Ustawienie zaplonu

Forum techniczne związane z silnikami G60

Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
melon
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 562
Rejestracja: sob paź 23, 2004 11:23
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Ustawienie zaplonu

Post autor: melon » pt lip 12, 2013 20:22

witman

jeżeli to co ci napisałem jest dla ciebie nie jasne to odstaw auto do mechanika
sorry ale prościej sie nie da - ja nie potrafię
napisałem ci wszystko co potrzebujesz do regulacji twojego samochodu prostym przejrzystym językiem

co do lampy to pomyśl albo sobie narysuj w paincie
punkt zero odzwierciedla pokretło
kreska to 6 stopni


[img]http://forum.vwgolf.pl/images/photos/d9acee05471a6c296a0c6.jpg[/img]

witman
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 90
Rejestracja: czw lis 22, 2012 21:30

Ustawienie zaplonu

Post autor: witman » sob lip 13, 2013 00:24

Skąd ten wniosek że nie kumam opisu ustawienia kąta wyprzedzania zapłonu?,ja nie proszę o prostszy opis tego ustawiana,tylko o opis tym samym językiem jak SPRawdzic jaki się ma kąt gdy ustawiam na czuja,bo jak trafie nieźle z ustawienia to chciałbym poznać kąt jaki został ustawiony,a nie wiem jak sie sprawdza i na jakich obrotach.ps,przydałby się też opis o znaku na dolnym kółku rozrządu,po angielsku sporo jest na ten temat,a tutaj bida,a człowiek chciałby wiedzieć o co chodzi z jakimiś kątami do których trzeba coś dodać,zsumować i sprawdzić na tym dolnym w rozrządzie.A ustawienia kąta wyprzedzania kumalem przedtem zanim opis Twój przeczytałem,z Twojego opisu doszedł do mojej wiedzy instruktaż jak przygotować lampę do pracy,resztę znałem,chociażby z bentleja,toże z haynesa i tutejszych wcześniejszych opisów,Twój opis poprostu pochwaliłem,nie wiem jak się daje pochwały ale ktoś powinien jakieś punkty czy pochwałę dla ciebie wysłać,za użycie języka tak prostego,że niesposób nie skumac,to niemożliwe



Awatar użytkownika
melon
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 562
Rejestracja: sob paź 23, 2004 11:23
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Ustawienie zaplonu

Post autor: melon » sob lip 13, 2013 15:16

Co z tego ,ze ja ci podam wszystko jak na tacy skoro ty i tak tego nie pojmujesz.
Zreszta napisałem juz ci wszystko np: przy ilu obrotach i jaka jest procedura ustawiania=sprwdzania kąta zapłonu.

Co to jest dolne kółko rozrządu?
koło na wale?>
koło wałka pośredniego?
co ty chcesz sumować ?

1 wynik w google

http://docs5.chomikuj.pl/353787775,PL,0 ... 4%85du.odt" onclick="window.open(this.href);return false;


[img]http://forum.vwgolf.pl/images/photos/d9acee05471a6c296a0c6.jpg[/img]

witman
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 90
Rejestracja: czw lis 22, 2012 21:30

Ustawienie zaplonu

Post autor: witman » sob lip 13, 2013 18:18

kolego Melon,jak dla ciebie ustawianie kąta może równać się sprawdzaniu?ustawiasz na sześć stopni,pokretlo na zerze i kręcisz aparatem,sześć stopni to kreska,znajdująca się ponad centymetr dalej od punktu 0,mam gdzieś zapisaną dokładną odległość,która w jakiejś literaturze została podana w milimetrach dla tych którzy na kole zamachowym nie mają zaznaczonych tych sześciu stopni.jakoś nie widzę tu opisu sprawdzania kąta ustawionego na chybił trafił,a nie na kreskę ozn. 6st,raz próbowałem sprawdzić jaki mam kąt,bo auto zaczęło nieźle się sprawować,a że ustawiłem na oko chciałem znać kąt,więc zwiększyłem obroty do ponad 2 tys. i świecąc na koło zamachowe zacząłem kręcić pokretlem lampy aż pokazała się kreska,sczytałem z pokrętła że kąt wynosi ok.10-ciu stopni,improwizowalem i dlatego pytam jak się SPRAWDZA kąt,a nie USTAWIA.Nie widzisz różnicy w okresleniach:"sprawdzać'-"ustawiać"?,ps.w rozrządzie dolne kółko,to kółko pasowe na wale na nim jest znak,a chociażby w bentleyu,coś tam w zwiazku z tym kółkiem jest napisane,coś kątach 20-30st,coś o dodawaniu "timing belt",piszę z fonu,nie mam tu tej informacji z bentleya,to może trochę "pokrecilem szczegóły"ale ogólnie ok.



witman
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 90
Rejestracja: czw lis 22, 2012 21:30

Ustawienie zaplonu

Post autor: witman » sob lip 13, 2013 18:32

mellon,sprawa ustawienia idealnie zapłonu w G60 jest chyba najważniejsze i potrzeba do tego sporej precyzji,a ty mnie częstujesz linkiem,pod którym opisano tą procedurę i przetłumaczono za pomocą translatora google??,ja nie znam języka z tego linka,n pewno to nie jęz.polski,bo używam go od najmłodszych lat i nie przypomina to coś mojego języka,to wogóle żadnego języka nie przypomina



Awatar użytkownika
slawko333
Forum Master
Forum Master
Posty: 1539
Rejestracja: ndz lip 22, 2007 09:16
Lokalizacja: leżajsk
Kontakt:

Ustawienie zaplonu

Post autor: slawko333 » sob lip 13, 2013 20:15

jak ustawic prawidlowo copot? na wolnych obrotach przy rozgrzanym silniku wyszlo mi ok 1900ohm



witman
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 90
Rejestracja: czw lis 22, 2012 21:30

Ustawienie zaplonu

Post autor: witman » sob lip 13, 2013 20:53

spróbuj ustawień jakie zalecał ladro-450 ohm,mierzysz na zewnętrznych pinach,a jak uznasz że ta nastawa nie pasi,to próbuj ustawień gdzieś tu,wcześniej napisanych:między 350,a 600 ohm.



Awatar użytkownika
melon
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 562
Rejestracja: sob paź 23, 2004 11:23
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Ustawienie zaplonu

Post autor: melon » sob lip 13, 2013 21:18

Jeszcze raz od początku.
Pytałes sie jak sprawdzić ile ma sie stopni ustawione jak sobie pokrecisz aparatem.

Odpowiedz brzmi :
więc zwiększyłem obroty do ponad 2 tys. i świecąc na koło zamachowe zacząłem kręcić pokretlem lampy aż pokazała się kreska,sczytałem z pokrętła że kąt wynosi ok.10-ciu stopni,improwizowalem i dlatego pytam jak się SPRAWDZA kąt

Ustawienie/sprawdzenie kąta zapłonu zawsze trzeba poprzedzić wejsciem w tryb serwisowy czy jak go tam zwał czyli niebieski wtyczek out 3 razy do deski i patrzymy.Tak jak sprawdzałes sam tylko ,ze kręcisz pokrętłem aż się pojawi ZERO/wcięcie lub cokolwiek tam co oznacza zero.

Link ktory ci podałem zawiera OBRAZKI które wszystko pokazują.Nie potrzebujesz tekstu bo tam wszystko widać.


Koło pasowe ma znak do którego ustawiasz koło wałka pośredniego tak jak na obrazku.
Koło pasowe możesz sobie nawet ustawić jak cie sie podoba ,to nie ma znaczenia bo i tak patrzysz gdzie wypada palec rozdzielacza i tam podpinasz kabel na 1 swiece ,a reszte doregulujesz aparatem no chyba ze ci miejsca nie starczy i wtyczką od aparatu bedziesz wadził o blok to trzeba przestawic koło.


[img]http://forum.vwgolf.pl/images/photos/d9acee05471a6c296a0c6.jpg[/img]

Awatar użytkownika
slawko333
Forum Master
Forum Master
Posty: 1539
Rejestracja: ndz lip 22, 2007 09:16
Lokalizacja: leżajsk
Kontakt:

Ustawienie zaplonu

Post autor: slawko333 » sob lip 13, 2013 22:26

copot ustawia sie na wolnych obrotach? bo gdzies na forum wyczytalem ze procedura jest taka sama jak dla ustawienia zaplonu, czy wartosc 1900ohm ma jakis negatywny wplyw na prace silnika? rano po odpaleniu przebiera jak stara mluckarnia, i albo zalapie albo zgasnie, i wystepuje lekka zamulka do ok 3 tys, zaplon ustawiony idealnie, sprawdzany kilka krotnie i wg schematu



witman
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 90
Rejestracja: czw lis 22, 2012 21:30

Ustawienie zaplonu

Post autor: witman » sob lip 13, 2013 22:35

No i widzisz,wreszcie napisałeś jak się sprawdza kąt,a ja dzięki temu już wiem,że przy moim sprawdzaniu jaki mam kąt,nie tego punktu co potrzeba szukałem.Teraz poszukam co mnie interesuje w sprawie tego kółka pasowego z widocznym od góry znakiem i spróbuję dodać do wiadomości,żebyś sam zobaczył,bo to co napisałeś o tymże kółku,pewnie jest interesujące ale chyba nie jest odpowiedzią na którą liczyłem....



witman
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 90
Rejestracja: czw lis 22, 2012 21:30

Ustawienie zaplonu

Post autor: witman » sob lip 13, 2013 23:15

A to ciekawe z tym porannym odpalaniem auta,jak to wygląda?,kręcisz i silnik jak zapali to gdzieś w okolicach 500 obrotów a nawet mniej pozostaje i albo telepie całą budą na granicy zgaśnięcia albo zaskoczy też na takich małych obrotach,a jak tylko puścisz kluczyk,auto gaśnie,a zapalałeś go jednocześnie dodając gazu?,wiesz ja wczoraj dokładnie takie objawy miałem u siebie,tylko że ja je sam stworzyłem,odkrywając na regulatorze biegu jałowego,którego podobno nie da się regulować,a najwyżej płukać jakimiś WD40,który jest nic nie wart,dwie regulacje,tutaj poprawka,od góry śrubka reguluje górną krawędź tego tłoczka od puszczania,zamykania powietrza,czyli bez zmian,a ta druga śrubka między pinami,[wierzchnia jest tylko do zabezpieczenia,tak myślę,po jej odkręceniu,tym samym,bądź nieco cienszym ampulem wjeżdżamy w powstały otwór i cierpliwie szukamy drugiej śrubeczki,opisałem że chyba jest od regulacji hmmm głownej?,nie znam pojęć jako amator,nie ważne,bo itak nie jest ta śrubka tym czym mi się wydawało że jest,dziś już wiem,że kręcąc nią robimy dokładnie to samo co robi ta od góry tyle że reguluje dolną krawędź tegoż tłoczka,kręcąc tymi dwiema śrubkami doprowadziłem auto między innymi do stanu w którym objawy były takie same jak u Ciebie.Pewnie już te regulacje ktoś fachowo opisał,nie wiem,to co tu napisałem,odkryłem sam i po amatorsku opisałem jak umiałem najlepiej.I jako amator śmiem na koniec stwierdzić,że płukanie może i tak ale jeśli ktoś mądry rozkmini jak ustawiać obydwie regulacje,to krokowiec będzie miał regulacje po horyzont,bo dwie śrubki i dwa punkty które można nimi przestawiać da od groma możliwości,dziś tak z nudów np.,kręcąc owymi śrubeczkami,nie dotykając niczego innego,doprowadziłem silnik do prawie 6 tys.obrotow,i to stabilnych...,tylko tych właściwych kuźwa odnaleźć nie potrafię



Awatar użytkownika
slawko333
Forum Master
Forum Master
Posty: 1539
Rejestracja: ndz lip 22, 2007 09:16
Lokalizacja: leżajsk
Kontakt:

Ustawienie zaplonu

Post autor: slawko333 » ndz lip 14, 2013 06:43

prosiles o prosty schemat ustawienia zaplonu, a sam piszesz epopeje i zero konkretow, tylko domysly, albo ze z nudow sobie kreciles srubeczkami



Awatar użytkownika
melon
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 562
Rejestracja: sob paź 23, 2004 11:23
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Re: Ustawienie zaplonu

Post autor: melon » ndz lip 14, 2013 07:03

slawko333 pisze:prosiles o prosty schemat ustawienia zaplonu, a sam piszesz epopeje i zero konkretow, tylko domysly, albo ze z nudow sobie kreciles srubeczkami
:)
slawko
Copot mozesz przestawic sobie nawet w wannie:) wyjmij go i przestaw na dana opornośc wstaw odpal auto i gotowe.


witman jako amator to możesz gotować albo szydełkować,a nie bawić się samochodem.
Silniczek krokowy ustawiony fabrycznie działa poprawnie jezeli sie nie zacina.
Maczanie go w WD40 lub inny specyfiku na za zadanie wypłukanie brudu zeby sie nie zacinał.


[img]http://forum.vwgolf.pl/images/photos/d9acee05471a6c296a0c6.jpg[/img]

witman
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 90
Rejestracja: czw lis 22, 2012 21:30

Ustawienie zaplonu

Post autor: witman » ndz lip 14, 2013 18:52

melon,duża liczba członków tego forum,dziś nazywana fachowcami,zaczynała jako amatorzy.mi w okolicy nie ma kto pomóc i jeslibym zajął się gotowaniem;to auto byłoby już na szrocie.ale mimo że twierdzono tu między innymi że malucha bym nie odpalił,nie poddalem się i sam powoli wszystko naprawiam,a na warsztatach był;co z tego jak mechanicy po szkołach rozkladali ręce;a ja amator pokazywałem im że można tylko trzeba chcieć.Nie nazwałem kółka pasowego fachowo pytając się o znak na nim,oj;wielkie halo,nazwami auta nie naprawie,melon;to ty byś był w wielkim szoku jakbyś zobaczył,że taki amator jak ja,szybciej rozkręcam i skrecam rozrząd niż niejeden fachowiec.A co do regulatora biegu jałowego,to być może tymi srubkami możnaby było dostosować regulator np.z literką C,do parametrów pracy tego z literką D czyli właściwego dla PG.Dlatego napisałem że mógłby któryś z forumowiczow,którzy naprawdę znają się na rzeczy,przyjrzeć się tym "regulacjom".ps.Melon,digi 1 też jest fabrycznie ustawiony a nikt nie neguje tego że mnóstwo osób w nim grzebie,z regulatorem jest dość często kłopot;a że nowy jest koszmarnie drogi,to może czas żeby poznać jego skrywane tajemnice.Jak się ktoś zna na jakiejś elektromechaniczne a nie ma krokowca żeby eksperymentować,to mogę wysłać. sztukę.mam 4 sztuki,więc sztukę dla nauki mogę oddać.



ODPOWIEDZ

Wróć do „G60”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości