Strona 3 z 9

Re: Modyfikacje 1.4/1.6 16V V2

: czw maja 21, 2020 23:02
autor: nba
Graty w trakcie montażu. Niestety wtyczka od odmy nie pasuje do 036103464AH. Samą wtyczkę gdzieś dostanę? Ew. numer z etki wiązki.
Różne masz możliwości np. pierwsza podłączyć konektorami na krótko, druga uciąć i założyć starą wtyczkę albo trzecia użyć starej odmy i połączyć customowo z kolektorem przy użyciu węży silikonowych, redukcji i taśmy samospajalnej.

Ja w kolektorze od GTI nie mam w ogóle wejścia na odme, więc podłączyłem ją do króćca najszerszego najpewniej od serwa z użyciem metody wyżej. EVAP do drugiego króćca i na szczęście przepustnica renault posiada swój króciec i tam właśnie podłączyłem serwo. Trzeba troche pokombinować, jak zostaje ci króciec to kupujesz specjalny kapturek na podciśnienia.

Aktualnie mój BCA jest w remoncie - słynny piston slap, witają nowe tłoki Nural, panewki King, głowica po obróbce i masa innych rzeczy a po remoncie wchodzi kolektor od BCB porównawczo i myśle, że lepiej sie sprawdzi przy średnich obrotach z uwagi na dłuższe kanały. Już mam nagwintowane M6 pod wkrętki od gazu, jeszcze wyrzeźbić zaślepkę EGR którego nie mam i spoko.
Z średnicą to jest tak, że jeśli przy docelowym kolektorze ssącym przy przepustnicy na maxa otwartej silnik do końca obrotomierza jedzie na ciśnieniu atmosferycznym czyli takim jak pokazuje MAP na zgaszonym silniku to większa już nic nie da. Jeśli np. w AUSie czy BCB, MAP na wysokich obrotach z butem pokaże delikatne podciśnienie czyli ciśnienie mniejsze od atmosferycznego wtedy mamy gdzieś zwężkę w dolocie przed kolektorem czyli może to być przepustnica albo inny element dolotu. Silnik jest wtedy w stanie zaciągnąć więcej niż pozwala mu dolot. Pamiętajmy, że porównanie podciśnień możemy sobie robić na tym samym kolektorze, nie porównujemy podciśnienia na kolektorach o innej pojemności i przepływie. I tu dochodzimy do sedna - jeśli cały dolot idzie w atmosferycznym to jedyne co nam pozostaje to porting głowicy i/lub wymiana ssącego wałka rozrządu, tak żeby silnik na wysokich obrotach mógł zasysać więcej.

edit:
Najwęższy element w dolocie spowoduje, że zmiana kolektora, przepustnicy nic wam nie da dlatego zalecam zmiane na puszke 1.8t z custom rurami o odpowiedniej średnicy.
Przy swojej wypowiedzi pominąłem oczywistą aczkolwiek ważna kwestie IAT czyli temperatury dolotu. Przy puszce od 1.8t w budzie Golfa mamy szerokie możliwości doprowadzenia zimnego powietrza ze zderzaka np. z użyciem elastycznej karbowanej rury. Nawet gdy mamy ciśnienie atmosferyczne w dolocie przy odcinie to zbijanie temperatury ma sens. Odnośnie ciśnienia pamiętajmy jeszcze, że zapotrzebowanie silnika na powietrze rośnie wraz z obrotami, więc jak macie standardową niską odcinke 5700 obrotów w 1.4 to wtedy jeszcze może pokazać atmosferyczne a taki sam setup przy przesuniętej odcinie na np. 6500 już wejdzie w podciśnienie.

Temat w sekcji wtryski został zaktualizowany, teraz ma więcej sensu.

UWAGA WAŻNY TEMAT. To że wałki ssące są inne w 1.4 i 1.6 nie ulega wątpliwości - widać to w etce natomiast inny też jest numer głowicy i głowica od BCB jest też montowana w 1.4 101 BBZ oraz nowszych 1.4 80 np. BUD z golfa 5. Jak ktoś ma info na temat różnicy w głowicach pomiedzy 75 a 101-105 KM, szerokości kanałów to bardzo proszę o informację.

Re: Modyfikacje 1.4/1.6 16V V2

: pt maja 22, 2020 06:10
autor: qwerty01
Chodziło mi o tą wtyczkę elektryczną. :)

Re: Modyfikacje 1.4/1.6 16V V2

: pt maja 22, 2020 08:24
autor: nba
Konektorami bym to złapał ewentualnie szukaj odmy z uciętą wtyczką, bo czasem takie sprzedają. Czemu nie kupiłeś kolektora od AUS/ATN/AZD? Bliżej temu do twojego AXP niż do BCA. Co robisz z EGRem?

Re: Modyfikacje 1.4/1.6 16V V2

: pt maja 22, 2020 16:38
autor: qwerty01
Masz na myśli 036129711DE/036129711FA? Zamontowałem 036129711FF (AZD, BCB), który został zastąpiony przez 036129711FA. EGR zaślepiony, bo rozstaw śrub oraz otwór nie pasował do metalowej rurki. W sterowniku jest błąd, ale check się nie pali.

Re: Modyfikacje 1.4/1.6 16V V2

: pt maja 22, 2020 23:44
autor: nba
Tak na przykład te kolektory. No ale nie ważne, masz już inny i na tym bazuj.

Sprawdź czy ci działają korekty długie, bo przy zapisanym błędzie często nie. Mogę wywalić EGR z twojego steru i przesunąć w nim odcinke jak jesteś zainteresowany usługą zdalną.

Re: Modyfikacje 1.4/1.6 16V V2

: pt lip 03, 2020 18:25
autor: toffic
nba pisze:
czw wrz 05, 2019 13:19
Chiptuning
Bardzo mało tunerów modyfikuje sterowniki Marelli
Ogarniam, bardzo polecam zrobienie softu jeśli w aucie jest LPG, wychodzi z 75KM ok 92-94KM na seryjnych gratach (na LPG, na PB mniej)

Re: Modyfikacje 1.4/1.6 16V V2

: pn lip 06, 2020 06:37
autor: nba
No proszę jest ktoś :) Jaką lambde ustawiasz przy LPG w tym silniku?

Re: Modyfikacje 1.4/1.6 16V V2

: pt lip 24, 2020 19:03
autor: nba
Witam po przerwie. Jakiś czas temu skończyłem remont silnika, zastosowałem tłoki Nural o troche innej budowie, silnik działa spoko i cicho. Zamieszczam kilka fot jak to mam porobione u mnie. Widać niebieską rurkę silikonową wpiętą w separator odmy w którym nagwintowałem środek i wkręciłem tam króciec na kleju, z drugiej strony rurka do kolektora jest wpięta w króciec do którego oryginalnie podłączane jest serwo w 1.6. Standardowy króciec na odme oraz otwór po EGR zostały zaślepione. Przy filtrze powietrza widać rurę karbowaną 3 cale która idzie aż pod zderzak i całość świetnie sprawdza się jako CAI, musiałem tam przyciąć troche plastikowej obudowy na lampę (ten plastikowy front przykręcony do belki). Jako, że została mi homemade przekładka teflonowa pod kolektor to użyłem jej pod kolektor plastikowy mimo, że ten już sie tak nie nagrzewa od głowicy jak alu. Uszczelnienia zrobione z użyciem taśmy samowulkanizacyjnej gdyż byle jaka taśma nie wytrzymuje temperatury. Wężyki do wtryskiwaczy są równej długości mimo, że na zdjęciu to nie wygląda tak jak bym chciał. Ogólnie kosmetycznie do ogarnięcia. Wymieniony w #1 poście setup to można powiedzieć Stage 2 dla 1.4 75HP :)

ObrazekObrazekObrazekObrazek

Re: Modyfikacje 1.4/1.6 16V V2

: ndz lip 26, 2020 20:51
autor: locarno
Jaki całkowity koszt przeprowadzonych operacji? Opłacało się w ogóle inwestować w 1.4 ?

Re: Modyfikacje 1.4/1.6 16V V2

: pn lip 27, 2020 23:33
autor: nba
Jeśli chodzi o mody warto, bo części to mały koszt a przyrost relatywnie duży i trzeba też liczyć to, że od razu masz ogarniętą szczelność dolotu na tip top co w starych autach ze starymi uszczelkami nie jest takie oczywiste i jak chcesz to pozbywasz sie zapchanych katów.

Przepustnica Renault 1.6 - 40 zł
Kolektor 1.6 - 50 zł
Puszka filtra 1.8T - 50 zł
Rura karbowana, łącznik aluminiowy, łączniki silikonowe, adapter przepływki uniwersalny alu który przykręciłem do obudowy filtra powietrza i użyłem jako łącznik, wężyk silikonowy i króciec do odmy, opaski czyli wszystko do budowy customowego dolotu około 150-170 zł
Kolektor wydechowy 1.4 AKQ - 50 zł
Portki z AKQ pod sondę - 70 zł
Katalizator euro 2 - 160 zł
Uszczelki kolektorów około 40 zł
Łącznik wydechu nierdzewny 40 zł
Zaślepki EGR pod kolektor AKQ i do głowicy BCA - 50 zł
Usługi spawalnicze - wspawanie kata euro 2 w miejsce drugiego kata, wycięcie minikata z portek AKQ i wspawanie w jego miejsce przelotu - 50 zł
Taśma samowulkanizująca 25 zł

Ceny z przesyłkami około 750 zł. Wiadomo można taniej kombinować i nie wszystko jest obligatoryjne.

Jeśli chodzi o remont temat do przemyślenia w zależności od stanu budy i czy ktoś robi samemu
Tłoki Nural 620 zł
Obróbka głowicy na tip top przez zakład 600 zł
Śruby + uszczelka głowicy Elring 160 zł
Masa Elring AFD 2018 pod pokrywe zaworów/obudowe wałków - 60 zł
Elring beżowa do uszczelnienia miski 25 zł
Panewki King 40 zł
Popychacze hydrauliczne INA 150 zł
Koncentrat Febi G12 + woda demineralizowana 50 zł

Ja akurat wiem na pewno, że Golf zostanie u mnie prawdopodobnie dopóki sie nie rozpadnie i 1.8T pójdzie na sprzedaż, także robiłem remont myśląc przyszłościowo. Skrzynie też już swapowałem na regenerowaną mimo, że w tym roczniku mechanizm różnicowy jest poprawiony to padły inne rzeczy :) 1.4 z LPG na dojazdy do pracy jest idealne, prosta budowa i tanie części pozwalają na tanią eksploatacje, niemniej warto wymienić tłoki i mieć spokój.

Re: Modyfikacje 1.4/1.6 16V V2

: ndz sie 02, 2020 13:37
autor: qwerty01
Dzisiaj próbowałem zamontować rurę elastyczną jako łapacz powietrza i za cholerę nie mogę przewlec przy lampie - nie chcę jej ciąć, bo chcę złapać oryginalny łapacz nad przednim pasem. Są jakieś mniejsze rury, niż te 70mm? 60mm powinna wejść. Ew. zastosuję łapacz z 1.8, ale nie będzie miał dostępu do świeżego powietrza. :(

Re: Modyfikacje 1.4/1.6 16V V2

: pn sie 03, 2020 18:51
autor: nba
Nie ma sensu tego ciągnąć do ori łapacza przed przednim pasem, bo raz, że jest on za mały a dwa nie ma bata żebyś to zmieścił między lampą a aku. Rure puść do dołu za aku między zderzak a nadkole z lewej strony mniej więcej w miejscu gdzie jest klakson i czujnik temperatury zewnętrznej i tam może sobie ładnie ciągnąć zimne powietrze. Skoro ja przepuściłem 76mm rure to gwarantuje ci, że sie da. Bez cięcia plastikowej części pasa przedniego przy lampie po prostu zmniejszy sie troche średnica tej rury i tyle.

Re: Modyfikacje 1.4/1.6 16V V2

: pn sie 03, 2020 19:41
autor: qwerty01
Końcówkę rury gdzie mam dociągnąć? Tutaj gdzie w zaznaczyłem czerwonym kółkiem? Niestety ten plastik jest ślepy. Przy chłodnicy nie chcę iść, bo powietrze będzie się nagrzewać. :(
Obrazek
Jak zeszłeś rurą w dół? Przecież tam nie ma miejsca:
Jak twierdzisz, że się da to zrób zdjęcia jak wychodzisz rurą karbowaną z filtra i idziesz dołem i dokąd dochodzisz.

Re: Modyfikacje 1.4/1.6 16V V2

: pn sie 03, 2020 19:59
autor: Maszan
No i co z tego ze slepy? Nie mozna ladnie wyciac okienek w nim ? Kombinujesz dolot to kratke tez trza zakombinowac :)