Kierownica krzywo po geometrii.
: śr lut 20, 2019 09:02
Pacjent to Golf 7. Miałem naprawę gwarancyjną i była zciągana skrzynia biegów. Po naprawie kierownica była krzywo więc ustawiali geometrie. Po ustawieniu kierownica była krzywo podczas jazdy na wprost. Pojechałem na poprawkę i znowu krzywo tylko w drugą strone. Postanowiłem dac sobie spokój z aso i pojechałem do lokalnego warsztatu na zbieżność. Po ustawianiu znowu kiera lekko w lewo. Na drugi dzień poprawka i znowu krzywo ale w drugą stronę, nie dużo ale jednak. Jestem wyczulony i lubię jak kierownica jest idealnie prosto. Cały wkurzony pojechałem do drugiego warsztatu i znowu to samo. Blokują kierownice na wprost i kręcą drążkami ale efekt jest taki że kiera nie jest idealnie prosto. Oczywiście nikt po ustawieniu nie jedzie na jazdę próbna.
Jako że nie obce jest mi majsterkowanie przy samochodach to sam podkręciłem na końcówkach dosłownie o milimetr.Geometria zrobiona więc tylko podkręcę drążki.Zaznaczyłem markerem kropki i przekręciłem drążek o tą kropke i zakontrowałem. Oczywiście oba drążki kręciłem w odpowiednią strone, jeden wkręcając a drugi wykręcając. Po tej regulacji kiera jest prosto.
Pytanie teraz czy tak można robić i czy zbieżność jest idealna? Może ktoś tak robił i się orientuje w temacie?
Jako że nie obce jest mi majsterkowanie przy samochodach to sam podkręciłem na końcówkach dosłownie o milimetr.Geometria zrobiona więc tylko podkręcę drążki.Zaznaczyłem markerem kropki i przekręciłem drążek o tą kropke i zakontrowałem. Oczywiście oba drążki kręciłem w odpowiednią strone, jeden wkręcając a drugi wykręcając. Po tej regulacji kiera jest prosto.
Pytanie teraz czy tak można robić i czy zbieżność jest idealna? Może ktoś tak robił i się orientuje w temacie?