Poprawa trakcji i wymiana zawieszenia - wybór zestawu
: pn maja 28, 2012 10:11
				
				Witam wszystkich forumowiczów!   
 
Otóż przymierzam się do wymiany zawieszenia w moim MK4 (AKL, 1999 r) i chciałbym zasięgnąć co nieco pomocy. Obecnie posiadam amortyzatory gazowe (nie pamiętam jakiej marki, bodajże po 100 zł za sztukę) lecz ich jakość jest tragiczna. Wymieniałem je ok. 20 tys km temu. Zrobiły się strasznie twarde, zero tłumienia, ogromne stukanie na nierównościach. Chciałbym abyście polecili mi jakieś amorki/sprężyny, które będą lepiej wykonane. 
 
Druga sprawa to wysoko stojący tył. Można zauważyć to w wielu Golfach. Przód jest w porządku lecz tył odstaje od niego jakieś 30 - 40 mm. Okropnie to wygląda, więc przy okazji wymiany chciałbym coś z tym zrobić. Co zastosować? Krótsze sprężyny? Jakie?
Trzeci i ostatnia sprawa to strasznie "gumowe" zachowanie auta podczas skręcania. Nie czuć już tak sztywno każdego, nawet najmniejszego ruchu kierownicą. Mogę śmiało powiedzieć, że podczas jazdy przy 60 km/h i szybkim powtórzeniu ruchów kierownicą lewo-prawo nie czuć nic poza kolebaniem na boki. Na pewno rozumiecie co mam na myśli. Czym to jest spowodowane? Przypuszczam, że to wina zawieszenia lecz nawet po wymianie na te, które opisałem wyżej nic się nie zmieniło. Nie przeszkadza to w jeździe, lecz lubię gdy "czuć" samochód i to co się z nim dzieje. Chciałbym to zniwelować.
  Czym to jest spowodowane? Przypuszczam, że to wina zawieszenia lecz nawet po wymianie na te, które opisałem wyżej nic się nie zmieniło. Nie przeszkadza to w jeździe, lecz lubię gdy "czuć" samochód i to co się z nim dzieje. Chciałbym to zniwelować.
Z góry dziękuję za każde porady.
			 
 Otóż przymierzam się do wymiany zawieszenia w moim MK4 (AKL, 1999 r) i chciałbym zasięgnąć co nieco pomocy. Obecnie posiadam amortyzatory gazowe (nie pamiętam jakiej marki, bodajże po 100 zł za sztukę) lecz ich jakość jest tragiczna. Wymieniałem je ok. 20 tys km temu. Zrobiły się strasznie twarde, zero tłumienia, ogromne stukanie na nierównościach. Chciałbym abyście polecili mi jakieś amorki/sprężyny, które będą lepiej wykonane.
 
 Druga sprawa to wysoko stojący tył. Można zauważyć to w wielu Golfach. Przód jest w porządku lecz tył odstaje od niego jakieś 30 - 40 mm. Okropnie to wygląda, więc przy okazji wymiany chciałbym coś z tym zrobić. Co zastosować? Krótsze sprężyny? Jakie?
Trzeci i ostatnia sprawa to strasznie "gumowe" zachowanie auta podczas skręcania. Nie czuć już tak sztywno każdego, nawet najmniejszego ruchu kierownicą. Mogę śmiało powiedzieć, że podczas jazdy przy 60 km/h i szybkim powtórzeniu ruchów kierownicą lewo-prawo nie czuć nic poza kolebaniem na boki. Na pewno rozumiecie co mam na myśli.
 Czym to jest spowodowane? Przypuszczam, że to wina zawieszenia lecz nawet po wymianie na te, które opisałem wyżej nic się nie zmieniło. Nie przeszkadza to w jeździe, lecz lubię gdy "czuć" samochód i to co się z nim dzieje. Chciałbym to zniwelować.
  Czym to jest spowodowane? Przypuszczam, że to wina zawieszenia lecz nawet po wymianie na te, które opisałem wyżej nic się nie zmieniło. Nie przeszkadza to w jeździe, lecz lubię gdy "czuć" samochód i to co się z nim dzieje. Chciałbym to zniwelować.Z góry dziękuję za każde porady.

 To nie jest auto na zloty tylko daily car, więc takie modyfikacje są raczej zbędne.
  To nie jest auto na zloty tylko daily car, więc takie modyfikacje są raczej zbędne.   
  a to już jest niski wynik. Moje zdanie jest takie że na zawieszeniu się nie oszczędza bo tu w grę wchodzi twoje bezpieczeństwo. Szybko w zakręt potrafi wjechać każdy ale nie każdy potrafi z niego wyjechać
  a to już jest niski wynik. Moje zdanie jest takie że na zawieszeniu się nie oszczędza bo tu w grę wchodzi twoje bezpieczeństwo. Szybko w zakręt potrafi wjechać każdy ale nie każdy potrafi z niego wyjechać   . Jak zawieszenie nie pracuje tak jak powinno to można bać się że będzie się tym "niepotrafiącym".
 . Jak zawieszenie nie pracuje tak jak powinno to można bać się że będzie się tym "niepotrafiącym". Podjedz na szarpaki i Ci zawieche sprawdzą albo jak kolega Wojtek010 radz sprawdz amorki a tuleje sprawdzisz zaciągając ręczny, bierzesz drugą osobę aby kołysała auto na boki a ty sie kładziesz i obserwujesz ruch tuleji w belce - jak wybite będziesz widział jak wylazi podczas kołysania
 Podjedz na szarpaki i Ci zawieche sprawdzą albo jak kolega Wojtek010 radz sprawdz amorki a tuleje sprawdzisz zaciągając ręczny, bierzesz drugą osobę aby kołysała auto na boki a ty sie kładziesz i obserwujesz ruch tuleji w belce - jak wybite będziesz widział jak wylazi podczas kołysania Ogólnie siedzą jakoś krzywo, a przy bujaniu samochodem ma się wrażenie, jakby zaraz miały wypaść.
 Ogólnie siedzą jakoś krzywo, a przy bujaniu samochodem ma się wrażenie, jakby zaraz miały wypaść.  
 I jakiej firmy sprężyny polecacie?
   I jakiej firmy sprężyny polecacie?