16v/G60 digifant narzędzie diagnostyczne/monitorowanie pracy

Forum techniczne związane z silnikami 16V

Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
tirsone
Forum Master
Forum Master
Posty: 1412
Rejestracja: śr kwie 19, 2006 15:04
Lokalizacja: mazowsze

16v/G60 digifant narzędzie diagnostyczne/monitorowanie pracy

Post autor: tirsone » wt wrz 16, 2014 08:54

A tak tłumacząc o z polskiego na polski ;) Będzie kiedykolwiek szansa, że to nad czym pracujecie będzie dostępne/użyteczne dla zwykłego "Kowalskiego"? :)


Mój golf

Miłość ożyła....

Awatar użytkownika
mleko1984
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 270
Rejestracja: pt lut 08, 2008 06:44
Lokalizacja: wrocław

16v/G60 digifant narzędzie diagnostyczne/monitorowanie pracy

Post autor: mleko1984 » wt wrz 16, 2014 11:28

Żeby z tego skorzystać na bank trzeba zmodyfikować główny program digifanta i jest potrzebne jakieś narzędzie, które będzie w stanie odebrać te dane i przesłać na kompa plus wtyczka którą napisaliśmy wspólnie z RasPL do tunerPro. Ja do odbierania danych używam płytki Arduino, RasPL jakiegoś innego kontrolera AVR. Być może udałoby się uruchomić to na standardowym interfejsie VAGa do diagnostyki ale nie wiem jak to jest zbudowane i nie zamierzam tego zgłębiać bo jest mi niepotrzebne także nie wiem. Płytka arduino kosztuje, moim zdaniem, bardzo mało bo jakieś 50-60 zł...



Awatar użytkownika
RasPL
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2554
Rejestracja: wt paź 02, 2007 11:39
Lokalizacja: ST
Kontakt:

16v/G60 digifant narzędzie diagnostyczne/monitorowanie pracy

Post autor: RasPL » wt wrz 16, 2014 15:07

przechodzenie na obd II napewno skonczy się kłopotem to po jeden. Po dwa nie ma sensu. Co do gotowego "zwykłego kowalskiego" to cała ta diagnostyka nie jest tak prosta jak np. megasquirt,efirus,vems i inne gdzie algorytm pracy sterownika już przez producenta jest podawany. Tu trzeba wiedzieć co te ECU robi, kiedy z jakich map korzysta, co te liczby w mapach właściwie oznaczają (umieć przekształcić liczbę 16 bitową z timera na prawdziwy kąt zapłonu rozumiany przez człowieka) I jak ktoś to sam ogarnie to diagnostykę jak i inne procedury sam sobie zrobi :bigok:

P.S. ja nie używam żadnych AVR, mam tylko konwerter rs232-usb bo mi wygodniej miec USB. Więc ecu podpinam do komputera kablem USB.

Co do zwiększenia map głównych, po to zwiększyć by precyzyjniej sterować (mniejszy problem doboru wartości wg. interpolacji map)


mk2 gti 2.0 16Vsc 4Motion viewtopic.php?f=160&t=252428" onclick="window.open(this.href);return false;
Just like It https://www.facebook.com/VW-Golf-Mk2-GT ... 101982262/" onclick="window.open(this.href);return false;
Obrazek

Awatar użytkownika
mleko1984
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 270
Rejestracja: pt lut 08, 2008 06:44
Lokalizacja: wrocław

16v/G60 digifant narzędzie diagnostyczne/monitorowanie pracy

Post autor: mleko1984 » wt wrz 16, 2014 18:15

Arduino też leci po USB. Pin diagnostyczny z ECU podpinam do arduino a arduino odpowiednio konwertuje sygnał z ECU na prawidłowy standard RS232 i po USB przesyła te dane na PC. RasPL może użyć zwykłego konwertera bo bo nie wpiął się w wyprowadzony na złączu pin diagnostyczny tylko gdzieś indziej a na tym pinie ten sygnał nie jest do końca zgodny ze standardem RS232 (taki sygnał jak jest na wyjściu ECU jest bardzo rzadko stosowany) no i fakt trochę liczenia i rozwiązywania zadań z teorii obwodów trzeba zastosować aby prawidłowo wyliczyć potrzebne dane aby dobrze się wyświetlały, trzeba dobrze rozumieć co gdzie w programie się znajduje, jak ten mikroprocesor liczy czas i generalnie jak obchodzi się zdanymi i jakie procedury wywołuje w danym czasie. RasPL pomógł bardzo w przeliczaniu innych wartości po części na podstawie znajomości samego programu po części dysponując bardzo dobrym sprzętem pomiarowym. Ja generalnie do zrobienia tej diagnostyki przymierzałem się od wiosny a dopiero 1.5 miesiąca temu udało mi się wprowadzić w program coś co działa i wysyła dane, potem było dużo testów i przeliczeń danych na zrozumiałe dla człowieka, ogarnięcie tunerPro i poprawa kilku rzeczy w samym programie od diagnostyki ale w tym pomógł już RasPL i efekt końcowy bardzo mnie zadowala i myślę, że RasPL też jest zadowolony z efektów. Ostatnio odcięliśmy potencjometr COPOT i zamiast rezystancji tego potencjometru wprowadzamy do programu sygnał ze sterownika sondy szerokopasmowej. W tunerPro powstają bardzo ładne wykresy i tabele, które pokazują gdzie mieszanka jest za bogata, gdzie za uboga, dzięki danym z ECU widać też dokładnie w jakich warunkach silnik zaczyna stukać i gdzie poprawić mapy zapłonu. To jest bardzo użyteczne do strojenia auta i można znaleźć bez problemu czy któryś czujnik nie padł bez niepotrzebnego latania z multimetrem po każdej wtyczce. Mam ten program i już udało mi się znacząco poprawić mapy paliwa, czuć, że auto ma wyższy moment i moc. Teraz powoli poprawiam mapy zapłonu...



Awatar użytkownika
RasPL
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2554
Rejestracja: wt paź 02, 2007 11:39
Lokalizacja: ST
Kontakt:

16v/G60 digifant narzędzie diagnostyczne/monitorowanie pracy

Post autor: RasPL » czw wrz 18, 2014 20:29

Co do usunięcia COPota - naturalna sprawa by się tego wynalazku pozbyć bo nie służy do niczego mądrego. I sygnal z szerokopasmówki przydał się 1000000 razy bardziej.

Ja dziś dopisałem launch control który sprawdziłem i średni to wynik bo odcina paliwo/zapłon i gdy obroty lecą w dół zamula przy starcie z 2 biegu, dałem osobne czasy odciecia dla standardowego rev limit i dla launch control krótszy, jest lepiej ale i tak do prawdziwego launch control daleko. Elektroniczna przepustnica załatwiła by sprawę, w zimę to opanuje. Dodałem też shift light którego nie sprawdziłem lecz to prosta sprawa więc stawiam że działa. W planie dodanie lampki od knock i może rev matching przy redukcji.
Strojenie auta na ulicy już zakończone, afr się w miare trzyma 13.5,stuki opanowane, afr dla wot jeszcze poprawię i starczy. Trzeba zająć się większym doladowaniem :helm:

I jeszcze odnośnie czy będzie to do użytku publicznego. Historia z przed kilku dni kiedy to w modyfikacji kodu by wysyłał dane na rządanie zamieszałem przerwania. Odpaliłem silnik ale po 2 sekundach zdechł. Przekręciłem klucz na zapłon i już nie zapalił, myslac co się stało nie wyłączyłem zapłonu i w ten oto sposób po ~30 sekundach w silniku było ~0.8 litra paliwa i gdybym spróbował odpalić - silnika by nie było. Więc nie czuję bym był w stanie ze spokojnym sumieniem komuś to dać, bo gdyby się to stało w czasie jazdy a błąd w programie był taki że mogło, była by kaplica.


mk2 gti 2.0 16Vsc 4Motion viewtopic.php?f=160&t=252428" onclick="window.open(this.href);return false;
Just like It https://www.facebook.com/VW-Golf-Mk2-GT ... 101982262/" onclick="window.open(this.href);return false;
Obrazek

Awatar użytkownika
RasPL
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2554
Rejestracja: wt paź 02, 2007 11:39
Lokalizacja: ST
Kontakt:

16v/G60 digifant narzędzie diagnostyczne/monitorowanie pracy

Post autor: RasPL » sob wrz 20, 2014 18:53

knock buzzer (pin23 - orginalnie do sterowania przekaźnikiem ECU) i shift light (pin20, stary pin diagnostyki) już gotowe.


mk2 gti 2.0 16Vsc 4Motion viewtopic.php?f=160&t=252428" onclick="window.open(this.href);return false;
Just like It https://www.facebook.com/VW-Golf-Mk2-GT ... 101982262/" onclick="window.open(this.href);return false;
Obrazek

Awatar użytkownika
mleko1984
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 270
Rejestracja: pt lut 08, 2008 06:44
Lokalizacja: wrocław

16v/G60 digifant narzędzie diagnostyczne/monitorowanie pracy

Post autor: mleko1984 » ndz wrz 21, 2014 10:41

Jak program działa na aucie i nic się w nim nie zmienia to raczej nie dojdzie do sytuacji zalania paliwem. Takie coś świadczy o błędzie w programie i to wychodzi od razu po przekręceniu kluczyka: pompa nie wyłącza się po 2sek. Ja zanim to wgram to często sprawdzam na emulatorze digifanta jaki posiadam...



Awatar użytkownika
RasPL
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2554
Rejestracja: wt paź 02, 2007 11:39
Lokalizacja: ST
Kontakt:

16v/G60 digifant narzędzie diagnostyczne/monitorowanie pracy

Post autor: RasPL » pt wrz 26, 2014 09:05

na modyfikacjach przejechałem 2200km i narazie wszystko jest normalnie.


mk2 gti 2.0 16Vsc 4Motion viewtopic.php?f=160&t=252428" onclick="window.open(this.href);return false;
Just like It https://www.facebook.com/VW-Golf-Mk2-GT ... 101982262/" onclick="window.open(this.href);return false;
Obrazek

siewcu
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 48
Rejestracja: sob lut 02, 2008 19:10
Lokalizacja: Wrocław

16v/G60 digifant narzędzie diagnostyczne/monitorowanie pracy

Post autor: siewcu » śr paź 01, 2014 13:29

działające LC na digi jest do zrobienia bez problemów, turbo bije doładowanie - sprawdzone, widziałem :) i załączane przyciskiem :)



Awatar użytkownika
mleko1984
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 270
Rejestracja: pt lut 08, 2008 06:44
Lokalizacja: wrocław

16v/G60 digifant narzędzie diagnostyczne/monitorowanie pracy

Post autor: mleko1984 » śr paź 01, 2014 19:11

siewcu, co to jest LC ?



Awatar użytkownika
RasPL
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2554
Rejestracja: wt paź 02, 2007 11:39
Lokalizacja: ST
Kontakt:

16v/G60 digifant narzędzie diagnostyczne/monitorowanie pracy

Post autor: RasPL » czw paź 02, 2014 06:04

Launch control. Moje dziala i auto z 2 biegu ladnie ciagnie. Przycisk mam na sprzegle. Mozna zrobic tez ze gdy auto stoi to jest aktywny. Jak kto lubi. Pozatym skoro napisales ze turbo bije to chyba chodzi o podtrzymanie turbo. Tez w podobny sposob da sie to zrobic. Ja mam kompresor wiec mnie to nie dotyczy.


mk2 gti 2.0 16Vsc 4Motion viewtopic.php?f=160&t=252428" onclick="window.open(this.href);return false;
Just like It https://www.facebook.com/VW-Golf-Mk2-GT ... 101982262/" onclick="window.open(this.href);return false;
Obrazek

Awatar użytkownika
RasPL
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2554
Rejestracja: wt paź 02, 2007 11:39
Lokalizacja: ST
Kontakt:

16v/G60 digifant narzędzie diagnostyczne/monitorowanie pracy

Post autor: RasPL » czw paź 02, 2014 06:04

Launch control. Moje dziala i auto z 2 biegu ladnie ciagnie. Przycisk mam na sprzegle. Mozna zrobic tez ze gdy auto stoi to jest aktywny. Jak kto lubi. Pozatym skoro napisales ze turbo bije to chyba chodzi o podtrzymanie turbo. Tez w podobny sposob da sie to zrobic. Ja mam kompresor wiec mnie to nie dotyczy.


mk2 gti 2.0 16Vsc 4Motion viewtopic.php?f=160&t=252428" onclick="window.open(this.href);return false;
Just like It https://www.facebook.com/VW-Golf-Mk2-GT ... 101982262/" onclick="window.open(this.href);return false;
Obrazek

Awatar użytkownika
mleko1984
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 270
Rejestracja: pt lut 08, 2008 06:44
Lokalizacja: wrocław

16v/G60 digifant narzędzie diagnostyczne/monitorowanie pracy

Post autor: mleko1984 » ndz paź 12, 2014 20:33

Mały update wyświetlacza do golfa na Digi1:
[youtube][/youtube]



Awatar użytkownika
toffic
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3842
Rejestracja: pn gru 25, 2006 14:35
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

16v/G60 digifant narzędzie diagnostyczne/monitorowanie pracy

Post autor: toffic » wt paź 28, 2014 15:02

RasPL pisze:Jako ze diagnostyka i tuner PRO dziła coraz lepiej czas by pomyslec o wymianie mapy VE na wbo2 AFR i wywaleniu kupy tych wzbogaceń tylko to jest juz duze wyzwanie.
Ja się z tym poddałem a miałem pod wejście ori sygnału "lambdy" przetwornika procka podpięty sygnał z kontrolera.
Co do większych map: kto chętny, info na PW :bajer:



ODPOWIEDZ

Wróć do „16V”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości