glowica od 9A do ABF-a

Forum techniczne związane z silnikami 16V

Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
Delu
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: pt mar 09, 2012 10:21
Lokalizacja: IRL / LDZ

glowica od 9A do ABF-a

Post autor: Delu » wt maja 08, 2012 12:23

mam taka glowice 9A
W głowicy zostało zrobione:
1. Regulacja luzów zaworowych
2. Obróbka gniazd (szlifowanie zaworu, frezowanie gniazda, docieranie)
3. Planowanie
4. Polerowanie kolektorów ssących, wydechowych i komór spalania
Głowica została wymyta i sprawdzona pod ciśnieniem
Zostały wymienione też uszczelniacze zaworów łącznie ze wszystkimi zaworami i gniazdami.

a silnik mam od abfa czy jest sens wymieniac glowice abf na ta 9a?


"...jechalem szybko gdyz lubie za.%$@£$.lac..."
PozdraVWiam

Awatar użytkownika
toffic
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3845
Rejestracja: pn gru 25, 2006 14:35
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

glowica od 9A do ABF-a

Post autor: toffic » wt maja 08, 2012 17:00

Pokaż tą głowice po regulacji luzów zaworów :goof:



Awatar użytkownika
hubos21
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 361
Rejestracja: sob sty 17, 2009 13:50
Lokalizacja: Mogilno
Kontakt:

glowica od 9A do ABF-a

Post autor: hubos21 » wt maja 08, 2012 17:19

to te same głowice, wałki oczuwiście będą z ABFa?



Awatar użytkownika
Delu
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: pt mar 09, 2012 10:21
Lokalizacja: IRL / LDZ

glowica od 9A do ABF-a

Post autor: Delu » wt maja 08, 2012 17:30

walki beda od Newmana 272/272
myslalem, ze roznia sie w srodku te glowice np. srednica dolotow itp


"...jechalem szybko gdyz lubie za.%$@£$.lac..."
PozdraVWiam

Awatar użytkownika
Delu
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: pt mar 09, 2012 10:21
Lokalizacja: IRL / LDZ

Re: glowica od 9A do ABF-a

Post autor: Delu » wt maja 08, 2012 17:33

toffic pisze:Pokaż tą głowice po regulacji luzów zaworów :goof:
tak to opisal koles ktory chce sprzedac nie ja :) zdjecia zaraz zapodam
http://imageshack.us/photo/my-images/81 ... 12182.jpg/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://imageshack.us/photo/my-images/85 ... 21821.jpg/" onclick="window.open(this.href);return false;


"...jechalem szybko gdyz lubie za.%$@£$.lac..."
PozdraVWiam

Lukasz1985
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 115
Rejestracja: ndz paź 07, 2007 22:08
Lokalizacja: Cambridge
Kontakt:

glowica od 9A do ABF-a

Post autor: Lukasz1985 » wt maja 08, 2012 21:52

Jak chce wyregulowac hydro?Chyba ze machanika siedzi??


VW Bora TDI-sold

Awatar użytkownika
Delu
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: pt mar 09, 2012 10:21
Lokalizacja: IRL / LDZ

Re: glowica od 9A do ABF-a

Post autor: Delu » śr maja 09, 2012 00:43

panowie pytanie jest czy jest sens kupowac ta glowice od 9a do mojego abfa i czy glowice sa takie same. To co napisal mi ten chlopak to moze informacje jakie uzyskal od firmy, ktora to robila. Moze sie nie zna, panowie to wyczuli, obiecali wodotryski i 100 KM wiecej :)


"...jechalem szybko gdyz lubie za.%$@£$.lac..."
PozdraVWiam

Awatar użytkownika
hubos21
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 361
Rejestracja: sob sty 17, 2009 13:50
Lokalizacja: Mogilno
Kontakt:

glowica od 9A do ABF-a

Post autor: hubos21 » śr maja 09, 2012 02:43

na każdej głowicy masz przecież nr

9A 051 103 373
ACE -94 051 103 373 B
ABF -96 (seat) 051 103 373 G
ABF -97-> (seat), i prawie wszystkie 96->VW, 051 103 373



bugalon
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2361
Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
Kontakt:

glowica od 9A do ABF-a

Post autor: bugalon » śr maja 09, 2012 08:16

Głowica z 9A ma inną komorę spalania. Mniej odporną na spalanie stukowe niż ta z ABFa. Na pierwszy rzut oka wyglądają tak samo ale to nie jest prawda. Po bliższym przyjrzeniu się różnice widać doskonale. Wielkośc kanałów jest taka sama (w większości przypadków). Więc ja bym nie zamienil glowicy z ABF na glowice z 9A.


Pozdrawiam
Bugalon

Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie

Awatar użytkownika
hubos21
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 361
Rejestracja: sob sty 17, 2009 13:50
Lokalizacja: Mogilno
Kontakt:

glowica od 9A do ABF-a

Post autor: hubos21 » śr maja 09, 2012 08:53

Bugalon z tym, że wszystkie ABFy nie miały takiej samej głowicy, widać, to też po nr, zależy jaki rok, czy to seat czy vw, skoro głowa z 9a i ABFa ma ten sam nr to nie może mieć innej komory spalania, zależy czy ma literke na końcy nr



Awatar użytkownika
toffic
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3845
Rejestracja: pn gru 25, 2006 14:35
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

glowica od 9A do ABF-a

Post autor: toffic » śr maja 09, 2012 09:18

niektóre ABFy miały duże kanały (takie jak KR/PL) i "lepsze" zawory więc zależy o jakiej dokładnie mowa



Lukasz1985
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 115
Rejestracja: ndz paź 07, 2007 22:08
Lokalizacja: Cambridge
Kontakt:

glowica od 9A do ABF-a

Post autor: Lukasz1985 » śr maja 09, 2012 20:28

Glowica w moim golfie ma koncowke D bodajze.Takze to kolejna do dodania do spisu.


VW Bora TDI-sold

bugalon
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2361
Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
Kontakt:

Re: glowica od 9A do ABF-a

Post autor: bugalon » czw maja 10, 2012 08:08

Bardzo możliwe - a numerami z etki jesli chodzi o glowice bym się nie sugerował. Straszny balagan tam mają. Jest tylko kilka numerów które w większości przypadków nijak nie pokrywają się z tym co jest napisane na głowicy. Toffic pisze że są głowice w ABFach z dużymi kanalami. Nigdy na taką nie trafilem i nigdy takiej nie widzialem. Fajnie by bylo jak by ktoś trafil taką żeby jakieś zdjęcia cyknąć.
hubos21 pisze:Bugalon z tym, że wszystkie ABFy nie miały takiej samej głowicy, widać, to też po nr, zależy jaki rok, czy to seat czy vw, skoro głowa z 9a i ABFa ma ten sam nr to nie może mieć innej komory spalania, zależy czy ma literke na końcy nr


Pozdrawiam
Bugalon

Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie

Awatar użytkownika
Delu
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: pt mar 09, 2012 10:21
Lokalizacja: IRL / LDZ

glowica od 9A do ABF-a

Post autor: Delu » czw maja 10, 2012 18:56

Odpuscilem temat 9A.
Po pierwsze primo nie mam jak sprawdzic serii na swojej glowicy a z tego co czytam rozwialoby to watpliwosci.
Po drugie primo kupowanie od kogos ( jezeli sie nie zna auta i osoby) moze nie wyjsc tak oplacalnie. Na poczatku pare stowek do przodu a potem stracony czas i nerwy.
Takze temat glowicy odwleka sie w czasie. I tak lada dzien przyjdzie paczka z walkami to bedzie troche zabawy.
Poradzono mi wymiane wtryskiwaczy na wieksze i listwy. Potem to wszystko zestroic.
Mozecie podpowiedziec od czego najlepiej, jakie te wtryski i czy pompa seria od abf starczy? Listwe to wyczytalem, ze mozna od 1.8 t.

Oczywiscie dzieki wielkie za pomoc.


"...jechalem szybko gdyz lubie za.%$@£$.lac..."
PozdraVWiam

ODPOWIEDZ

Wróć do „16V”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości