G60 turbo szarpie przy wiekszym doładowaniu

Forum techniczne związane z silnikami G60

Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
jackdaniel1125
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 201
Rejestracja: śr cze 10, 2009 08:19
Lokalizacja: Olszyny/Szczytno
Kontakt:

G60 turbo szarpie przy wiekszym doładowaniu

Post autor: jackdaniel1125 » ndz lut 23, 2014 00:07

Siema.Składam sobie g60 turbo.Pierwsze jazdy się odbyły niedawno.Doładowanie 0.5 bara nawet ładnie ciągnie ale to nie to.Postanowiłem zwiększyć doładowanie skręciłem WG doładowanie pokazało 0.8 czasem 1bar więc potencjał jest.Ale mam problem tego typu że przy doładowaniu od 0.6 strasznie szarpie silnikiem.CCo może być przyczyną?Slaba iskra czy Ecu nie wyrabia?Dodam że sterownik to digifan II z mk3 2E wtryski z vr6 249ccm.
Jeszcze jedno pytanie odnośnie wtrysków.Ile maksymalnie dadzą rade ulać te wtryski dajmy na to przy ciśnieniu 4 bar?


http://vagszczytno.vgh.pl/forum/index.php

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=399933&p=4881165#p4881165

Awatar użytkownika
toffic
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3842
Rejestracja: pn gru 25, 2006 14:35
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

G60 turbo szarpie przy wiekszym doładowaniu

Post autor: toffic » ndz lut 23, 2014 13:39

Jaki masz AFR przy szarpaniu??



bugalon
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2357
Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
Kontakt:

G60 turbo szarpie przy wiekszym doładowaniu

Post autor: bugalon » ndz lut 23, 2014 21:54

Nie wiadomo jaki ma i nie sądzę żeby wiedział co to w ogole jest biorąc pod uwagę na czym to wszystko poskladal. Ciekawe czy ten silnik w ogole przejeździ więcej niż 2k km zanim sie stopi :)


Pozdrawiam
Bugalon

Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie

Awatar użytkownika
jackdaniel1125
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 201
Rejestracja: śr cze 10, 2009 08:19
Lokalizacja: Olszyny/Szczytno
Kontakt:

G60 turbo szarpie przy wiekszym doładowaniu

Post autor: jackdaniel1125 » ndz lut 23, 2014 23:48

Afr jeszcze nie sprawdzane.To były dopiero pierwsze przejazdy.
Panie moderatorze bugalon jak rozumiem pozjadałeś wszystkie rozumy świata i jesteś najmądrzejszy.Do tego powinieneś się zatrudnić jako wróżka.Nie masz nic sensownego do powiedzenia nie odzywaj sie ok.
Zadałem proste pytanie wiesz co może być przyczyną to się podzel informacją a nie się napier** z każdego kto próbuje coś zrobić we własnym zakresie.
Zaskocze cie bo wiem co to jest AFR i EGT


http://vagszczytno.vgh.pl/forum/index.php

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=399933&p=4881165#p4881165

Awatar użytkownika
toffic
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3842
Rejestracja: pn gru 25, 2006 14:35
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

G60 turbo szarpie przy wiekszym doładowaniu

Post autor: toffic » pn lut 24, 2014 00:35

To zmierz AFR jak będziesz miał możliwość i podziel się wynikami



Awatar użytkownika
Alex360
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 131
Rejestracja: pn lis 01, 2010 22:16
Lokalizacja: Morąg

G60 turbo szarpie przy wiekszym doładowaniu

Post autor: Alex360 » wt lut 25, 2014 09:24

Czy wskaźnik AFR można podpiąć do ori sondy (1V) ?
Co w tedy będzie pokazywał ?



bugalon
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2357
Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
Kontakt:

Re: G60 turbo szarpie przy wiekszym doładowaniu

Post autor: bugalon » wt lut 25, 2014 13:40

jackdaniel1125 pisze:Afr jeszcze nie sprawdzane.To były dopiero pierwsze przejazdy.
Panie moderatorze bugalon jak rozumiem pozjadałeś wszystkie rozumy świata i jesteś najmądrzejszy.Do tego powinieneś się zatrudnić jako wróżka.Nie masz nic sensownego do powiedzenia nie odzywaj sie ok.
Zadałem proste pytanie wiesz co może być przyczyną to się podzel informacją a nie się napier** z każdego kto próbuje coś zrobić we własnym zakresie.
Zaskocze cie bo wiem co to jest AFR i EGT
Dobra, przyznaję rację poniosło mnie, ale po zadanym pytaniu widać, że nie zadałeś sobie trudu żeby trochę to forum poczytać. Odpowiem na Twoje pytanie (powinienem to zrobić w 1 poscie za co przepraszam).

Poskładałeś wszystko na instalacji która nie wykrywa nadciśnień (doładowania), na przepływomierzu, który zamyka się przy niskich przepływach. Do tego nie kontrolujesz szerokopasmowego AFR (a to obowiązek przy turbo na etapie wstępnego ustawienia setupu żeby czegoś nie spalić/zniszczyć). Efekt prawdopodobnie jest taki, że powyżej jakiegoś pułapu obrotów (bez zmierzonego AFRu nie da rady tego stwierdzic), masz zamknieta przeplywke (pokazuje max). Układ paliwowy leje po mapie z przepływki też na max a paliwa i tak brakuje (albo ze wzgledu na mape albo na wydajność układu). Możliwość jest jeszcze innych kilka. Na przyklad mapa zapłonu dla ssaka (z ktorego jest sterownik) jest za agresywna dla doładowań, silnik stuka i ster cofa zapłony. Jest jeszcze kupa innych mozliwosci ale te powyżej to podstawowe i powinieneś o nich wiedzieć zanim zabrałeś się za turbienie. Nie chcesz czegoś zniszczyć - napierw myśl, ucz się, czytaj, potem dopiero pytaj jeśli czegoś nie wiesz a na samym końcu dopiero potem rób.

Reasumując - moja diagnoza to wróżenie z kryształowej kuli ale dość parwodpodobna. Pewne jest jedno - jak tak dalej będziesz jeździć z szarpaniem/przerywaniem to albo stukowe narobi dziur w tłokach i cos pourywa, albo silnik sie stopi od za biednej mieszanki.


Pozdrawiam
Bugalon

Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie

bugalon
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2357
Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
Kontakt:

Re: G60 turbo szarpie przy wiekszym doładowaniu

Post autor: bugalon » wt lut 25, 2014 13:45

Alex360 pisze:Czy wskaźnik AFR można podpiąć do ori sondy (1V) ?
Co w tedy będzie pokazywał ?
Zależy jaki wskaźnik, na pewno nie szerokopasmowy. Są na rynku takie co pokazują tylko czy jest bogato obogo czy optymalnie. Taki możesz podpiąć. Do wskaźników szerokopasmowych potrzebny jest jeszcze kontroler który za groma sensownie nie obsłuzy sygnałów z wąskopasmówki.


Pozdrawiam
Bugalon

Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie

Awatar użytkownika
RasPL
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2554
Rejestracja: wt paź 02, 2007 11:39
Lokalizacja: ST
Kontakt:

G60 turbo szarpie przy wiekszym doładowaniu

Post autor: RasPL » wt lut 25, 2014 18:40

do waskopasmowki to se mozna woltomierz podpiac i do niczego to sie nie przyda w tym przypadku, rownie dobrze mozna sobie VAG zapiac i obejzec kupe bledow. Pozatym te wtryskiwacze to za malutkie


mk2 gti 2.0 16Vsc 4Motion viewtopic.php?f=160&t=252428" onclick="window.open(this.href);return false;
Just like It https://www.facebook.com/VW-Golf-Mk2-GT ... 101982262/" onclick="window.open(this.href);return false;
Obrazek

Awatar użytkownika
jackdaniel1125
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 201
Rejestracja: śr cze 10, 2009 08:19
Lokalizacja: Olszyny/Szczytno
Kontakt:

G60 turbo szarpie przy wiekszym doładowaniu

Post autor: jackdaniel1125 » wt lut 25, 2014 19:55

bugalon, jak chcesz to potrafisz :grin: .Doładowanie ustawiam na 0.5b żeby nie strzelał prychał i przerywał do czasu ogarnięcia AFR i piggy backa który leży w schowku.Instalacje musiałem kupić od 2e bo była za sensowną kase.


http://vagszczytno.vgh.pl/forum/index.php

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=399933&p=4881165#p4881165

ODPOWIEDZ

Wróć do „G60”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości