Golf mk3 1.6 101 km- Zwiększenie mocy.

Forum techniczne związane z silnikami 16V

Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, VIP

bielsko21
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: pt gru 14, 2012 14:53

Golf mk3 1.6 101 km- Zwiększenie mocy.

Post autor: bielsko21 » pt gru 14, 2012 15:52

Witam.
Jestem szczęśliwym posiadaczem Golfa 3 z silnikiem 1.6 16v o mocy 101 km i przebiegu 170 tyś. 1997 rok.
Pojazd dość doinwestowany, zmienione min: Zawieszenie na twarde sportowe, dolot i stożek, rozpórki, mocniejsze hamulce, sportowa skrzynia, kubełki sparco z pełną regulacją etc... dużo by tutaj pisać. Trapi mnie od pewnego czasu jedna rzecz, a mianowicie- brak mocy. Wszystko fajnie pięknie 101 koni daje sobie radę, ale już zaczyna brakować, chciałbym zapytać o jakiś sposób na podniesienie mocy(bez swapa). Zastanawiałem się ostatnio nad turbo, czy będzie ktoś w stanie doradzić, czy warto wrzucać turbo, czy lepiej może zrobić coś zupełnie innego, aby moc skoczyła? Powiedzmy, że kwota przeznaczona na to nie gra roli, mam pewien budżet finansowy, ale zawszę mogę coś jeszcze dorzucić. :) Dodam, że nie chce robić swapa, ani zmieniać auta, mam do niego sentyment i chce go troszkę obudzić. ;)
Czekam na odpowiedzi.
Pozdrawiam. :)



Awatar użytkownika
toudi
Forum Master
Forum Master
Posty: 1490
Rejestracja: śr lut 02, 2005 09:28
Lokalizacja: dabrowa gornicza
Kontakt:

Golf mk3 1.6 101 km- Zwiększenie mocy.

Post autor: toudi » pn gru 24, 2012 23:08

niema sensu podnosic mocy bo to licha jednostka.. na stozku i wydechu podciagniesz z 10koni. turbo...nie do 1.6 :panna: a jak tak to jakies 10tys.


[img]http://picasaweb.google.com/malecsc/Plaza#5541992316378824242[/img]

imperfectCell
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 497
Rejestracja: śr gru 05, 2007 00:29
Lokalizacja: Bydgoszcz

Golf mk3 1.6 101 km- Zwiększenie mocy.

Post autor: imperfectCell » wt gru 25, 2012 02:28

Jakby patrzec tylko i wylacznosc na rentownosc takich projektow to generalnie kazda jedna jednostka silnikowa wystepujaca w mk3 zostaje przekreslona poniewaz koszty zawsze beda niewspolmierne do uzyskanych osiagow. Zawsze znajdzie sie silnik nowszy bardziej zaawansowany technologicznie dajacy wieksze mozliwosci w podobnej kasie. No tak ale chyba nie o to tutaj chodzi. Gdyby wszyscy tak myslelni to na forum nie ogladalibysmy rozmaitych projektow bazujacych wlasnie na rodzimych silnikach VW scisle zwiazanych z latami w jakich prodkuwali nasze wozy. Jezeli kolega mysli o konkretnych modach na powaznie mysle ze warto byloby podyskutowac troche wspolnie na ten temat. Zeby udzielic odpowiedzi na Twoje pytania musisz okreslic pule jaka chcesz przeznaczyc na cale przedsiewziecie oraz moc w jaka celujesz bez tego cala dyskusja jest bezsensu. Pozdrawiam



Awatar użytkownika
Jesionvr6
...
...
Posty: 892
Rejestracja: ndz gru 19, 2004 16:25
Lokalizacja: Słupsk
Kontakt:

Golf mk3 1.6 101 km- Zwiększenie mocy.

Post autor: Jesionvr6 » ndz sty 13, 2013 14:25

bielsko21 pisze: Golfa 3 z silnikiem 1.6 16v
silnik ma 8 zaworów a nie 16
nie ma sensu go dłubać bo efekt nie bedzie współmierny co do wydatków najlepszym wyjściem bedzie swap na 1,8t razem ze skrzynią, małe pieniądze a dużo frajdy :grin:


Obrazek

Awatar użytkownika
vurion
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 120
Rejestracja: wt kwie 07, 2009 11:21
Lokalizacja: LBN
Kontakt:

Golf mk3 1.6 101 km- Zwiększenie mocy.

Post autor: vurion » ndz lut 24, 2013 17:52

a na jakich felgach i oponach / wymiary jeździsz w lecie?


Obrazek
! x3 V x2 W <3 !

opornick
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 61
Rejestracja: czw mar 30, 2006 16:22
Lokalizacja: Podkarpacie

Golf mk3 1.6 101 km- Zwiększenie mocy.

Post autor: opornick » wt lut 26, 2013 17:24

walek z rewaru jakies 300 zl
wydech z gti poczawszy od kolektora
obrobka glowicy
na koniec strojenie i jakies 120 bedzie



Awatar użytkownika
vurion
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 120
Rejestracja: wt kwie 07, 2009 11:21
Lokalizacja: LBN
Kontakt:

Golf mk3 1.6 101 km- Zwiększenie mocy.

Post autor: vurion » wt lut 26, 2013 23:10

A swap? Z resztą po dobrym przełożeniu i tlenie w kołach odczuje prawie to samo co napisałeś.
Ja mam Varianta 3jke 1.8 ABS 90KM na normalnych kołach balonach 175/70 14r 2.0 / 2.2atm / mam te 90KM... I jedzie się niezbyt fajnie ale na zimę tak jest ok.
W lecie mam 195/50 15r 2.6 / 2.8atm i 115KM variant nie ma szns łącznie z passatem B5 TDi czy A6 130KM. Nie mam zamiaru się przechwalać bo nie ma czym i nie chcę na siłę gościa nawracać i pomagać.

Po prostu spróbuj, a gwarantuje Ci, że będziesz zadowolony i na 110% bardzo mile Cie to zaskoczy :)

Pozdo


Obrazek
! x3 V x2 W <3 !

Awatar użytkownika
majic
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 241
Rejestracja: wt gru 09, 2008 18:31
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Golf mk3 1.6 101 km- Zwiększenie mocy.

Post autor: majic » czw lut 28, 2013 13:39

vurion, czy ja dobrze zrozumialem? Masz 90 KM, pompujesz 2,8 atmosfery i robisz 115 KM w takiej samej budzie oraz 130 KM w A6?


Moja dwudziestka 20VT:
viewtopic.php?f=88&t=473958

Awatar użytkownika
KaGeRo
Niesolidny sprzedawca
Niesolidny sprzedawca
Posty: 174
Rejestracja: czw lis 03, 2011 22:27
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Golf mk3 1.6 101 km- Zwiększenie mocy.

Post autor: KaGeRo » pt mar 01, 2013 22:33

2.8 troszkę za dużo...
Może wrażenia dlatego takie masz bo palisz gumę na 1?
Na takim ciśnieniu to cała opona nie przylega do asfaltu



Awatar użytkownika
vurion
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 120
Rejestracja: wt kwie 07, 2009 11:21
Lokalizacja: LBN
Kontakt:

Re: Golf mk3 1.6 101 km- Zwiększenie mocy.

Post autor: vurion » ndz mar 03, 2013 17:40

majic pisze:vurion, czy ja dobrze zrozumialem? Masz 90 KM, pompujesz 2,8 atmosfery i robisz 115 KM w takiej samej budzie oraz 130 KM w A6?
Spróbuj zrobić to samo przynajmniej na chwile z 2.2. Sam zobaczysz jak to jest :) + zmieniam profil i felge z zimowych na letnie. Jak je przystawisz przy sobie to jest kilka cm różnicy. Jak będę w pobliżu nich to Ci fotkę mogę pyknąć.

W moim ABS'ie robi to kosmiczna różnice. W ABFie też odczuwam zmianę na samym ciśnieniu z 2.0 na 2.4-6 na balonach 185/70 albo 65 nie pamiętam jakie tam mam. Na lód na pewno lepiej mieć 2.0 :jezor:

Nie pale opon :) Umiem zajebiście startować nim :bajer: Ciężko z trakcją jest na jedynce jak jest morko czy zimno poniżej 5-8C :) Wtedy muszę szukać odpowiedniego startu i gazem "manewrować"..
Letnie mam Yokohamy A-509 195/50 15r. Zajebiście się trzymają. A już na pewno gdy jest sucho i ciepło. Ja zawsze jeżdżę na podjechanych przednich aby kółka były sztucznie jeszcze mniejsze. Aktualnie mam już prawie do wyrzucenia :)... Z 2mm z kawałkiem zostało. Punkty graniczne zużycia niebawem zaczną jeździć. Będę musiał niedługo zmienić na kolejne jak się sezon zacznie.

Słyszałem, że amortyzory lecą wachacze przeguby. Jakoś 3-4 lata nic się nie dzieje więc w spalaniu odrobi ewentualne naprawy, a pozostaje dla mnie czysta :kwiatek: przyjemność z jazdy :)

Co tankowanie zostaje z 10zł względem 2.2 wiem bo już sprawdzałem.
I jeszcze jednym minusem jest fakt... Że po dziurach to szybko nie pojedziesz na "stalowych oponach" :D W każdym bądź razie ja i mój samochód dajemy rade :panna:

na 175/70/14r 13,5s / 100km/h tyle co w serii ma mieć MK3 Variant z ABS 66kW/90PS
na 195/50/15r 10,5-11s / 100km/h


Obrazek
! x3 V x2 W <3 !

Awatar użytkownika
marcinas1983
VW Baron
VW Baron
Posty: 3413
Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
Lokalizacja: Poznań/Mrowino
Kontakt:

Golf mk3 1.6 101 km- Zwiększenie mocy.

Post autor: marcinas1983 » ndz mar 03, 2013 19:38

vurion pisze:na 175/70/14r 13,5s / 100km/h tyle co w serii ma mieć MK3 Variant z ABS 66kW/90PS
na 195/50/15r 10,5-11s / 100km/h

Różnica 2.5 cm wysokości stąd lepsze przyspieszenie... na zimówkach mając 100km/h na letnich faktycznie jedziesz.... 95.7 km/h... im prędkość wyższa tym różnica większa... i tak przy 150km/h na zimówkach na letnich będziesz mieć tylko... 143.5 km/h


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=255554&p=3049586#p3049586

Obrazek

Awatar użytkownika
vurion
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 120
Rejestracja: wt kwie 07, 2009 11:21
Lokalizacja: LBN
Kontakt:

Golf mk3 1.6 101 km- Zwiększenie mocy.

Post autor: vurion » pn mar 04, 2013 18:32

Tak licznik nieco przekłamie o parę km ale szybciej silnik się wkręca... po coś te zmiany na krótsze skrzynie się stosuje :)... jak nie skrzynia to kółka i prócz tych kilku km przekłamanych na liczniku tak czy siak kosztem V-Maxa jest więcej mocy. Tlen w kołach też ma znaczenie, albo komfort na wybojach albo mniejsze opory. Masa też ma znaczenie, ile paliwa w baku i czy warsztat wieziemy z sobą :hmm: :jezor:


Proponuje temat zalać betonem bo sam zainteresowany śpi.


Obrazek
! x3 V x2 W <3 !

ODPOWIEDZ

Wróć do „16V”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości