16v/G60 digifant narzędzie diagnostyczne/monitorowanie pracy

Forum techniczne związane z silnikami 16V

Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
RasPL
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2554
Rejestracja: wt paź 02, 2007 11:39
Lokalizacja: ST
Kontakt:

16v/G60 digifant narzędzie diagnostyczne/monitorowanie pracy

Post autor: RasPL » wt gru 23, 2014 23:21

Malenstwo taki wyswietlacz i przy mocniejszej jezdzie nie dalbym rady nawet na chwile rzucic na niego okiem :) Ja troche juz jezdze na mapach 16x32 i jest ok. Zdecydowanie mam do zrobienia mape zaplonu bo powinno to jechac chyba mocniej. Ale sam bez swiecy z czujnikiem cisnienia nic madrego nie stworze. Narazie nie ma stukow ale pojawiaja sie korekcje zapobiegajace stukowi a mapa wcale ostra nie jest :/ I jeszcze problem z korekcja lambda bo nie mam waskopasmowki tylko emulacje z szerokopasmowej. Gdy silnik goracy po odpaleniu chodzi normalnie do momentu gdy wbo2 zacznie prace wtedy zaczyna sie zalewac i trzeba go przegazowac by zaczal zubozac mieszanke do 14.7 bez tego chodzi jak ursus i prawie gasnie. Zna ktos podobny objaw ? Na chipie ori z g60 jest tak samo. Wbo2 dobre napiecie podaje zrozumialbym gdyby do momentu kiedy emulacja sie nie zacznie byl klopot ale ja mam odwrotnie. Wbo2 wystawia ze mieszanka bogata a ecu nic sobie z tego nie robi do momentu przygazowania na 2-3 sekundy. Na wolnych obrotach bedzie tak kulal chyba w niskonczonosc.


mk2 gti 2.0 16Vsc 4Motion viewtopic.php?f=160&t=252428" onclick="window.open(this.href);return false;
Just like It https://www.facebook.com/VW-Golf-Mk2-GT ... 101982262/" onclick="window.open(this.href);return false;
Obrazek

siewcu
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 48
Rejestracja: sob lut 02, 2008 19:10
Lokalizacja: Wrocław

16v/G60 digifant narzędzie diagnostyczne/monitorowanie pracy

Post autor: siewcu » śr gru 24, 2014 00:24

poprawnie masz skalowanie z wideband na narrowband? bo może w tym jest problem i ecu się gubi...



Awatar użytkownika
RasPL
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2554
Rejestracja: wt paź 02, 2007 11:39
Lokalizacja: ST
Kontakt:

16v/G60 digifant narzędzie diagnostyczne/monitorowanie pracy

Post autor: RasPL » śr gru 24, 2014 08:13

oczywiscie ze poprawnie bo jak juz ECU się "odnajdzie" to normalnie korekcja dziala patrze w kod i wyglada ze poprostu chce prawidłowy sygnał z lambdy juz po odpaleniu auta a u mnie jeszcze wbo2 sie grzeje i podaje 1V na emulacji i tu siedzi problem, chyba trzeba dołożyć jakiś timer do opoznienia przejscia do closed loop.


mk2 gti 2.0 16Vsc 4Motion viewtopic.php?f=160&t=252428" onclick="window.open(this.href);return false;
Just like It https://www.facebook.com/VW-Golf-Mk2-GT ... 101982262/" onclick="window.open(this.href);return false;
Obrazek

Awatar użytkownika
mleko1984
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 270
Rejestracja: pt lut 08, 2008 06:44
Lokalizacja: wrocław

16v/G60 digifant narzędzie diagnostyczne/monitorowanie pracy

Post autor: mleko1984 » ndz gru 28, 2014 21:12

Hej RasPL, ja mialem tez problem na emulatorze, nie wiem czy pamietasz. Generalnie po podpieciu emualtora NBO2 z WBO2 od razu widzialem w TunerPro ze wskazowka od napiecia sondy lambda skacze jak porabana a jak podlaczam prawdiwa sonde NBO2 bardzo plynnie oscyluje i w przypadku emulatora wolne obroty mialem niestabilne, AFR bardzo mocno sie wahalo miedzy 13.5 a 16 (tez na wolnych). Teraz mam dwie sondy i do Digi jest podpieta waskopasmowa i chodzi o wiele lepiej. Tez dziwne ze twoj sterownik podaje 1V jak sie rozgrzewa sonda, u mnie dopoki dioda od rozgrzewania sondy miga albo sonda jest odpieta sterownik podaje ze mieszanka jest prawidlowa czyli jakies 0,45V... Nie jest przypadkiem tak ze ty widzisz 1V bo miesznaka faktycznie jest nieprawidlowa a po przegazowaniu sie ustala bo Digi na moment przestaje ja korygowac na podstawie sygnalu z sondy ?
P. S. rozmiar wyswietlacza jest dla mnie w sam raz ;)



Awatar użytkownika
RasPL
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2554
Rejestracja: wt paź 02, 2007 11:39
Lokalizacja: ST
Kontakt:

16v/G60 digifant narzędzie diagnostyczne/monitorowanie pracy

Post autor: RasPL » pn gru 29, 2014 15:16

Tak mam go skonfigurowanego, moge dac inne napiecie ale to nic nie zmienia, czy jest 0, 0.45, 1V efekt taki sam. Dorobie w rurze miejsce na 2 sonde to zapne tak jak ma byc. Poki co jezdze na otwrtej petli i jest dobrze.


mk2 gti 2.0 16Vsc 4Motion viewtopic.php?f=160&t=252428" onclick="window.open(this.href);return false;
Just like It https://www.facebook.com/VW-Golf-Mk2-GT ... 101982262/" onclick="window.open(this.href);return false;
Obrazek

Awatar użytkownika
mleko1984
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 270
Rejestracja: pt lut 08, 2008 06:44
Lokalizacja: wrocław

16v/G60 digifant narzędzie diagnostyczne/monitorowanie pracy

Post autor: mleko1984 » czw lut 19, 2015 15:31

Cześć,

Chciałem sobie policzyć faktyczne zużycie paliwa w Digifancie i zastanawiam się jak należy interpretować czas wtrysku jaki jest obliczany w programie. Kiedy widzę, powiedzmy, finalnie obliczoną wartość jako 5ms to oznacza, że wszystkie wtryskiwacze otworzą się na 5ms dla co drugiego obrotu wału ? Zakładam, że co drugi obrót bo zapłon przypada własnie na co drugi obrót. Czyli żeby policzyć na jaki czas otwarły się wtryski przez minutę pracy silnika trzeba przyjąć: RPM/2*czasWtrysku ? Dobrze liczę ?



Awatar użytkownika
RasPL
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2554
Rejestracja: wt paź 02, 2007 11:39
Lokalizacja: ST
Kontakt:

16v/G60 digifant narzędzie diagnostyczne/monitorowanie pracy

Post autor: RasPL » czw lut 19, 2015 19:53

też o tym myslałem i zrobiłem sobie nawet taki pomiar ale jeszcze nie sprawdziłem ile przypada wtrysków na obrót. Pamiętaj jeszcze o cisnieniu paliwa bo to ważna rzecz. I jeszcze by zrobić faktyczne zuzycie paliwa nie wystarczy Ci odczytać raz na sekundę ile jest aktualny czas wtrysku tylko musisz miec sume czasów wtrysku za ten okres ( a nawet bardziej sumę paliwa wtrysnietego bo przeciez ono od cisnienia zależy. Można zrobić bez przerabiania softu w digi spalanie chwilowe.

To mój prototyp 1.
Obrazek

A to prototyp 2. z bardzo fajną i drogą biblioteką graficzną
Obrazek

Finalnie bedzie wstawione zamiast fabrycznego predkosciomierza ktory i tak oszukuje predkosc bo mam koła mniejsze i jego funkcja jest żadna.


mk2 gti 2.0 16Vsc 4Motion viewtopic.php?f=160&t=252428" onclick="window.open(this.href);return false;
Just like It https://www.facebook.com/VW-Golf-Mk2-GT ... 101982262/" onclick="window.open(this.href);return false;
Obrazek

Awatar użytkownika
mleko1984
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 270
Rejestracja: pt lut 08, 2008 06:44
Lokalizacja: wrocław

16v/G60 digifant narzędzie diagnostyczne/monitorowanie pracy

Post autor: mleko1984 » pt lut 20, 2015 00:05

Tak, co do ciśnienia jestem świadomy. Wzór na zmianę wydjaności wtrysku to chyba Wydajnosc=OryginalnaWydajnosc*SQRT(CisnienieNowe/CisnienieOryginalne). Przez cisnienie oryginalne mam na mysli cisnienie dla jakiego jest podana wydajnosc wtrysku. Ja to chciałem zrobić tak: mając liczbę wtrysków na obrót wału (zakładam że zawsze jest stała ale jej nie znam :)) dość dokładnie uda się oszacować średnie zużycie paliwa zliczając czas wtryku co ok 0.5s i po uśrednieniu przemnożyć to: śrCzasWtrysku*RPM*liczbaWtryskówNaJedenObrot=liczbaLitrówPaliwa w okresie powiedzmy 0.5s. Z biegem czasu uda mi się to ustalić, jak nie wygrzebię tego z programu digi to eksperymentalnie. RasPL, widzę no twoim wyświetlaczu prędkość, skąd pobierasz dane o km/h ?



Awatar użytkownika
RasPL
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2554
Rejestracja: wt paź 02, 2007 11:39
Lokalizacja: ST
Kontakt:

16v/G60 digifant narzędzie diagnostyczne/monitorowanie pracy

Post autor: RasPL » pt lut 20, 2015 07:12

z czujnika MFA, dzieki temu majac obroty i przełożenie skrzyni mam też aktualny bieg ( wcisniecie sprzegla i obroty mam z digifanta) to tylko prototypy finalnie bedzie lepszy sprzet :bigok: z LC i pomiarami czasów 0-100-200-0 itp.


mk2 gti 2.0 16Vsc 4Motion viewtopic.php?f=160&t=252428" onclick="window.open(this.href);return false;
Just like It https://www.facebook.com/VW-Golf-Mk2-GT ... 101982262/" onclick="window.open(this.href);return false;
Obrazek

Awatar użytkownika
mleko1984
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 270
Rejestracja: pt lut 08, 2008 06:44
Lokalizacja: wrocław

16v/G60 digifant narzędzie diagnostyczne/monitorowanie pracy

Post autor: mleko1984 » pt lut 20, 2015 08:51

:D tak myślałem bo w końcu MFA ma dane o prędkości. Mam nadzieję, że wytłumaczysz mi gdzie się dokładnie podłączyłeś ;) już od jakiegoś czasu zastanawiam się jak to wprowadzić do Arduino, rozważałem sterownik ABS ale ostatnio właśnie pomyślałem, że MFA też gdzieś liczy prędkość.



Awatar użytkownika
RasPL
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2554
Rejestracja: wt paź 02, 2007 11:39
Lokalizacja: ST
Kontakt:

16v/G60 digifant narzędzie diagnostyczne/monitorowanie pracy

Post autor: RasPL » pt lut 20, 2015 16:45

na liczniku dokładnie w predkosciomierzu masz czujnik, jeżeli masz instalacje orginalną po 89 roku to sygnał predkosci idzie również do kostki iso radia.


mk2 gti 2.0 16Vsc 4Motion viewtopic.php?f=160&t=252428" onclick="window.open(this.href);return false;
Just like It https://www.facebook.com/VW-Golf-Mk2-GT ... 101982262/" onclick="window.open(this.href);return false;
Obrazek

Awatar użytkownika
mleko1984
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 270
Rejestracja: pt lut 08, 2008 06:44
Lokalizacja: wrocław

16v/G60 digifant narzędzie diagnostyczne/monitorowanie pracy

Post autor: mleko1984 » sob lut 21, 2015 10:31

Nigdy by mi nie przyszło do głowy aby szukać kabla z prędkością przy radiu ale wygląda na to, że jest i na stronce a2resource nazywa się: Alarm or Speed-Volume Adjustment. Dzięki bardzo mi to pomoże :D



Awatar użytkownika
mleko1984
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 270
Rejestracja: pt lut 08, 2008 06:44
Lokalizacja: wrocław

16v/G60 digifant narzędzie diagnostyczne/monitorowanie pracy

Post autor: mleko1984 » pn sie 10, 2015 01:06

Szalony trochę pomsył ale może kiedyś skończę :) Padł mi jeden sterownik i mam zamiar podmienić w zepsutym procesor na nowszy:

[youtube][/youtube]



Awatar użytkownika
RasPL
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2554
Rejestracja: wt paź 02, 2007 11:39
Lokalizacja: ST
Kontakt:

16v/G60 digifant narzędzie diagnostyczne/monitorowanie pracy

Post autor: RasPL » pn sie 10, 2015 05:59

Do wykrywania stoku będziesz używał tego zakręcone go systemu z do czy zakładasz dedykowany chip ? I co z tym magicznym układem co na dolnej płytce jest i idą do niego różne sygnały z CPU ?


mk2 gti 2.0 16Vsc 4Motion viewtopic.php?f=160&t=252428" onclick="window.open(this.href);return false;
Just like It https://www.facebook.com/VW-Golf-Mk2-GT ... 101982262/" onclick="window.open(this.href);return false;
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „16V”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości