16v/G60 digifant narzędzie diagnostyczne/monitorowanie pracy

Forum techniczne związane z silnikami 16V

Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
mleko1984
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 270
Rejestracja: pt lut 08, 2008 06:44
Lokalizacja: wrocław

16v/G60 digifant narzędzie diagnostyczne/monitorowanie pracy

Post autor: mleko1984 » pn lis 03, 2014 10:07

Dla wtrysku pewnie tak tylko mi chodzi cały czas o to czy te prescalery odnoszą się do kwarcu czy do Eclock.



Awatar użytkownika
RasPL
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2554
Rejestracja: wt paź 02, 2007 11:39
Lokalizacja: ST
Kontakt:

16v/G60 digifant narzędzie diagnostyczne/monitorowanie pracy

Post autor: RasPL » pn lis 03, 2014 10:28

Eclock, na schemacie układu zegara dla tej motoroli to jest. By zwiekszyc rozdzielczosc dla wtrysku nie trzeba ruszac preskalera a zmienić procedury odczytu mapy głównej tyle że tym razem trzeba by zrobić ją 16bit bo 8 bit to bedzie za mało na całą rozpietość czasów wtrysku.


mk2 gti 2.0 16Vsc 4Motion viewtopic.php?f=160&t=252428" onclick="window.open(this.href);return false;
Just like It https://www.facebook.com/VW-Golf-Mk2-GT ... 101982262/" onclick="window.open(this.href);return false;
Obrazek

Awatar użytkownika
mleko1984
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 270
Rejestracja: pt lut 08, 2008 06:44
Lokalizacja: wrocław

16v/G60 digifant narzędzie diagnostyczne/monitorowanie pracy

Post autor: mleko1984 » pn lis 03, 2014 15:00

RasPL, na początku nie zrozumiałem o co ci chodzi....
Z innej beczki robił ktoś próby zmiany czestotliwości Timer1 z ECLOCK/4 na np. ECLOCK/2 ? Duża zmiana ale możliwa. I czy tylko my 3 na tym duzym forum robiliśmy mody w tym ECU ? Jakoś cicho na temat przeróbek tego oklepanego ECU.
Nie wiem czemu ale miałem wrażenie, że chcesz zwiększyć właśnie Eclock z 2MHz na 4 :) ale to chyba jest niemożliwe bez zmiany zewnętrznego oscylatora... małe nieporozumienie w naszej dyskusji.



Awatar użytkownika
toffic
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3842
Rejestracja: pn gru 25, 2006 14:35
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

16v/G60 digifant narzędzie diagnostyczne/monitorowanie pracy

Post autor: toffic » pn lis 03, 2014 20:01

RasPL pisze:Ogólnie teraz przy wtrysakach 360ccm ciezko mi na mapie 16x16 ustawić naprawde stabilne AFR zawsze się buja o +-0.3AFR. Wina złego programu ? miejsca osadzenia sondy (5 cm przed seryjnym katalizatorem) ? Mała rozdzielczość mapy ? Digifant nie potrafi dokładniej ? Całość obserwowana na wyłączonej programowo korekcji lambda, cały czas open loop, na closed loop wogóle to AFR lata jak szalone :panna:
Tak masz na wolnych obrotach i ich okolicach prawda?? Popatrz DOBRZE na program z 2E
mleko1984 pisze:Możesz powiedzieć co to jest to "coś" ?
3 dodatkowe "dupochrony", które się włączają przy dużym obciążeniu i niesprzyjających warunkach pracy silnika, zapobiegając bardziej jego zniszczeniu. Ogólnie mozna sobie wtedy pozwolić na mniejszy współczynnik bezpieczeństwa strojąc program :helm:
BTW w tym programie, co wstawiłem, jest 3poziomowa odcinka zależna od ECT?? Czy to wersja bez?? Bo nie pamietam a nie mam jak sprawdzić :blush:



Awatar użytkownika
RasPL
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2554
Rejestracja: wt paź 02, 2007 11:39
Lokalizacja: ST
Kontakt:

16v/G60 digifant narzędzie diagnostyczne/monitorowanie pracy

Post autor: RasPL » wt lis 04, 2014 08:09

Tak te odciecie akurat widziałem, sa 3 fazy i dla każdej inne odciecie i wpisywana stała wartość wyprzedzenia zapłonu.

Co do 2E ja tylko kilka bajtów zrozumiałem i kilka funkcji odkryłem z tych paru set więc daleka droga do zrozumienia całości :) Jest mniej wiecej jak piszesz na wolnych obrotach bez korekcji lambda afr jest 13.8-14.2, z korekcja jest 13.8-15.3 strasznie sie chwieje, a na WOT ładnie się trzyma wartości 13.5-13.4.


mk2 gti 2.0 16Vsc 4Motion viewtopic.php?f=160&t=252428" onclick="window.open(this.href);return false;
Just like It https://www.facebook.com/VW-Golf-Mk2-GT ... 101982262/" onclick="window.open(this.href);return false;
Obrazek

Awatar użytkownika
mleko1984
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 270
Rejestracja: pt lut 08, 2008 06:44
Lokalizacja: wrocław

16v/G60 digifant narzędzie diagnostyczne/monitorowanie pracy

Post autor: mleko1984 » wt lis 04, 2014 09:31

Wczoraj zauważyłem, że odcinka zależy od temperatury w programie Toffica. Z pod świateł nie spojrzałem na temperaturę a sadził się jakiś opel także bezlitośnie wcisnąłem gaz i zauważyłem, że wcześniej go odcięło. Potem spojrzałem na temp oleju i było jakieś 70 stopni....



Awatar użytkownika
mleko1984
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 270
Rejestracja: pt lut 08, 2008 06:44
Lokalizacja: wrocław

16v/G60 digifant narzędzie diagnostyczne/monitorowanie pracy

Post autor: mleko1984 » czw lis 06, 2014 10:22

Jakiś czas temu pisaliśmy o napięciu jakie pojawia się na pinie OXS w przypadku kiedy jest odłączona sonda. Zasugerowałem, że źródłem tego napięcia może być sam program ale to jest bez sensu bo piny przetwornika A/D nie mogą działać jako wyjścia (chyba...). Po przejrzeniu układu widać, że wzmacniacz od lambdy jako jedyny ma połączone dwa wejścia za pomocą dużego rezystora R19:
Obrazek http://1drv.ms/1vN60c6

Także napięcie to musi pojawiać się właśnie na tym rezystorze, można to starannie prześledzić i wyjaśnić skąd się to bierze ale jeżeli miałbym zrobić z wejścia NBO2 wejście dla WBO2 to wlutowałbym się po prostu w odpowiedni pin przy tej mniejszej płytce dając jakiś dodatkowy rezystor (szeregowo) aby zabezpieczyć wejście A/D przed dużym prądem. Oczywiście trzeba by było rozłączyć ścieżkę, która wychodzi z tego wzmacniacza i prowadzi do pinu NBO2 na mniejszej płytce...

...
Przejrzałem dokładniej układ tych wzmacniaczy i moim zdaniem ten mechanizm działa tak, że jeżeli jest napięcie na pinie od Lambdy to jest one odpowiednio wzmacniane przez układ IC9A, jeżeli napięcia nie ma to do akcji wkracza wzmacniacz IC9B i wystawia odpowiednią wartość na rezystor R19. Mechanizm ten może działać z pewnym opóźnieniem ze względu na kondensatory C10 i C8, oprócz tego jeżeli na nie będzie działać stałe napięcie zadziałają jak rozwarcie od masy, w przypadku ciągle zmieniającego się napięcia z OXS będą zwierać do masy niwelując napięcie z IC9B. Nie widzę tu innej możliwości bo jeden i drugi wzmacniacz nie są w żaden sposób sterowane przez CPU (chyba, że coś mi umknęło). Mam pomysł jak potwierdzić czy tym napięciem w przypadku braku sondy steruje HW czy program ale jestem przekonany, że powinno to działać jak opisałem.



Awatar użytkownika
toffic
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3842
Rejestracja: pn gru 25, 2006 14:35
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

16v/G60 digifant narzędzie diagnostyczne/monitorowanie pracy

Post autor: toffic » czw lis 06, 2014 14:34

RasPL pisze:Tak te odciecie akurat widziałem, sa 3 fazy i dla każdej inne odciecie i wpisywana stała wartość wyprzedzenia zapłonu.
Nie, tam jest stałe opóźnienie aby nie było mocnego "szarpania" przy odcince "niskiej". Dodałem tam jeszcze chyba switcha wyprzedzenie/opóźnienie zapłonu vs ECT w zależności od obciążenia (przy małych zwiększa, przy dużych opóźnia, ale sprawdźcie, bo z pamięci pisze :helm: )



Awatar użytkownika
RasPL
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2554
Rejestracja: wt paź 02, 2007 11:39
Lokalizacja: ST
Kontakt:

16v/G60 digifant narzędzie diagnostyczne/monitorowanie pracy

Post autor: RasPL » czw lis 06, 2014 14:42

jest opóżnienie zapłonu w zależności od ECT i obrotów silnika. Pisząc 3 fazy miałem na myśli włąsnie te przedziały, bo są 3 takie przedziały obrotów. Nie omieszkam przetestować. Ja Odcinkę a raczej jej czas regulowałem inaczej bo jest do tego bajt. Ja z niego korzystam przy odcince od sprzęgła.

Co do układu Lambdy to napiecie podstawiane jest przez wzmacniacz IC9B + jego obwody. Z opóżnieniem czy nie nie gra roli bo napiecie ma wartosc stałą 0,45V-0,47V ogólnie wywalając regulację od NBO2 nie ma się co temu nawet przygladać. Napieciem nie steruje CPU jest stałe wynikajace z dzielników i wzmocnień.


mk2 gti 2.0 16Vsc 4Motion viewtopic.php?f=160&t=252428" onclick="window.open(this.href);return false;
Just like It https://www.facebook.com/VW-Golf-Mk2-GT ... 101982262/" onclick="window.open(this.href);return false;
Obrazek

Awatar użytkownika
mleko1984
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 270
Rejestracja: pt lut 08, 2008 06:44
Lokalizacja: wrocław

16v/G60 digifant narzędzie diagnostyczne/monitorowanie pracy

Post autor: mleko1984 » czw lis 06, 2014 15:08

Tak RasPL, zacząłem to przeglądać po tym jak toffic napisał, że miał z tym problem i zastanawiałem się z czego to może wynikać. Generalnie mam takie wnioski, że wpinając się w odpowiedni przewód, który łączy te dwie płytki i dając jakiś spory rezystor problemu nie powinno być żadnego (no i oczywiście należy odłączyć ten zestaw wzmacniaczy, można zastosować np zwykły przełącznik aby nie pozbawiać się trwale obwodu od NBO2 i wybierać tym przełącznikiem źródło NBO2 lub WBO2). Z tego co policzyłem sygnał z lambdy jest wzmacniany 3 razy i tak z resztą kiedyś mi wyszło jak liczyłem te przeliczenia do naszej wtyczki TunerPro...



Awatar użytkownika
toffic
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3842
Rejestracja: pn gru 25, 2006 14:35
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

16v/G60 digifant narzędzie diagnostyczne/monitorowanie pracy

Post autor: toffic » pt lis 07, 2014 10:26

mleko1984 pisze:zacząłem to przeglądać po tym jak toffic napisał, że miał z tym problem i zastanawiałem się z czego to może wynikać
Napisałem z czego wynika problem: kontroler daje stałe napięcie na wyjsciu jeśli jest jakiś błąd, skąd procek bedzie wiedział, że to stałe napiecie to własnie błąd a nie utrzymująca się przez jakis czas wartość realna AFR??
RasPL pisze:jest opóżnienie zapłonu w zależności od ECT i obrotów silnika. Pisząc 3 fazy miałem na myśli włąsnie te przedziały, bo są 3 takie przedziały obrotów. Nie omieszkam przetestować. Ja Odcinkę a raczej jej czas regulowałem inaczej bo jest do tego bajt. Ja z niego korzystam przy odcince od sprzęgła.
Można zmieniać czas między odcięciami, ale to uwierz wiele nie daje jak ci się załączy przy obrotach ~max momentu :jezor: testowałem oba rozwiązania, więc wiem co mówie. Co nie zmienia faktu, że ten czas warto po coś zmienić, a niektóre DIGI jak ostatni wypust ABFa mają to zrobione wręcz tragicznie (tam nie ma bajtu czasu, jest ciekawy algorytm, jako chyba JEDYNY na świecie udało mi się go zmienić i zrobic "twardą" odcinke w ABFie :bajer: )
Sprawdźcie proszę czy jest tam switch do opóźnienia/przyspeiszenia zapłonu vs ECT w zależności od obciążenia, bo nie pamietam, dawno to było :helm:



Awatar użytkownika
mleko1984
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 270
Rejestracja: pt lut 08, 2008 06:44
Lokalizacja: wrocław

16v/G60 digifant narzędzie diagnostyczne/monitorowanie pracy

Post autor: mleko1984 » pt lis 07, 2014 12:02

toffic, nie wiem czy dobrze się rozumiemy :) Po przejrzeniu obwodów tego układu stałe napięcie wystawia ten drugi wzmacniacz operacyjny, jak się odepnie obydwa wzmacniacze to nie powinno być już na tym pinie żadnego napięcia nawet bez sondy (lub błędu) i ścieżka, która prowadzi do tego pinu A/D powinna zawsze działać w pełnym zakresie 5V. Na pewno jest w programie algorytm, który sprawdza błąd sondy i błąd składu mieszanki no i wiadomo, że trzeba to usunąć. Pytanie jeszcze czy po zidentyfikowaniu błędu jest jakiś dodatkowy algorytm, który koryguje mieszankę. Mi się wydaję, że po to na tym pinie jest ok 0.45V bez sondy aby takiego algorytmu nie stosować. Przy tym napięciu program identyfikuje mieszankę jako prawidłową i nie koryguje jej w zależności od Lambda.



Awatar użytkownika
RasPL
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2554
Rejestracja: wt paź 02, 2007 11:39
Lokalizacja: ST
Kontakt:

16v/G60 digifant narzędzie diagnostyczne/monitorowanie pracy

Post autor: RasPL » pt lis 07, 2014 14:32

nie chodzi co robi digifant i jego obwód Lambda gdyż wywalając korekcję od tego układu już Cię nie interesuje co tam za napiecie na AD jest.

Chodi o to co wcześniej napisałem, kontrolery WBO2 w przypadku jakiegoś błędu ustawiają na wyjściu 0-5V napiecie, jeżeli Twój kontroler ma definiowalne napiecie vs AFR i definiowalne poziomy napięć dla błędów dało by się zrobić program że AFR 10-18 to napiecia 1-5V, a napiecia poniżej 1V oznaczają usterkę kontrolera i wyjście ECU z closed loop do open. Ja bym to tak zrobił.


mk2 gti 2.0 16Vsc 4Motion viewtopic.php?f=160&t=252428" onclick="window.open(this.href);return false;
Just like It https://www.facebook.com/VW-Golf-Mk2-GT ... 101982262/" onclick="window.open(this.href);return false;
Obrazek

Awatar użytkownika
mleko1984
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 270
Rejestracja: pt lut 08, 2008 06:44
Lokalizacja: wrocław

16v/G60 digifant narzędzie diagnostyczne/monitorowanie pracy

Post autor: mleko1984 » pt lis 07, 2014 15:50

ok rozumiem... sprawa do przemyślenia. Mam pewien pomysł ale muszę najpierw sprawdzić jakie daje napięcie sterownik WBO2 po odłączeniu od niego sondy. Drugą kwestią jest to jakie pojawi się napięcie po odłączeniu sterownik WBO2 od pinu A/D przy digifancie. Są dwie opcje albo 5V albo napięcie będzie pływać ale to nie jest problem aby go rozwiązać.



ODPOWIEDZ

Wróć do „16V”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości