Strona 7 z 14

Re: Modyfikacje 1.4/1.6 16V V2

: ndz sie 23, 2020 18:22
autor: locarno
Ja Marelli musiałem czytać i programować przez wylutowanie pamięci flash. Jedyny program jaki ma dostęp do mapy w tym sterowniku przez obd to VCD-PRO ale można czytać tylko po jednej linijce.

Re: Modyfikacje 1.4/1.6 16V V2

: ndz sie 23, 2020 20:11
autor: nba
Na stole otwarty ster na pewno da rade odczytać, ale przez OBD jest ciężko. Słyszałem o Kess, że daje rade, ale były też przypadki uwalenia steru przez niego. Niektóre galletto też ogarniają. Ogólnie dla mnie patrząc z perspektywy działalności gra póki co nie warta zachodu + ryzyko uwalenia steru. Jedyne co MOŻE byłbym w stanie w nim zrobić to usunięcie błędu po wywaleniu drugiej lambdy i EGR mając sterownik na stole.

Re: Modyfikacje 1.4/1.6 16V V2

: ndz sie 23, 2020 20:20
autor: Waldemar G
Ja swojego Golga 5 wgrywałem kessem i przez praktykanta uwaliło ster ale kessem można wgrać na tak zwaną siłe tylko prostownik pod aku bo wentylatory chodzą i długo sie wgrywa.

Re: Modyfikacje 1.4/1.6 16V V2

: ndz sie 23, 2020 20:41
autor: nba
Waldemar G pisze:
ndz sie 23, 2020 20:20
przez praktykanta uwaliło ster
Dobrze, że ogarnęliście :D No, ale nawet jakby coś to reanimacja ME7.5 na stole to jest chwila roboty tylko auto martwe na czas naprawy.

Re: Modyfikacje 1.4/1.6 16V V2

: ndz sie 23, 2020 21:52
autor: Waldemar G
No akurat moje auto lata codziennie,córka z buta do przeczkola nie pójdzie a i ja do pracy 20 km rowerem nie polece

Re: Modyfikacje 1.4/1.6 16V V2

: ndz sie 23, 2020 22:06
autor: nba
Dlatego u siebie mam zapasowe stery z immo off jakby coś poszło nie tak a trzeba jechać :D

Re: Modyfikacje 1.4/1.6 16V V2

: wt sie 25, 2020 13:54
autor: locarno
Kess rozpoznaje ECU Marelli tylko po wyjęciu bezpiecznika licznika o ile dobrze pamiętam ale nie czyta. Z tym bezpiecznikiem to nic nie odczytywał. Galleto nie sprawdzałem.

Re: Modyfikacje 1.4/1.6 16V V2

: pt wrz 18, 2020 22:00
autor: maniakus10
Aktualnie mam 1.4 APE na elektronicznej przepustnicy. I zaczynam zmiany. Kupiłem silnik 1.6 bcb. Kolektor ssący jest metalowy to git pod niego oprócz uszczelki pójdzie jeszcze 4mm teflon. Na kupiłem już uszczelki kolektorów, uszczelniacze zaworów. Jeszcze rozrząd, sprzęgło i parę innych gratów i będzie można brać się za robotę ale chcę zrobić pewna modyfikacje i tu potrzebuję waszej pomocy. Jaka gruba uszczelka głowicy musi być i gdzie takowa dostanę? aby odprężyć silnik bo planuję kompresor mechaniczny z golf 5 GT 1. 4 tfsi co miały po ok 170km. Do tego dojdą nowe tłoki z pierścieniami. Altek, pompa wspomagania i kompresor kupię po regeneracji.
Liczę na jakieś sensowne odpowiedzi a nie typu po co ci to i wgl. Pozdro ;]

Re: Modyfikacje 1.4/1.6 16V V2

: sob wrz 19, 2020 00:04
autor: qwerty01
To zależy ile chcesz odprężyć (a to zależy ile dasz doładowania).

Re: Modyfikacje 1.4/1.6 16V V2

: sob wrz 19, 2020 05:31
autor: maniakus10
Z kompresora chce wywalić sprzęgło i żeby był napęd na stałe we wszystkich obrotach od dołu do końca.
No i właśnie nwm ile taki kompresor wydmucha. Dlatego jaka gruba uszczelke byś sugerował i gdzie taką mi zrobią?
Też czytałem, że dają dwie uszczelki i w środek przekładkę z jakiejś blachy, zda takie coś egzamin?
Edit.
Znalazłem, że ten kompresor dmucha 1.8 bara.

Re: Modyfikacje 1.4/1.6 16V V2

: sob wrz 19, 2020 15:58
autor: nba
To już lepiej wsadzić turbo od 1.4 TSI. Kolektor wydechowy pasuje do głowicy 1.4 16V po lekkich przeróbkach. Poczytaj sobie specyfikacje 1.4 TSI twincharger, zobacz jego charakterystyke i zastanów sie dlaczego kompresor w tym silniku dmucha tylko do określonych obrotów a potem dmucha tylko turbo. Ten kompresor jest za mały żeby napełnić cylindry na wysokich obrotach nawet w pojemności 1.4. Druga sprawa wysoki niut przy niskich obrotach będzie szkodliwy dla tych słabych korb. Na jakiej elektronice chcesz to postawić?

1.8 bara ale przy jakich obrotach? Przy 2000 to może i tyle dmuchnie. Dmuchnij tyle fabrycznym korbom i nie wróże nic dobrego. Poza tym tłoki się slapują w tym silniku nawet przy mocy fabrycznej.

Re: Modyfikacje 1.4/1.6 16V V2

: ndz wrz 20, 2020 09:32
autor: maniakus10
Silnik kupiłem 1.6 16v bcb i będzie robiony remont. To do niego może wrzucę kolektor z 1.4 tsi dać to turbo, a kompresor ustawić aby nie dmuchnąć więc niż 1 bar góra 1.2 bara.
Co myślisz nad czymś takim. I właśnie odnośnie tej elektroniki co byś polecił aby to obsługiwało?

Re: Modyfikacje 1.4/1.6 16V V2

: ndz wrz 20, 2020 13:49
autor: nba
Do uturbienia potrzebujesz co najmniej DET3 najlepiej w trybie fuel implant. Nie wiem natomiast czy DET ogarnie turbo i kompresor na raz. Ja bym kompresor olał, dużo ludzi uznaje to za zbędne - zobacz sobie grupe 1.4 TSI na FB. Jak ktoś modyfikuje 1.4 TSI CAXA czyli ten najsłabszy to zakłada turbo od wersji z kompresorem i to robi robote a kompresor nie jest potrzebny.

Można to jeszcze próbować postawić na kompie od 1.4 TSI i zrobić odpowiednie korekty, ale nie wiem czy ogarniesz komunikacje z licznikiem. 1.4 TSI nie ma przepływki i ma te same cewki co zwykły 1.4/1.6. Do ogarnięcia czujniki położenia wału i wałków rozrządu i bankowo sonda lambda do zmiany.

Re: Modyfikacje 1.4/1.6 16V V2

: wt paź 13, 2020 22:31
autor: nba
Do powyższego dodam, że nie uturbiałbym seryjnego BCB, bo tam jest wysokie CR 12:1 i trzeba go odprężyć. Zaletą BCB jest żeliwny blok, więc ja zrobiłbym to na destrokerze czyli wał, korby z 1.4. Obniżasz pojemność wraz z obniżeniem skoku tłoka i masz CR 10,5 a te 200cc różnicy przy turbo sie zaciera. Panewki korbowodowe dajesz od BCB, tłoki wg uznania - BCB ma głębsze wyżłobienie dzięki temu niższe CR - gdyby nie to BCB miałby coś powyżej 12:1. Dowiedziałem się o tym niedawno i teraz robiąc remont 1.4 poskładałbym to na żeliwnym bloku BCB, bo na alu bloku nawet nie wolno wału demontować albo po prostu swap na pełny BCB i strojenie kompa. Oprócz tego do odprężenia możesz użyć dwóch UPG - roznitowujesz obie i dwie wkładki środkowe jedna na drugą i nitujesz z górną i dolną blachą.

Z innych wiadomości to postanowiłem kupić kompletnego mappacka do 1.4 BCA z golfa 5, po prostu ciężko było mi już wyszukać kolejne mapy samodzielnie. Do BCA z golfa 4 nie będzie żadnego problemu to przenieść i otwiera to w przyszłości możliwość montażu wtrysków np. od 1.8T - oczywiście te przydają sie przy turbo, bo seryjne są dość wydajne do mocy rzędu 100-110 HP. Oprócz tego mam plan na procedure startu, twardą odcinkę, pops & bangs, nawet będzie można zaimplementować ignition cut czyli marchewy. Za kilka dni nagram wam filmik jak ogarnę soft w moim aucie. Od jakiegoś czasu jestem też w stanie regulować obroty jałowe, które u siebie ustawiłem na 950 co jest zdrowsze dla silnika oraz wystroić odpowiednie korekty, na pewno zauważyliście, że po montażu dolotu 1.6 korekty przy 5000-5500 but wskakują na 20-25%. Mapa zapłonu oczywiście też już od dawna możliwa do zrobienia, możliwość ustawienia zdrowszego AFR - ten sam silnik w Golfie 5 jest niedolany a w Golfie 4 - przelany :D Także strojenie 1.4 na fabrycznym motronicu wchodzi na nowy poziom a ja lubie takie niestandardowe mody, które mało kto robi.

Myślę też nad cewkami z R8. Często taka konwersja idzie do 1.4 TSI a ten silnik ma te same cewki fabrycznie co BCA/BCB.