Prośba o pomoc i analizę logów 1.9 TDI ASV

Wszelakie info dotyczące diagnostyki,takie jak np.oceny logów itp.

Moderatorzy: italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

eustachu
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: sob lis 18, 2017 16:24

Prośba o pomoc i analizę logów 1.9 TDI ASV

Post autor: eustachu » sob lis 18, 2017 16:52

Cześć, mam toledo z 2004 roku, 1.9 TDI 110km ASV, przebieg na 100% autentyczny - 297 tysięcy km.
Od 2tyś km mam problem z wchodzeniem auta w tryb awaryjny przy ok 2700-3500 rpm (różnie bywa).
Nie dymi, ubytek oleju (syntetyk 0w40) 1l/15 tyś km. Turbo gwiżdże.
Mechanik podłączył kompa - oczywiście błąd 17965. Szukał nieszczelności i znalazł 2 dziurawe wężyki podciśnienia, które wymienił, jednak zbyt wiele to nie dało. Powiedział, że jego zdaniem to zmienna geometria - szkoda kasy na czyszczenie, przy tym przebiegu na długo to nie pomoże i powiedział, że lepiej od razu zregenerować. Nie jestem pewien czy ma rację.
Po pierwsze auto ma mniej mocy (czuć, że kiedyś turbo dmuchało lepiej), a po drugie, zdarzają się notlaufy.
Sam zrobiłem logi - niestety przy próbie dynamicznej wystąpił notlauf przy ok 3500 obr.
Nie znam się na tym za bardzo, ale dużo czytałem i wiem, że nie musi być tak, że turbo jest na 100% do wymiany.
Z góry bardzo wszystkim dziękuję :)


LOGI:
(niestety nie wstawione z internetu, bo strona nie działa)
DYNAMICZNY:
ObrazekObrazekObrazek

STATYCZNY:
Grupa 0 (tylko kilka sekund, bo wartości przez całe 60 nie zmieniają się) - Obrazek

Grupa 03 (dalej też zasadniczo wartości się nie zieniają) ObrazekObrazekObrazek

Grupa 10
ObrazekObrazekObrazek



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Prośba o pomoc i analizę logów 1.9 TDI ASV

Post autor: italiano_83 » ndz lis 19, 2017 11:51

Kierowniec zablokowane w pozycji max doładowania. Przez cały zakres obrotów przeładowanie ... turbo do demontażu kontroli. Czyszczenie i diagnostyka elementów turbo tylko na podstawie tego można wyciągnąć wnioski co dalej a nie na podstawie przebiegu auta czy lat.


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

eustachu
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: sob lis 18, 2017 16:24

Re: Prośba o pomoc i analizę logów 1.9 TDI ASV

Post autor: eustachu » ndz lis 19, 2017 13:34

italiano_83 pisze:Kierowniec zablokowane w pozycji max doładowania. Przez cały zakres obrotów przeładowanie ... turbo do demontażu kontroli. Czyszczenie i diagnostyka elementów turbo tylko na podstawie tego można wyciągnąć wnioski co dalej a nie na podstawie przebiegu auta czy lat.
Czyli to nie kwestia gruszki albo N75?
(Wiem od poprzedniego właściciela, który nim jeździł od nowości, że dwa razy wymieniał gruszkę)

Wysłane z mojego SM-G928F przy użyciu Tapatalka



glaca77
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 269
Rejestracja: pn lis 09, 2015 11:18

Re: Prośba o pomoc i analizę logów 1.9 TDI ASV

Post autor: glaca77 » pn lis 20, 2017 13:59

Zrób logi dynamiczne 011 z 003, a najważniejsze- 011BS, zobaczymy jak chodzi sztanga gruchy.



eustachu
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: sob lis 18, 2017 16:24

Prośba o pomoc i analizę logów 1.9 TDI ASV

Post autor: eustachu » sob lis 25, 2017 15:44

Dzięki za odpowiedzi.
Dzisiaj udało mi się zrobić logi:

011BS:
ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek

oraz 003+008+011 (udało się bez notlaufa)
ObrazekObrazek

Mam też 003+011, więc w razie czego mogę wstawić.
Bardzo proszę o analizę.
Dzięki :)



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Prośba o pomoc i analizę logów 1.9 TDI ASV

Post autor: italiano_83 » ndz lis 26, 2017 15:17

Grucha działa, wieszają się kierownice trzeba turbo rozłożyć.


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

Awatar użytkownika
rotkeh
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 504
Rejestracja: sob cze 13, 2009 13:34
Lokalizacja: Zamość/Grójec

Prośba o pomoc i analizę logów 1.9 TDI ASV

Post autor: rotkeh » ndz lis 26, 2017 17:30

Przepływomierz trup albo dziura między przepływomierzem a wejściem powietrza do turbo.


Było 259Nm/112KM jest 308Nm /145KM Made in Daron7

eustachu
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: sob lis 18, 2017 16:24

Prośba o pomoc i analizę logów 1.9 TDI ASV

Post autor: eustachu » ndz lis 26, 2017 23:28

Hmm, no i teraz pytanie - kto ma rację?



glaca77
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 269
Rejestracja: pn lis 09, 2015 11:18

Prośba o pomoc i analizę logów 1.9 TDI ASV

Post autor: glaca77 » pn lis 27, 2017 10:05

Grucha działa, ale bardzo wolno(1,2s może to wina kierownic). Proponuję wpiąć diodę do wtyczki przepływki, wymusi ona max. sygnał do komputera.Jeżeli nie pomoże, to turbo do czyszczenia.

Patrz: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=82&t=363855" onclick="window.open(this.href);return false;

ps.Można zdjąć zawleczkę i odłączyć sztangę od turbiny, potem w 11BS obserwować czy sztanga szybciej chodzi.



Awatar użytkownika
rotkeh
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 504
Rejestracja: sob cze 13, 2009 13:34
Lokalizacja: Zamość/Grójec

Prośba o pomoc i analizę logów 1.9 TDI ASV

Post autor: rotkeh » wt lis 28, 2017 11:38

Po robieniu logów już trochę rozruszało kierownice, dlatego nie wchodzi w tryb awaryjny. Warto rozpiąć sztangę od gruszki i poruszać nią tak że 100 razy. Zwrócić uwagę czy nie ma zacięć. Jak to nie pomoże to tak jak pisał itliano_83 rozbierać.
Przepływomierz powinien osiągać wartość zadaną w mapie u Ciebie tego nie robi. Zasada prosta pomiar powietrza decyduje o ilości paliwa. Brak powietrza skutkuje tym że sterownik tnie dawkę paliwa, inaczej za Tobą byłby "batory". Wyczyść przepływomierz albo rozwierć, opisy są na forum. Jeszcze możesz podmienić od kogoś zrobić logi i wtedy będzie jasne (pod warunkiem że podmiana na sprawny).


Było 259Nm/112KM jest 308Nm /145KM Made in Daron7

eustachu
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: sob lis 18, 2017 16:24

Re: Prośba o pomoc i analizę logów 1.9 TDI ASV

Post autor: eustachu » czw lis 30, 2017 00:42

Ok, turbinka wymontowana - jutro idzie do czyszczenia. Zobaczymy co powie szpec gdy ją rozłoży.

Wysłane z mojego SM-G928F przy użyciu Tapatalka



eustachu
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: sob lis 18, 2017 16:24

Prośba o pomoc i analizę logów 1.9 TDI ASV

Post autor: eustachu » pn sty 22, 2018 07:58

Cześć ponownie.
Po czyszczeniu już nie wpada w tryb awaryjny, ale mam inny problem.
Od 2300 obrotów jest dziura jeśli chodzi o przyśpieszenie zwłaszcza na 4 i 5 biegu, a prędkość maksymalna auta jest o 30km/h mniejsza niż kiedyś.
Podejrzewam przepływomierz, ale proszę Was o ocenę logów. Dolot i wydech były sprawdzane przez mechanika przy demontażu/montażu turbo i nic nie znaleziono.
Dodatkowe objawy, które zauważyłem wczoraj to delikatnie nierówna praca na biegu jałowym (podczas robienia logów nie wystąpiła) i zwiększone drgania podczas jazdy i postoju.

03 statyczny http://vaglogi.pl/log-003_r57u076.html

03+08+011 dynamiczny http://vaglogi.pl/log-003_008_011_4nl33P.html na 3 biegu

03+08+011 dynamiczny http://vaglogi.pl/log-003_008_011_nkXAzb2.html na 4 biegu.

Dzięki :)



Awatar użytkownika
rotkeh
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 504
Rejestracja: sob cze 13, 2009 13:34
Lokalizacja: Zamość/Grójec

Prośba o pomoc i analizę logów 1.9 TDI ASV

Post autor: rotkeh » pn sty 22, 2018 23:24

Kiepskie to czyszczenie bo nadal się wiesza i ciśnienie w kosmos ,albo gruszka się zacina (rdza ją blokuje). Nadal przepływomierz nie mierzy,a jak nie mierzy to wiadomo tnie dawkę paliwa.


Było 259Nm/112KM jest 308Nm /145KM Made in Daron7

eustachu
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: sob lis 18, 2017 16:24

Prośba o pomoc i analizę logów 1.9 TDI ASV

Post autor: eustachu » pn sty 22, 2018 23:36

Dziwne to...
Turbo było czyszczone w zakładzie, który zajmuje się regeneracją. Było piaskowane i jakoś specjalnie myte. Widziałem gruszkę, nie jest absolutnie zardzewiała - była z resztą wymieniana 2 lata temu jeszcze przez poprzedniego właściciela.
Czy te skoki ciśnienia nie mogą być spowodowane na przykład niesprawnym N75 albo przepływomierzem?
Przepływka pasowałaby do tego drżenia budą, które się od niedawna pojawia.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Diagnostyka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości