Strona 3 z 226

: pn wrz 08, 2008 17:42
autor: dawid018
wojtek_sari pisze:Tyle że tu chodzi o kąty nie o zbieżność :P
zbieżność też się zmienia

: pn wrz 08, 2008 17:52
autor: rufers
dawid018 pisze:
wojtek_sari pisze:Tyle że tu chodzi o kąty nie o zbieżność :P
zbieżność też się zmienia
ale czy powracają zbieżność i kąty do prawidłowego ustawienia??

: pn wrz 08, 2008 18:09
autor: dawid018
rufers pisze:ale czy powracają zbieżność i kąty do prawidłowego ustawienia??
jeżeli ustawisz zawieszenie w idealnie w tej samej pozycji na której miałeś ustawiana geometrie i zbieżność to tak.zasada taka sama jak w gwincie

: pt wrz 26, 2008 00:28
autor: 1 6 D
No to u mnie tył już chodzi góra-dół, jednak do góry to tylko kompresor bez butli ciągnie auto i nie jest to zbyt szybkie, w dół zastosowałem już elektrozawór gazowy i schodzi fajnie szybko, jestem w fazie wyszukiwania butli, przodem zajmę się jak ustabilizuje się mi sytuacja na studiach. Jutro lub pojutrze postaram się pokazać filmik jakiś jak to u mnie teraz prędko chodzi. Jak coś to rysunek tulejki na tylny amor jest w moim temacie ale nie pamiętam na której stronie :helm:

[ Dodano: 17-09-2008, 17:10 ]

taki sobie filmik mojego air na te chwile, niedługo zawita butla.

[ Dodano: 26-09-2008, 00:27 ]

: sob wrz 27, 2008 14:24
autor: RMK
Odnośnie airride, znalazłem ostatnio stronę http://www.air-ride.pl/viewCategory.php?id=9 gdzie są części, bajery itp. właśnie do pneumatyki. Robią zawieszenia na zamówienie, koszt, na 100% nie powiem, ale z tego co słyszałem, to więcej niż 5koła.

rufers, podał naprawdę dobrą stronę z dokładnymi zdjęciami jak to ugryźć, dla mnie najgorsza magia to elektryka, sterowanie kompresorem. Jak myślicie Panowie, czy przeciętnemu elektrykowi, któremu bym wytłumaczył o co kamman, sprawiło by to duży problem ?

: sob wrz 27, 2008 14:26
autor: RasPL
RMK pisze:Odnośnie airride, znalazłem ostatnio stronę http://www.air-ride.pl/viewCategory.php?id=9 gdzie są części, bajery itp. właśnie do pneumatyki. Robią zawieszenia na zamówienie, koszt, na 100% nie powiem, ale z tego co słyszałem, to więcej niż 5koła.
o to się tu rozbiega że nikt nie chce tyle zapłacić za air ride :) a po drugie co samemu to zawsze większa frajda i dużo prostsze serwisowanie

: sob wrz 27, 2008 14:33
autor: RMK
RasPL pisze:o to się tu rozbiega że nikt nie chce tyle zapłacić za air ride :) a po drugie co samemu to zawsze większa frajda i dużo prostsze serwisowanie
Owszem, zgadzam się z Tobą, aczkolwiek części, które posiadają w swojej ofercie są ciekawe i trudno dostępne. Pozatym nawet w wykazie części zestawu airride, można wynieść informację, co jest potrzebne do tego by samemu to zrobić.

np:
http://www.air-ride.pl/productsVikan.php?idC=9&idP=13

Taki zestaw nie wydaje mi się jakąś drożyzną, jak na nowe części. Brakuje Ci wtedy tylko poduch, tokarza i gwintowanego zawieszenia z regulacją twardości. Do tego myślę, że jest dołączona instrukcja, jak to zamontować. W takim przypadku, czarna magia związane z w/w zawieszeniem, przestaje istnieć i można dosyć tanio we własnym zakresie to zamontować. :)

: sob wrz 27, 2008 14:38
autor: RasPL
no i tu jeszcze brakuje elektrozaworów chyba że dzwigniami sobie sterować, każdy orze jak może, jeden kupi zestaw, inny elementy, a inny sie uprze i zrobi nawet poduszki sam. Do odważnych świat należy :smoke:

: sob wrz 27, 2008 14:46
autor: RMK
RasPL pisze:zrobi nawet poduszki sam.
Może bez przesady ? toż to gorsze byłoby niż ucięte sprężyny...

: sob wrz 27, 2008 14:54
autor: RasPL
no chyba nie, niektórzy mają dostęp do różnych maszyn więc nie widze tu problemu.
Ja mówiąc ze zrobić airride nie mam na myśli za 5zł z laminatu w piwnicy :rotfl:

: sob wrz 27, 2008 15:23
autor: wojtek_sari
RMK, myslisz troche inaczej niż inni ludzie wypowiadaja sie w temacie, tu nie chodzi o to żeby zamówić airride, podjechac do mechanika i zamontowac, potem kozaczyć że masz co innego, jesli tak ktoś chce zrobić to na www.chromowane.pl sa gotowe zestawy... Nam chodzi o to żeby rozpowszechnić temat i przełamać tabu związane z AIRRIDEM :helm:
RMK pisze:W takim przypadku, czarna magia związane z w/w zawieszeniem, przestaje istnieć
nie ma czarnej magji chyba ze jesteś bardzo ciasny na wiedze :chytry: Pytaj w tym temacie o wszsytko czego nie wiesz :bigok:

: sob wrz 27, 2008 17:30
autor: kaczor4011
RMK pisze:dla mnie najgorsza magia to elektryka, sterowanie kompresorem. Jak myślicie Panowie, czy przeciętnemu elektrykowi, któremu bym wytłumaczył o co kamman, sprawiło by to duży problem ?
według mnie elektryka to wlasnie najmniejszy problem :bigok: elektrozawory podlaczamy jak kazde odbiorniki pradu, co do sterowania kompresorem stosujemy regulowany czujnik cisnienia (nie wiem dokladnie jak sie to nazywa) taki jak w kompresorach do malowania- ustawiasz sobie max cisnienie przy ktorym kompresor sie wylacza i min przy ktorym sie wlacza - pelna automatyka :bigok:

: sob wrz 27, 2008 18:21
autor: RMK
wojtek_sari pisze:RMK, myslisz troche inaczej niż inni ludzie wypowiadaja sie w temacie, tu nie chodzi o to żeby zamówić airride, podjechac do mechanika i zamontowac, potem kozaczyć że masz co innego, jesli tak ktoś chce zrobić to na www.chromowane.pl sa gotowe zestawy... Nam chodzi o to żeby rozpowszechnić temat i przełamać tabu związane z AIRRIDEM :helm:
Chyba źle odebrałeś to co napisałem, wcale mi nie o to chodziło. Chodzi o to by we własnym zakresie, samemu i tanio stworzyć airride. Ja również uważam, że dać tyle siana za gotowy zestaw to nie jest dobre rozwiązanie, tylko szukam kompromisu, żeby nie kupić kompletnego zawieszenia za 7000tyś, a z drugiej strony, żeby nie robić wszystkiego samemu bo nie każdy ma takie zdolności. Wydaje mi się, że ten kompresor butla i całe te elektroniczne pierdołki mają dobry stosunek ceny do jakości.
kaczor4011 pisze:według mnie elektryka to wlasnie najmniejszy problem :bigok: elektrozawory podlaczamy jak kazde odbiorniki pradu, co do sterowania kompresorem stosujemy regulowany czujnik cisnienia (nie wiem dokladnie jak sie to nazywa) taki jak w kompresorach do malowania- ustawiasz sobie max cisnienie przy ktorym kompresor sie wylacza i min przy ktorym sie wlacza - pelna automatyka :bigok:
W sumie jest to dobry pomysł i chyba nawet nie było by z tym dużo problemu, aczkolwiek to wszystko tylko teoria, nie wiem jakby to wyglądało w praktyce.

A tak z innej beczki, czy rzeczywiście za komplet poduch trzeba dać około 800zł ? bo według allegro to 300zł komplet na tył, a 500 na przód. (jeżeli chodzi o mk2) Czy może jest jakieś inne dojście ? hurtownie czy coś takiego ?

: sob wrz 27, 2008 18:32
autor: RasPL
zależy jakie poduszki załatwisz :) te co ma 1 6 D są droższe od zwykłych bałwanków. Zwykłe poduchy takie jak wojtek pokazał to chyba 120zł/szt (?) do tego czesto na tył zakładane są same silowniki pneumatyczne ułatwia to sprawe ale amortyzacja nie będzie.