Strona 10 z 14

Re: Modyfikacje 1.4/1.6 16V V2

: śr paź 21, 2020 18:27
autor: nba
Bo tam jest licznik 10 minut.

Re: Modyfikacje 1.4/1.6 16V V2

: śr paź 21, 2020 18:28
autor: qwerty01
Może tak być. Temu wolę na komputerze przeglądać. Szybciej i łatwiej.

Re: Modyfikacje 1.4/1.6 16V V2

: pt paź 23, 2020 14:46
autor: locarno
na stronie https://auto-plus.pl/ też jest fajny katalog czesci etka po polsku i z cenami polskimi.

Re: Modyfikacje 1.4/1.6 16V V2

: pt paź 23, 2020 20:31
autor: nba
http://vaglogi.pl/log-002_033_B5S2IMZ.html

szybki log i krótka droga, ale wystarczyło. Spada nieznacznie ciśnienie pod koniec i będzie jeszcze pomiar na przepustnicy renault. Jeśli coś sie zmieni na + to znaczy, że ta z BCB jest za mała. Do wystrojenia mam korekty, wtryski wg inject time i obliczeń na granicy zapętlenia jakby weszły lepsze wałki mogłoby zabraknąć, zapłon z tego co widziałem na drugim logu przyjmuje dużo lepiej po obróbce głowicy. cdn.

W razie niedomagania układu paliwowego poszedłbym raczej w regulator 3,5 bar, ale póki co temat mnie nie dotyczy.

Re: Modyfikacje 1.4/1.6 16V V2

: sob paź 24, 2020 02:03
autor: PawelP112
Glowica w tych silnikach ma mega zdlawione kanały wydechowe, widać po przyłożeniu uszczelki jakie są nadlewy, robiłeś może coś z tym czy tylko kompleksową regenerację?

Re: Modyfikacje 1.4/1.6 16V V2

: sob paź 24, 2020 12:03
autor: nba
Tylko regeneracja. Porting to za droga sprawa jak na takie auto.

Re: Modyfikacje 1.4/1.6 16V V2

: sob paź 24, 2020 19:45
autor: locarno
Tak z ciekawości ile wam pali na postoju 1.6 16v? 0.6 l/h to ok wynik ?

Re: Modyfikacje 1.4/1.6 16V V2

: sob paź 24, 2020 22:16
autor: mat06
locarno pisze:
sob paź 24, 2020 19:45
Tak z ciekawości ile wam pali na postoju 1.6 16v? 0.6 l/h to ok wynik ?
Jest ok.

Re: Modyfikacje 1.4/1.6 16V V2

: śr lis 04, 2020 12:05
autor: PawelP112
Dodaje foto jak wziąłem się za robote więc budowa 1.6 na bloku 1.4 akq
wał i korby oraz tłoki z 1.6 atn
na zdjęciach widać jak zdławiona jest głowica- 3 kanały juz powiekszone pierwszy seria.
nie wiem jeszcze na jakim komputerze to uruchomie myśle o bosch ape i może ktoś mi pomoże to wystroić.
Od razu po montażu jade na hamownie sprawdzić jaki wynik to wypluje./
Kolektor dolot 1.6 plastik wydech akq

Re: Modyfikacje 1.4/1.6 16V V2

: śr lis 04, 2020 17:34
autor: nba
Mogę ci zrobić soft bazowy do APE i od tego będziemy startować przy czym jest to mój debiut jeśli chodzi o stroker. KKLem ogarniesz sprawe wgrania softu a racji tego, że sprawa jest badawcza to mogę ci to ogarniać darmowo. Najwyżej oddam kiedyś tobie głowice na porting :cool:

Czemu nie kompletny dół 1.6 na żeliwnym bloku?
Od razu po montażu jade na hamownie sprawdzić jaki wynik to wypluje./
Najpierw sprawdź stukowe czy nie dochodzi do -12 (max ile może wycofać ster) i jaka jest lambda w całym zakresie obrotów, bo polecisz na ubogo ze stukiem i szybciej rozwalisz silnik niż cokolwiek dobrego zrobisz. Tu powinno sie zacząć od lajtowego softu z poluźnionym zapłonem, bo masz wyższe CR a dodatkowo ster może nie wyrobić sie w korekcji 25% lambdy a to jest max co ster może dolać bez strojenia.

Re: Modyfikacje 1.4/1.6 16V V2

: śr lis 04, 2020 20:43
autor: PawelP112
Czemu nie kompletny dół 1.6 na żeliwnym bloku?
Miałem taki pod ręką, a trafił się wal z korbami i tlokami w dobrej cenie to brałem. Poza tym plus taki że jest lżejszy, a problem piston slap występuje dlatego że są długie korby w 1.4. Bo już trochę tych silników rozebralem to zawsze były zużyte tłoki nie tuleje.
Zrobiłem honowanie tulei i złożyłem to na panewkach king oraz pierścienie goetze.

Dziękuję chętnie skorzystam z pomocy tym Bardziej że nie mam jeszcze w ogóle komputera jedynie marelli od akq. Czy aby na pewno APE JEST na szerokopasmowej sondzie ?
Hamownia oczywiście po ogarnięciu kompa:)
Co do portingu to pewnie że pomogę:)

Re: Modyfikacje 1.4/1.6 16V V2

: śr lis 04, 2020 21:42
autor: nba
U mnie były pionowe rysy na tulejach jak rozebrałem silnik, ledwo wyczuwalne pod paznokciem, więc zrobiłem honowanie wiertarką. Ogólnie VW zakazuje demontażu wału na alu bloku, bo się odkształca, więc nie wiem jakie to u ciebie będzie miało wpływ na trwałość.

Ster możesz kupić zarówno od APE jak i AXP, czujniki nie różnią sie. Od AXP program widziałem i podobieństw dużo do BCA. MAP sensor zmień na 06B906051, daj na niego jakiś większy oring i poszerz otwory montażowe, wtedy spokojnie możesz montować go do kolektora 1.6. Ten MAP lepiej nadaje sie do ME7.5.10. Etka mówi, że APE i AXP są na sondzie szerokopasmowej 06A906262AF. Od razu, rzecz jasna w sterze wyłączy się drugą lambde i elektryczny EGR, których w AKQ nie masz.

Czujnik położenia wału i czujnik stuku też będziesz potrzebował wydaje mi się.

Re: Modyfikacje 1.4/1.6 16V V2

: śr lis 04, 2020 21:53
autor: Maszan
Nie dalo rady tych denek od razu wypolerowac? Albo przynajmniej do bialego alu doczysci? Jak tuning to tuning :)

Re: Modyfikacje 1.4/1.6 16V V2

: śr lis 04, 2020 23:45
autor: PawelP112
Spokojnie denka się doczyści jeszcze daleka droga do montażu głowicy;)
Czujnik położenia wału i czujnik stuku też będziesz potrzebował wydaje mi się.
Chyba jest to samo bo kiedyś zakładałem słupek APE do akq a nie pamiętam zebym przekładał czujnik,

Ja też honowałem blok wiertarką, wyszło idealnie wcześniej zrobiłem pomiary średnicówką,
Ogólnie VW zakazuje demontażu wału na alu bloku, bo się odkształca, więc nie wiem jakie to u ciebie będzie miało wpływ na trwałość.
Nie słyszałem o tym, skąd te info ? wiele silników teraz jest na aluminiowym bloku np bmw gdzie jest r6 raczej bardziej jest podatne ze względu na długość i nie słyszałem o takich przypadkach