R_E_G_U_L_A_M_I_N działu diagnostyka WSZYSCY CZYTAJĄ.

Wszelakie info dotyczące diagnostyki,takie jak np.oceny logów itp.

Moderatorzy: italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

R_E_G_U_L_A_M_I_N działu diagnostyka WSZYSCY CZYTAJĄ.

Post autor: italiano_83 » sob lis 15, 2014 18:53

Regulamin działu diagnostyka.


1. W tym dziale umieszczamy linki do logów statycznych/dynamicznych oraz numery błędów zapisanych w sterowniku silnika.

2. Zakładając temat pamiętajmy, aby podać jak najwięcej informacji niezbędne minimum to ..

Dane umieszczamy w poście na jego początku ...

Model samochodu Golf 4,
Rodzaj silnika 1.9 TDI
Oznaczenie silnika ARL/ALH/AJM/ATD/AGR/ASV/AHF itd ...
Rok produkcji 1999.

Przykład:

Zakładamy temat z prośbą o ocenę logów w dziale diagnostyka

Tytuł tematu : "Proszę o ocenę logów statycznych/dynamicznych Mk4 1.9 TDI ALH seria" czy też Mk3 1.9 tdi AFN chip wtryskiwacze 0.230 turbo BRD.

Jeśli posiadamy taką wiedzę proszę o zaznaczenie w temacie czy auto jest seryjne czy po tuningu elektronicznym, mechanicznym - opisujemy też rodzaj modyfikacji, np wtryskiwacze 0.216, FMIC, pompa 11, większe turbo ARL/BRD/ASZ .. czy też turbo typu hybryda, to ma znaczenie podczas oceniania logów.
Opisujemy dokładnie zaistniały problem, tzn co się dzieje z autem - jeśli domniemamy, że jest jakaś usterka, stracił moc, czy też nagle traci moc podczas przyspieszania, dymi na czarno, słyszymy jakieś niepokojące odgłosy itp. Jeśli dana usterka wystąpiła bezpośrednio po naprawie instalacji elektrycznej- serwisie silnika np wymiana rozrządu lub krótko po naprawie/wymianie, proszę też o tym napisać w temacie.

3. W dziale diagnostyka nie dołączamy się do już istniejących tematów innych użytkowników! Ze względu na porządek i ułatwienie pracy osobą oceniającym logi, mieszanie logów dwóch różnych lub nawet takich samych silników w jednym temacie prowadzi to zamieszania i może spowodować niezawinione nieporozumienia w ocenianiu logów/błędów przez użytkowników. Oczywiście jeśli już wcześniej mieliśmy założony temat w dziale diagnostyka z błędami/logami kolejne logi umieszczamy w już wcześniej założonym temacie, ewentualnie edytujemy tytuł tematu na " nowe logi/ błędy proszę o ocenę" jeśli wystąpi taka konieczność.

4. Logi umieszczamy na forum w postaci linków, ułatwi to użytkownikom pracę, ściąganie to każdorazowo logów z serwera i konwertowanie ich zabiera czas i miejsce na dysku komputera, pamiętajcie, że takich logów/błędów pojawia się kilka/kilkanaście dziennie.

5. Błędy zapisane w sterowniku - spisujemy numery błędów zapisanych w sterowniku i umieszczamy je na forum, z krótkim opisem tego, co się dzieje z autem, ewentualnie jeśli nic niepokojącego nie zaobserwowaliśmy też to zaznaczamy.

6. Korzystamy z wyszukiwarki forum, odnośnie logów jest obszerny temat w dziale FAQ ABC diagnozowania tam zawarte są wszystkie niezbędne informacje odnośnie logowania, umieszczania logów na forum, opisy procedur wykonywania poszczególnych logów viewtopic.php?p=3647070" onclick="window.open(this.href);return false;

7. Pamiętajmy, że forum ma charakter hobbistyczny, nikt tu nie jest na dyżurze czy też nie ma wydzielonych działów do kontrolowania, czasami trzeba trochę poczekać, aż ktoś rozszyfruje nam logi/błędy, nie zawsze wszystko widać na pierwszy rzut oka, czasami problem jest bardziej skomplikowany lub wymaga wykonania dodatkowych logów, a i wiedza samych użytkowników też ma swoje granice, więc proszę o wyrozumiałość i nie dopominanie się o pomoc w danym temacie.


8. Pytania odnośnie interfejsów diagnostycznych umieszczamy w tym temacie viewtopic.php?f=80&t=443347" onclick="window.open(this.href);return false;


9. Pamiętajcie, aby umieszczać komplety logów np .003.008.011 dynamiczne, aby użytkownicy mogli sami ocenić co się w nich zawiera. Czasami bowiem bywa tak, że użytkownik twierdzi, że pozostałe parametry są w normie i umieszcza jedynie część logów, a po czasie okazuje się, że rzeczywistość była z goła inna.

10. Po otrzymaniu niezbędnych informacji warto napisać czy dane porady pomogły i czy udało się rozwiązać problem czy nie, ewentualnie jakie były jego przyczyny. Z czystej uprzejmości należało by podziękować użytkownikom którzy starali się udzielić pomocy w rozwiązaniu problemu, odczytaniu logów/błędów wskazaniu przyczyny itd.. Zwracam na to uwagę gdyż, nie wszyscy niestety potrafią docenić wysiłek i czas poświęcony przez innych użytkowników na rozwiązanie czyjegoś problemu, a wystarczy zwykłe "dziękuje"




Logi umieszczamy na forum przez tę stronę http://vaglog.rtnet.pl/" onclick="window.open(this.href);return false; wystarczy adres e-mail do rejestracji, wysyłamy logi na serwer a na forum umieszczamy do nich linki. Nie umieszczamy logów w postaci plików do pobierania czy też wklejonych "żywcem", nikt nie będzie ściągał rozpakowywał i konwertował logów bo to dodatkowe utrudnienie, a logi wklejone bez konwertowania nie są komfortowe do przeglądania.


Krótki poradnik odnośnie wykonywania logów statycznych/bassic settings/dynamicznych.

1. Logi wykonujemy na rozgrzanym silniku temp. minimalna 80C, czyli 90C na wskaźniku w aucie.


Vag/engine/ Measuring blocks / i wybieramy grupę np 001 - logujemy każdą grupę z osobna.
Logi statyczne wykonujemy na biegu jałowym przez 60 sekund - silnik o temperaturze roboczej 90C w momencie logowanie nie dotykamy gazu.

Vag/engine/Bassic settings/ i wybieramy grupę np 000 - logujemy każdą grupę z osobna.
Logi bassic settings wykonujemy na biegu jałowym przez 60sekund - silnik o temperaturze roboczej 90C w momencie logowania nie dotykamy gazu *

Vag/engine/Measuring blocks/ i wybieramy grupę/grupy np 003.008.011 - następnie wciskami log/start.
Logi dynamiczne wykonujemy na trzecim/czwartym biegu od 1400-4000 obr/min trzymając gaz wciśnięty na 100% w całym zakresie obrotów(1400-4000) temperatura silnika 90C.


Schemat którego trzeba się trzymać podczas zakładania tematu z logami w dziale diagnostyka.

Dla silnika TDI logujemy bezwzględnie następujące grupy:

Uwaga jeśli podczas wykonywania logów dynamicznych auto złapie notlauf/odcięcie ( straci odczuwalnie na mocy) to po każdej takiej utracie mocy, będzie konieczne zgaszenie i uruchomienie ponownie silnika, w innym wypadu logi wykonane w notlaufe staną się bezużyteczne.

Statyczne :

001
004
013
018**
023**

Bassic settings -

000*
003
004 *
011 ***

Dynamiczne

Pojedynczo
001
003
004
008
010
011

Grupowo

001.004
003.011
011.010
003.008.011


Taki komplet logów winien znajdować się w założonym temacie, w przypadku odstępstw od podanego wyżej przykładu temat zostanie uznany za niekompletny i przeniesiony do zsypu. Oczekując diagnozy musicie przedstawić kompletny materiał do analizy, a nie jego wybrane fragmenty, wszystko to ma ułatwić osobą diagnozującym wasz problem jak najszybsze odnalezienie przyczyny niedomagania/usterki.




* Tylko dla silników VP -na pompie wtryskowej.
** Tylo dla silników PD- na pompowtryskiwaczach.
***Tylko dla silników z turbosprężarką o zmiennej geometrii kierownic MK4 =>...
- AFN (uwaga nie wszystkie sterowniki obsługują ten blok) AHF<ASV<ALH<ATD<AJM<ARL<ASZ<



* w silnikach Pd ECU podniesie obroty silnika do 1400obr/min
*Podczas wykonywania loga będzie mrugać kontrolka świec żarowych.

Pełen opis i procedury są zawarte w tym temacie .... viewtopic.php?p=3647070" onclick="window.open(this.href);return false;


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

Zablokowany

Wróć do „Diagnostyka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości