Modyfikacje 1.4/1.6 16V V2

Forum techniczne związane z silnikami 16V

Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, VIP

qwerty01
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 63
Rejestracja: sob paź 06, 2018 09:41

Re: Modyfikacje 1.4/1.6 16V V2

Post autor: qwerty01 » pn sie 03, 2020 20:09

Pokaż jak schodzisz rurą na dół pod akumulatorem.



Waldemar G
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: wt sie 04, 2020 17:50

Re: Modyfikacje 1.4/1.6 16V V2

Post autor: Waldemar G » wt sie 04, 2020 17:57

Witam jestem tu nowy i interesuje mnie czy taką modyfikacje da sie zrobić w golfie 5 1.4 16v bo 75koni to troszke mało a na klimie to masakra. Pozdrawiam



qwerty01
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 63
Rejestracja: sob paź 06, 2018 09:41

Re: Modyfikacje 1.4/1.6 16V V2

Post autor: qwerty01 » wt sie 04, 2020 18:24

Musisz podać rocznik i VIN i wtedy można sprawdzić jaką masz przepustnicę. Tylko masz gdzie wsadzić obudowę filtra powietrza?



Waldemar G
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: wt sie 04, 2020 17:50

Re: Modyfikacje 1.4/1.6 16V V2

Post autor: Waldemar G » wt sie 04, 2020 18:48

Rocznik 2004. Myśle ze ze obudowa sie zmieści
Wvwzzz1kz4w151911



qwerty01
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 63
Rejestracja: sob paź 06, 2018 09:41

Re: Modyfikacje 1.4/1.6 16V V2

Post autor: qwerty01 » wt sie 04, 2020 19:26

A wiec tak. Wygląda, że masz silnik BCA (był stosowany w golfie 4).
Wygląda, że u Ciebie przepustnica to: 03C133062, a kolektor: 036129711FQ.
W pierwszej wiadomości masz info, że 03C133062B nie pasuje. Jednak jak wtyczka jest taka sama w 03C133062 i 036133062M to powinno działać (ale nie musi). Tylko musisz się zastanowić jak doprowadzić rurę do obudowy filtra powietrza (czy stożek). Zmienisz kolektor to będziesz musiał najprawdopodobniej zaślepić EGR (AXP ma inny rozstaw śrub EGR, niż stosowane w 1.6) i wykasować w sterowniku silnika (może zrobi to @nba).



Waldemar G
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: wt sie 04, 2020 17:50

Re: Modyfikacje 1.4/1.6 16V V2

Post autor: Waldemar G » wt sie 04, 2020 19:45

Wszystko rozumie ale czym sie różni ten sam silnik fabryczny tylko 90konny od mojego 75konnego. Jeździłem golfem 6 z silnikiem 1.4 16v o mocy 90koni i pod maska tylko obudowa filtra jest inna a może sie myle



Awatar użytkownika
nba
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 127
Rejestracja: ndz gru 27, 2015 18:22
Lokalizacja: SR/SWD
Auto: Golf MK4 1.4 / A3 8L 1.8T
Silnik: BCA

Re: Modyfikacje 1.4/1.6 16V V2

Post autor: nba » wt sie 04, 2020 20:29

Golfa 5 nie modyfikowałem, ale dla BCA z mk5 zastosowałbym zestaw od BUD czyli kolektor 036129709GT oraz przepustnice 03C133062C i powinno to zagrać z elektroniką silnika aczkolwiek nie gwarantuję. Przepustnica 03C133062C jest też montowana w silniku 1.6 BTS 105KM, więc jej średnica obsługuję tę moc. Jeśli przepustnica nie zadziała to trzeba użyć 036133062M albo renówki + kolektor BCB/BBZ. Możesz najpierw próbować wariant 2 gdyż jest to tańszy zestaw.

Golf 6 1.4 nie ma 90 KM tylko 80KM, silnik CGGA i ma ten sam kolektor i przepustnice co BUD. Istnieje też wariant BXW z ibizy o mocy 86KM i też ma te same elementy. Te silniki BUD/BTS/CGGA/CGGB są najprawdopodobniej ograniczone softem poprzez nie otwieranie w pełni przepustnicy. Ster z mk5 BCA jako, że otwiera ją w pełni, bo fabrycznie ma mniejszą powinien udostępnić około 90 koni na tajlach BUD, reszta będzie bloknięte przez fabryczną niską odcinę w BCA. Taka jest moja hipoteza odnośnie mk5.

No i do zbudowania jest dolot np. na tajlach BUD/BTS.
qwerty01 pisze:
wt sie 04, 2020 19:26
Jednak jak wtyczka jest taka sama w i 036133062M to powinno działać (ale nie musi)
To jest właśnie niewiadoma. Wiadomo tyle, że 036133062M lub renówka nie działa gdy fabryczna przepustnica to 03C133062B i nie wiadomo co z 03C133062. Jeśli chodzi o EGR to fakt, wywalenie go z Boscha 7.5.10 nie jest dla mnie problemem, ale w przypadku mk5 prawdopodobnie odpada usługa zdalna i trzeba wysłać do mnie ster. Można próbować przez OBD nefmoto, ale nie gwarantuję.
qwerty01 pisze:
pn sie 03, 2020 20:09
Pokaż jak schodzisz rurą na dół pod akumulatorem.
Bede miał chwilę to porobie foty. Tam nie ma filozofii, przy tuningu musisz się czasem wykazać fantazją. Żadna chłodnica ci nic nie będzie grzała, bo jakoś czujnik temperatury zewnętrznej pokazuje ci faktyczną temperature a ta rura jest puszczona zaraz obok niego między zderzakiem a nadkolem. Nie trzeba też dziurawić kratki w zderzaku, bo ciągnie sobie z tej dużej przestrzeni przy czujniku i jest to wystarczające.
Ostatnio zmieniony czw sie 06, 2020 20:44 przez nba, łącznie zmieniany 1 raz.


Tomson electronics & mods
Zdalne modyfikacje oprogramowania ME7 - 1.8T, 1.0, 1.4, 1.8, 2.0, 2.7 BiT
Wyłączanie drugiej sondy, elektrycznego nastawnika, SAI, EGR itp.
Uruchamianie pops & bangs

Waldemar G
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: wt sie 04, 2020 17:50

Re: Modyfikacje 1.4/1.6 16V V2

Post autor: Waldemar G » czw sie 06, 2020 16:47

Zastanawiam sie czy jest możliwe aby egr został? Czy raczej nie da sie tego inaczej ogarnać. Co do kolektora i przepustnicy Czy dał byś rade jakiś numer kolektora podesłać bo przepustnice to raczej renówka wleci. Pozdrawiam



qwerty01
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 63
Rejestracja: sob paź 06, 2018 09:41

Re: Modyfikacje 1.4/1.6 16V V2

Post autor: qwerty01 » czw sie 06, 2020 18:20

Kolektor z golfa 4, czy golfa 5? EGR może zostać, ale musiałbyś zrobić jakiś adapter, gdyż jest inny rozstaw śrub. Chyba, że rurkę od egr też zmienić, ale nie wiem, czy przy zaworze egr będzie pasować.



Waldemar G
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: wt sie 04, 2020 17:50

Re: Modyfikacje 1.4/1.6 16V V2

Post autor: Waldemar G » czw sie 06, 2020 20:15

Dzieki serdeczne za odp po peostu chce zebrać wszystkie graty i jak najwiecej wiedzy bo autem latam na co dzień do pracy



Awatar użytkownika
nba
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 127
Rejestracja: ndz gru 27, 2015 18:22
Lokalizacja: SR/SWD
Auto: Golf MK4 1.4 / A3 8L 1.8T
Silnik: BCA

Re: Modyfikacje 1.4/1.6 16V V2

Post autor: nba » czw sie 06, 2020 20:41

https://ifinterface.com/page/page3.php carprog2 i lecisz po katalogu i sobie dobierzesz kolektor. Krótka piłka kolektor BUD/BXW nie ma wejścia na EGR. W przypadku kolektora z mk4 1.6 jest opcja zostawić, ale potrzebujesz inną rurke do EGR. Bez EGRu dużo mniej syfi sie dolot, jak u siebie czapkę zrzucałem to kanały w głowicy były tak czyste, że aż szlifierz sie zdziwił.

Jeśli chodzi o wyłączenie zdalne EGR możemy próbować na sucho czy zadziała nefmoto. Odezwij się na priv lub fb i naprowadzę cię co i jak. Jeśli bedzie sie dało to jednocześnie można zrobić całą mase innych modów typu przesunięcie odcinki co jest potrzebne żeby uruchomić 100KM.


Tomson electronics & mods
Zdalne modyfikacje oprogramowania ME7 - 1.8T, 1.0, 1.4, 1.8, 2.0, 2.7 BiT
Wyłączanie drugiej sondy, elektrycznego nastawnika, SAI, EGR itp.
Uruchamianie pops & bangs

qwerty01
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 63
Rejestracja: sob paź 06, 2018 09:41

Re: Modyfikacje 1.4/1.6 16V V2

Post autor: qwerty01 » pt sie 07, 2020 07:47

Spalanie w trasie po modyfikacji wzrasta o jakieś 0,7-0,8 l/100km



Awatar użytkownika
nba
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 127
Rejestracja: ndz gru 27, 2015 18:22
Lokalizacja: SR/SWD
Auto: Golf MK4 1.4 / A3 8L 1.8T
Silnik: BCA

Re: Modyfikacje 1.4/1.6 16V V2

Post autor: nba » pt sie 07, 2020 13:39

Ja u siebie nie odnotowałem widocznych różnic w średnim spalaniu. Sama trasa ciężko powiedzieć. Jakie obroty w trasie?

Masz foty jak to wygląda
Obrazek
Obrazek


Tomson electronics & mods
Zdalne modyfikacje oprogramowania ME7 - 1.8T, 1.0, 1.4, 1.8, 2.0, 2.7 BiT
Wyłączanie drugiej sondy, elektrycznego nastawnika, SAI, EGR itp.
Uruchamianie pops & bangs

locarno
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 85
Rejestracja: sob gru 07, 2019 13:45

Re: Modyfikacje 1.4/1.6 16V V2

Post autor: locarno » sob sie 08, 2020 13:41

A czym różniły się od siebie silnik BCB od reszty ? Który 1.6 16 jest najlepiej kupić BCB czy jednak jakiś starszy ?



ODPOWIEDZ

Wróć do „16V”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości