[mk4] Gwint czy sprężyny do seryjnego koła?

Wszystko na temat modyfikacji zawieszenia - gwinty, zawieszenia sportowe, pneumatyczne itp.

Moderatorzy: Moderatorzy, VIP

Awatar użytkownika
Majo87
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 68
Rejestracja: wt lip 06, 2010 10:09
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój

[mk4] Gwint czy sprężyny do seryjnego koła?

Post autor: Majo87 » śr sty 16, 2013 16:24

Witam wszystkich!
Jako, że zima w pełni zacząłem myśleć już nad nowym, letnim sezonem. Jestem kompletnie zielony z temacie zawieszeń a w wyszukiwarce nie znalazłem interesującego mnie tematu.
Posiadam Golfa IV i chcę go troszkę obniżyć. Koło zostaje seryjne, czyli 15cali na oponie 195/60 i teraz moje pytanie.
Czy do seryjnego koła lepszym rozwiązaniem będzie gwint, czy też jakieś sprężyny obniżające?
Czekam na konkretne porady i z góry dziękuję. Mam nadzieję, że czegoś się dowiem :)


Obrazek
Obrazek

Sprzedam intercooler z 1.9TDI

Awatar użytkownika
RobstonKoro
Forum Master
Forum Master
Posty: 1083
Rejestracja: czw lis 12, 2009 20:19
Lokalizacja: Koronowo
Kontakt:

[mk4] Gwint czy sprężyny do seryjnego koła?

Post autor: RobstonKoro » śr sty 16, 2013 19:35

na jedno wyjdzie ale gwint lepszy przyszłościowo będzie(jak zmienisz koło bo 15stka za mała do mk4) :bigok:


Czerwono-czarna strzała
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=324968czerwony 1.6 AEA by robert 19kor na gwincie

Awatar użytkownika
Trewor87
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 521
Rejestracja: sob paź 01, 2011 08:50
Lokalizacja: Rumia

[mk4] Gwint czy sprężyny do seryjnego koła?

Post autor: Trewor87 » czw sty 17, 2013 01:36

Gwintem wyregulujesz sobie wysokość wg własnego uznania, z kolei sprężyny taniej Cię wyjdą - proste



Awatar użytkownika
Majo87
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 68
Rejestracja: wt lip 06, 2010 10:09
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój

[mk4] Gwint czy sprężyny do seryjnego koła?

Post autor: Majo87 » czw sty 17, 2013 11:34

Tak, rozumiem. Czy możecie też mi polecić jakiś przykładowy gwint i przykładowe sprężyny? Porównam te rzeczy.


Obrazek
Obrazek

Sprzedam intercooler z 1.9TDI

Yaro1981
Forum Master
Forum Master
Posty: 1621
Rejestracja: ndz mar 01, 2009 13:17
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

[mk4] Gwint czy sprężyny do seryjnego koła?

Post autor: Yaro1981 » czw sty 17, 2013 15:06

jak nie myślisz o zmianie koła na większe to nie ma sensu pchać się w gwint lepiej kit -40


[url=http://www.ratlook.pl][img]http://images31.fotosik.pl/364/d5ade2bfa65858dd.gif[/img][/url]

Awatar użytkownika
Majo87
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 68
Rejestracja: wt lip 06, 2010 10:09
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój

[mk4] Gwint czy sprężyny do seryjnego koła?

Post autor: Majo87 » czw sty 17, 2013 21:53

Narazie nie myślę o zmianie koła, więc za poradą Yaro zacznę oglądać sprężyny, skoro optycznie wyjdzie na to samo. Czy np takie się będą nadawać? Czym się kierować w doborze?
http://moto.allegro.pl/vw-golf-iv-audi- ... 16958.html" onclick="window.open(this.href);return false;


Obrazek
Obrazek

Sprzedam intercooler z 1.9TDI

Yaro1981
Forum Master
Forum Master
Posty: 1621
Rejestracja: ndz mar 01, 2009 13:17
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

[mk4] Gwint czy sprężyny do seryjnego koła?

Post autor: Yaro1981 » pt sty 18, 2013 00:25

proponuje wymienić amorki na sportowe choćby MTS drogie nie są do tego sprężyny weitec, eibach, h&r ładne używki na allegro dorwiesz w granicach max 300zl za komplet (4szt)


[url=http://www.ratlook.pl][img]http://images31.fotosik.pl/364/d5ade2bfa65858dd.gif[/img][/url]

Shmatan
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6972
Rejestracja: sob sie 01, 2009 22:06
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

[mk4] Gwint czy sprężyny do seryjnego koła?

Post autor: Shmatan » pt sty 18, 2013 14:49

Majo87 pisze:Koło zostaje seryjne, czyli 15cali na oponie 195/60
to nie jest seryjny rozmiar koła



Yaro1981
Forum Master
Forum Master
Posty: 1621
Rejestracja: ndz mar 01, 2009 13:17
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Re: [mk4] Gwint czy sprężyny do seryjnego koła?

Post autor: Yaro1981 » pt sty 18, 2013 15:19

Shmatan pisze:
Majo87 pisze:Koło zostaje seryjne, czyli 15cali na oponie 195/60
to nie jest seryjny rozmiar koła
ale smucisz wszedł byś w temat to byś zobaczył, że się kolega pomylił z opisem , a te 5% i tak nic nie wnosi do dyskusji


[url=http://www.ratlook.pl][img]http://images31.fotosik.pl/364/d5ade2bfa65858dd.gif[/img][/url]

Awatar użytkownika
ziomalzx
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 169
Rejestracja: śr cze 27, 2012 21:55
Lokalizacja: Frankfurt Oder DE\Rzepin PL
Auto: Touran
Silnik: BMN

[mk4] Gwint czy sprężyny do seryjnego koła?

Post autor: ziomalzx » pn sty 21, 2013 21:09

jak sprezyny to takie
http://allegro.pl/sprezyny-eibach-pro-k ... 39966.html" onclick="window.open(this.href);return false;


było BMW e36 1.8pb 115ps
był GOLF mk4 VP asv 1.9tdi 110 -> 145ps
był PASSAT B6 highline 2.0tdi PD 8v BMP 140ps
było BMW 745i E65 4.4pb 333ps
był SEAT altea XL 2.0tdi PD 8v BMM 140ps
Jest TOURAN highline 2.0tdi PD 16v BMN 170ps

Awatar użytkownika
Majo87
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 68
Rejestracja: wt lip 06, 2010 10:09
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój

[mk4] Gwint czy sprężyny do seryjnego koła?

Post autor: Majo87 » wt sty 22, 2013 17:22

Kupując te sprężyny i tak powinienem kupić amorki, prawda?


Obrazek
Obrazek

Sprzedam intercooler z 1.9TDI

Yaro1981
Forum Master
Forum Master
Posty: 1621
Rejestracja: ndz mar 01, 2009 13:17
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

[mk4] Gwint czy sprężyny do seryjnego koła?

Post autor: Yaro1981 » wt sty 22, 2013 19:15

najlepiej zainwestować w cały komplet amorki + sprężyny


[url=http://www.ratlook.pl][img]http://images31.fotosik.pl/364/d5ade2bfa65858dd.gif[/img][/url]

Awatar użytkownika
JacekB
let it green.
let it green.
Posty: 780
Rejestracja: śr mar 09, 2011 14:57
Lokalizacja: DPL

[mk4] Gwint czy sprężyny do seryjnego koła?

Post autor: JacekB » śr sty 23, 2013 16:46

Majo87, przy obniżeniu 30mm śmiało zakładaj sprężyny pod seryjne amorki. ja u siebie mam -45mm przód i tył na seryjnych amorkach, ale planuję zejść niżej i odkładam na gwint, ale to z tego powodu, że śmigam na 18" latem więc auto się unosi w porównaniu do 16" zimą. do 15 gwintu nie ma sensu najmniejszego kupować, same springi wystarczą i -40 bym założył.


Obrazek

Kupię:
- fotele 5d recaro lub półkubły czarno-białe
- dystanse przelotowe 20mm 5x100 z śrubami

Awatar użytkownika
Majo87
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 68
Rejestracja: wt lip 06, 2010 10:09
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój

[mk4] Gwint czy sprężyny do seryjnego koła?

Post autor: Majo87 » śr sty 23, 2013 18:09

JacekB, dzięki za poradę. Ciekawe i najtańsze rozwiązanie jednak czy nic nie stanie się seryjnym amorkom? Długo już tak jeździsz? Nic się nie dzieje z amorkami lub auto nie skacze, jak to piszą niektórzy forumowicze?
Ktoś jeździ podobnie jak Jacek?


Obrazek
Obrazek

Sprzedam intercooler z 1.9TDI

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenia”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości