Strona 2 z 3

: czw kwie 16, 2009 22:30
autor: marek orzech
jak pisze ze olej ma 110 to przeciez wiadomo ze z mfa :helm: badz z dodatkowego zegara
i wogole nie napisałem ze cały czas mam 100, nie wiem czemu to akurat poruszamy
dopisałem sie tematu bo stwierdziłem ze autor tematu sie przestraszył temperatury 100 stopni i tyle
g60 jest bardzo łatwo zagrzac i pierwszy bieg naprawde jest za słaby jak sie wykorzystuje mozliwosci silnika

[ Dodano: Czw Kwi 16, 2009 22:33 ]
a MFA do dokładnych nie nalezy :bajer:
jak mierzyłem w kilku samochodach roznej masci to w granicach od 5 do 30 stopni nawet moze byc roznicy, wszystko zalezy od tego jaki mamy termostat czy lecimy w trasie czy na postoju itp

: czw kwie 16, 2009 22:33
autor: CSR_GTI
marek orzech pisze:jak pisze ze olej ma 110 to przeciez wiadomo ze z mfa
chłopie zacznij czytać a później pisać

: czw kwie 16, 2009 22:34
autor: hodorkoks
ja sie nie przestraszyłem tylko temp...jest taka cały czas....wiec cos jest raczej nie tak

: czw kwie 16, 2009 22:35
autor: miś fazi
a jaka jest duża w corrado chłodnica ? może tu jest problem

[ Dodano: 16 Kwi 2009 22:39 ]
bo kolega pisze że to są gorące silniki , mimo wszystko w normalnej eksploatacji temperatura płynu powinna oscylować w granicy 90 stopni

: czw kwie 16, 2009 22:48
autor: marek orzech
CSR_GTI pisze:chłopie zacznij czytać a później pisać
CSR_GTI, jezeli to pytanie o mfa było do autora a nie do mnie to nie trzeba było sie tak od razu unosic i strugac kozaka
w g60 jest dosyc mała chłodnica, proponuje autorowi poczytac kilka projektów aut z g60, troche przejrzec forum corrado-jezeli cos tam jest na oslej łączce i zobaczy jak ludzie walcza z temperatura w g60, wiadomo 100 stopni na stałe to na bank cos zle, warto zobaczyc czy wentylator sie załacza na pierwszy bieg
wydaje mi sie ze podst to zimny czujnik w chłodnicy i termostat 72 stopnie, nieraz dobrym patentem jest dodatkowa mozliwość włączenia wentylatora samemu zanim to zrobi czujnik

: czw kwie 16, 2009 22:59
autor: miś fazi
właśnie często sie spotykam z autami co maja małą chłodnice ( zwłaszcza auta francuskie ) i w tych samochodach często jest problem z przegrzewaniem , wygląda tak jakby chłodnica nie nadążała odprowadzać ciepła , może dobrym pomysłem będzie dopasować termowyłącznik chłodnicy o niższej temperaturze włączania wentylatora , będzie chodził częściej , ale utrzyma niższą temperature silnika

: czw kwie 16, 2009 23:01
autor: CSR_GTI
marek orzech pisze:CSR_GTI, jezeli to pytanie o mfa było do autora a nie do mnie to nie trzeba było sie tak od razu unosic i strugac kozaka
przepraszam.... ale nie posądzaj mnie o struganie kozaka :jezor: bo jestem bardzo przyjazym użytkownikiem :helm:

: czw kwie 16, 2009 23:42
autor: Ladro
Można zastosować włącznik wentylatora z audi A8.Jest taki sam ale ziemniejszy.zakres temperatur to: 87-76/93-82 st C.

Nr z edki to 251 959 481 K.Ale dziwne że się tak grzeje .Moje G60 na trasie trzyma 80st woda olej 94 do 98st. W korku czasem 100st olej ma a woda 90st.

Jeżeli się grzeje byc może uszczelka pod głowicą powiedziała papa albo pompa wody.

: pt kwie 17, 2009 09:43
autor: teczka
Superchargers generate a lot of heat and if you own a std Corrado G60 then you are likely to see oil temperatures up to 130 degrees. This increases under-bonnet temperatures which does nothing for the ancillaries as well as increasing charge temperature. For every 10 degrees that you can reduce the charge temp by you will see approx 3% increase in power. It is therefore well worth fitting an aftermarket oil cooler

Mam nadzieje że angileski znasz kolego a jak nie to translator google i jazda. :bigok:

: pt kwie 17, 2009 19:16
autor: miś fazi
jeśli potrafisz to przetłumaczyć , to zrób to ,tylko zrozumiale, bo tego tekstu nie przetłumaczysz nawet tłumaczem google , a ten który wstawiłeś nic nie wnosi do sprawy , zakładanie chłodnicy oleju , przeliczanie różnicy temperatur i.t.d nic nie wnosi , silnik chłodzony płynem optymalną temperaturę ma 90 stopni , to nie chłodzenie powietrzem który grzeje normalnie do 130 stopni , inne materiały , nawet pierścienie od malucha są bardziej odporne na temperaturę niż do VW :bajer:

[ Dodano: 17 Kwi 2009 19:17 ]
i jeszcze prośba , pisz po polsku , nie każdy jest poliglotą

: pt kwie 17, 2009 19:54
autor: lukas.g60
moj rajlik trzyma eg MFA 110-116, ale g60 chyba tak maja ze sa b.cieple w poprzednim g60 tez tak mialem ze bylo strasznie gorąco pod macha

: pt kwie 17, 2009 20:41
autor: teczka
Silniki G60 generują wiecej ciepła niż inne silniki tak jak napisałem wyżej do 130 stopni to oczywiscie nie przez cały czas ale skoro piszesz że temp dochodzi Ci do 110 stopni to normalka. Więcej informacji proponuje sobie poszukać jest tego multum na internecie

: sob maja 16, 2009 19:31
autor: 2mk1
Ja mam miedzy 90 a 110, wentylator natomiast włącza się tylko raz przy około 110, fakt że wersja US.Ostatnio mielismy w pracy Cayenne i komputer pokazywal, ze normalna praca to okolo 180c i ze nalezy lać tylko jakis tam plyn do ukladu zeby sie nie zagotowal. Dodam ze tez wersja US. Mysle, ze wystarczy zalac dobrym plynem i bedzie ok.

temperatura g60

: pn cze 16, 2014 20:08
autor: BARANMC1
marek orzech pisze:termostat 72 stopnie
kotlet kotletem, ale macie jakieś numery takiego termostatu ?