerów to Ci ogarną


Było: MK4 1.8 BIG TURBO 370KM i 470Nm

Obrazek

Jest: Passat B5.5 R32 TURBO 740KM i 790Nm

ODPOWIEDZ

Wróć do „Diagnostyka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości