Strona 1 z 2
					
				jakie sprężyny?
				: ndz sie 17, 2008 11:18
				autor: rastamanbass
				wymieniłem sprężyny tył(pewnie wcisneli mi od 1.4 lub coś takiego?),odboje piankowe też wymieniłem i jak siądą dwie osoby z tyłu to przy każdym większym dołku błotniki obcierają mi o opony. (jakie dać sprężyny czy z GTI będą pasowały,słyszałem że pasują tylko do wersji 8V i 16V., opony 195/50/15 -mk3 1.8gt. 93r.-
			 
			
					
				
				: ndz sie 17, 2008 13:05
				autor: MarcoVW
				no pewnie ze te z GTi pasują , ogolnie to sprezyny sa takie same w kazdym mk3. 
Springi sa oznaczone przez kolorowe kropki , ale i tak to nie daje zadnej roznicy . Ostatnio ktos pisal ze ma springi te -20 20jahre a auto i tak stoi jak koza .
Zalóż amorki gozowo-olejowe by tył nie siadał.
			 
			
					
				
				: ndz sie 17, 2008 13:31
				autor: rastamanbass
				MarcoVW pisze:no pewnie ze te z GTi pasują , ogolnie to sprezyny sa takie same w kazdym mk3. 
Springi sa oznaczone przez kolorowe kropki , ale i tak to nie daje zadnej roznicy . Ostatnio ktos pisal ze ma springi te -20 20jahre a auto i tak stoi jak koza .
Zalóż amorki gozowo-olejowe by tył nie siadał.
przecztyałem że do GTI są 2cm niższe. a mi chodzi by nie siadał przy dzołkach!
czy wystarczy wymienić tylko sprężyny? myślę że z GTI są twardsze i będzie ok?
wymieniałem amorki.....i co znów wydawać kase i kupować nowe.może wystarczy wymienić tylko sprężynki?
 
			 
			
					
				
				: ndz sie 17, 2008 13:52
				autor: MarcoVW
				Tylko sprezyny z GTi 20jahre sa -20mm.
Tak jak pisalem czy wymieniles na amorki gazowo-olejowe ? bo na olejowych bedzie siadal w dol.
Kolejna sprawa jezeli tuleje belki sa wytrzepane to tył tez sie buja znacznie w dół.
			 
			
					
				
				: ndz sie 17, 2008 13:56
				autor: rastamanbass
				MarcoVW pisze:Tylko sprezyny z GTi 20jahre sa -20mm.
Tak jak pisalem czy wymieniles na amorki gazowo-olejowe ? bo na olejowych bedzie siadal w dol.
Kolejna sprawa jezeli tuleje belki sa wytrzepane to tył tez sie buja znacznie w dół.
tył to amorki olejowe.a tuleje NOWE!
CZY JAK WYMIENIĘ SPRĘŻYNY NA GTI BĘDZIE OK?
 
			 
			
					
				
				: ndz sie 17, 2008 20:27
				autor: Wajsik
				A ile cm mają te piankowe odbojniki? powinny mieć ok 14 jak dobrze pamiętam,i powiedz jakiej firmy bo to też jest istotne
			 
			
					
				
				: ndz sie 17, 2008 20:46
				autor: rastamanbass
				[quote="Wajsik"]A ile cm mają te piankowe odbojniki? powinny mieć ok 14 jak dobrze pamiętam,i powiedz jakiej firmy bo to też jest istotne[/quote
odbojniki są na 100%ok!!!!!!
z tego co czytałem na forum, to wina tkwi z sprężynach. na początku kupię gumy usztywniające zawieszenie .jak pomoże to będę musiał poszukać sprężyn (jakieś utwardzane,sportowe)
			 
			
					
				
				: ndz sie 17, 2008 21:23
				autor: Wajsik
				A jak usiądą Ci te dwie osoby to tył siada mocno?
Moim zdaniem sprężyny z tył nie są dedykowane do wersji silnikowych bo silnik masz z przodu  i tam to robi różnice,ale tył?
Jeśli masz dokładnie takie i tak założone to możemy wyeliminować ich ewentualną winę:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... d6bbb.html
 
			 
			
					
				
				: ndz sie 17, 2008 21:25
				autor: rastamanbass
				Wajsik pisze:A jak usiądą Ci te dwie osoby to tył siada mocno?
Moim zdaniem sprężyny z tył nie są dedykowane do wersji silnikowych bo silnik masz z przodu  i tam to robi różnice,ale tył?
Jeśli masz dokładnie takie i tak założone to możemy wyeliminować ich ewentualną winę:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... d6bbb.html
 
dokładnie takie.montowałem z 3 tygodnie temu.
mocno siedzi jak kogoś wiozę na tylniej kanapie.
 
			 
			
					
				
				: ndz sie 17, 2008 21:32
				autor: Wajsik
				szkoda bo to najtańsza opcja była.
Na to jak sie zachowuje auto pod obciążeniem ma wpływ sprężyna i odbojnik.Zostały w takim razie sprężyny bo po gazowych amorach nie spodziewałbym się jakiejś wielkiej poprawy.
Można wsadzić te gumy,ale to nie jest rozwiązanie tylko ominięcie problemu.Możesz reklamować te sprężyny?
			 
			
					
				
				: ndz sie 17, 2008 21:34
				autor: rastamanbass
				Wajsik pisze:szkoda bo to najtańsza opcja była.
Na to jak sie zachowuje auto pod obciążeniem ma wpływ sprężyna i odbojnik.Zostały w takim razie sprężyny bo po gazowych amorach nie spodziewałbym się jakiejś wielkiej poprawy.
Można wsadzić te gumy,ale to nie jest rozwiązanie tylko ominięcie problemu.Możesz reklamować te sprężyny?
wsadzę gumy i zobaczę, jak będzie git to znaczy że sprężyny trzeba kupić.
 
			 
			
					
				
				: ndz sie 17, 2008 21:42
				autor: MarcoVW
				Czy wsadzisz sprezyny tylne od GTi czy od VR6 to bedzie tak samo.
Amorki gazowo-olejowe i nic nie bedzie osiadać. Amorek o-g dzieki zastosowaniu gazu trzyma poziom tzn gaz wypycha tloczysko do gory, natomiast olejowe idą miekko w dol a ciezko się wyciagają.
A ta fuszerka z gumami usztywniajacymi to tez moze pomoc, bo przy nacisku gdy nastepuje ugiecie sprezyny i zwoje zaczynaja się zblizać ku sobie , wsadzone gumy stawiają opór.
A te sprezyny to kupiles zamienniki ? Jak juz dochodzi do wymiany sprezyn i trzeba kupic zamiennik to tylko Lesjoforos  

 
			 
			
					
				
				: ndz sie 17, 2008 22:18
				autor: Wajsik
				Amorki gazowo-olejowe i nic nie bedzie osiadać. Amorek o-g dzieki zastosowaniu gazu trzyma poziom tzn gaz wypycha tloczysko do gory, natomiast olejowe idą miekko w dol a ciezko się wyciagają. 
ja mam sprężyny -40,wcześniej miałem seryjne a amorki mam cały czas olejowe sachsa i moge wozić nawet 3 os z tył i nic nie obciera nawet jak zalicze większą dziurę 
[ Dodano: 17 Sie 2008 22:20 ]
Gdzie kupiłeś te sprężyny? może nie od tego auta dostałeś?
 
			 
			
					
				
				: ndz sie 17, 2008 23:13
				autor: MarcoVW
				Wajsik masz sprezyny -40 ale to są sportowe sprezyny , ktorę są twardsze , dlatego Ci nic nie obciera.
rastamanbass   zaodal na priv ze ma ET30 a to troche poza norme, w normie jest ET35 do ET45 dla 15tki przy 6J i 7J.