Chłodnica oleju do mk2 G60

Forum techniczne związane z silnikami G60

Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
teczka
CzortEkipa
Posty: 215
Rejestracja: pn lut 11, 2008 23:59
Lokalizacja: Neustettin
Kontakt:

Chłodnica oleju do mk2 G60

Post autor: teczka » wt wrz 15, 2009 13:10

Witam czy nie bedzie problemu podczas instalacji takiej chlodnicy oleju z mk1 gti do mk2G60:

Obrazek

Zamierzam własnie zamontowac sobie takie cos gdyz temp. oleju siega prawie 100stopni a czasem jak sie przybutuje to i ponad. Zapytam wiec czy warto montowac to do mk2G60 i dlaczego fabryka nie montowała takich rzeczy.



bugalon
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2361
Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
Kontakt:

Post autor: bugalon » śr wrz 16, 2009 08:49

fabryka tego nie montowala bo zamiast tego masz wymiennik ciepla woda-olej w podstawce filtra. Mk1 GTI czegos takiego nie mialo dlatego stosowali tą chłodniczkę. Utrata lepkości nawet najslabszego Lotosa występuje dopiero ponad 120 stopni więc naprawdę nie ma potrzeby stosować dodatkowych chłodnic.

Problemu z zamontowaniem mial nie będziesz, no może filtr Ci sie zaprze o wsmocnienie przednie ale to zawsze mozna podciąć albo kupić niższy filtr.


Pozdrawiam
Bugalon

Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie

Awatar użytkownika
teczka
CzortEkipa
Posty: 215
Rejestracja: pn lut 11, 2008 23:59
Lokalizacja: Neustettin
Kontakt:

Post autor: teczka » śr wrz 16, 2009 13:27

No tak lecz czy takie temp nie wpływaja źle na prace silnika? Wiem że silniki PG zawsze mocniej sie grzały niż inne dlatego chce wiedzieć czy warto montować takie cus czy dac sobie spokój.



Awatar użytkownika
melon
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 562
Rejestracja: sob paź 23, 2004 11:23
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: melon » śr wrz 16, 2009 18:07

Jak masz to montuj.
Pytanie tylko czy przez taką chłodniczke oleju ciśnienie oleju nie spadnie.


[img]http://forum.vwgolf.pl/images/photos/d9acee05471a6c296a0c6.jpg[/img]

Awatar użytkownika
teczka
CzortEkipa
Posty: 215
Rejestracja: pn lut 11, 2008 23:59
Lokalizacja: Neustettin
Kontakt:

Post autor: teczka » śr wrz 16, 2009 18:54

No własnie tak tez o tym pomyslałem teraz i mysle ze dam sobie z tym spokój:smoke:



slonek69
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 301
Rejestracja: pn mar 27, 2006 18:14
Lokalizacja: WWL

Post autor: slonek69 » śr wrz 16, 2009 20:33

dlaczego ciśnienie oleju ma spaść? jeżeli już to tylko na chwilę przy załączniu się termostatu, a tego wskażnik nie zanotuje

ja filtr oleju miałby się zaprzeć o w wzmocnienie przednie skoro ta podstawa jest niższa niż ORI z wodną chlodniczką oleju



Awatar użytkownika
melon
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 562
Rejestracja: sob paź 23, 2004 11:23
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: melon » śr wrz 16, 2009 20:49

slonek69 pisze:dlaczego ciśnienie oleju ma spaść? jeżeli już to tylko na chwilę przy załączniu się termostatu, a tego wskażnik nie zanotuje
"Wydaje mi się" ,ze moze spaśc dlatego ze olej bedzie miał dłuzsza droge do pokonania niz standardowo.

Z drugiej zaś strony wcale nie musi spaść bo olej moze sie tak rozchdzic w podstawie swoimi kanałami ,ze nie bedzie to miało wpływu na cisnienie na głownych elementach.Nie wiem jaka dokładnie jest droga oleju dlatego też gdybam :okej:
Ostatnio zmieniony śr wrz 16, 2009 20:53 przez melon, łącznie zmieniany 1 raz.


[img]http://forum.vwgolf.pl/images/photos/d9acee05471a6c296a0c6.jpg[/img]

Awatar użytkownika
DaroS
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 405
Rejestracja: sob gru 04, 2004 10:42
Lokalizacja: Wodzislaw
Kontakt:

Post autor: DaroS » śr wrz 16, 2009 23:12

Jak masz sprawny zestaw (wszystko szczelne, termostat sprawny) to zakladaj. Temp. kolo 100'C oleju to nic zlego. U mnie ze sprawnym ukladem chlodzenia itp. temp oleju przy normalnej jezdzie wynosi w granicach 88', a przy butowaniu dochodzi do 100'C.


Golf 2 1.6D - sama frajda, Golf 1.8GL AAM - niezawodny
Passat B5 1.9 AHH 0.216 GT1749V/VA ECU 012AH
Corrado G60+ 205Ps 267Nm
A4 B6 1.9 TDi Avant Quattro x2
A8 D3 4.2 TDi BVN Quattro

Awatar użytkownika
lukas.g60
Forum Master
Forum Master
Posty: 1346
Rejestracja: wt kwie 26, 2005 16:14
Lokalizacja: TBU/sw209ld
Kontakt:

Post autor: lukas.g60 » pt wrz 18, 2009 01:17

DaroS, to strasznie mało.Ja przy butowaniu mam nawet 130,ale moze dlatego ze moj niebieski :grin:



Awatar użytkownika
morfeusz86r
Forum Master
Forum Master
Posty: 1234
Rejestracja: śr sty 02, 2008 16:58

Post autor: morfeusz86r » pt wrz 18, 2009 07:10

taaa , a różowe osiągają 200*C



Awatar użytkownika
lukas.g60
Forum Master
Forum Master
Posty: 1346
Rejestracja: wt kwie 26, 2005 16:14
Lokalizacja: TBU/sw209ld
Kontakt:

Post autor: lukas.g60 » pt wrz 18, 2009 22:53

morfeusz86r, z twojej fotki wnioskuje ze mk3 masz rózowe :green_fuck:



Awatar użytkownika
morfeusz86r
Forum Master
Forum Master
Posty: 1234
Rejestracja: śr sty 02, 2008 16:58

Post autor: morfeusz86r » sob wrz 19, 2009 07:23

nie, tylko tłumik mam różowy, reszta beżowa :grin:



Karol G60
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 699
Rejestracja: czw lut 26, 2009 22:50
Lokalizacja: Suwałki
Kontakt:

Post autor: Karol G60 » wt wrz 22, 2009 22:03

U mnie w golfinie to przy normalnej jezdzie temp. oleju wynosi 116-118 przy bucie nawet 130 .... z drugiej strony w audi sa wskazniki przeciez do 170 chyba... tez myslałem o takiej chłodnicy z mk1 w koncu cos daje... do KR miałem taka wstawiona to tem była nizsza niz tylko z chłodnica woda-olej....



Awatar użytkownika
lukas.g60
Forum Master
Forum Master
Posty: 1346
Rejestracja: wt kwie 26, 2005 16:14
Lokalizacja: TBU/sw209ld
Kontakt:

Post autor: lukas.g60 » wt wrz 22, 2009 22:41

Karol G60, twój tez rózowy ??



ODPOWIEDZ

Wróć do „G60”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości