Modyfikacje 1.4/1.6 16V V2

Forum techniczne związane z silnikami 16V

Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
nba
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 139
Rejestracja: ndz gru 27, 2015 18:22
Lokalizacja: SR/SWD
Auto: Golf MK4 1.4 / A3 8L 1.8T
Silnik: BCA

Re: Modyfikacje 1.4/1.6 16V V2

Post autor: nba » śr paź 21, 2020 18:27

Bo tam jest licznik 10 minut.


Tomson electronics & mods
Zdalne modyfikacje oprogramowania ME7 - 1.8T, 1.0, 1.4, 1.8, 2.0, 2.7 BiT
Wyłączanie drugiej sondy, elektrycznego nastawnika, SAI, EGR itp.
Uruchamianie pops & bangs

qwerty01
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 63
Rejestracja: sob paź 06, 2018 09:41

Re: Modyfikacje 1.4/1.6 16V V2

Post autor: qwerty01 » śr paź 21, 2020 18:28

Może tak być. Temu wolę na komputerze przeglądać. Szybciej i łatwiej.



locarno
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 92
Rejestracja: sob gru 07, 2019 13:45

Re: Modyfikacje 1.4/1.6 16V V2

Post autor: locarno » pt paź 23, 2020 14:46

na stronie https://auto-plus.pl/ też jest fajny katalog czesci etka po polsku i z cenami polskimi.



Awatar użytkownika
nba
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 139
Rejestracja: ndz gru 27, 2015 18:22
Lokalizacja: SR/SWD
Auto: Golf MK4 1.4 / A3 8L 1.8T
Silnik: BCA

Re: Modyfikacje 1.4/1.6 16V V2

Post autor: nba » pt paź 23, 2020 20:31

http://vaglogi.pl/log-002_033_B5S2IMZ.html

szybki log i krótka droga, ale wystarczyło. Spada nieznacznie ciśnienie pod koniec i będzie jeszcze pomiar na przepustnicy renault. Jeśli coś sie zmieni na + to znaczy, że ta z BCB jest za mała. Do wystrojenia mam korekty, wtryski wg inject time i obliczeń na granicy zapętlenia jakby weszły lepsze wałki mogłoby zabraknąć, zapłon z tego co widziałem na drugim logu przyjmuje dużo lepiej po obróbce głowicy. cdn.

W razie niedomagania układu paliwowego poszedłbym raczej w regulator 3,5 bar, ale póki co temat mnie nie dotyczy.


Tomson electronics & mods
Zdalne modyfikacje oprogramowania ME7 - 1.8T, 1.0, 1.4, 1.8, 2.0, 2.7 BiT
Wyłączanie drugiej sondy, elektrycznego nastawnika, SAI, EGR itp.
Uruchamianie pops & bangs

PawelP112
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 46
Rejestracja: ndz gru 27, 2009 22:23
Lokalizacja: Łomnica/Trzcianka/Piła
Kontakt:

Re: Modyfikacje 1.4/1.6 16V V2

Post autor: PawelP112 » sob paź 24, 2020 02:03

Glowica w tych silnikach ma mega zdlawione kanały wydechowe, widać po przyłożeniu uszczelki jakie są nadlewy, robiłeś może coś z tym czy tylko kompleksową regenerację?



Awatar użytkownika
nba
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 139
Rejestracja: ndz gru 27, 2015 18:22
Lokalizacja: SR/SWD
Auto: Golf MK4 1.4 / A3 8L 1.8T
Silnik: BCA

Re: Modyfikacje 1.4/1.6 16V V2

Post autor: nba » sob paź 24, 2020 12:03

Tylko regeneracja. Porting to za droga sprawa jak na takie auto.


Tomson electronics & mods
Zdalne modyfikacje oprogramowania ME7 - 1.8T, 1.0, 1.4, 1.8, 2.0, 2.7 BiT
Wyłączanie drugiej sondy, elektrycznego nastawnika, SAI, EGR itp.
Uruchamianie pops & bangs

locarno
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 92
Rejestracja: sob gru 07, 2019 13:45

Re: Modyfikacje 1.4/1.6 16V V2

Post autor: locarno » sob paź 24, 2020 19:45

Tak z ciekawości ile wam pali na postoju 1.6 16v? 0.6 l/h to ok wynik ?



Awatar użytkownika
mat06
-
-
Posty: 680
Rejestracja: pn maja 18, 2009 21:08
Lokalizacja: Małopolska
Auto: Golf IV
Silnik: AZD

Re: Modyfikacje 1.4/1.6 16V V2

Post autor: mat06 » sob paź 24, 2020 22:16

locarno pisze:
sob paź 24, 2020 19:45
Tak z ciekawości ile wam pali na postoju 1.6 16v? 0.6 l/h to ok wynik ?
Jest ok.


Obrazek

PawelP112
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 46
Rejestracja: ndz gru 27, 2009 22:23
Lokalizacja: Łomnica/Trzcianka/Piła
Kontakt:

Re: Modyfikacje 1.4/1.6 16V V2

Post autor: PawelP112 » śr lis 04, 2020 12:05

Dodaje foto jak wziąłem się za robote więc budowa 1.6 na bloku 1.4 akq
wał i korby oraz tłoki z 1.6 atn
na zdjęciach widać jak zdławiona jest głowica- 3 kanały juz powiekszone pierwszy seria.
nie wiem jeszcze na jakim komputerze to uruchomie myśle o bosch ape i może ktoś mi pomoże to wystroić.
Od razu po montażu jade na hamownie sprawdzić jaki wynik to wypluje./
Kolektor dolot 1.6 plastik wydech akq
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.



Awatar użytkownika
nba
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 139
Rejestracja: ndz gru 27, 2015 18:22
Lokalizacja: SR/SWD
Auto: Golf MK4 1.4 / A3 8L 1.8T
Silnik: BCA

Re: Modyfikacje 1.4/1.6 16V V2

Post autor: nba » śr lis 04, 2020 17:34

Mogę ci zrobić soft bazowy do APE i od tego będziemy startować przy czym jest to mój debiut jeśli chodzi o stroker. KKLem ogarniesz sprawe wgrania softu a racji tego, że sprawa jest badawcza to mogę ci to ogarniać darmowo. Najwyżej oddam kiedyś tobie głowice na porting :cool:

Czemu nie kompletny dół 1.6 na żeliwnym bloku?
Od razu po montażu jade na hamownie sprawdzić jaki wynik to wypluje./
Najpierw sprawdź stukowe czy nie dochodzi do -12 (max ile może wycofać ster) i jaka jest lambda w całym zakresie obrotów, bo polecisz na ubogo ze stukiem i szybciej rozwalisz silnik niż cokolwiek dobrego zrobisz. Tu powinno sie zacząć od lajtowego softu z poluźnionym zapłonem, bo masz wyższe CR a dodatkowo ster może nie wyrobić sie w korekcji 25% lambdy a to jest max co ster może dolać bez strojenia.


Tomson electronics & mods
Zdalne modyfikacje oprogramowania ME7 - 1.8T, 1.0, 1.4, 1.8, 2.0, 2.7 BiT
Wyłączanie drugiej sondy, elektrycznego nastawnika, SAI, EGR itp.
Uruchamianie pops & bangs

PawelP112
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 46
Rejestracja: ndz gru 27, 2009 22:23
Lokalizacja: Łomnica/Trzcianka/Piła
Kontakt:

Re: Modyfikacje 1.4/1.6 16V V2

Post autor: PawelP112 » śr lis 04, 2020 20:43

Czemu nie kompletny dół 1.6 na żeliwnym bloku?
Miałem taki pod ręką, a trafił się wal z korbami i tlokami w dobrej cenie to brałem. Poza tym plus taki że jest lżejszy, a problem piston slap występuje dlatego że są długie korby w 1.4. Bo już trochę tych silników rozebralem to zawsze były zużyte tłoki nie tuleje.
Zrobiłem honowanie tulei i złożyłem to na panewkach king oraz pierścienie goetze.

Dziękuję chętnie skorzystam z pomocy tym Bardziej że nie mam jeszcze w ogóle komputera jedynie marelli od akq. Czy aby na pewno APE JEST na szerokopasmowej sondzie ?
Hamownia oczywiście po ogarnięciu kompa:)
Co do portingu to pewnie że pomogę:)



Awatar użytkownika
nba
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 139
Rejestracja: ndz gru 27, 2015 18:22
Lokalizacja: SR/SWD
Auto: Golf MK4 1.4 / A3 8L 1.8T
Silnik: BCA

Re: Modyfikacje 1.4/1.6 16V V2

Post autor: nba » śr lis 04, 2020 21:42

U mnie były pionowe rysy na tulejach jak rozebrałem silnik, ledwo wyczuwalne pod paznokciem, więc zrobiłem honowanie wiertarką. Ogólnie VW zakazuje demontażu wału na alu bloku, bo się odkształca, więc nie wiem jakie to u ciebie będzie miało wpływ na trwałość.

Ster możesz kupić zarówno od APE jak i AXP, czujniki nie różnią sie. Od AXP program widziałem i podobieństw dużo do BCA. MAP sensor zmień na 06B906051, daj na niego jakiś większy oring i poszerz otwory montażowe, wtedy spokojnie możesz montować go do kolektora 1.6. Ten MAP lepiej nadaje sie do ME7.5.10. Etka mówi, że APE i AXP są na sondzie szerokopasmowej 06A906262AF. Od razu, rzecz jasna w sterze wyłączy się drugą lambde i elektryczny EGR, których w AKQ nie masz.

Czujnik położenia wału i czujnik stuku też będziesz potrzebował wydaje mi się.


Tomson electronics & mods
Zdalne modyfikacje oprogramowania ME7 - 1.8T, 1.0, 1.4, 1.8, 2.0, 2.7 BiT
Wyłączanie drugiej sondy, elektrycznego nastawnika, SAI, EGR itp.
Uruchamianie pops & bangs

Maszan
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 700
Rejestracja: pn wrz 02, 2013 16:30
Lokalizacja: Skawina, malopolska

Re: Modyfikacje 1.4/1.6 16V V2

Post autor: Maszan » śr lis 04, 2020 21:53

Nie dalo rady tych denek od razu wypolerowac? Albo przynajmniej do bialego alu doczysci? Jak tuning to tuning :)


VW Bora 1.9TDI 01' ASV+sprzedany.
VW Golf 4 1.4 99' LPG -sprzet zony :)
Seat Leon 1.6 16 05' LPG

PawelP112
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 46
Rejestracja: ndz gru 27, 2009 22:23
Lokalizacja: Łomnica/Trzcianka/Piła
Kontakt:

Re: Modyfikacje 1.4/1.6 16V V2

Post autor: PawelP112 » śr lis 04, 2020 23:45

Spokojnie denka się doczyści jeszcze daleka droga do montażu głowicy;)
Czujnik położenia wału i czujnik stuku też będziesz potrzebował wydaje mi się.
Chyba jest to samo bo kiedyś zakładałem słupek APE do akq a nie pamiętam zebym przekładał czujnik,

Ja też honowałem blok wiertarką, wyszło idealnie wcześniej zrobiłem pomiary średnicówką,
Ogólnie VW zakazuje demontażu wału na alu bloku, bo się odkształca, więc nie wiem jakie to u ciebie będzie miało wpływ na trwałość.
Nie słyszałem o tym, skąd te info ? wiele silników teraz jest na aluminiowym bloku np bmw gdzie jest r6 raczej bardziej jest podatne ze względu na długość i nie słyszałem o takich przypadkach



ODPOWIEDZ

Wróć do „16V”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości